Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δόθηκαν οι προσφορές για την επέκταση προς Καλαμαριά


Ξεκίνησε άλλος ένας κατασκευαστικός πόλεμος την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009. Με την έναρξη του διαγωνισμού της πρώτης επέκτασης του υπό κατασκευή ακόμα Μετρό Θεσσαλονίκης ρίχτηκαν στη "μάχη" όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες είτε μόνες είτε σε Κοινοπραξία μεταξύ τους.
Οι προσφορές ήταν από τους:
1.ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS
2.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ
3.ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.
4.Κ/Ξ «DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.»
5.Κ/Ξ «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GMBH – FCC CONSTRUCTION S.A.»
6.Κ/Ξ «J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA S.p.A. – ALSTOM TRANSPORT S.A.»
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν ενστάσεις, προσφυγές κλπ τότε τον Ιούλιο του 2010(!) θα υπάρξει η υπογραφή και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Ας δούμε πρακτικά όμως τι σημαίνει αυτό..
Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές από τις συμμετέχουσες εταιρείες άλλωστε σε κανένα διαγωνισμό του Μετρό (και γενικότερα) δεν έληξε ο διαγωνισμός χωρίς τέτοιες ενέργειες. Πράγμα που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο διαγωνισμός δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το 2011 και πάλι με καλές συνθήκες. Οπότε το 2016 μου φαίνεται μια λογική χρονιά ολοκλήρωσης της επέκτασης αυτής.
Οι Σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Στον τερματικό σταθμό προβλέφθηκε και η κατασκευή ενός τεράστιου παρκινγκ 1.000 θέσεων το οποίο θα λειτουργήσει θετικά στην ομαλή κίνηση στους δρόμους πέριξ του σταθμού.

ΠΩΣ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Στη Θεσσαλονίκη η χρήση των γραμμών θα διαφέρει από εκείνης στην Αθήνα. Η λογική είναι η εξής: Θα υπάρχει μια βασική γραμμή αλλά με τις προβλεπόμενες επεκτάσεις προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη ουσιαστικά θα λειτουργούν 3 Γραμμές. Και εξηγούμαι: Η Γραμμή 1 θα κάνει το δρομολόγιο ΝΣ Σταθμός-Νέα Ελβετία, η Γραμμή 2 θα κάνει το δρομολόγιο ΝΣ Σταθμός- Μίκρα και η Γραμμή 3 θα κάνει το δρομολόγιο ΝΣ Σταθμός- Νικόπολη. Η Γραμμή 2 θα κάνει κοινή χρήση της βασικής Γραμμής 1 μέχρι το Σταθμό Πατρικίου και μετά θα ακολουθεί νότιο-ανατολική πορεία προς Καλαμαριά ενώ η Γραμμή 1 θα συνεχίζει προς Νέα Ελβετία. Η Γραμμή 3 θα κάνει κοινή χρήση της Γραμμής 1 μέχρι το σταθμό Δημοκρατίας και μετά θα στρίβει βόρεια προς Σταυρούπολη.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Η Γραμμή 2 ΝΣ Σταθμός-Μίκρα μετά το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ θα κάνει στάση στην οδό Πόντου στο σταθμό ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ακολούθως στην Μεταμορφώσεως το σταθμό ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, μετά στην Πόντου οι σταθμοί ΑΡΕΤΣΟΥ και ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ και κοντά στη σχολή Δικαστών ο τερματικός Σταθμός ΜΙΚΡΑ.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
Σε φάση μελέτης θα μπει το φθινόπωρο η επόμενη επέκταση προς Σταυρούπολη. Έπειτα προβλέπεται εντός του 2010 να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και αν όλα κυλήσουν ομαλά(;) το 2012 θα ξεκινήσει η επέκταση μήκους 6χλμ που θα περιλαμβάνει 5 Σταθμούς.
Η Γραμμή θα ξεκινά με κοινούς Σταθμούς τους ΝΣ Σταθμό, Δημοκρατίας (στο Βαρδάρι) και μετά στρίβοντας βόρεια στη διασταύρωση Λαγκαδά και Αγίων Πάντων (δωδεκαώροφες) θα είναι ο σταθμός ΝΕΑΠΟΛΗ, μετά στο στρατόπεδο Π. Μελά θα είναι ο σταθμός ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, στο τέλος τους στρατοπέδου θα είναι ο σταθμός ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ο επόμενος θα είναι επι της Λαγκαδά και θα λέγεται ΠΟΛΙΧΝΗ και ο τερματικός μετά την διασταύρωση της οδού Λαγκαδά με την εσωτερική περιφερειακή θα ονομάζεται ΝΙΚΟΠΟΛΗ.

ΚΑΛΑ ΝΕΑ
Για την εύρυθμη λειτουργία του Μετρό στην πόλη είναι απαραίτητη η κερδοφορία του αφού πέραν του κοινωνικού και συγκοινωνιακού του ρόλου πρέπει εμπορικά να επιτύχει. Για αυτό το λόγο και μετά από μελέτες της Αττικό Μετρό φάνηκε η ανάγκη επέκτασης ανατολικότερα και σύνδεσης με το Αεροδρόμιο Μακεδονία που θεωρείται η πρώτη επέκταση της β` γενιάς επεκτάσεων του Μετρό καθώς χρειάζονται μόλις 3χλμ γραμμής και μάλιστα με δυνατότητα επίγειας χάραξης. Επίσης για την κάλυψη μέρους των δυτικών συνοικιών της πόλης θα υπάρξει και επέκταση προς Κορδελιό χωρίς να αποσαφηνίζεται ακόμα αν θα υπάρξει σταθμός στα ΚΤΕΛ....

61 σχόλια:

Φώτης είπε...

Η επέκταση προς τα ΚΤΕΛ είναι σημαντική. Απορώ που δεν την συζητάνε (κατά προτεραιότητα όπως θα έπρεπε)

sdakos είπε...

Έχω την εντύπωση ότι (όταν με το καλό γίνει) το δρομολόγιο της γραμμής 3 δεν θα είναι το Ν.Σ. Σταθμός - Νικόπολη, αλλά το Νικόπολη - Μίκρα ή νέα Ελβετία. Ο λόγος που το λέω αυτό είναι ότι σε δίαφορα σχέδια που έχω δει, η στροφή όπως έρχεσαι από το κέντρο είναι δεξιόστροφη, που σημαίνει ότι από τα τρένα δεν θα μπορούν να στρίψουν από το σταθμό!

Άρης είπε...

Δηλαδή, για μία δεκαετία ακόμη, ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΟ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ!

Τι να πει κάποιος. Και μετά, έχουν το θράσσος να μιλάνε για "μητρόπολη των Βαλκανίων".

Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά μπορεί να γίνει αεροδρόμιο στα δυτικά της πόλης. Αυτή η τοποθεσία έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες και τα νεύρα μας.

Γιάννης είπε...

Συμφωνώ με τον sdakos ότι κατά πάσα πιθανότητα τα δρομολόγια του μετρό θα είναι 2: Είτε ΝΣΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και ΝΙΚΟΠΟΛΗ-ΜΙΚΡΑ, είτε (όταν κατασκευαστούν και οι δύο επεκτάσεις) ΝΣΣ-ΜΙΚΡΑ και ΝΙΚΟΠΟΛΗ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ, ώστε μελλοντικά να γίνει κ η γραμμη ΝΣΣ-ΜΙΚΡΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. Γιατί αλλιώς κάποιες γραμμές θα υπερ-γεμίζουν από κόσμο και άλλες θα είναι άδειες

nikos karagiannis είπε...

Οι γραμμες θα ειναι οι 3 που προανεφερα. Δεν θα ενωθούν τα παρακλάδια προς Σταυρούπολη και Καλαμαρια.

Γιάννης είπε...

Χωρίς να σε αμφισβητώ Νίκο, αλλά επειδή δεν έχω βρει πουθενά να αναφέρεται αυτό(ούτε καν στην ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό) μπορείς να μας πεις που το βρήκες;; Επίσης, μήπως έχεις βρει τίποτε σχετικά με την περαιτέρω επέκταση προς δυτικά;; Γιατί έχω διαβάσει ότι η επέκταση θα περνάει από: ΝΣΣ(οδ. Μοναστηρίου) -ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΥΣ(οδ Γεννηματά)-ΜΕΝΕΜΕΝΗ(Βενιζέλου)-
ΕΥΟΣΜΟ(Οδ Αριστοτέλους,Πλατεία Ευόσμου)-ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (με τερμάτικο σταθμό κοντά στην περιφερειακή οδό). Και όχι προς ΚΤΕΛ ή Ελευθέριο-Κορδελιό... Μπορώ να σου δώσω τον αντίστοιχο σύνδεσμο όπου τα διάβασα...

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Γιάννη σχετικά με τις 3 γραμμές δεν υπάρχει σχετική επιβεβαίωση απο επίσημο δελτίο τύπου. Ουτε για τις 2 φυσικά.
Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω την παραπάνω είδηση αλλά η δική μου λογική λέει για 3 γραμμές.
Θα στείλω σχετικό ερώτημα προς την Αττικό Μετρό προκειμένου να αποσαφηνιστεί και εφόσον απαντήσουν θα αναρτήσω την απάντηση τους ως έχει.
Επίσης για την δυτική επέκταση και αυτή προς αεροδρόμιο υπάρχουν αναφορές σε πολλά δελτία τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Αττικό Μετρό.
Εχω διαβάσει την δημοσίευση αυτή που λες αλλά δεν υπάρχει πουθενά επίσημη αναφορά.

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ το ξέχασαν! Δεν θα μπορούσε να πηγαίνει τραμ στη Μίκρα με αφετηρία την ανατολική απόληξη της γραμμής 1; Με αποκλειστικό διάδρομο και χωρίς περίφραξη. Αλλά είπαμε. Αμα υπάρχει εμπάθεια και επαρχιωτισμός...πολύ φθηνότερα θα κόστιζε. Καλύτερα να έκαναν κι άλλο Μετρό στην καρδιά της πόλης και όχι στα περίχωρα.

Ανώνυμος είπε...

Ίδιο έξοδο είναι τό επίγειο μετρό με το τραμ οπότε καλύτερα μετρό ώστε να μην υπάρσει μετεπιβίβαση

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι καθόλου ίδιο εξοδο. Να μην γράφονται βλακίες τουλάχιστον. Το ίδιο κοστίζει ένας επίγειος σταθμός Μετρό και το ίδιο μια στάση τραμ; Δηλαδή ο σταθμός του Ηλεκτρικού στο Μοσχάτο για πάραδειγμα έχει το ίδιο κόστος με την ομώνυμη στάση του τραμ; Μιλάμε για πολλαπλάσιο κόστος για το Μετρό, έστω και επίγειο, χώρια που χρειάζεται περίφραξη και κόψιμο της περιοχής στα δύο. Ετσι κι αλλιώς αυτά είναι σχέδια επί χάρτου ή αλλέως πως σαχλαμάρες του ΥΠΕΧΩΔΕ, που έχει έτσι κι αλλιώς ημερομηνία λήξεως. Η Θεσσαλονίκη χρειαζόταν 2 γραμμές Μετρό στον πολύ πυκνοδομημένο ιστό της και στα άκρα της διασυνδεδεμένες γραμμές τραμ.

Ανώνυμος είπε...

O eygenhs teleytaios gkiaourhs milhse kai epideiknyontas to morfwtiko tou epipedo, ekrakse blakeies...

Ti saxloi hmimatheis thee mou..

Ανώνυμος είπε...

Το ποιός είναι αμόρφωτος φαίνεται και από το γεγονός ότι δεν μπορεί να γράψει ελληνικά.
Αυτά για το σχόλιο με τα γκρίκλις, το οποίο ρίχνει πολύ χαμηλά το επίπεδο της συζήτησης.

Ανώνυμος είπε...

Ἐγώ πού εἶμαι πολύ μορφωμένος ἐπιμένω: τό ἐπίγειο μετρὀ εἶναι καλύτερη λύση.

Ανώνυμος είπε...

Το επίγειο Μετρό μοιάζει με το τείχος του Βερολίνου πριν το κατεδαφίσουν. Μάλλον πρέπει να μορφωθείς κι άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Ὁ παραλληλισμός εἶναι ἐπιεικῶς ἀτυχής. Καί γέφυρες καί ὑπέργειες διαβάσεις γίνονται. Τὀ μετρό εἶναι ὑπέργειο μόνον ἐκεῖ πού ὑπάρχει ἀραιή δόμηση. Τό τράμ στήν ἐξοχή δέν ὑπάρχει πουθενά.

Ανώνυμος είπε...

Αν ήταν έτσι, το Μετρό θα γινόταν παντού επίγειο και δεν θα υπήρχε λόγος να σκάβουν τα έγκατα της γης μερικοί μαζόχες για να εξυπηρετούνται τα ΙΧ. Το τραμ ενώνει τον χώρο, είτε στον βαρύ ιστό, είτε στον πιο ελαφρύ. Το Μετρό επιφανειακά άλλωστε είναι μια σκέτη ασχήμια. Πήγαινε να μείνεις στο Σικάγο δίπλα σε γέφυρα του Μετρό, απέναντι από το παράθυρο του σπιτιού σου να δεις τι ωραία που είναι. Αλλά και στον Αγιο Νικόλαο Αχαρνών, να ακούς τον απαίσιο θόρυβο του ηλεκτρικού κάθε τρεις και λίγο.

Ανώνυμος είπε...

Παντοῦ στόν κόσμο τό μετρό στίς παρυφές τῆς πόλης εἶναι καί ἐπιφανειακό γιατί δέν ὑπαρχει λόγος νά εἶναι ὑπόγειο. Ὁ Ἅγιος Νικόλαος ἔχει κατασκευαστεῖ σέ ἄλλες ἐποχές καί δέν ἀποτελεῖ μέτρο σύγκρισης.

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΛΩΝΕΤΕ, ΕΓΩ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΕΤΡΟ Η` ΤΡΑΜ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑ, ΩΣΤΕ ΜΟΛΙΣ ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΝΑ ΕΠΙΒΙΒΑΖΕΣΑΙ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ :)

Ανώνυμος είπε...

Δέ μαλώνουμε, ἀλλά καί δέν κατάλαβα τό σχόλιό σου.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν επιφανειακά κομμάτια μετρό και μέσα στο κέντρο των πόλεων (π.χ. Παρίσι, Σικάγο κλπ) και γίνεται το έλα να δεις από το θόρυβο. Πέρα από αντιαισθητικό σε οδηγεί κατευθείαν στον ψυχίατρο λόγω υπερβολικού θορύβου.
οσο για τη Μίκρα, επειδή την ξέρω καλλά την περιοχή, μια χαρά θα ήταν το τραμ. Μια μεγάλη γραμή τραμ παραλιακή θα ήταν εξαιρετική για την πόλη, ένας μεγάλος περίπατος χωρίς ΙΧ για πεζούς και ποδηλάτες, από το λιμάνι ως τη Μίκρα με ενδιάμεση διασύνδεση με Μετρό. Χωρίς φανάρια, σε μισή ώρα το πολύ θα ήταν από την Εκθεση στη Μίκρα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνῶ, αὐτά τά κομμάτια εἶναι κατασκευασμένα σέ ἄλλες ἐποχές. Τό κομμάτι τοῦ ἐπίγειου μετρό ὅμως μπορεῖ νά κατασκευαστεῖ μέ κόστος παραπλήσιο τοῦ τράμ ἐνῶ στά σύν του εἶναι ὅτι δέ θά ὑπάρχει μετεπιβίβαση, μόνο σέ ἐξοχικές περιοχές ὅπου δέν ὑπάρχει ὄχληση.

Ανώνυμος είπε...

Το να γράφει ό,τι θέλει ο καθένας ατεκμηρίωτα είναι δικαίωμά του. Ομως, δεν πείθει. Η υποδομή για Μετρό, επίγεια ή υπόγεια, έχει πολλαπλάσιο κόστος από αυτήν του τραμ και αυτό είναι διεθνώς τεκμηριωμένο αλλά και συνάδει με τη λογική.
Από την άλλη, ενώ υπήρχε πρόβλεψη για εναέρια γραμμή Μετρό, άρα επιφανειακή, στη μεσαία λωρίδα της Βουλιαγμένης, εντούτοις προτιμήθηκε η υπόγεια λύση, προφανώς για τους λόγους που ανέφερα πριν.

Μετρόφιλος είπε...

Πολύ καλά έκανε ο Σουφλιάς και υπογειοποίησε το μετρό κάτω από τη Βουλιαγμένης. Το υπερυψωμένο μετρό, αν και για την εξυπηρέτηση του επιβάτη δεν έχει μεγάλη διαφορά από το υπόγειο, προκαλεί μεγάλη ενόχληση στους περιοίκους. Επιπλέον η Βουλιαγμένης έχει μια πανεμορφη νησίδα την οποία θα κατέστρεφε το υπερυψωμένο μετρό.
Όσο για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, μάλλον γι' αστείο μπορώ να εκλάβω την πρόταση να εξυπηρετηθεί με τραμ. Κανένα αεροδρόμιο στον κόσμο δεν ενώνεται με τραμ με το κέντρο της πόλης. Ο ταξιδιώτης φτάνει κουρασμένος από το ταξείδι και θέλει να πάει το συντομότερο στο ξενοδοχείο. Άντε να φορτώσει τις βαλίτσες στο τραμ και να κάνει υπομονή τσούκου-τσούκου και στάση ανά 200 μέτρα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνῶ ἀπόλυτα μέ τό Μετρόφιλο. Ἡ Βουλιαγμένης εἶχε μιά πανεμορφη νησίδα πού ἔχει ἐγκαταλειφθεῖ ἐλαφρῶς λόγω τοῦ ὅτι δέν ὑπαρχουν πλέον τόσοι διερχόμενοι τουρίστες ἀφοῦ τό ἀεροδρόμιο εἶναι στά Σπάτα. Τὀ ἐναέριο μετρό θά τήν ἀποτελείωνε.Ἔλεος πλἐον μέ τήν ἀηδία τοῦ τράμ κατάλληλου γιά ἐπαρχιακές πόλεις.

DESIRO EMU είπε...

Προσπαθούν ότι δεν έκαναν τόσα χρόνια να το επιτύχουν τώρα...

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ "Ανώνυμε 21 Ιούλιος 2009 10:09 μμ" δεν είναι για επαρχιακές πόλεις είναι για πόλεις και μεγαλουπόλεις (φαντάζομαι για εσένα το Παρίσι που ακόμη και σήμερα η RATP μελετά νέες γραμμές τραμ είναι επαρχεία...)Κυρίως όμως είναι ένα μέσο για ανθρώπους που σέβονται τον εαυτό τους και δεν θέλουν να κάνουν μετεπιβήβαση από το αυτοκίνητο στο μετρό, αλλά να χρησιμοποιούν και να προτιμούν ΟΛΑ τα μέσα μεταφοράς συνδυασμένα και γιατί όχι και το ποδήλατό τους.
Ελπίζω σύντομα να γίνουν όλες αυτές οι επεκτάσεις στην Θεσσαλονίκη, σαφώς και προς το αεροδρόμιο. Νομίζω δε πως η χρησιμότητα ενός σταθμού στα ΚΤΕΛ δεν θα μείνει απαρατήρητη και σύντομα θα δούμε κάτι πάνω σε αυτό

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Ἀπό ποῦ κι ὥς ποῦ ὁ σεβασμός στόν ἑαυτό ἔχει σχέση μέ τό τράμ;!!! Γιά τίς περισσότερες ἑλληνικές πόλεις πού εἶναι χτισμένες σέ στύλ Βηρυττοῦ, ἀσφυκτικά πυκνοδομημένες, τό τράμ πολύ ἁπλά ΔΕ ΧΩΡΑΕΙ, καί δημιουργεῖ προβλήματα ἀντί νά τά λύνει. Ναί στό τράμ ὅταν ἡ Ἀθήνα π.χ. ἀποκτήσει 150 σταθμούς μετρό. Ὄχι στήν καταστροφή τῶν λίγων ἐλεύθερων χώρων πού ἔχουν ἀπομείνει στό κέντρο καί τήν παραλιακή Θεσσαλονίκης γιά ἀκριβά ἔργα μέ ἀποτελέσματα λεωφορείου.

Ανώνυμος είπε...

1)Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη δεν θα αποκτήσουν ποτέ 150 σταθμούς μετρό. Οικονομικά αδύνατον. Εκτός αν περιμένουμε να λύσουμε τα συγκοινωνιακά σε 100 χρόνια.
2)Το τραμ δεν εμποδίζει, τα αυτοκίνητα εμποδίζουν και αυτά πρέπει να παραμεριστούν από τους δρόμους.
3)Όταν γίνονται υποδομές για ΜΜΜ γίνονται για να απαλλαχθούμε από τα ΙΧ. Το τραμ ως γνωστόν είναι φτηνότερο από όλα τα άλλα Μ.Σ.Τ.
4) Το τραμ δεν είναι λεωφορείο ούτε έχει απόδοση λεωφορείου. Πουθενά στον κόσμο! Μόνο στην Ελλάδα είναι στην κατάσταση που αναφέρεις, όχι γιατί φταίει το μέσο, αλλά γιατί κάποιοι κύριοι γνωστοί σε όλους μας, το μισούν και δεν εφαρμόζουν τα μέτρα που πρέπει για να λειτουργήσει σωστά σαν μέσο, γιατί τώρα απλά υπολειτουργεί.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

Δεν μπορώ να ακούω το επιχείρημα ότι τα ΜΜΜ γίνονται για να απαλλαγούμε από τα ΙΧ. Δηλαδή στις αρχές του 20ου αιώνα που έγινε το δίκτυο τραμ στην Αθήνα έγινε για να εκτοπίσει τα ΙΧ; Αφού δεν υπήρχαν ΙΧ. Σκοπός των ΜΜΜ είναι να μεταφέρουν επιβάτες ανάμεσα στις διάφορες περιοχές της πόλης. Τελεία και παύλα.
Ο πολίτης που δεν έχει ΙΧ έχει ίδια αξία με αυτόν που έχει και δεν είναι σωστό να φτιάξουμε μετρό στις περιοχές αυτών που έχουν πολλά ΙΧ για να τους "παρακαλέσουμε" να τα αφήσουν στο σπίτι, αγνοώντας τις περιοχές με χαμηλό ποσοστό ιδιοκτησίας ΙΧ.

Ανώνυμος είπε...

Λες ότι ο σκοπός των ΜΜΜ είναι να μεταφέρει επιβάτες ανάμεσα στις διάφορες περιοχές της πόλης. Άρα δηλαδή να χρησιμοποιήσουν ΜΜΜ αντί για το αυτοκίνητο. Ναι αυτός είναι ο σκοπός των ΜΜΜ να μείνουν τα αυτοκίνητα στα γκαράζ. Αν όχι γιατί γίνονται επενδύσεις σε υποδομές ΜΜΜ; Για να αυξάνεται η χρήση του ΙΧ;
Την αναφορά σου στην κατασκευή τραμ στις αρχές του 20ου αιώνα σαν επιχείρημα δεν την καταλαβαίνω που την στηρίζεις. Αντίθετα μπορούσες κάλλιστα να πεις ότι ο λόγος που τα ξήλωσαν την δεκαετία του 50-60 ήταν για τα ΙΧ.
Τέλος μην λες πράγματα που δεν έχω πει ποτέ. Εγώ δεν ξεχωρίζω περιοχές αλλά θέλω ένα άριστο σύστημα αστικών συγκοινωνιών παντού!

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

Πάλι το ίδιο λέτε. Ότι τα ΜΜΜ πρέπει να κατασκευάζονται για χάρη των κατόχων ΙΧ για να τους καλοπιάσουμε μπας και φιλοτιμηθούν να τα αφήσουν στο γκαράζ, ενώ οι συνοικίες που κατοικούνται από φτωχούς, μετανάστες κλπ που δεν έχουν ΙΧ δεν αξίζει να εξυπηρετούνται από ΜΜΜ. Οι φτωχοί λοιπόν να κόψουν το λαιμό τους και να πηγαίνουν με τα πόδια στη δουλειά τους και οι πλούσιοι να έχουν τα ΜΜΜ έξω από την πόρτα του σπιτιού τους. Ωραία λογική.

Ανώνυμος είπε...

Θα πρέπει κάποια στιγμή ο φίλος Μετρόφιλος να πάψει να προκαλεί και να προσβάλει άλλους σχολιαστές βάζοντας λόγια που δεν έχουν πει ποτέ.
Είναι απαράδεκτο να με κατηγορούν και δεν το δέχομαι αυτό όταν είναι γνωστές οι απόψεις μου και όλα όσα έχω γράψει στο παρελθόν δείχνουν ξεκάθαρα το τι πιστεύω για τα ΜΜΜ.
Που βγάλατε Μετρόφιλε το συμπέρασμα ότι είπα οι φτωχοί να κόψουν το λαιμό τους; Σε πιο σημείο του σχόλιού μου διαβάσατε κάτι τέτοιο; Αν είναι δυνατόν να είμαι υποχρεωμένος να απαντώ σε ένα τέτοιο μήνυμα!
Τα ΜΜΜ κύριε "Μετρόφιλε" γίνονται για όλο τον κόσμο φτωχό και πλούσιο. Δεν ξεχωρίζουν ανθρώπους.
Το αν στοχεύουν τον παραμερισμό των ΙΧ δεν σημαίνει ότι γίνονται για τους πλούσιους και οι φτωχοί εγκαταλείπονται να πάνε με τα πόδια. Αυτά τα λέτε εσείς όχι εγώ.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

Γράψατε αυτολεξεί:

3)Όταν γίνονται υποδομές για ΜΜΜ γίνονται για να απαλλαχθούμε από τα ΙΧ.

Αυτό τι σημαίνει; Ότι όπου δεν υπάρχουν ΙΧ δεν χρειάζονται υποδομές ΜΜΜ. Εγώ το ανέπτυξα λίγο περισσότερο με δικά μου λόγια.

Ανώνυμος είπε...

!!!!!
Έτσι το ερμηνεύετε εσείς Μετρόφιλε και το ερμηνεύετε λάθος. Όχι μόνο το ερμηνεύετε λάθος αλλά το αναπτύξατε και με δικά σας λόγια...
Όπως προείπα όσοι έχουν διαβάσει τα σχόλια μου γνωρίζουν τις απόψεις μου.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ εξυπηρετεί σιδηροδρομικούς σταθμούς και αεροδρόμια στην Ευρώπη, που είναι γρήγορο. Συμφωνώ απόλυτα με τον εκλεκτό κύριο Παπαζήσιμο.
Ευτυχώς για μας και τη χώρα η επώδυνη για το Περιβάλλον εποχή Σουφλιά τελειώνει συντομότατα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνῶ, ἐξυπηρετεῖ τό ἀεροδρόμιο τοῦ Σκαάβστα, Ρότερνταμ καί ἄλλων πόλεων πληθυσμοῦ Πάτρας. Δέν ὑπάρχει ἐποχή Σουφλιᾶ, ἐλπίζω νά ὑπάρχει διαρκής ἐποχή λογικῆς.

Ανώνυμος είπε...

Ας επιλέγονται αναγνώσιμοι χαρακτήρες. Ο Σουφλιάς ευθύνεται για πολλά δεινά τα τελευταία 5.5 χρόνια. Είναι παλαιάς κοπής πολιτικός και θα ταίριαζε σε μια κυβέρνηση της ΕΡΕ.
Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη και το τραμ. Σίγουρα όχι τον Σουφλιά!

Ανώνυμος είπε...

Νά ἐνημερώσετε τό πληκτρολόγιό σας. Ναί στό τράμ ὡς συμπληρωματικό μέσο. Τά πολιτικά σας σχόλια μέ ἀφήνουν ἀδιάφορο, δέν κάνω πολιτική, μιλῶ μέ ἐπιχειρήματα.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω τα επιχειρήματα σας μιας και οι χαρακτήρες πολυτονικού δεν υπάρχουν στα περισσότερα πληκτρολόγια. Πείτε μας πού τους ξεθάψατε να τους βρούμε και εμείς.
Οσο για την πολιτική. Τα πάντα είναι πολιτική. Και το τραμ που ακριβοπληρώσαμε και δεν λειτουργεί σωστά ως σήμερα. Γιατί; Ο κ. Σουφλιάς δεν έχει κάνει δηλώσεις εναντίον; Δεν έχουν καταγραφεί αυτές οι δηλώσεις; Τον διαβάλαμε; Επιτρέπεται υπουργός Περιβάλλοντος να κρατά τέτοια στάση και το τραμ να φθάνει στη Γλυφάδα σε μία ωρα από το Σύνταγμα; Κύριε το πλήρωσα και εγώ το τραμ και περιμένω τώρα να αλλάξει ο υπουργός για να λειτουργήσει σωστά και επεκταθεί. Δικαίωμά μου! Εκεί καταντήσαμε.

Μετρόφιλος είπε...

Κι εμάς δικαίωμά μας είναι να μη μπαίνουμε στο τραμ.
Εδώ θα είμαστε και με τον επόμενο υπουργό, να δούμε πόση ώρα θα κάνει τότε το τραμ Γλυφάδα-Σύνταγμα. Ε ρε γέλιο που θα πέσει.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε αλλού τα λες αλλιώς. Αφού δεν σε ενδιαφέρει το τραμ μπαίνε μόνο στο υπόγειο τρενάκι σου και παράτα μας ήσυχους. Μια φορά, στην Ευρώπη το τραμ τρέχει. Εδώ ο υπουργός θα αλλάξει σύντομα και το τραμ θα τρέχει τόσο, ώστε οι επεκτάσεις του Μετρό να κριθούν περιττές. Αλλωστε το ταμείον είναι μείον. Α! υπάρχει τραμ και χωρίς εναέρια καλώδια, αφού σ' ενοχλούν τόσο. Ασχολήσου και με τίποτ' άλλο πιο υγιεινό από το Μετρό.

Μετρόφιλος είπε...

Μέχρι λοιπόν να αλλάξει ο υπουργός δεν πρόκειται να ξανασχολιάσω το τραμ. Δεν αξίζει τον κόπο!

Ανώνυμος είπε...

Κε ἀνώνυμε 954μμ. Πρέπει νά βελτιώσετε τίς ἱκανότητές σας σέ ὑπολογιστές, ἑλληνικά καί τίς συγκοινωνίες.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε περασμένα μεσάνυχτα. Ή διάβασε σωστά τον Τζάρτζανο ή πάψε να μας παιδεύεις με το λάθος πολυτονικό που χρησιμοποιείς και εμφανίζεται στα μπλογκς με...σπιρτόκουτα.
Οσο για τον Μετρόφιλο, έκανε επιτέλους και μια σωστή δήλωση. Μόνο οι επεκτάσεις του τραμ αξίζουν τον κόπο!

Ανώνυμος είπε...

Ἔχετε ἀπαρχαιωμένο ὑπολογιστή ὅπως ἀπαρχαιωμένο εἶναι καί τό τράμ.

Ανώνυμος είπε...

Αν στον δικό σας Η/Υ δεν εμφανίζονται "σπιρτόκουτα", τότε πρέπει να μας γράψετε μάρκα και μοντέλο.
Το τραμ; Το πιο διακριτικό μέσο μαζικής μεταφοράς. Πάρτε ένα ντεσιμπελόμετρο, μετρήστε ένα λεωφορείο, το Μετρό και το τραμ, να δούμε πιο είναι λιγότερο θορυβώδες. Μάλλον Μετρό και λεωφορεία είναι απαρχαιωμένα. Καιρός να αντικατασταθούν με τραμ!

Μετρόφιλος είπε...

Ανώνυμε, που όλοι έχουμε καταλάβει ποιος είσαι, φαίνεται ότι ακολουθείς την τακτική του Γκαίμπελς: «πες πες κάτι θα μείνει στο τέλος».
Εμείς οι αντιτραμικοί όμως ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ. Αν σε ενοχλεί ο θόρυβος, υπάρχουν και ωτασπίδες.

Ανώνυμος είπε...

Γνωρίζετε ότι υπεύθυνο για το τραμ είναι το Υπουργείο Μεταφορών και όχι το ΥΠΕΧΩΔΕ?

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε, τακτική Γκαίμπελς ακολουθείς εσύ και οι λιγοστοί ομοϊδεάτες σου και σε άλλα ποστ, προβοκάροντας και υβρίζοντας αυτούς που δεν συμφωνούν μαζί σας. Τα γραπτά μένουν. Υπονοούμενα που άφήνεις για άλλους, αιωρούνται αναπόδεικτα, μιας και υπάρχουν χιλιάδες που αγαπούν το τραμ.
Ακόμη, είσαι δειλός γιατί πουθενά δεν βάζεις το αληθινό σου όνομα και προβοκάρεις έτσι εκ του ασφαλούς αυτούς που δηλώνουν επωνύμως τη γνώμη τους. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά και σ' αυτό το ποστ και σε άλλα.

Ανώνυμος είπε...

Το ΥΜΕ είναι τύποις υπεύθυνο για το τραμ μιας και τα φανάρια είναι στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως και η εκχώρηση ή μη αποκλειστικής λωρίδας στο τραμ στον βαρύ αστικό ιστό!

Ανώνυμος είπε...

Απορία ενός κατοίκου της Θεσσαλονίκης:
Όλη αυτή η συζήτηση (πληκτρολόγια & υπολογιστές, μονοτονικό και πολυτονικό σύστημα, Σουφλιάς και "πολιτικοί παλαιάς κοπής", τραμ και μετρό ή μετρό και τραμ για να μην προκαλέσω και άλλες αντιδράσεις...κλπ.), ποιά ακριβώς σχέση έχει με την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά;

Ανώνυμος είπε...

Πώς δεν έχει σχέση! Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός του Μετρό είναι πολιτική επιλογή και είναι κατά τη γνώμη μου, ως συγκοινωνιολόγου, λάθος!

alexis32 είπε...

filoi mou ,ego eimai giatros kai oxi mixanikos h arxitektonas na exo megali apospi gia texnika themata h mixanika omos,akouo edo gia tram kai m.......es.Einai dinaton filoi mou na kanoume tram stin thessaloniki?edo stin athina kai exi apotixi!!!!metro einai to kalitero kai as kanoun ekei mia -dio stasis parapano apo tin mikra na telionoume,na enothi to aerodromio me metro.
thelo omos na pisteyo oti sto mellon h thessaloniki na apoktisi ena neo aerodromio sinxrono antistixo tis athinas dioti ayto den kanei oute gia tin poli mou tin kastoria.
tram einai argo!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ δεν απέτυχε. 450 πόλεις διεθνώς που το είχαν, το εκσυγχρόνισαν ή το επανέφεραν δεν είναι μα...κες και μόνο μερικοί ελληναράδες οι έξυπνοι. Το τραμ θέλει στήριξη και η κυβέρνηση στηρίζει τα ΙΧ!
Οσο για το Μετρό. Ποιό Μετρό; Σε πόσα χρόνια; Κοροιδεύουν και εκεί. Παράδειγμα ο Πειραιάς, που πήγε χρόνια πίσω λόγω ακύρωσης του πρώτου διαγωνισμού. Στη Μίκρα πότε θα πάει; Εσείς που δεν είστε ειδικοί, μάθετε τουλάχιστον ότι τα προβλήματα των πόλεων δεν μπορούν να μένουν άλυτα επειδή έτσι θέλουν οι έμποροι αυτοκινήτων και οι κυβερνήσεις που τους στηρίζουν. Ούτε το οποιοδήποτε μέσο σταθερής τροχιάς μπορεί να αποκλειστεί. Το τραμ παντού έξω είναι πολύ γρήγορο. Εδώ μας έτυχε ΝΔ. Σε λίγο επιτέλους τελειώνει και το τραμ θα ανοίξει τα φτερά του.

Ανώνυμος είπε...

Σιγά τά φτερά! Μέ σωστή ὀργάνωση τό μετρό ὁλοκληρώνεται σέ 10 χρόνια συμπεριλαμβανομένης τῆς γραμμῆς 4. Θά ἥθελα νά σχολιάσετε πῶς ἡ Κυψέλη καί τά Ἅνω Ἰλίσια π.χ. θά χωροῦσαν ἕνα ὑποτιθέμενο τράμ.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ με τα γραφικά... σπιρτόκουτα φαίνεται ότι ζεις σε άλλη χώρα. Χρειάστηκαν κοντά 20 χρόνια και Ολυμπιακοί Αγώνες στη μέση για να γίνει ένα ελάχιστο δίκτυο Μετρό στην ΑΘήνα συγκριτικά με το μέγεθος του λεκανοπεδίου. Τώρα μου λες ότι η υποτιθέμενη γραμμή 4 θα γίνει σε 10; Και θα ξεκινήσει πότε; Γιατί την ακούμε από το 2005! Και κυρίως, με τι χρήματα;
Τα διόδια της Αττικής Οδού που λέει ο "σοφός"; Μα μετά το 2025 θα περιέλθει αυτή στο Δημόσιο. Μονάχα περιοδικά και εμπορίες αυτοκινήτων θέλουν μόνο Μετρό σε... 100 αιώνες.
Δεν έχουμε λεφτά για άλλες τρύπες. Πάρτε το χαμπάρι. Η χώρα φαλήρισε από αυτούς που θέλουν μόνο...το Μετρό!

Ανώνυμος είπε...

1) Νά ἀλλάξετε ἤ νά ἐνημερώσετε τόν ὑπολογιστή σας πχ ἀλλᾶξτε τήν κάρτα γραφικῶν.
2) Οἰ 2 πρῶτες γραμμές ἔγιναν μέσα σέ 10 χρόνια (κατασκευή 1992-2000), τώρα μέ τίς μελέτες ἕτοιμες ἡ γραμμή 4 ρεαλιστικά τελειώνει σέ 10 χρόνια
3) Τά ἔσοδα τῆς Ἀττικῆς ὁδοῦ περιέρχονται στό Δημόσιο περίπου το 2011-12. Καί αὐτό λόγω τοῦ ὅτι ἡ σύμβαση δέν ἀναφέρει συγκεκριμένο χρόνο παράδοσης ἀλλά καθορισμένα ἔσοδα πού δικαιοῦται ἡ ἑταιρεία κατασκευῆς. Αὐτά ἀναμένεται νά ὑπερκερασθοῦν περίπου σε 2-3 χρόνια καθώς ἡ κίνηση στήν Ἁττική Ὁδό ἔχει ξεπεράσει κάθε πρόβλεψη.
4) Ἠ χώρα δέ θά φαληρίσει ἀπό σωστά ἔργα ὑποδομῆς (ἀντίθετα θά ἐξοικομήσει πετρέλαιο, ἐργατοῶρες κτλ) ἀλλά ἀπό προχειρότητες καί σπατάλες σέ ἀκατάλληλα ἔργα.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ να πετάξεις τον υπολογιστή σου γιατί φαίνεται μονάχα ο δικός σου βγάζει κουτάκια. Ακόμη, από το 1982καθιερώθηκε το μονοτονικό.
Εργα Μετρό γίνονται από το 1991 και ποτέ δεν σταμάτησαν να σκάβουν τρύπες για να βολεύεται το κύκλωμα εμπορίας και χρήσης του ΙΧ. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί οι πόλεις να είναι έρμαια των αυτοκινήτων και όχι ιδιοκτησία των κατοίκων τους. Αυτό ας το σκεφτούν οι χιλιάδες χρεωμένοι Ελληνες και Ελληνίδες στις τράπεζες για αγορά ΙΧ. Και τα νέα μέτρα εκεί κατατείνουν.
Να μειωθούν δραστικά τα ΙΧ στους δρόμους μέσω ενός γρήγορου τραμ, να γίνουν οι πόλεις μας επιτέλους ανθρωπινες. Αυτή είναι η μόνη λύση για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και για όλες τις πόλεις μας! Τι θα πει δεν χωράει; Τα ΙΧ δεν χωράνε. Μπουχτίσαμε πια!

kostis1993 είπε...

Διάβασα τα σχόλια και πραγματικά το διασκέδασα με τις φιλονικίες σας! Παρόλα αυτά είναι υπέροχο να βλέπεις πολίτες που προτείνουν λύσεις και εκφράζουν τις απόψεις τους! Συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο σχόλιο! Όχι άλλα ΙΧ!! Δεν τα χρειαζόμαστε!

Ένας 15χρονος που θέλει να ζήσει σε χώρα ισάξια των υπόλοιπων μελών-κρατών της ΕΕ

parfumcolor είπε...

Για ποιο λόγο άλλαξε η προβλεπόμενη χάραξη που περνούσε την επέκταση του μετρό Δυτικά και μέσα από τη περιοχή Της Νικοπολης?????
Ενα σημείο που εξυπηρετεί τουλάχιστον 15.000 κάτοικους αυτής της περιοχής, την οποία έχουν αποκόψει παντελώς από το νέο σχεδιασμό, που περνάει μόνο από Ευκαρπια σε ΔΥΟ σημεια μαλιστα!!!!
Τι συμφέροντα εξυπηρετεί όλο αυτό?

Unknown είπε...

Pertarungan Ayam

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα