Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης: The end?

H Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο ορόσημο σχεδόν 30 ετών για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης κατά πάσα πιθανότητα ακυρώνεται.
Τρία χρόνια σχεδόν μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού στην κ/ξ Θερμαική Οδός τα πολλά προβλήματα από τις ελλειμματικές μελέτες και απανωτές ενστάσεις στο έργο αυτό το έφερε στην τελική σημερινή του μορφή. Ήδη η κ/ξ απέλυσε σχεδόν το σύνολο του προσωπικού της.
Αν και τίποτα επίσημο ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί βρίθουν τα δημοσιεύματα στα ΜΜΕ για την επικείμενη ακύρωση του έργου με τη σημερινή του μορφή.
Οι τράπεζες που είχαν αναλάβει την χρηματοδότηση του έργου είχαν θέσει ως τελική ημερομηνία για την έναρξη των εργασιών την 31 Μαΐου 2009. Έκτοτε δεν έγινε τίποτα και ενώ οι τράπεζες περίμεναν κινήσεις μετά τις Ευρωεκλογές δεν έγινε τίποτε.
Και η κ/ξ και οι τράπεζες αναμένεται να ζητήσουν τις ανάλογες αποζημιώσεις για τη μη εκκίνηση του έργου ενώ το σημαντικότερο όλων είναι ότι και το προσωπικό που είχε προσληφθεί έμεινε χωρίς δουλειά σε μια πολύ άσχημη οικονομική συγκυρία.
Τα όργανα είχαν ξεκινήσει από πέρσι με την εισήγηση του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) που με την απόφαση του αύξησε δραματικά το κόστος κατασκευής και κάνοντας πολλούς να αναρωτούνται αν πλέον το έργο αυτό είναι βιώσιμο.
Λόγω της απόφασης τους ΚΑΣ έπρεπε να χρησιμοποιηθεί μετροπόντικας και η υποθαλάσσια να βρίσκεται 25 μέτρα κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας και όχι στα 15 μέτρα, που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Επίσης, έπρεπε να γίνει εκ νέου μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και όλες οι μελέτες που αναφέρονταν στους όρους.
Τα νέα δεδομένα, εκτός του ότι δημιούργησαν σημαντική καθυστέρηση στο έργο, προσέθεσαν επιπλέον κόστος της τάξης των 150 εκατ. ευρώ. Μετά την απόφαση αυτή, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απευθύνθηκε με ερώτημα στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. εάν μπορούσε να γίνουν τροποποιήσεις στο έργο με την υπογραφείσα σύμβαση ή εάν έπρεπε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και να επαναληφθεί η δημοπράτηση. Σύμφωνα με το υπουργείο, η Ε.Ε. έδωσε το πράσινο φως για συνέχιση του έργου με την ίδια σύμβαση. ΄
Τελικά όλα τα παραπάνω καθώς και οι αντιδράσεις πολιτών και φορέων της πόλης καθώς και το πολύ υψηλό κόστος οδηγούν στην ακύρωση του έργου.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Εδώ και 26 χρόνια ξεκίνησε η ιστορία της Υποθαλάσσιας αλλά με τη σημερινή της μορφή το έργο άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά το 2001 εγκρίθηκε και η μελέτη ενώ η τελική χρηματοοικονομική μελέτη υπεβλήθη τον Απρίλιο του 2002. Εντός του ίδιου χρόνου δημοσιεύτηκε η προκήρυξή του.
Τον Σεπτέμβριο του 2004, έγινε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη δεύτερη φάση του έργου. Τον Ιούνιο του 2005 αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία “Θερμαϊκή Οδός”, η οποία αποτελείται από τις Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ, Άκτωρ και Θεμελιοδομή. Αφού εξετάστηκαν από τα αρμόδια εγχώρια και ευρωπαϊκά όργανα όλες οι ενστάσεις, αναδείχτηκε ανάδοχος η “Θερμαϊκή Οδός” και στις 31 Οκτωβρίου 2006 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΥΠΕΧΩΔΕ και του αναδόχου. Η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή τον Ιανουάριο του 2007 και τον Μάρτιο του ίδιου έτους επρόκειτο να αρχίσει το έργο, με προϋπολογισμό 472 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωση 48 μήνες μετά την έναρξή του.
ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ
Με τον διαγωνισμό συγκροτήθηκε και κίνηση πολιτών με την επωνυμία “Πολίτες κατά της υποθαλάσσιας”, η οποία ζήτησε την ακύρωση του έργου. Στις 31 Οκτωβρίου 2006 συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της διενέργειας δημοψηφίσματος για τη θέση των πολιτών απέναντι στην κατασκευή της υποθαλάσσιας, αλλά η σχετική πρόταση δεν συγκέντρωσε τις απαιτούμενες ψήφους, για να εγκριθεί. Οι “Πολίτες κατά της υποθαλάσσιας” προσέφυγαν στο ΣτΕ, ζητώντας ακύρωση του έργου. Η τελευταία προσφυγή τους εκδικάζεται τον Οκτώβριο του 2009.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης παραμένει υπέρ της κατασκευής του έργου και αναμένεται να αντιδράσει έντονα στην επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου, ενώ αντιθέτως οι εναντιωμένοι στο έργο αυτό αισθάνονται δικαιωμένοι και χαρούμενοι.
Εγω θα έλεγα ότι υπάρχει δίκιο και από τις 2 πλευρές , όμως θα έπρεπε να βρεθεί μια χρυσή τομή σε αυτό το πολύ σημαντικό έργο που είχε φανεί ότι θα έπαιρνε το σωστό δρόμο και θα μεγάλωνε σε μήκος προκειμένου να ολοκληρώσει το δακτύλιο της πόλης.
Πάνω από όλα όμως θα βοηθούσε με τη σωστή κατασκευή του στο κυκλοφοριακό της πόλης αλλά μην ξεχνάμε και τη συμβολή της στην απασχόληση κατά τη διάρκεια της κατασκευής αλλά και μετά σε δεκάδες ειδικότητες..
XIOYMOΡ
Τα υποθαλάσσια έργα γενικά στην Ελλάδα δεν προχωρούν. Την ίδια (αναμενόμενη) τύχη με την Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης είχε προ δεκαετίας και η υποθαλάσσια ζεύξη του Μαλλιακού έργο που θα μειώνει την απόσταση Αθήνα- Θεσσαλονίκη κατά 70χλμ ενώ το μόνο υποθαλάσσιο έργο που έχουμε είναι η Υποθαλάσσια Αρτηρία Άκτιο-Πρέβεζας...

17 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Γι' αυτό το έργο δεν πρόκειται να κλάψω αν ακυρωθεί. Ενθαρρύνει απαράδεκτα τη χρήση του ΙΧ μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, ενώ η σωστή αρχή είναι: αυτοκινητόδρομοι έξω από την πόλη και μέσα μαζικής μεταφοράς μέσα στην πόλη.
Αυτά τα χρήματα πρέπει να δοθούν για δεύτερη γραμμή μετρό που να περνάει κατά προτίμηση κάτω από την Τσιμισκή.

Ανώνυμος είπε...

Ή τα χρηματα αυτα (κ πολυ λιγοτερα) να διατεθουν για την δημιουργια θαλλασιας συγκοινωνιας στον θερμαικο που θα διευκολυνει σημαντικα τις μετακινήσεις στη πολη....

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνήσω και εγώ με το προηγούμενο φίλο,ότι με τα λεφτά αυτά ή και λιγότερα μπορεί να γίνει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία που θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τα ανατολικά προάστια σε συνδυασμό και με την επέκταση του μετρό μέχρι το 2015 πρός Καλαμαριά και μελλοντικά πρός Αεροδρόμιο,μειώνοντας την χρήση του αυτοκινήτου αρκεί οι φορείς της Θεσσαλονίκης να πάρουν πιο ζεστά το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.
Υ.Γ Το ζήτημα που θα ανακύψει είναι εάν με την οριστική ματαίωση του έργου η κ/ξ Θερμαική Οδός εγείρει αποζημίωση όπως δικαιούται,εάν το ΥΠΕΧΩΔΕ δώσει τα χρήματα αυτά ή σε αντάλλαγμα δώσει άλλα έργα στην κ/ξ στην περιοχή της Θεσσαλονίκης όπως πχ η εξωτερική περιφερειακή ή ο κόμβος που πρόκειται να γίνει εκεί που διασταυρώνεται η δυτική είσοδος με την εσωτερική περιφερειακή στα φανάρια της Λαχαναγοράς.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΕΔΩ ΚΑΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΝΙΚΗΣ ΣΕ 6 ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΚΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ, ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΠΑΡΑΛΙΑ.

Έφεδρος Ανθυποέλλην είπε...

Εύχομαι αυτή η ακύρωση να ανοίξει πλέον τον δρόμο σε ένα παραθαλάσσιο τραμ.

Μετρόφιλος είπε...

Το παραθαλάσσιο τραμ θα ήταν θεαματικό για τους τουρίστες (που είναι έτσι κι αλλιώς ελάχιστοι στη Θεσσαλονίκη), αλλά θα είχε μικρή χρησιμότητα για τους ντόπιους. Εξίσου άχρηστη θα ήταν και η θαλάσσια συγκοινωνία. Θα εξυπηρετούσε μόνο τις περιοχές σε ακτίνα 500 μέτρων γύρω από τα μέρη όπου θα έκαναν στάση τα σκάφη. Έπειτα, σε περίπτωση κακοκαιρίας αυτό το είδος αστικής συγκοινωνίας αχρηστεύεται.
Μόνο το μετρό μπορεί να σώσει τη Θεσσαλονίκη.

Ανώνυμος είπε...

Το έργο της υποθαλάσσιας ήταν απαράδεκτο και πολύ καλά έκανε και ακυρώθηκε. Αυτοκινητόδρομος τέτοιου μεγέθους μέσα στην πόλη και μάλιστα στην παραλιακή!!! Είμαστε σοβαροί??? Με τα ίδια λεφτά θα διπλασιαζόταν το δίκτυο του μετρό

alexis32 είπε...

Για αλλη μια φορα ενα μεγαλο εργο δεν γινετε.....
τι προτασεις ειναι αυτες που κανουν οι φιλοι ,θαλλασια συγκοινωνια στην ελλαδα....που ειμαστε στο παρισι?
στην ελλαδα βρισκεστε....πρωτα πρεπει να βελτιωθει η κατασταση και μετα να σκεφτεστε τουριστικα...οταν εχει 5-6 μποφορ η θαλασσα τι θα κανουν?παλι τα αμαξια τους δεν θα περνουν?ας την καθαρισουν πρωτα και ας επενδυσουν στο μετρο...προς καλαμαρια και μετα προς σταυρουπολη...υπομονη θελει...το νερο μπηκε στο αυλακι με το μετρο ,εγνατια ανακαινιση αεροδρομιου
αυτα ευχαριστω για τον βημα

Ανώνυμος είπε...

Δεν διαφωνώ αλλά ούτε συμφωνώ, δεν γνωρίζω για την χρησιμότητα του έργου αυτού.
Σημασία έχει ότι η Αθήνα (Υπουργεία) δεν υπολογίζει την περιφέρεια.
Μεγάλη ντροπή για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους πολίτες της αυτή η εξέλιξη.

Ανώνυμος είπε...

600 εκ. Ευρώ για μια μικρή οδική παράκαμψη του κέντρου της Θεσσαλονίκης; Και τι ακριβώς θα κερδίσει η πόλη; Μια γρήγορη μετάβαση από τα δυτικά προς Καλαμαριά; Καλό αυτό, αλλά λίγο για τέτοιο τεράστιο κόστος.
Με αυτά τα λεφτά μπορούν να φτιαχτούν συμπληρωματικές υποδομές που θα έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΗ αξία. Καλό παράδειγμα: PARKING για ΧΙΛΙΑΔΕΣ αυτοκίνητα στους σταθμούς μετρό και δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης ανάμεσα σε ΜΜΕ σε κεντρικές λεωφόρους περιμετρικά του κέντρου, για να ΜΗ χρειάζεται να κατέβει ο καθένας με το ΙΧ του στο κέντρο και να μη βρίσκει να παρκάρει, με επακόλουθο το χάος που όλοι ξέρουμε.
Αλλά, αυτά είναι πιο μικρά έργα και δεν έχουν τα πολιτικά οφέλη που κουμαντάρει ο κύριος-Δεν ακούω καλά-ΥΠΕΧΩΔΕν για μοίρασμα της πίτας στους μεγάλους εργολάβους. Κοίτα κάτι φονιάδες των εθνικών μας νταβατζίδων...

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομίζω ότι είναι ντροπή για την Θεσσαλονίκη όπως αναφέρεις φίλε Ανώνυμε 5 Ιούλιος 2009 7:32 μμ.
Αν είναι δυνατόν εκατομμύρια ευρώ να πεταχτούν για να κάνουμε περισσότερους δρόμους, γιατί; Για να αυξηθούν τα αυτοκίνητα; Γιατί δηλαδή να σκάψουν με μετροπόντικες έναν υποθαλάσσιο δρόμο και να μην πάνε αυτά τα χρήματα για Προαστιακό (στην Χαλκιδική και σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης), για επεκτάσεις του Μετρό, για την κατασκευή Τραμ, για ποδηλατόδρομους για την Θαλάσσια συγκοινωνία;
Φτάνει πια με τους αυτοκινητόδρομους! Δεν βαρεθήκατε να βλέπετε τα αυτοκίνητα να αυξάνονται; Όσο γίνονται νέοι δρόμοι τόσο θα αυξάνονται και τα αυτοκίνητα! Ας φτιάξουμε ΜΜΜ να βελτιώσουμε την ζωή μας λίγο που πάει από το κακό στο χειρότερο.


Αλέξης Παπαζήσιμος

Andreas είπε...

Πάλι καλά που ακυρώνετε... Μακάρι όταν θα την ξανασχεδιάσουν να βγάζει στο Μ. Μουσικής ή και πιο ανατολικά... Μπας και αποκτήσουμε κανονικό περιφερειακό γιατί αυτό το ημικύκλιο δεν μπορεί να το λέμε περιφερειακό.

Ανώνυμος είπε...

Ήθελα να διευκρινίσω κάτι και να κάνω και μία ερώτηση.
Πιστεύετε οτι τα χρήματα από την ακύρωση αυτού του έργου θα πάνε αλλού ή δεν συνδέεται το ένα κονδύλη με το άλλο.
Κατα την ταπεινή μου γνώμη δεν συνδέεται το ένα έργο με το άλλο οικονομικά.
Απλά τα χρήματα χάθηκαν τουλάχιστον τα ευρωπαικά.

Ανώνυμος είπε...

Και δεν χάθηκαν μόνο τα ευρωπαϊκά χρήματα, αλλά χάθηκε και η μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουμε μια πεζοδρομημένη Νίκης, αντάξια της πόλης. Φαίνεται προτιμούμε το πεζοδρόμιο του 1,5 μέτρου, το οποίο συνεχώς είναι κατειλλημένο από τραπεζοκαθίσματα, τα οποία αγγίζουν σχεδόν τα παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Τις ίδιες περίπου ενστάσεις με αυτές που διαβάζω παραπάνω, είχαν και αρκετοί (μάλλον οι ίδιοι που ενίστανται και τώρα), όταν επρόκειτο να ξεκινήσει το μετρό. Δεν κάνει για τη Θεσσαλονίκη λέγανε, χρειάζεται τραμ. Ναι χρειάζεται και τραμ και θαλάσσιες συγκοινωνίες και ποδηλατόδρομους. Αλλά ας ξεκινήσουμε πρώτα από τα βασικά. Δεν υπάρχει ευρωπαική πόλη άνω των 200.000 κατοίκων, της οποίας το κέντρο να μην παρακάμπτεται από υπόγειο δρόμο. Μόνο στη Θεσσαλονίκη αγνοούμε το τι εστί υπόγεια διάβαση και υπόγεια παράκαμψη. Λοιπόν η υποθαλάσσια πρέπει κατ' εμέ να γίνει τάχυστα.

Andreas είπε...

"Φαίνεται προτιμούμε το πεζοδρόμιο του 1,5 μέτρου, το οποίο συνεχώς είναι κατειλημμένο από τραπεζοκαθίσματα, τα οποία αγγίζουν σχεδόν τα παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα."

Ενώ πιστεύεις ότι στην πεζοδρομημένη Λ.Νίκης δεν θα βάζανε τραπεζοκαθίσματα...

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύω, ότι σε μια πεζοδρομημένη Νίκης θα υπήρχε χώρος και για τραπεζοκαθίσματα και για πεζούς και για ποδήλατα. Αυτά που θέλω να εξαφανιστούν από τη Νίκης είναι τα αυτοκίνητα. Και γι' αυτό υποστηρίζω την κατασκευή της υποθαλάσσιας. Συμφωνώ πάντως μαζί σου Ανδρέα, ότι ο υπόγειος δρόμος θα έπρεπε να εκτείνετε ως το Μέγαρο Μουσικής και πιο ανατολικά. Τα αυτοκίνητα μπορούν να φύγουν από την επιφάνεια ενός κέντρου και να κινούνται σε υπόγειους δρόμους. Αυτό το βλέπουμε σε τόσες ευρωπαϊκές πόλεις (από τις μητροπόλεις όπως οι Βρυξέλλες μέχρι και τις "επαρχιακές" πόλεις όπως το Ντάρμσταντ) οι οποίες έχουν καταστήσει τα κέντρα τους πανέμορφα με τέτοιες παρεμβάσεις. Οραματίζομαι λοιπόν και για την δική μου πόλη κάτι αντίστοιχο και γι' αυτό είμαι υπέρ της υποθαλάσσιας και άλλων βυθίσεων και υπογειοποιήσεων δρόμων στη Θεσσαλονίκη.

Andreas είπε...

Καλά για υπογειοποίηση δεν το συζητάμε. Και μακάρι να γίνει σε πολλούς δρόμους στο κέντρο (κυρίως στο ιστορικό κέντρο). Αλλά και μόνο στις διασταυρώσεις της Κ. Καραμανλή, της Εγνατίας και της Τσιμισκή να γίνει πάλι κερδισμένοι θα ήμαστε (προσωπικά ευχαριστημένος θα είμαι και με υλοποίηση σε μία έστω από τις τρεις οδούς). Και μάλιστα πολύ κερδισμένοι (κυρίως σε χρόνο).

Αλλά που... Όταν δεν υπάρχει καν σαν σκέψη μιλάμε για βάθος 10ετίας, μην πω 20ετίας...

Πιο πιθανό είναι όλοι μας να χρησιμοποιούμε ιπτάμενα αμάξια παρά να δούμε τέτοια έργα κυκλοφοριακού χαρακτήρα στην πόλη μας. (και φυσικά πάντα λέω μακάρι να πέσω έξω στις προβλέψεις μου και να γίνουν όλα αυτά και πολλά περισσότερα! )

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα