Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Σχόλιο: Η μετεξέλιξη των ΕΘΕΛ στην Αθήνα

Σημαντικές αλλαγές ανακοινώθηκαν για το επόμενο διάστημα που αφορά των δικτύωση των ΕΘΕΛ και την ουσιαστική απομάκρυνση τους από το κέντρο. Είναι μια προχωρημένη και παράτολμη κίνηση αφού η Αθήνα κυριαρχείται ακόμη από τα λεωφορεία.
Συγκεκριμένα τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ πρόκειται να γίνουν τροφοδοτικές γραμμές που θα καταλήγουν στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Αυτό είναι και το θεμιτό σε μια πόλη η οποία έχει ικανοποιητικό δίκτυο ΜΣΤ.
Η Αθήνα προς το παρόν προσπαθεί να αποκτήσει ένα αξιοπρεπές δίκτυο ΜΣΤ που θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να το χρησιμοποιούν και να αφήσουν κατά μέρος τα ιχ τους που σε τελική ανάλυση και πιο ακριβή λύση είναι αλλά και προκαλούν κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη.
Σε ένα χρόνο από τώρα η Αθήνα θα έχει επεκταθεί στο Χαϊδάρι, πιο μέσα στο Περιστέρι, στη Λ. Βουλιαγμένης μέχρι το Ελληνικό αλλά και θα προσθέσει σταθμούς στη Λεωφόρο Μεσογείων. Ουσιαστικά ο χάρτης των ΜΣΤ στην Αθήνα είναι ελλιπέστατος με ένα κουτσό δίκτυο Τραμ που έχει κολλήσει τώρα 5 χρόνια, με ένα διαγωνισμό στον Πειραιά που κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί. Με ένα Προαστιακό χωρίς σταθμούς από την Αθήνα μέχρι την Αττική Οδό αλλά και με υποτυπώδη ωριαία δρομολόγια.
Αν δεν φτάσουμε στο 2015 που θα έχει ολοκληρωθεί ένα αξιοπρεπές δίκτυο ΜΣΤ με επεκτάσεις του Μετρό στον Πειραιά και ίσως την Πετρούπολη και τη Γλυφάδα και ολοκληρωμένο δίκτυο Προαστιακού και ένα μικρό -έστω- αλλά πλήρες δίκτυο Τραμ δεν μπορούν τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ να γίνουν τροφοδοτικά. Πολλές γραμμές που θα κοπούν περνούν από περιοχές που δεν υπάρχει άλλη εξυπηρέτηση.
Συμφωνώ στην διαδημοτική συγκοινωνία καθώς υπάρχουν δεσμοί εμπορικοί και άλλοι ανάμεσα σε Δήμους της Αθήνας και θα προσφέρει μια καλή λύση στην τοπική κίνηση. Αλλά με πυκνά δρομολόγια. Αν είναι τα δρομολόγια μισάωρα και βάλε τότε θα έχουμε άλλη μια τρανή αποτυχία της Δημοτικής Συγκοινωνίας που σαν θεσμός δεν πέρασε ποτέ.
Νομίζω πάντως ότι βιαζόμαστε για κάτι που ακόμα είναι σε εξέλιξη. 5 χρόνια μετά θα είμαστε σε θέση να μιλάμε καλύτερα για ένα τέτοιο εγχείρημα. Νομίζω...
Εν πάση περιπτώσει αν είναι να γίνει κάτι ας κοιτάξουν να μην τραυματίσουν το δίκτυο των ΕΘΕΛ χωρίς λόγο και ειδικά σε περιοχές που έχουν ανάγκη τη συγκοινωνία..

4 σχόλια:

Nικολας είπε...

Να ρωτήσω περιοχές όπως η ραφήνα η Νέα Μάκρη που έχουν γίνει κανονικά προάστια της Άθήνας γιατί δεν έχουν λεωφορεία και έχουν μόνο ΚΤΕΛ;;;;;

DESIRO EMU είπε...

Μην ανησυχείτε,βρε παιδιά!Δεν πρόκειται να γίνουν οι αλλαγές αυτές αφού θα καθυστερήσουν όπως όλα τα έργα που αφορούν ΜΜΜ...Άρα,όταν θα γίνει αυτό θα έχουμε πάλι 2015,αλλά το θέμα είναι ότι ούτε μετρό στη Γλυφάδα,ούτε στον Πειραιά,ούτε η γραμμή 4 που σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ,παρόλο που σπαζοκεφαλιάζουν γι' αυτά τα 2δις που χρειάζονται θα δημοπρατηθεί στο τέλος του 2009 θα υπάρξουν...Επομένως και δυστυχώς κανένας Ελληνάρας δεν θα δεχτεί να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ αντί του αυτοκινήτου του...Αν τα λεωφορεία και τα τρόλλεϋ έμοιαζαν λίγο με λιμουζίνες,ίσως κάτι να γινόταν,βέβαια...ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ και καλό μήνα-ελπίζω περί 15 Ιουλίου να δω ανάρτηση για έναρξη ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ και ΣΥΧΝΩΝ δρομολογίων του προαστιακού για ΧΑΛΚΙΔΑ...

Μετρόφιλος είπε...

Η μεταρρύθμιση αυτή μου θυμίζει το σύστημα "Transantiago" που εφαρμόστηκε στο Σαντιάγο της Χιλής. Αποτέλεσμα ήταν το μετρό να τιγκάρει στον κόσμο, αφού από 1.300.000 επιβάτες την ημέρα έφτασε τους 2.200.000. Γι' αυτό πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων στις γραμμές του μετρό, ιδίως στη γραμμή 1 που αυτό τον καιρό είναι προβληματική λόγω των έργων αντικατάστασης των γραμμών.
Τα πλεονεκτήματα της μετεπιβίβασης είναι αδιαμφισβήτητα. Όποιος βαριέται να σηκωθεί από το κάθισμα του λεωφορείου και να μπει στο μετρό χάνει πολύτιμο χρόνο από τη ζωή του. Μετά την καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου δεν υπάρχει πλέον η δικαιολογία ότι πληρώνει παραπάνω. Πάντως η πλειονότητα των επιβατών το έχει αντιληφθεί. Αρκεί να στηθούμε στη στάση που βρίσκεται έξω από το σταθμό του Αγίου Δημητρίου για να δούμε ότι τα λεωφορεία που κατευθύνονται προς Αθήνα σχεδόν αδειάζουν. Το ίδιο γίνεται και στο σταθμό Συγγρού Φιξ.

paouvous είπε...

Το πρόβλημα είναι ο χρόνος για επιβίβαση/αποβίβαση στους κομβικούς σταθμούς όπως του Συντάγματος.
Δεδομένου ότι δεν μπορούμε να εξυπηρετηθούμε και από τις δύο πλευρές του συρμού (όπως συμβαίνει στον τερματικό του Ηλεκτρικού στον Πειραιά) σε ώρες αιχμής ο συρμός αναγκάζεται να παραμένει επιπλέον χρόνο σε στάση.
Κατά συνέπεια περιορίζεται πολύ και η δυνατότητα πύκνωσης των δρομολογίων.
Με την επέκταση του Μετρό και την προσθήκη νέων επιβατών, αλλά και τον εξαναγκασμό όσων είναι σε λεωφορεία να μπουν στο Μετρό αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ΚΟΛΑΣΗ!!!
Ξεχάστε το ποιοτικό μετρό που ξέρατε.
Θα φανούν οι 2 μεγάλες αδυναμίες στο σχεδιασμό του.
1) Το περιορισμένο (σχετικά) μήκος της αποβάθρας που εξυπηρετεί συρμούς 1000 ατόμων μόνο
2) Η μη ύπαρξη διπλής αποβάθρας εκατέρωθεν κάθε συρμού στους κομβικούς σταθμούς.

Αν είχαν γίνει αυτά τα δύο με ένα ελάχιστο επιπλέον κόστος κατασκευής η μεταφορική ικανότητα του Μετρό θα ήταν διπλάσια.
Απλά θυμηθείτε πόσο πιο ανθρώπινα ήταν τα πράγματα στο σταθμό του Συντάγματος όταν για ένα διάστημα πριν ανοίξει ο σταθμός στο Μοναστηράκι κάλυψαν τη δεύτερη γραμμή δημιουργώντας διπλή αποβάθρα!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα