Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Τραμ Αθήνας: διαγωνισμοί με προβλήματα

Μαλλιά - κουβάρια στην Αττικό Τραμ ΑΕ. Μεγάλος μπελάς για 3 σημαντικούς διαγωνισμούς που μπλοκάρουν την ανάπτυξη του μέσου στην πρωτεύουσα. Πρώτος και πιο σπουδαίος είναι ο διαγωνισμός για την επέκταση από το Φάληρο στο κέντρο του Πειραιά. Έντονο το ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες με προσωρινό ανάδοχο την Θέμελη ΑΕ. Αυτή την στιγμή εξετάζονται όλες οι ενστάσεις που υποβλήθηκαν και προσπαθούν να κάνουν το έργο να ξεκινήσει προκειμένου να μη χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος. Οι υπόλοιπες εταιρείες που κατέθεσαν πρόταση είναι: Ελληνική Υδροκατασκευή, ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ - Impregilo, ΕΤΕΘ (J&P Άβαξ), Τέρνα Ενεργειακή - Τομή (Ελλάκτωρ). Το μεγαλύτερο των προβλημάτων είναι η προσφυγή 43 πολιτών που κατέθεσαν προσφυγή στο ΣτΕ και η απόφαση προϋποθέτει πολύ χρόνο για να εκδοθεί....
Στην καλύτερη των περιπτώσεων το έργο θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο ενώ σε περίπτωση μπλοκαρίσματος θα πρέπει να περιμένουμε το 2010. Εξάλλου πρόκειται για ένα διαγωνισμό που κρίνει τη βιωσιμότητα της Τραμ ΑΕ αφού θα προσθέσει περίπου 35.000 επιβάτες καθημερινά.
Παράλληλα ο διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών κρίθηκε άγονος. Πρόκειται για διαγωνισμό που αφορά στην προμήθεια 25 συνολικά νέων οχημάτων. Η εταιρία όρισε την προμήθεια 18 οχημάτων με option για προμήθεια 7 ακόμη.
Οι συγκεκριμένοι συρμοί πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών της επέκτασης στον Πειραιά, ωστόσο στον διαγωνισμό για την προμήθειά τους δεν προσήλθε κανένας ενδιαφερόμενος (!!!) και αυτός ακυρώθηκε. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο σε διαγωνισμό προμήθειας συρμών σταθερής τροχιάς....
Αυτό καταδεικνύει ίσως και το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει καθώς μη προμήθεια των συρμών κατά τη λειτουργία του Τραμ στον Πειραιά σημαίνει πιο αραιά δρομολόγια άρα και αποτυχία στην ομαλή λειτουργία και αποδοχή από το μεγάλο κοινό του Πειραιά.
Στον τρίτο διαγωνισμό που αφορά τη μίσθωση 75 πλαισίων (πάνελ) επί των 48 στάσεων τραμ για ανάρτηση διαφημίσεων, μόνο μια εταιρεία κατέθεσε προσφορά με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός συνολικού ποσού 402.000€.
Πολλά τα προβλήματα σε μια χρονική στιγμή που το Τραμ στην Αθήνα παίζει την βιωσιμότητα του. Αν δεν προχωρήσει το έργο της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά αλλά και σε άλλες περιοχές τότε το Τραμ δύσκολα θα μπορέσει να συνεχίσει να σφυρίζει ανέμελα στις διαδρομές του...

37 σχόλια:

οργισμένος πολίτης είπε...

Επί Λιάπη κάπως το μέσο στηρίχτηκε. Είναι εγκληματική η αμέλεια των υπευθύνων σχετικά με ένα υπερσύγχρονο μέσο που πολλά θα μπορούσε να προσφέρει στην επίλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος της Αθήνας. Λίγο να μείνουν ακόμη αυτοί στα πράγματα και το έγκλημα του '50 θα επαναληφθεί. Είναι αμετανόητοι και ασυγχώρητοι. Κυρίως όμως αισχροί ψεύτες, μιας και προέβλεπαν συγκεκριμένες επεκτάσεις του τραμ στο πρόγραμμά τους του 2004, που να μην έσωναν ποτέ να εκλεγούν! Αει σιχτίρ...ντρέπομαι πια που γεννήθηκα σ' αυτή τη χώρα!

Μετρόφιλος είπε...

Πρώτα απ' όλα το τραμ δεν έχει ανάγκη από καμιά βιωσιμότητα. Αφού είναι δημόσια επιχείρηση μπορεί να συνεχίσει να συσσωρεύει ελλείμματα επ' αόριστο, όπως κάνουν ο ΟΣΕ, η ΕΘΕΛ, η Ολυμπιακή (μέχρι τώρα) και ένα σωρό άλλες εταιρείες που παράγουν κοινωνικό έργο (τρομάρα τους). Ο φορολογούμενος πολίτης πληρώνει για να τρώνε οι υπεράριθμοι, κομματικά διορισμένοι υπάλληλοι.
Δεύτερον, είτε γίνουν οι επεκτάσεις είτε δε γίνουν, είναι ένα και το αυτό από πλευράς εξυπηρέτησης των επιβατών. Σήμερα οι επιβάτες για να πάνε από το Νέο Φάληρο προς το Δημοτικό Θέατρο έχουν στη διάθεσή τους ένα σωρό λεωφορειακές γραμμές που κάνουν γύρω στο δεκάλεπτο. Το τραμ θα κάνει κι αυτό περίπου την ίδια ώρα.
Τρίτον, για να αγνοήσουν οι κατασκευαστές βαγονιών το διαγωνισμό, σημαίνει ότι έχουν ψυλλιαστεί ότι η Τραμ Α.Ε. δεν έχει μέλλον. Σου λέει έτσι και κλείσει, θα μείνουμε με τα βαγόνια στα χέρια.
Τέταρτον, όποιος και να εκλεγεί, τη στιγμή που αντιδρούν οι τοπικές κοινωνίες με προσφυγές στα δικαστήρια, οι επεκτάσεις του τραμ είναι καταδικασμένες να καρκινοβατούν.
Πέμπτον, ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ.

DESIRO EMU είπε...

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με τα λεγόμενα του Μετρόφιλου...Να αγιάσει το στόμα σου!

Ανώνυμος είπε...

Ποιές τοπικές κοινωνίες; Το 80% των Πειραιωτών θέλει το τραμ σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της κοινής γνώμης και μονάχα μερικοί ανεγκέφαλοι επιμένουν στα τριτοκοσμικά τους πιστεύω. Το Μετρό είναι άλλης φιλοσοφίας μέσο και οι προηγμένες χώρες τα συνδυάζουν αρμονικά. Εδώ είναι Αφρική με καύσωνες, τριτοκοσμικούς και τα... όλα της!

Ανώνυμος είπε...

Η Αθήνα δεν πρόκειται να αποκτήσει ποτέ Μετρό Παρισιού γιατί η Ελλάδα δεν είναι Γαλλία και η Αθήνα δεν είναι Παρίσι. Πιστεύω ότι οι λόγοι είναι επιπλέον κόστους αλλά και τεχνικής εφικτότητας λόγω σαθρών και σεισμογενών εδαφών που μπορούν να υποστούν επικίνδυνες καθιζήσεις.
Δεν βρίσκω λοιπόν λόγο για άλλο Μετρό πλην της επέκτασης στον Πειραιά που καρκινοβατεί και τη γραμμή 4 σε δύο ανεξάρτητους κλάδους όμως και όχι ενιαία, αν αυτό είναι εφικτό και μιας και θα υπάρξει η γραμμή τραμ Σύνταγμα-Ζωγράφου. Σε αυτά προσθέτουμε ακόμη 150 με 200 χλμ τραμ και η πόλη γλυτώνει μια για πάντα από την κατάρα των μποτιλιαρισμένων ΙΧ, μηχανών, "νέφους" κλπ. Είναι ωραίο πράγμα να περπατάς στο Σύνταγμα με την Φιλελλήνων και την Πανεπιστημίου πεζόδρομους με τραμ και να αναπνέεις επιτέλους καθαρό αέρα.

Μετρόφιλος είπε...

K. Γιακουμάκη, ξεχάσατε να βάλετε το όνομά σας στο παραπάνω σχόλιο. Σκοπός δεν είναι να μοιάσουμε στο Παρίσι. Εκεί υπάρχει πυκνότατο δίκτυο μετρό στο Δήμο Παρισίων, αλλά σχεδόν καθόλου στα προάστια. Φανταστείτε να είχαμε σταθμό μετρό ανά 500 μέτρα στο Δήμο Αθηναίων, αλλά να μην έβγαινε παραέξω. Το ποιες γραμμές μετρό θα γίνουν δεν θα το υποδείξετε εσείς, αλλά η μελέτη ανάπτυξης που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Όσο για τους Ζωγραφιώτες, θα βρίσκονται στο κέντρο μέσα σε 5 λεπτά όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4. Αν έμπαινε τραμ θα έκανε κανένα μισάωρο.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε και DESIRO EMU μου αρέσει που είστε και οπαδοί των μέσων σταθερής τροχιάς...
Θα έπρεπε να υποστηρίζετε το Τραμ και όχι να το κατακρίνετε. Το Τραμ είναι όπως είναι γιατί κάποιοι δεν τρώνε από τις επεκτάσεις, αν έτρωγαν όπως τρώνε από άλλα έργα, θα είχαν ήδη γίνει και οι επεκτάσεις αλλά και το πράσινο κύμα. Αλλά μια ιδεολογία του 50 παρέμεινε, ανανεώθηκε και κυριαρχεί στα μυαλουδάκια των υπευθύνων.
Αν νομίζετε ότι θα αποκτήσει η Αθήνα άλλες 8 γραμμές Μετρό, όπως ονειρεύονται κάποιοι, θα πνιγούμε στα καυσαέρια και στα αυτοκίνητα. Δεν αντιδρά καμία τοπική κοινωνία, και το Τραμ έχει μέλλον θέλετε δεν θέλετε. Όλα αυτά, προσφυγές αναβολές είναι δημιουργήματα κάποιων της εποχής που ανέφερα. Τα 43 άτομα είναι κανένας μπροστά στα εκατομμύρια που ζουν σε αυτή την πόλη.
Μάθετε επιτέλους ότι όλα τα μέσα μεταφοράς με κυρίαρχα τα σταθερής τροχιάς, συνδυαζόμενα είναι η λύση.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Διαμαρτύρομαι εντονότατα προς τον υπεύθυνο του ιστολογίου διότι γίνονται προβοκάτσιες εις βάρος μου από έναν ανώνυμο "Μετρόφιλο" σε σχόλιο που δεν υπογράφω και σε ένα άλλο ποστ του ίδιου ιστολογίου, όπου επώνυμα και με ευπρέπεια πάντα είπα τη γνώμη μου, κάποιος άλλος ανώνυμος μου απέδωσε πολιτικό χαρακτηρισμό. Ή θα υπάρχει σεβασμός προς όλους όσοι γράφουν εδώ ή κάποιοι που δεν σέβονται τους άλλους να σταματήσουν να γράφουν εις βάρος άλλων σχολιαστών. Διαφορετικά προσβάλλουν πρωτίστως τον εαυτό τους. Συμφωνώ δε ακόμη μία φορά με τον κ. Παπαζήσιμο. Ευτυχώς η συντριπτική πλειοψηφία συμμερίζεται τις απόψεις μας περί Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

Μετρόφιλος είπε...

Όσον αφορά τη γνώμη των πολιτών για το τραμ, μπορείτε να τη μάθετε διαβάζοντας τα 47 σχόλια κάτω από αυτό το άρθρο:

http://www.capital.gr/Articles.asp?id=735855

Ένοιωσα απέραντη ηδονή διαβάζοντάς τα.

Τραμόφιλος είπε...

47 σχόλια, 43 πολίτες στο ΣΤΕ κατά του τραμ(!!!), τόσοι... αμύνονται. Τα εκατομμύρια το θέλουν. Δεκάρα τσακιστή δεν δίνετε εσείς και το ΥΠΕΧΩΔΕ για τους ανάπηρους και τις άλλες ευπαθείς ομάδες πολιτών που μονάχα το τραμ εξυπηρετεί τόσο αποτελεσματικά. 5.5 χρόνια τώρα, αλλά ευτυχώς αυτή η αποφράδα περίοδος για τη χώρα μας και για το τραμ τελειώνει οσονούπω, ακούμε μονίμως τις ίδιες βλακίες περί...γραμμών Μετρό που είναι αδύνατο να κατασκευαστούν και μια απαξίωση του τραμ, μη σεβόμενοι τα εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν για να φτιαχτεί και θα έπρεπε επομένως να λειτουργεί ήδη σωστά με προτεραιότητα. Είναι δε μεγίστη ξεφτίλα να βλέπεις τα ΙΧ στα φανάρια να ξεκινούν πρώτα και το τραμ να περιμένει. Γυρίζει όμως ο τροχός και το τραμ θα τρέχει πια εξυπηρετώντας τους πάντες με συνέπεια, όπως συμβαίνει σε όλες τις προηγμένες χώρες.

Ανώνυμος είπε...

Σοβαρά τώρα, 40 άτομα έχουν το δικαίωμα να καταστρέψουν το ΤΡΑΜ, ένα μέσο που ακόμα και τώρα εξυπηρετεί κάτι χιλιάδες συμπολίτες μας κάθε μέρα. Ουσιαστικά έχουν το δικαίωμα να ΚΛΕΙΣΟΥΝ το τραμ! Έχουμε ξεφύγει εντελώς σ'αυτή τη χώρα. Τι να πω. Όποιος προλαβαίνει ας φύγει στο εξωτερικό να σωθεί από τα ΖΩΑ, και ας μείνουν οι υπόλοιποι να παλεύουν με τα καυσαέρια.....

Bill Kourtelis είπε...

Μετρόφιλε για αρχη προσπαθησε να βλεπεις περα απο τη μυτη. Επειτα ενημερωσου για το ποιοι ειναι αυτοι οι 43 που κατεφυγαν στο ΣΤΕ. Οπως παντα σε αυτο το κρατος μιλαμε για ατομα που ανηκουν σε καμμενες πολιτικες παραταξεις και βλεπουν μονο στο καλο αυτης της χωρας οπως και εσυ αλλωστε φανταζομαι.
Και τελος τα επιχειρηματα σου πηγαινει πες τα στους κατοικους του Πειραια που νοιαζονται για το μελλον του λιμανιου, που γουσταρουν το ποδηλατο, που θελουν να δουν λιγο πρασινο στον Πειραια και δεν ειναι βολεμενοι με το SUV τους σας εσενα φανταζομαι.
Και μετα πηγαινε στις 60.000+ επιβατων του τραμ και πες τους ποσο τελειωμενο μεσο ειναι.

Εισαι ο πλεον γραφικος με τα σχολια σου εδωμεσα. Παρε ενα φτυαρι και αρχισε να σκαβεις την επεκταση προς Πειραια λοιπον. Εμεις θα περιμενουμε να φτασεις στον Πειραια.

Μετρόφιλος είπε...

Αν μπορούσα να μιλήσω με τους 60000 επιβάτες θα τους ρωτούσα αν είναι πραγματικά ευχαριστημένοι από το τραμ ή αν το χρησιμοποιούν επειδή δεν υπάρχει άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς για την ίδια διαδρομή. Αφού έχουν καταργηθεί τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κατά μήκος της Ελ. Βενιζέλου, είναι φυσικό ο κόσμος να μπαίνει στο τραμ. Στην παραλιακή που υπάρχουν κι άλλα μέσα, το τραμ πηγαινοέρχεται άδειο (με εξαίρεση τους 3 καλοκαιρινούς μήνες).
Τα 40 άτομα ενεργούν για το καλό όλων των Πειραιωτών, γι' αυτό οι Πειραιώτες πρέπει να τα ευγνωμονούν. Άλλωστε ποτέ δεν έγινε δημοψήφισμα στον Πειραιά για να δούμε τι ποσοστό των πολιτών είναι υπέρ του τραμ.
Έχω μια απορία. Όταν πολλοί σχολιαστές προβάλλουν τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ επιχειρήματα υπέρ του τραμ, τι είναι πιο πιθανό:
1 Επικοινωνούν μεταξύ τους τηλεπαθητικά και συντονίζονται.
2 Είναι το ίδιο άτομο με πολλά ψευδώνυμα.

Τραμόφιλος είπε...

Μετρόφιλε και λοιποί εμφανιζόμενοι με ψευδώνυμα και αλλού κατά του τραμ, που μπορεί να είσαι και ένα άτομο τελικά, κατάλαβέ το επιτέλους ότι το τραμ θα προχωρήσει προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, όσες προσφυγές και να κάνετε. Η Αθήνα έτσι κι αλλιώς το χριεάζεται. Δεν γίνεται αλλιώς, διαφορετικά τα ΙΧ οσονούπω μένουν ακίνητα στους δρόμους. Ο Ελληνας πρέπει να μάθει εναλλακτικά με τραμ και ποδήλατο και με Μετρό ως κορμό τροφοδοσίας. Από 'κεί και πέρα καλά είπε κάποιος ότι είσαι γραφικός. Προσωπικά θα προσέθετα και εμπαθής, που αφήνεις απαράδεκτα υπονοούμενα για άλλους σχολιαστές. Δεν θα σας περάσει όμως και θα δείτε του χρόνου να ξηλώνεται και το οδόστρωμα της Πανεπιστημίου για να ξαναμπούν οι ράγες του τραμ, οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Εσύ τραγούδα!

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να πω στον Μετρόφιλο να προσέχει όταν κατηγορεί σχολιαστές που καταθέτουν επώνυμα και όχι με ψευδώνυμα. Εγώ ούτε τηλεπαθητικός είμαι ούτε συνεννοούμαι με κανέναν για να πω αυτά που πιστεύω εγώ! Εγώ πάντα υπογράφω με ονοματεπώνυμο! Αν τα πιστεύουν και άλλοι αυτό με χαροποιεί γιατί ίσως τα πράγματα αρχίσουν και αλλάζουν.
Το έχω πει και θα το ξαναπώ. Οκτώ γραμμές Μετρό δεν θα γίνουν ποτέ! Χρειαζόμαστε λύσεις τώρα!
Το Τραμ θα επεκταθεί, θα επιστρέψει στις παλαιές του διαδρομές και θα γίνει η βάση που μαζί με Μετρό και Προαστιακό θα στηρίξουν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που συμπληρωματικά θα καλύπτουν την Αθήνα και τα προάστια της. Ίσως να μπουν και τα ποδήλατα στο σύστημα και να δούμε την πόλη που όλοι ονειρευόμαστε.
Αυτό δεν θέλουμε;

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

@ Αλέξης Παπαζήσιμος
Εσάς προσωπικά δεν σας θεώρησα ποτέ κλώνο άλλου σχολιαστή. Γι' άλλους χτυπάει η καμπάνα.
Όσο για την ανασύσταση του ιστορικού δικτύου του τραμ, θα ήταν άσκοπη και άτοπη. Ευτυχώς κανένα κόμμα δεν έχει υποσχεθεί μια τέτοια κουλαμάρα.
Συμφωνώ με τη φράση ότι δεν πρόκειται να γίνουν οκτώ γραμμές μετρό, αλλά πρέπει να συμπληρωθεί: όσο ζούμε (τουλάχιστον εμείς οι σαραντάρηδες και πάνω). Θα είμαι πολύ ευτυχής αν προλάβω ολοκληρωμένη τη γραμμή 4. Γι' αυτό φροντίζω να πηγαίνω πού και πού στο εξωτερικό και να απολαμβάνω άλλα δίκτυα μετρό, που δεν έχουν βεβαίως τη λάμψη και την καθαριότητα του μετρό της Αθήνας, αλλά εξυπηρετούν μια χαρά τα αξιοθέατα των πόλεων.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε έχεις το θράσος να μην αποκαλύπτεις το όνομά σου και να θεωρείς άλλους κλώνους άλλων; Δεν μπορεί φερειπείν μια παρέα υπέρ του τραμ να γράφει ο καθείς την άποψή του; Ή μήπως νομίζεις ότι ένας μόνο υποστηρίζει το τραμ; Από το ύφος γραφής σου καταλαβαίνω ότι εμφανίζεσαι και αλλού με άλλα ονόματα, και λάβε υπόψη σου, ότι δεν μιλάνε για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου. Ενα αυτό. Ενα δεύτερο. Δεν μας ενδιαφέρει τι γίνεται στο εξωτερικό, όπου τα δίκτυα τραμ είναι πολλαπλάσια σε μήκος των γραμμών μετρό, αλλά στην πατρίδα μας. Και στην πατρίδα μας η δεκαετία που έρχεται θα είναι αυτή του τραμ. Να είσαι βέβαιος!

Μετρόφιλος είπε...

Βεβαίως και συμμετέχω σε διάφορα φόρουμ, όμως παντού με ψευδώνυμο. Στο Ιντερνέτ δε βάζω πουθενά το πραγματικό μου όνομα.
Ο μόνος τρόπος για να μετρηθούμε πόσοι είμαστε οι μετρόφιλοι και πόσοι οι τραμόφιλοι είναι να κανονίσουμε συνάντηση από κοντά. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε να πάρουμε μαζί και γάντια του μποξ!!!
Στο τέλος του μήνα θα πάω στη Στοκχόλμη. Θα μεταφέρω τις εντυπώσεις μου από το απίστευτο μετρό της. Το 1967, με την ευκαιρία της αλλαγής της κυκλοφορίας από τα αριστερά στα δεξιά, η πόλη ξεφορτώθηκε όλο το δίκτυο τραμ, με εξαίρεση μια μικρή γραμμή. Πρόσφατα κατασκευάστηκε μια μοντέρνα γραμμή, όμως περνάει ημικυκλικά γύρω-γύρω από το κέντρο. Υπάρχει σχέδιο να κλείσει ο κύκλος, όμως κανείς δεν τολμάει να προτείνει να αναστηθεί το παλιό δίκτυο.

Ανώνυμος είπε...

Στη Σουηδία όμως δεν υπάρχουν ανόητοι που στρέφονται κατά του τραμ με γελοία επιχειρήματα. Ούτε...μετρόφιλοι. Οποιος γουστάρει να ταξιδεύει στα μαύρα σκοτάδια παρέα με τα ποντίκια, δικαίωμά του. Το Μετρό υπηρετεί τη λογική του ανθρώπου-ρομπότ των σύγχρονων μεγαλουπόλεων για να μένουν μετά οι δρόμοι "ελεύθεροι" (καθότι κορεσμένοι) στους εμπόρους αυτοκινήτων. Αυτό και τίποτ' άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε είσαι γραφικός...Καλό ταξίδι στη Σουηδία. Μια παράκληση:
Δεν θέλουμε καθόλου να μάθουμε για τις εμπειρίες σου εκεί...ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ γενικως

Γεώργιος είπε...

Οσον αφορα στο κατα πόσο 40κατι ατομα μπορουν να μπλοκαρουν ενα εργο να υπενθυμισω οτι μια γρια χωρις σωστους τιτλους ιδιοκτησιας εχει μπλοκαρει μεσω του ΣτΕ τον κομβο και την περαιωση των τουνελ στο Σκαραμαγκα. Ο νόμος είνια νόμος και το ΣτΕ οφειλει να εξετασει κάθε περιπτωση.

Ανώνυμος είπε...

Ωστόσο η γριά είναι πιο σοβαρή από τους αντιτραμικούς. Να θυμίσω ότι πριν ξεκινήσουν τα έργα του νέου τραμ της Αθήνας έγιναν και άλλες προσφυγές από "θιγόμενους" πολίτες και απορρίφθηκαν όλες! Αρα υπάρχει δεδικασμένο και το ΣΤΕ σέβεται τις προγενέστερες αποφάσεις του.
Καλά κρασιά παιδιά! Περιμένετε να φτάσει το Μετρό το...2020!

Μετρόφιλος είπε...

Ανώνυμε κλώνε, δεν μπορείς να κρύψεις τη ζήλια σου που θα πάω στη Σουηδία. Εσύ κάτσε εδώ στην τσιμεντούπολη και κάνε όνειρα για το πώς θα είναι σε 10 χρόνια, γεμάτη γραμμές τραμ. Αν τις δεις ποτέ σφύρα μου κλέφτικα.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε βρες κανένα καινούργιο όνομα να πρωτοτυπήσεις, π.χ. Υπόγειος. Εσύ θες τσιμεντούπολη επιφανειακή και...υπόγεια, έτσι κι αλλιώς. Το τραμ δίνει χρώμα στη ζωή μας. Για σένα, μόνο μαύρο-άσπρο.
Ή πες μας το ονοματάκι σου, ή πάψε να μιλάς για κλώνους γιατί γίνεσαι καταγέλαστος.

Ανώνυμος είπε...

Γραφικέ μετρόφιλε και εγώ έχω ταξιδέψει στη Σουηδία και αλλού με ποιο αναπτυγμένα ΜΜΕ αλλά δε θα βγω και να το κάνω βούκινο... ΝΑ ΞΕΡΕΣ ΠΟΣΟ ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ....Πήγαινε λοιπόν και ζήσε εκεί να δεις πόσο ευτυχισμένα ζούνε οι Σουηδοί στην καταπληκτική Στοκχόλμη...Κάτσε εκεί.. τέτοιους κομπλεξικούς με σύνδρομα κατωτερότητας Έλληνες όπως εσύ δεν τους θέλουμε

Μετρόφιλος είπε...

Έχω επισκεφτεί 23 πόλεις με μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη και με τη Στοκχόλμη θα τις κάνω 24. Την Αθήνα δεν την αλλάζω με καμία άλλη πόλη, διότι απ' όλα τα μετρό που έχω δει κανένα δεν είναι τόσο καθαρό και λαμπερό όσο το μετρό της Αθήνας. Όσο για τα τραμ, στις πόλεις όπου παίζουν σημαντικό ρόλο στην κυκλοφορία δεν τα περιφρονώ. Ίσα-ίσα, με τη σιγανή τους ταχύτητα δίνουν την άνεση να θαυμάσει κανείς τις προσόψεις των κτιρίων. Για τους τουρίστες είναι ό,τι πρέπει. Για τους εργαζομένους όμως είναι απαράδεκτο χάσιμο χρόνου στην ανταγωνιστική εποχή μας.

Μετρόφιλος είπε...

Σε όσους με κατηγορούν ότι γράφω ανώνυμα αφιερώνω ένα προφητικό άρθρο που είχα γράψει το 2004 ΠΡΙΝ από την παράδοση του τραμ.

http://www.mensa.org.gr/Hellas/GiatiThaSnobarwToTramTouTasouMesihroni.html

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Υπάρχουν κατα καιρούς άτομα σαν τον κύριο με το ψευδόνυμο "Μετροφιλος" που δεν κάνουν διάλογο αλλά προκαλούν.
Θα παρακαλούσα λοιπόν τον Μετρόφιλο ή να διορθώσει αυτή τη συμπεριφορά ή στο επόμενο σχόλιο που κατά την κρίση μου θα είναι αναιδές και προσβλητικό, θα διαγράφεται.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Το τραμ αποτελεί σε κοντά 500 πόλεις του κόσμου βασικό μέσο μεταφοράς για χιλιάδες εργαζόμενους καθημερινά και όχι μόνο τουρίστες, μιας και σε πλείστες αυτών, είναι γρήγορο με προτεραιότητα στα φανάρια και όχι όπως το δικό μας, που λειτουργεί πλημμελώς τόσα χρόνια με αποκλειστική ευθύνη ΥΠΕΧΩΔΕ.
Από την άλλη, κανέναν δεν ενδιαφέρει η ηλικία ή τα ταξίδια που έκανε ή θα κάνει ο επονομαζόμενος...Μετρόφιλος, ο οποίος αρνείται πεισματικά να σχολιάσει κάτι επώνυμα. Σ' αυτή την ιστοσελίδα και σε όλες τις σχετικές ή μη, πρέπει να υπάρχουν κώδικες ορθής συμπεριφοράς προς τους λοιπούς σχολιαστές και υπό την έννοια αυτή, συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Καραγιάννη. Προσωπικά έχω δεχθεί προβοκάτσιες από αντιτραμικούς και σε άλλα φόρουμ. Πολλάκις δε και με υβριστικό ύφος του τύπου: "δεν βαρέθηκες τις βλακίες που γράφεις;"! Δεν θα πέσω όμως στο ίδιο επίπεδο. Απλά συνεχίζω επειδή υπάρχουν ευπρεπείς άνθρωποι όπως ο κ. Παπαζήσιμος, των οποίων οι απόψεις προκαλούν σεβασμό αλλά και διδάσκουν σοβαρότητα και ήθος.

DESIRO EMU είπε...

Πάλι τσακωνόμαστε για το ποιός θέλει μετρό,ποιός τράμ?Εγώ πάλι θέλω ηλεκτροκινούμενο προαστιακό!Έλεος πια!Σημασία έχει να γίνουν επεκτάσεις και ας είναι οποιουδήποτε μέσου.Το τράμ είναι,ως τώρα,σωστά τοποθετημένο,αλλά εγώ θα πρότεινα επέκταση στη Βουλιαγμένη ή στο κέντρο της Βούλας και όχι προς τον Πειραιά.Ο Πειραιάς έχει υψηλή δόμηση και θα δυσκολευτεί και η κατασκευή του και θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό κομφούζιο.Κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί στη Βουλιαγμένη ή στη Βούλα λόγω του χαμηλού συντελεστή δόμησης...Πάντως,οποιαδήποτε επέκταση οποιουδήποτε μέσου είναι ή μάλλον θα ΕΠΡΕΠΕ να είναι από όλους εμάς εδώ,τουλάχιστον,καλοδεχούμενη και ευχάριστη!

Μετρόφιλος είπε...

Όποιος είχε την υπομονή να διαβάσει το άρθρο μου από το 2004 χωρίς να του ανεβεί η πίεση, θα πρόσεξε ότι στο τέλος αναγράφεται το ονοματεπώνυμό μου. Δεν υπάρχει λόγος να το επαναλαμβάνω σε κάθε δημοσίευσή μου.
Αν κάποιος έχει να παρατηρήσει κάτι για τα επιχειρήματα κατά του τραμ που αναφέρω εκεί, ευχαρίστως να το σχολιάσω, για να μην ξεφύγουμε από το θέμα αυτής της σελίδας.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε και γιατί να μας ανέβει η πίεση; Επειδή εσύ περνιέσαι για έξυπνος; Γιατί δεν αναγράφεις το όνομά σου εδώ και τώρα χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να σε διαβάζουμε; Ετσι κι αλλιώς απλά προκαλείς, συμφωνώ με προηγούμενο σχόλιο. Ασχολήσου με τίποτα πιο φωτεινό από το Μετρό. Μας ζάλισες. Αν σ' αρέσει τόσο πήγαινε στη Νέα Υόρκη να ζήσεις μόνιμα κι όταν θα βγαίνεις στην επιφάνεια, παίρνε βαθιές ανάσες από τα άπειρα μποτιλιαρίσματα που υπάρχουν και εκεί λόγω του...Μετρό.

Ανώνυμος είπε...

απιστευτα ανουσιος τσακωμος.το τραμ πρεπει να γινει στο πειραια για να ευνοει τις μετακινησεις εντος των οριων του,ενω χαρη την γραμμη 3 και τον ΗΣΑΠ θα μετακινουμαστε ταχυτατα απο και προς τον πειραια.οσο για σχολια τυπου"στα σκοταδια του μετρο με τα ποντικια",ρε παιδια,το μετρο το θελουμε για να μετακινουμαστε ταχιστα με αυτο ,οχι να ζησουμε εκει.
οσο για τον χαρη αστεισμο σχολιο του μετροφιλου "να συναντηθουμε μετροφιλοι και τραμοφιλοι και να παρουμε γαντια του μποξ μαζι" ειναι τραγικο να λεγεται αυτο ακομα και ως αστειο.και τραγικοτερο ακομα το οτι μαλλον αντικατοπτριζει την πραγματικοτητα.και τελειωνω με μια φραση κλισε,που δυστυχως ομως ειναι η απολυτη αληθεια,"μονο στην ελλαδα γινονται αυτα".
Συνεχιστε κυριε καραγιαννη την καλη δουλεια.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο σχόλιο. Ωστόσο, την ιστορία αυτή την ξεκίνησαν κάποια άτομα που δείχνουν να μισούν το τραμ. Το γιατί, μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν. Αφού λοιπόν έκαναν το Μετρό πασατέμπο, κάποιοι άλλοι που αγαπούν το τραμ και τσαντίστηκαν με τους πρώτους, είπαν και για ποντίκια κλπ. Συμφωνώ δε ότι μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά. Τι να πεις...εδώ γεννηθήκαμε και θα τ' αντέξουμε κι αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Einai ontws endeiktiko ths anagkhs na trwgomaste, en telei xwris logo. Akolouthw taktika tis diafores ekselikseis twn ypodomwn sthn Ellada.

Exw epishmanei epaneilhmena, opws kai diaforoi alloi synetoi sxoliastes, to ekshs.

Ta mesa mazikhs metaforas einai sygkekrimena, oso kai na thelei o Ellhnas na prwtotypisei den ginetai.

To metro kai to tram kai ta lewforeia einai isws ta pio apotelesmatika mesa metaforas.

Opoiadhpote sygkrish metaksy tous einai xrhsimh efoson ginetai me mia kai mono proypothesh, pws an allhloyposthrizontai wste na dieykolynoun perissotero tous polites.

Einai kwmika anousio na anagoume ta mesa se antagwnisthka ews kai thriskeolatreytika protypa, lai meta na ta vazoume na monomaxoun.

To mono pou deixnei ayto einai anwrimothta kai pithanon mia anagkh gia proklhsh entonwn syzhthsewn.As einai, opws eipe kai enas profanws skeptomenos sxoliasths tha to zhsoume kai ayto.

Gia na kleisw, to metro einai to pio xrhsimo meso gia taxeies metafores, einai omws ypogeio koinws afysiko gia ton anthrwpo kai poly akribo. Epipleon oles oi statistikes deixnoun oti diolou den bohhthaei se elatwsh ths xrhshs twn aytokinhtwn. Oles oi megales poleis ths Dyshs to apodeiknyoun (to arthro tou Metro-filou, ti paratsouklh Thee mou, katareei plhrws edw).

To tram kinhtai arga, ara meionektei, alla einai poly pio fthhno. To megalo pleonekthma tou tram einai oti mporei amesa na ektopisei to aytokinhto, kathoti an thelete grapwnei dromous kai tous metatrepei se prasines odous, pou einai optikws pio elkystikes, kai opou den paragontai rypoi.

Epipleon ayth metamorfwsg twn dromwn odhgei sthn ekshmerwsh twn anthrwpwn, dioti oloi gnwrizoume se ti alofrwnh katastash odhgei o mesos Ellhnas, kinhto, tsigaro kafes kai pou kai pou kai to timonh, oso gia tis bwmoloxies tis gnwrizoume dysthxws poly kala.
Kaneis den anaferei pothena poso brizei o mesos ellhnas kathe mera...
Paromoies symperifores eytzxws dixws ashman logia epikratoyn kai sthn istoselida apo stavroforous diaforwn meswn mazikhs metaforas.

As prospathhsoume na yposthriksoume thna anaptyksh toy metro kai thn syndesh twn stathmwn metro me ta yperoxa tram.

Kalo kalokairi

Anastashs Tsirigkidhs

Μετρόφιλος είπε...

@ Anastashs Tsirigkidhs

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν τα φτιάχνουμε για να εκτοπίσουν τα ΙΧ, αλλά για να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες. Με το δικό σας σκεπτικό προπολεμικά δεν θα έπρεπε να υπήρχαν ούτε τραμ, ούτε μετρό, αφού τα ΙΧ σπάνιζαν και δεν υπήρχε μποτιλιάρισμα.
Αν το κράτος θεωρήσει εχθρικό μέσο τα ΙΧ, έχει στα χέρια του ένα αξεπέραστο όπλο για να περιορίσει την κίνησή τους: την τιμή της βενζίνης. Αν την πάει π.χ. στα 3 ευρώ το λίτρο, θα λυθεί το κυκλοφοριακό αυτομάτως. Όμως δεν το κάνει, γιατί το συμφέρει η ύπαρξη ΙΧ για φοροεισπρακτικούς λόγους.
Όσο για το μετρό, δεν είναι υποχρεωτικά υπόγειο. Η γραμμή 1 της Αθήνας π.χ. είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος υπέργεια.
Όσο βαρετό κι αν είναι το σκοτάδι στις σήραγγες, είναι προτιμότερο από το μποτιλιάρισμα στην επιφάνεια.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν καταλαβαίνω τα ήξεις αφήξεις ορισμένων. Τι μία κατηγορούν το τραμ ότι τάχα χωρίζει την πόλη στα δύο(!!!), την άλλη ότι το Μετρό μπορεί να γίνει και επίγειο(!!!). Δηλαδή η γραμμή 1 (ηλεκτρικός) δεν την κόβει την πόλη; Η Κηφισίας δεν την κόβει; Η Αμαλίας δεν την κόβει; Το τραμ αντίθετα ενώνει τη γειτονιά, αφού δημιουργεί πεζόδρομους και πράσινο. Ο Βέλτιστος συνδυασμός των μέσων αυτών είναι επιβεβλημένος και είναι θέμα των συγκοινωνιολόγων και όχι του κάθε υπουργού, που έτσι κι αλλιώς σε λίγο παίρνει σύνταξη. Από την άλλη, ο άνθρωπος αντέχει 9 μήνες στο σκοτάδι στην κοιλιά της μάνας του. Αυτό είναι νόμος της Φύσης. Το να ζει όμως ως εργαζόμενος τη μισή του ζωή στις σήραγγες του Μετρό για να οδηγεί "άνετα" ο κάθε ασυνείδητος το ΙΧ του επιφανειακά, μάλλον κινδυνεύει να τον οδηγήσει στον ψυχίατρο. Ο άνθρωπος μετά τους 9 μήνες γεννιέται για το φως. Αυτός είναι επίσης νόμος της Φύσης. Διαφορετικά καταντάει βλαμμένος ή "πυροβολημένος".

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα