Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

Σχόλιο: Ενστάσεις και προσφυγές,. Δικαίωμα ή εκμετάλευση;

Με αφορμή μια ερώτηση που μου έκανε φίλος αναγνώστης σχετικά με τις ενστάσεις στην ανάρτηση για τις αντιδράσεις του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη απαντώ: Οχι, σαφέστατα όχι και θα ήταν ανέντιμο εκ μέρους μου ή οποιουδήποτε να λασπολογεί χωρίς αποδείξεις. Η κουβέντα μου ήταν γενικόλογη.
Στα δημόσια έργα είναι μηδενικές οι περιπτώσεις που η κατασκευή τους δεν δημιουργεί μπελάδες είτε σε κάποιους ιδιοκτήτες είτε επιβαρύνει το περιβάλλον είτε δημιουργεί αστικό τοπίο ακόμα και σε χωριά (πχ κόμβοι αυτοκινητόδρομων). Είναι όμως αφάνταστα κουραστικό σε ΟΛΑ τα έργα να έρχεται μια ομάδα ανθρώπων η οποία να σταματά επειδή γουστάρει ένα έργο το οποίο μπορεί να είναι πολύτιμο.
Εμένα με κουράζει η διαδικασία αυτή που έχει να κάνει με μια νομοθεσία που αφήνει τα δημόσια έργα γυμνά απέναντι ακόμα και σε ένα άτομο που μπορεί να διαφωνεί με την κατασκευή του οποιουδήποτε έργου.
Το γνωρίζετε ότι αν πχ συντονιστούμε από εδώ μέσα κάποια άτομο και κάνουμε ένα σύλλογο και βάζοντας ένα δικηγόρο μπορούμε να κάνουμε ενστάσεις για το έργο πχ επέκτασης του λιμένα Ηγουμενίτσας λόγω περιβαλλοντικής επίπτωσης; ή για οποιοδήποτε λόγο μας καπνίσει αρκεί να έχει νομικό κάλυμμα.
Πόσα έργα τα τελευταία χρόνια δεν έχουν καθυστερήσει, πετσοκοπεί, ακυρωθεί από τέτοιες ομάδες που είτε έχουν δίκιο είτε έχουν άδικο. Από που να αρχίσω;
Από την επιβολή κοψίματος ενός ολόκληρου σταθμού Μετρό στον Πειραιά στην Ευαγγελίστρια ύστερα από απαίτηση του Μητροπολίτη Πειραιά;
Από την καθυστέρηση του Τραμ στον Πειραιά για σχεδόν 5 χρόνια από την προηγούμενη διοίκηση του τοπικού Δήμου; αυτή την ώρα που μιλάμε υπάρχει εκ νέου ένσταση από ομάδα πολιτών.
Από το ναυάγιο της Υποθαλάσσιας Θεσσαλονίκης λόγω ένστασης πολιτών και φορέων;
Από την σχεδόν απαγόρευση ανέγερσης γηπέδου στο Βοτανικό στον Παναθηναϊκό από ομάδες πολιτών;
Από το ενδεχόμενη μεγάλης καθυστέρησης της εξωτερικής Θεσσαλονίκης λόγω δυσαρέσκειας 2 χωριών;
Από την διαμαρτυρία για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη από ομάδα πολιτών;
Πολλά παραδείγματα σε μεγάλα και μικρά έργα υπάρχουν σε αυτή τη χώρα. Γιατί δεν αλλάζει η διαδικασία και να θωρακιστούν τα δημόσια έργα τα επόμενα χρόνια. Έχω μάθει χωρίς να μπορώ να το επιβεβαιώσω ότι σε άλλες χώρες (συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου) ότι τα δημόσια έργα περνούν τα έργα οι ίδιες πρώτα από το ΣτΕ έτσι ώστε μετά από όποιες διορθώσεις να είναι απρόσβλητα σε ανάλογες ενέργειες.
Εδώ γίνονται πολλά λάθη αφού δημιουργούνται έργα τα οποία καταρχάς είναι διάτρητα στις ορέξεις κάποιων, έτσι πολλές φορές γίνονται ενστάσεις εξ επί τούτου. Αρκετές φορές αδιαφορούν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που ενδέχεται αν δημιουργήσουν με αποτέλεσμα να εκτοξεύεται το κόστος προκειμένου να προφυλαχθεί το περιβάλλον.
Για να μην παρεξηγηθώ δεν έχω πρόβλημα με όλους όσους ενίστανται στα έργα για τους δικούς τους λόγους δίκαιους ή άδικους. Εκνευρίζομαι με το όλο σύστημα που ένα έργο 24 μηνών μπορεί να χρειαστεί 7-8 χρόνια προετοιμασίας, προμελέτης, μελέτης, δημοπράτησης, ενστάσεων και εν τέλει αναδοχής τους έργου και να φτάσουμε στα 10! χρόνια.
Από την άλλη έχει γίνει και λίγο μόδα, να συστήνεις ένα σύλλογο και να αρχίζεις να επιτίθεσαι όπου θες.. Θα μου πεις ωραία τα λες Κε Καραγιάννη, αν πέρναγε ο δρόμος από δίπλα σου και σου χάλαγε την ησυχία θα είχες την ίδια άποψη;
Όχι δεν θα είχα την ίδια άποψη, όμως αν υπήρχαν ανταποδοτικά οφέλη θα το σκεφτόμουν ξανά ή αν φρόντιζαν για την όσο δυνατόν καλύτερη ηχομόνωση του μέρους ή την αποζημίωση για την μετεγκατάσταση μου σε άλλο μέρος,
Αυτό όμως για να ξαναγυρίσω στην κουβέντα προϋποθέτει ολοκληρωμένο σχεδιασμό, μελέτες και μέριμνα για όλους όσους εκείνους μπορεί να ενοχληθούν από ένα έργο. Και κυρίως καλύτερη αντιμετώπιση όλων του έργου του ίδιου, των πολιτών που θα επωφεληθούν, των πολιτών που θα ενοχληθούν, του συνολικού αποτελέσματος για την καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής μας. Γιατί βασική επιδίωξη όλων των δημόσιων έργων είναι (ή θα έπρεπε να είναι) αυτό ακριβώς. Η καλύτερη ποιότητα για όλους μας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σωστός ο Νίκος Καραγιάννης! Συμφωνώ απόλυτα!

DESIRO EMU είπε...

Κανένα δικαίωμα σε ενστάσεις και προσφυγές δεν έπρεπε να υπάρχει όταν πρόκειται για δημόσια έργα...Ακούς εκεί,θα κόψω εγώ σταθμό Αγ.Παρασκεύη και θα βγω εκτός αρχικού σχεδιασμού κάνοντας ζιγκ-ζαγκ χιλιομέτρων επειδή ο δήμαρχος της Αγ.Παρασκευής δενήθελετο μετρό να περνάει ούτε καν από την πλατεία!(να μην κάνει στάση).Αλλά εγω θα απέρριπτα την όποια άρνηση του και το καλύτερο ΤΩΡΑ που με την ουρά στα σκέλια είδε ο νεόπλουτος πως το μετρό εξωραϊζει αντί να υποβαθμίζει περιοχές,το θέλει,το απαιτείκαι ταλαιπωρούμαστε τώρα ένα 6μηνο...Έστω και έτσι,δεν έπρεπε να υποχωρήσει (ξανά) το ΥΠΕΧΩΔΕ.Έπρεπε να του πέι την ευκαιρία σου την είχες,δεν θα ταλαιπωρήσω εγω ένα 6μηνοτουςπιβάτες επειδή εσυ αλλάζεις γνώμη συνέχεια.Και να τον αφήσει να χτυπάει το κεφάλι του...Λες και είπαμε να πάμε υπέργειο μετρό στην Εκάλη ή στο Ψυχικό,ο ψωρίλας!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα