Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

Αστική Ανάπτυξη: Νέο υπόγειο πάρκινγκ στη Νέα Σμύρνη


Ένα σημαντικό έργο παραδόθηκε σήμερα στα Νότια Προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στην πυκνοκατοικημένη Νέα Σμύρνη.
Πρόκειται για τον πρώτο αυτοχρηματοδοτούμενο υπόγειο Σταθμό στην περιοχή και αποτελείται από τρία (3) υπόγεια και έχει συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 18.920 τ.μ. και 665 θέσεις στάθμευσης.
Διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, όπως πυροπροστασία, πυρασφάλεια (αυτόματη και χειροκίνητη), ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος για αυτονομία ηλεκτροδότησης και εξαερισμό, ο οποίος συνδυάζεται με εγκατάσταση ειδικών φίλτρων και ηχοαποσβεστήρων, που συντελούν στην εκμηδένιση των αερίων ρύπων και λοιπών θορύβων, σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη που έχει εκπονηθεί.
Ο Σταθμός θα λειτουργεί με αυτοεξυπηρέτηση (δηλαδή οι πελάτες οδηγούν οι ίδιοι το αυτοκίνητό τους στη θέση στάθμευσης, το κλειδώνουν και το παίρνουν οι ίδιοι κατά την αναχώρησή τους, αφού πληρώσουν) και φύλαξη σε 24ωρη βάση.
Σε κατάλληλες θέσεις έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικές πινακίδες, που πληροφορούν τους οδηγούς για την πληρότητα του σταθμού και το επίπεδο στάθμευσης, όπου υπάρχουν κενές θέσεις, ώστε να αποφεύγονται οι περιττές κινήσεις.
Το έργο κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης από την Κ/Ξ των Εταιρειών ΑΕΓΕΚ ΑΕ., ΒΙΟΤΕΡ ΑΕ., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, J&Ρ-ΑΒΑΞ, ΓΕΚ. Ο ανάδοχος παραχώρησης αναλαμβάνει τη συντήρηση – λειτουργία και εκμετάλλευση του σταθμού για 30 έτη, αποδίδοντας στο Δημόσιο το 3% επί των ακαθαρίστων μηνιαίων εσόδων. Μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης, ο σταθμός θα αποδοθεί στο κύριο του χώρου που είναι ο Δήμος Ν. Σμύρνης, σε πλήρη λειτουργία.
Το έργο ουσιαστικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006, όταν δόθηκαν οι σχετικές εγκρίσεις από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και έγιναν αποδεκτές από το Δήμο οι προταθείσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Όμως υπήρξε και περαιτέρω καθυστέρηση, περίπου ενάμισι έτους, από τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ για μετατόπιση των δικτύων τους, με αποτέλεσμα το έργο να κατασκευάζεται σε τρεις φάσεις αντί μίας, όπως αρχικά είχε μελετηθεί. Αυτό είχε ως συνέπεια επιπλέον καθυστέρηση. Έτσι δημιουργείται ένας σημαντικός χώρος στάθμευσης που αν έχει και χαμηλή τιμολόγηση θα βοηθήσει στην ομαλοποίηση στους κεντρικούς δρόμους πέριξ της πλατείας της Νέας Σμύρνης.
Το οικόπεδο στο οποίο κατασκευάστηκε ο Σταθμός εμβαδού περίπου 7300 τ.μ. είναι ιδιοκτησίας του Δήμου Νέας Σμύρνης, στον οποίο αποδόθηκε η ισόγεια επιφάνεια του σταθμού και που θα τη διαμορφώσει σύμφωνα με τη μελέτη που έχει ήδη εκπονήσει.
Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή δημιουργείται ενιαίος ελεύθερος χώρος από το Άλσος της Νέας Σμύρνης μέχρι την Κεντρική Πλατεία με τη δημιουργία πεζογέφυρας πάνω από την οδό Αγ. Φωτεινής. Διαμορφώνονται κλιμακωτά παρτέρια που δέχονται κηπευτικό χώμα μέχρι ύψους 2,ΟΟμ. για υψηλή φύτευση, τα υπέργεια τμήματα του σταθμού (κλιμακοστάσια κ.λ.π.) εντάσσονται σε παρτέρια πρασίνου και δημιουργούνται χώροι για την κάλυψη συμβατών με την πλατεία χρήσεων όπως αμφιθεατρικά καθιστικά, κιόσκια, σιντριβάνια κ.λ.π.Η λειτουργία του Σταθμού έχει ξεκινήσει και δεν επηρεάζεται από τα έργα διαμόρφωσης της ισόγειας επιφάνειας του σταθμού.

3 σχόλια:

Νώντας Κ. είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με την κατασκευή και λειτουργία χώρων στάθμευσης, ιδίως σε περιφερειακές περιοχές του Λεκκανοπεδίου (για να μην φορτώνεται το κέντρο).

Δεν είμαι όμως σίγουρος για την ωριμότητα των Αθηναίων οι οποίοι μονίμως όλα (και τους χώρους στάθμευσης) τα ζητάνε δωρεάν.

Εύχομαι να γεμίζουν τα πάρκινγκ, ώστε να σταματήσει το αίσχος με όλους τους ανεύθυνους συμπολίτες που παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια.

Γιωργος Μ. είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τον Νώντα με μια σημείωση : Να υπάρχουν λογικές τιμές. Το προηγούμενο Σάββατο το πρωί χρησιμοποίησα το πάρκινγκ στην Πλατεία Αιγύπτου (νομίζω της ίδιας κοινοπραξίας) για 3 ώρες και πλήρωσα 10 ευρώ. Το θεωρώ υπερβολικό το ποσό αυτό και επιβεβαίωσε και το γεγονός ότι το πάρκινγκ ήταν σχεδόν άδειο.

Καλές αυτού του είδους οι υποδομές αλλά με λογικές τιμές, αλλιώς θα βλέπουμε τα πεζοδρόμια γεμάτα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Γεωργιος είπε...

Σε όλα τα παρκινγκ αλανες δινεις εφαπαξ 10€ με την εισοδο οσο και να κατσεις. Στα PolisPark ειναι καπως κλιμακουμενο για λιγοτερο της 1 ωρας αλλα και παλι δεν ειναι τοσο προσιτα. Στο πολεμικο μουσειο ειναι σχεδον αδειο καθημερινα. Στην Κανιγγος κατι γινεται αλλα οχι ολες τις μερες. Αν θες καθημερινα γυρω στο 10ευρο μονο για να σταθμευσεις φυσικο ειναι να καταλαμβανονται τα πεζοδρομια.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα