Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 18 Ιουλίου 2009

ΜΜΜ: Τα λεωφορεία εξορίζονται απο το κέντρο και γίνονται βασιλιάδες των προαστίων


Μεγάλες αλλαγές εξαγγέλθηκαν στις 16 Ιουλίου 2009 από τον ΥΜΕ Κό Στυλιανίδη για την χρήση των λεωφορείων στην Μητροπολιτική Αθήνα.
Καταρχάς σύμφωνα με τις εξαγγελίες τα λεωφορεία θα "εξοριστούν" από το κέντρο της Αθήνας προκειμένου να ελαττωθεί η κορεσμένη κίνηση και ο ρόλος τους θα αλλάξει ριζικά. Επίσης από τα 50χλμ λεωφορειολωρίδων σήμερα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα γίνουν 150χλμ. Θα δημιουργηθούν εξπρές λεωφορειολωρίδες προκειμένου τα λεωφορεία που θα πάψουν να τερματίζουν στο κέντρο της Αθήνας να τροφοδοτούν με επιβάτες τα ΜΣΤ και κυριότερα το δίκτυο του Μετρό.
Με αυτό τον τρόπο οι υπεύθυνοι πιστεύουν πως θα βοηθήσουν σημαντικά το προ πολλού κορεσμένου οδικό δίκτυο της πόλης και να δώσουν κίνητρο στους οδηγούς ιχ να χρησιμοποιήσουν τις συγκοινωνίες.
Είναι αλήθεια πως το κόστος μεταφοράς με ΜΜΜ είναι ελάχιστο σε σχέση με τη χρήση ιχ ειδικά αν συμπεριλάβουμε και τα έξοδα ασφάλισης, φθοράς, service κ.α. Το κίνητρο αυτό θα έχει επιτυχία αν η κάλυψη είναι μεγάλη και η χρονοαπόσταση πλησιάζει αυτή των ιχ. Σε άλληγ περίπτωση δύσκολα θα πετύχει το όλο εγχείρημα.

ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΞΠΡΕΣ
Πρόκειται να δημιουργηθούν 19 εξπρές λεωφορειακές γραμμές που σκοπός τους είναι η αδιάκοπη τροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα κυρίως τους σταθμούς του Μετρό και δευτερεύοντος του Τραμ και του Προαστιακού. Οι στάσεις θα είναι αραιές (περίπου 1 ανά χιλιόμετρο).
ΒΑ 08 ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ- ΣΤ. ΟΜΟΝΟΙΑΣ,
ΒΑ 12 ΦΥΛΗ -ΑΘΗΝΑ
ΒΑ 13 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ- ΑΘΗΝΑ,
ΒΑ 15 ΔΑΦΝΙ-ΣΤ.ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ
ΒΑ 17 ΣΤ. ΠΕΡΑΜΑ- ΑΘΗΝΑ,
ΒΒ 02 ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ- ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
ΒΒ 03 ΚΑΜΑΤΕΡΟ-ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ,
ΒΒ 05 ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ
ΒΒ 06 ΕΛΕΥΣΙΝΑ- ΣΤ.ΧΑΙΔΑΡΙ,
BC 01 ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- ΣΤ. ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
BC 02 ΣΤ. ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ- ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ,
BC 05 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ- ΣΤ. ΤΑΥΡΟΣ
BC 07 ΣΤ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ- ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ,
BC 08 ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ- ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ
BC 11 ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΑΙΑΝΙΑ,
BD 03 ΣΤ. ΑΤΤΙΚΗ - ΕΜΠ
BD 065 ΣΤ.ΦΑΛΗΡΟ- ΣΤ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ,
BRTD ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ- ΣΤ. ΟΜΟΝΟΙΑ
T5 ΣΤ. ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΣΤ. ΑΝΘΟΎΠΟΛΗ
Η εφαρμογή σίγουρα θα είναι δύσκολη ενώ αμφίβολο είναι το αποτέλεσμα δεδομένου του μικρού δικτύου ΜΣΤ.

8 σχόλια:

DESIRO EMU είπε...

Με ένα τόσο μικρό δίκτυο ΜΣΤ σίγουρα θα έχουμε μεγάλα προβλήματα,το Μετρό θα καταντήσει ηλεκτρικός ο ηλεκτρικός και γω δεν μπορώ να φανταστώ τι,ειδικά τώρα με τα έργα ανακαίνησης που ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινο(ήταν όμως απαραίτητα)και τα προβλήματα θα είναι πολλά...Αντί να βιαστούν να παραδόσουν τους νέους σταθμούς του προαστιακού και του ηλεκτρικού(του μετρό δεν έχουν σημαντικές καθυστερήσεις)και μετά να κάνουν αυτό,το κάνουν ανάποδα...Τι περίεργο για αυτή τη χώρα...

Ανώνυμος είπε...

Γνωρίζει κάποιος τι σημαίνουν τα ονόματα των γραμμών; π.χ. η Τ5 προτείνεται να είναι γραμμή τραμ;

Ανώνυμος είπε...

Και εγώ αυτή την ερώτηση κάνω: Οι κωδικοί μπροστά (και μάλιστα Αγγλικοί) τι σημαίνουν; Σημαίνουν κάτι BD, BRTD...Ότι δεν έχουν μια λογική αυτό φαίνεται αλλά νομίζω το πιο σημαντικό είναι πως και με ποία υποδομή Μ.Σ.Τ. μεταφέρονται εκτός κέντρου. Ανεπτυγμένες λεωφορειολωρίδες υπάρχουν; Γιατί από ότι καταλαβαίνω θέλουν να εφαρμόσουν την νοοτροπία Bus Ways/Transit Ways που εφαρμόζεται τώρα στο Λος Άντζελες με τους αποκλειστικούς διαδρόμους κυκλοφορίας λεωφορείων. Επίσης δεν υπάρχει ευρύ δίκτυο Μ.Σ.Τ. Που θα τροφοδοτείται όλος αυτός ο όγκος επιβατών που θα μεταφερθεί από το κέντρο;
Μήπως να περιμένουν λίγα χρόνια μέχρι να γίνουν αντίστοιχες υποδομές και να αφήσουν τους πειραματισμούς; Δεν νομίζω ότι αντέχει η Αθήνα και οι επιβάτες τέτοιους πειραματισμούς...

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

απολυτο δικιο εχει ο κυριος παπαζησιμος.ας γινει πρωτα η γραμμη 4,η επεκταση της γραμμης προς πειραια,οι επεκτασεις του τραμ και μετα οχι μονο να ληφθουν αυτα τα μετρα,αλλα να μπουν και διοδια στο κεντρο αθηνων-πειραιως

DESIRO EMU είπε...

...προσπαθώντας να κάνουμε τους οδηγούς ΙΧ (99% κατοίκων νομού Αττικής) να αφήσουν τα αυτοκίνητα τους(όνειρο κάθε Έλληνα από 3 χρονών να έχει 24 αυτοκίνητα,ένα για κάθε ώρα της ημέρας)και να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ(που τα βρίζουν και τα γελοιοποιούν γαιτί αυξάνουν την κίνηση,καταλαμβάνουν θέσεις πάρκινγκ και δρόμους-τραμ για τα 2 τελευταία-και θα ήθελαν να τα κάψουν μία μέρα όλα για να εξαφανιστεί η κίνηση που τόσο πολύ τους νευριάζει...)...Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δακτυλό μας κύριοι...είμαστε Έλληνες!

Μετρόφιλος είπε...

Μπράβο στο Υπουργείο Μεταφορών! Οι λεωφορειόδρομοι είναι ο φτηνότερος τρόπος εξασφάλισης ικανοποιητικής ταχύτητας για τα ΜΜΜ. Η εναλλακτική λύση, δηλαδή οι λεωφορειολωρίδες, παραβιάζονται ασύστολα. Βεβαίως δεν έχει νόημα να γίνουν λεωφορειόδρομοι σε λεωφόρους κάτω από τις οποίες περνάει μετρό, όπως η Μεσογείων και η Βουλιαγμένης.
Για τραμ δεν το συζητάω. Είναι πολύ ακριβότερο από τους λεωφορειοδρόμους και ρυπαίνει οπτικά την περιοχή με τα αντιαισθητικά καλώδια του.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει τραμ και χωρίς εναέρια καλώδια. Και επιτέλους δεν μπορούν να γίνουν, στην Ελλάδα ειδικά, λεωφορειολωρίδες με στηθαία όπως τα προτείνουν οι άσχετοι του ΥΜΕ γιατί θα σκοτωθεί ο μισός εποχούμενος πληθυσμός της χώρας.
Θα είναι καρμανιόλες για τα δίκυκλα. Το λεκανοπέδιο ειδικά χρειάζεται πλήρη κατάργηση των λεωφορείων και των τρόλευ. Μόνο Μετρό και τραμ να "αναπνεύσει" περιβαλλοντικά και κάποιες λίγες τροφοδοτικές γραμμές λεωφορείων φυσικού αερίου.

Εκτορας είπε...

Νιώθω ότι η κίνηση αυτή του ΟΑΣΑ ήταν καλή, η οποία έγινε σε μια πολύ καλή στιγμή.

Κατ αρχήν βλεπουμε την ανάγκη για τη δημιουργία ενός "συστήματος" μέσων μαζικής μεταφοράς, που διαφέρει από απλώς το να υπάρχουν διάφορες γραμμές που συναγωνίζονται η μία την άλλη. Και επίσης εν όψει της επαναλειτουργίας του μετρό προς το αεροδρόμιο, βλέπουμε ότι υπάρχει μια κινητικότητα στα ΜΜΜ.

Προφανώς και απώτερος στόχος είναι να αφαιρεθεί ένα πολύ μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας από τους δρόμους με τη δημιουργία ενός ευρέους συστήματος ΜΣΤ, με λεωφορεία στο ρόλο τροφοδότησης, όπως και επίσης λεωφορειακές γραμμές που να καλύπτουν τις ροές που δεν αρκούν για ΜΣΤ.

Αλλά δε μπορούμε να περιμένουμε άλλο. Ίσως είναι καλύτερα να κάνουμε από τώρα ότι καλύτερο μπορούμε, όσο συνεχίσουμε να σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα στο μέλλον

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα