Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2009

Αφιέρωμα: Αττικό Μετρό Γραμμή 4- Προς δημοπράτηση


Στοιχεία: ΓΡΑΜΜΗ 4 Άλσος Βείκου(Γαλάτσι)- Μαρούσι--ΓΡΑΜΜΗ ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ -20ΧΛΜ 20 ΣΤΑΘΜΟΙ.
ΣΤΑΘΜΟΙ: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΠΑΓΚΡΑΤΙ-ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΙ, ΚΑΤΕΧΑΚΗ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΦΑΡΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΑΚΑ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ), ΜΑΡΟΥΣΙ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1)

Ιστορικό- Τελευταία Νέα
Πρόκειται για μια καινούργια Γραμμή Μετρό εξολοκλήρου υπόγεια προκειμένου να καλύψει περιοχές του κέντρου , τα Ανατολικά και τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας. Η Γραμμή έγινε πραγματικότητα όντας αρχικά σαν δύο ξεχωριστά παρακλάδια των Γραμμών 2 και 3. Λόγω σοβαρών τεχνικών δυσκολιών αποφασίστηκε η ένωση τους με ένα μεσαίο τμήμα στα ανατολικά προάστια της Αθήνας και έτσι μετατράπηκε μια νέα γραμμή σχήματος U. Το μήκος της Γραμμής είναι περίπου 20χλμ και περιλαμβάνει 20 σταθμούς. Οι περιοχές που θα δημιουργηθούν Σταθμοί είναι στο Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου, Νέο Ψυχικό, Χαλάνδρι και Μαρούσι.
Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Πανεπιστήμιο (με Γραμμή 2), Ευαγγελισμός, Κατεχάκη (με Γραμμή 3), Παράδεισος (με Προαστιακό) και Μαρούσι (με Γραμμή 1).
Έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι μελέτες της Γραμμής αυτής όπως και το αμαξοστάσιο το οποίο θα κατασκευαστεί στο Άλσος Βείκου. Η πρόταση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά για χρηματοδότηση του έργου από τους μελλοντικούς τίτλους της Αττικής Οδού (όταν αυτή περάσει στο Δημόσιο) μάλλον πέρασε και περιμένουμε πλέον τις ανακοινώσεις για την δημοπράτηση αυτού του τεράστιου και κρίσιμου για την Αθήνα έργου Μετρό που ίσως γίνει στα τέλη αυτού του έτους. Υπολογίζεται ότι σε πλήρη λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 400.000 επιβάτες ημερησίως.
Κάποια δημοσιεύματα μιλούν για υπογειοποίηση της Λ. Ακαδημίας στα πλαίσια κατασκευής του Σταθμού Πανεπιστήμιο που θα είναι Σταθμός Ανταπόκρισης με τη Γραμμή 2 και κάποια άλλα για δημοπράτηση της Γραμμής στα τέλη του 2009 ή το 2010. Περιμένουμε τις οριστικές ανακοινώσεις από το Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ για ένα έργο που ο προϋπολογισμός του ξεπερνά τα 2 δις€. Οι επόμενοι μήνες θεωρούνται πολύ σημαντικοί για την προώθηση ή όχι αυτής της Γραμμής. Υπάρχει και η σκέψη το έργο να χρηματοδοτηθεί (έστω εν μέρει) από το Δ ` ΚΠΣ.
Φυσικά δεν γνωρίζουμε και τον τρόπο δημοπράτησης αλλά ένας ορθός τρόπος που σκέφτομαι θα ήταν να διασπαστεί σε 3 εργολαβίες προκειμένου τα έργα να γίνονται ταυτόχρονα σε πολλά διαφορετικά σημεία. Ο χρόνος ολοκλήρωσης έστω μέρους τους έργου ακόμα και με δημοπράτηση στα τέλη του έτους δεν μπορεί να είναι πριν το 2016. Αν χωριστούν γεωγραφικά θα ήταν τα τμήματα Α. από το Άλσος Βείκου φτάνοντας έως και τα Εξάρχεια (Σταθμοί: Άλσος Βείκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια) το τμήμα Β. από Πανεπιστήμιο έως Κατεχάκη (Σταθμοί: Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός Παγκράτι, Άνω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί, Κατεχάκη) και το τμήμα Γ. να περιλαμβάνει όλη τη Λεωφόρο Κηφισίας (Σταθμοί: Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, ΟΑΚΑ, Παράδεισος, Μαρούσι). Για να μην υπάρχουν παρανοήσεις διευκρινίζω ότι είναι μια προσωπική σκέψη και μόνο.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Για μελλοντικές επεκτάσεις μετά την κατασκευή της υπό μελέτης Γραμμής και σύμφωνα με τον νέο χάρτη Μετρό που ανακοινώθηκε λίγους μήνες πριν θα υπάρξει επέκταση δυτικά προς Χαλκηδόνα και Ίλιον και Βόρεια προς Πεύκη και Λυκόβρυση. Αυτά φυσικά δεν πρόκειται να γίνουν πριν το 2025. Είναι ένα πολύ μελλοντικό σχέδιο που προς το παρόν είναι απλώς μια γραμμή χαραγμένη πέρα από τα σημερινά όρια της Γραμμής 4.
Σίγουρα πρόκειται για μία γραμμή που στο σύνολο της περνά από πυκνοκατοικημένα και υπερδοδημένα σημεία της πρωτεύουσας και με την ολοκλήρωση της ίσως εξελιχθεί στην σημαντικότερη γραμμή του Μετρό της Αθήνας. Με τη δημοπράτηση και κατασκευή της Γραμμής 4 η Αθήνα θα περάσει από το επίπεδο της πόλης με Μετρό σε μητρόπολη που κινείται με το Μετρό πλησιάζοντας (με πολύ αργούς ρυθμούς) πόλεις της Δυτικής Ευρώπης που έχουν το Μετρό ως το κύριο μέσο μεταφοράς για τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων τους.

42 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αν είμασταν στη Γερμανία θα πίστευα για το 2016. Ομως στην Ελλάδα, πριν το 2026 δεν το βλέπω! Ωστόσο, είναι χρήσιμη η γραμμή αυτή αρκεί να συνδυαστεί με επέκταση του δικτύου τραμ. Η Αθήνα δεν είναι Παρίσι ή Νέα Υόρκη. Πόλεις, που κι αυτές αντιμετωπίζουν, παρά το Μετρό τους, οξύ κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Οι οδικές υποδομές της Αθήνας είναι του ΄50 με εξαίρεση την Αττική Οδό και δεν αντέχει άλλα ΙΧ.

Μετρόφιλος είπε...

Σίγουρα θα είναι σημαντική γραμμή, όμως εγώ θα προτιμούσα να σπάσει σε δύο γραμμές βορρά-νότου, αντί να εξυπηρετεί τα βόρεια προάστια και στα δύο άκρα της. Θα έκανα το Παγκράτι κόμβο. Θα πήγαινα τη γραμμή που κατεβαίνει από Γαλάτσι προς Βύρωνα, Υμηττό, Δάφνη, Άγιο Δημήτριο και Καλαμάκι, ενώ τη γραμμή που κατεβαίνει από Κηφισίας θα την πήγαινα μέσω της οδού Υμηττού προς Νέο Κόσμο και μετά Καλλιθέα για ανταπόκριση με τη γραμμή του ΗΣΑΠ. Αφού όμως οι σχεδιαστές τη θέλουν σε σχήμα U, θα την υποστούμε.

Δράττομαι της ευκαιρίας για να μιλήσω για το μετρό της Στοκχόλμης που επισκέφτηκα πρόσφατα. Δηλώνω ότι έγινε το δεύτερο αγαπημένο μου μετρό, μετά της Αθήνας φυσικά. ΟΛΑ τα τρένα του είναι μοντέρνα και αθόρυβα, αφού δεν ανοίγουν τα παράθυρα. Οι σταθμοί είναι βέβαια σκοτεινοί, αφού έχουν προτιμήσει σκούρα χρώματα στο δάπεδο και τους τοίχους. Οι περισσότεροι υπόγειοι σταθμοί περιλαμβάνουν έργα μοντέρνας τέχνης, αλλά και όλος ο σχεδιασμός τους είναι πρωτότυπος, αφού είναι σκαμμένοι μέσα στο γρανίτη του υπεδάφους της Στοκχόλμης. Ορισμένοι βρίσκονται σε αρκετά μεγάλο βάθος και η πρόσβαση γίνεται μέσω 4 (!) παράλληλων κυλιόμενων κλιμάκων. Το μισό δίκτυο όμως είναι επιφανειακό, πράγμα που δίνει την ευκαιρία να θαυμάσει κανείς τα καταπράσινα προάστια της πόλης, αλλά και την παλιά πόλη.

Ανώνυμος είπε...

Σιγουρα η γραμμη αυτη ειναι πολυ χρησιμη! Αλλα μηπως θα ηταν πιο σωστο να εχει απο το αρχικο σταδιο κατασκευης της,ανταποκριση με τη γραμμη 1 και με τον προαστιακο, στην πλευρα του Γαλατσιου? Δεν θα εξυπηρετουσε ετσι περισσοτερο κοσμο?
Κανελλης Γιωργος

Ανώνυμος είπε...

Με βάση και την παρατήρηση του Μετρόφιλου ότι η Στοκχόλμη έχει γρανιτένιο υπέδαφος, να πω ότι δεν συμβαίνει το ίδιο με την Αθήνα που έχει σαθρό, σεισμογενές υπέδαφος. Μάλιστα καλό θα ήταν να γνωμοδοτήσει το ΤΕΕ για τα εξής:
1. η Αθήνα "αντέχει" περισσότερο Μετρό;
2. μήπως θίγεται ανεπανόρθωτα με τις διαμήκεις τρύπες πολλών χιλιομέτρων η φέρουσα ικανότητα του εδάφους; Φαντασθείτε σε ένα κτίριο να ανοίγεις τρύπες στις κολώνες και να πάψουν αυτές να είναι "συμπαγείς"!
3. μήπως διευκολύνεται εντέλει η διάδοση του σεισμικού κύματος;
4. το 1981 η Αθήνα άντεξε σεισμό 6.6 Ρίχτερ χωρίς Μετρό τότε. Αντίθετα, το 1999 με τις χιαστί τρύπες-γραμμές 2 και 3 του Μετρό, με σεισμό 4.9 Ρίχτερ έπεσαν κτίρια και είχαμε νεκρούς.
Καιρός να επιληφθεί το Τεχνικό Επιμελητήριο και αν χρειαστεί, να αντικρούσει τεκμηριωμένα τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Μετρόφιλος είπε...

Ανώνυμε, αν ήμουν η Αττικό Μετρό θα έψαχνα και θα έβρισκα ποιος είσαι και θα κατασκεύαζα μια σήραγγα ακριβώς κάτω από το σπίτι σου για να μάθεις να μη διαβάλλεις το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάζεται στην Αθήνα!
Σιγά που ισοπεδώθηκαν τα Άνω Λιόσια επειδή υπήρχαν οι σήραγγες στο κέντρο της Αθήνας! Ευτυχώς που δε μας διαβάζουν σεισμολόγοι γιατί θα τους έπεφταν οι τρίχες απ' το κεφάλι.

Ανώνυμος είπε...

Χάρηκα μέ τά νέα τῆς ἐπικείμενης (;) δημοπράτησης τῆς γραμμῆς 4 καί ἀρκετά ἐνδιαφέρουσα ἡ παρατήρηση τοῦ φίλου 18 Αὐγούστου 6:37 μμ. Μήπως θά μποροῦσε νά ἐπεξηγήσει; Τόση σημασία ἔχουν σήραγγες πλάτους 10 μέτρων σέ μιά ἔκταση 420000 τετραγωνικῶν μέτρων;

Θά ἤθελα νά ἀναφερω ὅτι, κατά τή γνώμη μου εἶναι μεγάλο λάθος ἡ μή κατασκευή δεύτερου σταθμοῦ στήν πιό πυκνοκατοικημένη περιοχή τῆς Ἑλλάδας (καί ἀπό τίς πιό πυκνοκατοικημένες τῆς Εὐρώπης), τήν Κυψέλη. Ἡ ἀπόσταση μεταξύ τῶν σταθμῶν Γαλάτσι καί Κυψέλη εἶναι μεγάλη καί ἡ πυκνότητα πληθυσμοῦ στην περιοχή ἀπαιτοῦν ἕνα ἀκομη σταθμό ἐνδιάμεσα.
Ἐλπίζω νά μή δίνω τήν ἐντύπωση ὁτι προτρέχω ἀλλά νομίζω ὅτι ἐπιβάλλεται νά ἀλλάξει ὁ σχεδιασμός στό συγκεκριμένο σημεῖο. Γιά νά μην ἔχουμε ἀργότερα φαινόμενα τύπου Ἁγ.Παρασκευῆς. Εἶχα παλιότερα στείλει καί σχετικό ἐρώτημα στήν Ἀττικό Μετρό καί μοῦ εἶχαν ἀπαντήσει ἀόριστα ὅτι δέν ἔχει ὁλοκληρωθεῖ ὁ σχεδιασμός (σέ ἀκόμη παλιότερη ἐρώτησή μου γιά τόν μή κατασκευασμένο σταθμό "Γεωπονική" μεταξύ Κεραμεικοῦ καί Ἐλαιώνα εἶχε δοθεῖ παρόμοια ἀπάντηση). Νομίζω μέ ἕνα μπαράζ ἐρωτήσεων στήν Ἀττικό Μετρό κάποιοι μπορεῖ νά προβληματιστοῦν.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε έχασες πάλι την ψυχραιμία σου, αν και παριστάνεις τον διανοούμενο ταξιδευτή. Εγώ δεν διαβάλλω κανένα Μετρό. Απλά ερωτήματα έθεσα. Αν δεν ξέρεις να διακρίνεις τα ερωτηματικά σε ένα κείμενο, τότε βάλε γυαλιά.
Επαναλαμβάνω λοιπόν τα ερωτήματά μου κι ας μας απαντήσουν οι ειδικοί.

Ανώνυμος είπε...

Τι λες μωρέ! Επιμένεις κιόλας οτι οι σύραγγες του μετρό μπορεί να επιρρεάσουν τη στατικότητα όλου του λεκανοπεδίου??? Έλεος. Κάτι τέτοιο μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να ακουστεί. Τι προτείνεις λοιπον? Να παρατήσουμε το μετρό και να επικεντρωθούμε στα λεωφορεία?

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν προτείνω τίποτα. Ερωτήματα έθεσα και εσύ Ανώνυμε πάλι δεν απαντάς. Οπως και ο Μετρόφιλος. Εγώ, που δεν είμαι ειδικός, αναρωτήθηκα, αν κάνεις τρύπες σε υποστηλώματα κτιρίου, η στατική του εικόνα θα παραμείνει αναλλοίωτη; Απλά ερωτήματα. Για να με βρίζετε σχεδόν, σημαίνει ότι κάτι κατά βάθος σας προβληματίζει κι εσάς.

Ανώνυμος είπε...

Είναι χωρίς καμία αμφιβολία η σημαντικότερη γραμμή του δικτύου. Αν με τα σημερινά δεδομένα υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περίπου μισό εκατομμύριο επιβάτες την ημέρα μάλλον όταν ολοκληρωθεί ο αριθμός αυτός θα είναι αρκετά υψηλότερος. Αυτό πάντα με την εμπειρία που έχουμε από το υπάρχον δίκτυο.
Δεν ξέρω αν θα γίνει η επέκταση που ανακοινώθηκε, αλλά και εγώ είχα κάνει μια πρόταση εδώ στο παρόν ιστολόγιο με έναν χάρτη, "κλείνοντας" το U με επέκταση από το Άλσος Βεΐκου προς Ειρήνη, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση, Πεύκη και Μαρούσι.


Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Εμένα με εξυπηρετεί το Μετρό αλλά δεν πρέπει ένας αρμόδιος να απαντήσει σοβαρά στα ερωτήματα που έθεσε κάποιος πριν;
Δηλαδή δεν υπάρχει καμμία απολύτως συσχέτιση των συνεπειών ενός σεισμού σε μία κατ' εξοχήν σεισμογενή περιοχή, όπως το λεκανοπέδιο, με το αν το έδαφος από κάτω είναι "γραβιέρα" ή όχι;
Διότι εδώ μιλάμε για 8 γραμμές Μετρό μελλοντικά και όχι για δύο μόνο που υπάρχουν σήμερα. Πιστεύω ότι οι ειδικοί του Πολυτεχνείου και του ΤΕΕ ας απαντήσουν. Ας φτιάξουν ένα φυσικό μοντέλο υπό κλίμακα να δουν τις επιδράσεις των σεισμικών κυμάτων σε κτίρια εδρασμένα 1. σε συμπαγές έδαφος 2. σε έδαφος που διασχίζεται στα 30 μέτρα π.χ. από σήραγγες. Το ίδιο και για τη Θεσσαλονίκη. Ενας παλιός Θεσσαλονικιός φίλος μάλιστα, μου έλεγε κάποτε ότι η παρέλαση των τεθωρακισμένων μεταφέρθηκε από την Εγνατία στην Παραλιακή, λόγω έντονων κραδασμών που αυτά δημιουργούσαν στίς πολυκατοικίες της Εγνατίας! Τώρα με το Μετρό θα είναι όλα μέλι γάλα; Γιατί και το 1978 έγινε ένας μεγάλος σεισμός στη Θεσσαλονίκη με επίκεντρο πολύ κοντά, στη Βόλβη, και ένα κτίριο κατέρρευσε με 50 νεκρούς, ενώ σε πολλά άλλα υπήρξαν σοβαρές ζημιές. Μπορεί τα ερωτήματα κάποιοι να τα θεωρούν της πλάκας αλλά για μένα χρήζουν σοβαρής και υπεύθυνης απάντησης. Μακάρι να μην υπάρχει καμμία απολύτως συσχέτιση, γιατί το Μετρό είναι ένα πολύ εξυπηρετικό μέσο. Τυχεροί οι Παριζιάνοι που δεν απειλούνται από σεισμούς.

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά τι ασυναρτησίες λέτε; Δηλαδή λέτε ΚΑΝΕΝΑΣ υπεύθυνος να μην έχει σκεφτεί να κάνει ΜΕΛΕΤΗ γι αυτό το ζήτημα; Πώς το καταλάβατε ότι βάζουν ένα τρυπάνι και πάει κ όπου βγει; ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ και έχουν μελετηθεί όλα αυτά τα πράγματα, αν βρεθεί ότι το έδαφος ΔΕΝ αντέχει τότε η σύραγγα ΔΕ θα γίνει. Συγνώμη κιόλας που δε σας ανέβασαν οι εταιρίες pdf με τις μελέτες στατικότητας της κατασκευής και του υπεδάφους... ΕΛΕΟΣ! Λες και αν σας έδιναν μια μελέτη θα την καταλαβαίνατε κιόλας. Αυτές οι μελέτες γίνονται ΑΠΟ επιστήμονες και μπορούν να τις κατανοήσουν ουσιαστικά ΜΟΝΟ επιστήμονες. Εμείς ως άσχετοι κρατάμε το συμπέρασμα και μόνο.

Η ερώτηση είναι τόσο ουσιαστική όσο να ρωτήσω "είναι σίγουρη η airbus ότι το αεροπλάνο θα πετάει;" ή "καλά αυτό το πλοίο τόσο μεγάλο που είναι δε θα βουλιάζει;" Οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν να ασχοληθούν με αυτά τα μελετάνε. ΕΛΕΟΣ και πάλι.

Μετρόφιλος είπε...

Αυτά τα ανορθολογικά επιχειρήματα κατά του μετρό είμαι βέβαιος ότι προέρχονται από το γνωστό άτομο που έχει πάψει πλέον να αναφέρει το όνομά του. Θα τον αποκαλώ στο εξής Ακατονόμαστο.
Αν κινδυνεύουν κάποια κτίρια από την κατασκευή των σηράγγων είναι αυτά που βρίσκονται ΑΚΡΙΒΩΣ από πάνω. Όμως αν σουμάρουμε την αξία τους, είναι μηδαμινή μπροστά στο όφελος της πόλης από την ύπαρξη του μετρό. Αν το έδαφος αποδειχτεί σαθρό, είναι καλύτερα να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες και να πάνε στο καλό, παρά να μη γίνει μετρό.
Άλλωστε μετά την ολοκλήρωση της σήραγγας, το έδαφος γίνεται σταθερότερο απ' ότι ήταν πριν.

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς!!! Αν είναι δυνατόν να γίνει ενα τέτοιο έργο χωρίς να λάβουν υπόψιν τους τη επίδρασή του στη στατικότητα του εδάφους!! Αυτό είναι γελοίο! Θα βγούμε εμείς εξυπνότεροι από τους επιστήμονες? Και βαρέθηκα πια να ακούω ότι όλη η Ευρώπη έχει μια χαρά έδαφος για το μετρό ενώ τα εδάφη της Ελλάδας μόνο είναι ιδιαίτερα...! Σε όλα ιδιαιτερότητα επιτέλους αυτή η χώρα?

Ανώνυμος είπε...

Ο επανακάμψας Μετρόφιλος, μετά καιρό σκόπιμης σιωπής και γνωρίζοντας καλά την "αξία" του γκεμπελικού "πες πες πες κάτι θα μείνει", αφήνει εκ νέου υπονοούμενα για άλλους και όχι για τον εαυτό του ασφαλώς και τις ανοίκειες επιθέσεις κατά αθώων που σκοπίμως διαβάλλει, ανώνυμα πάντα και όχι μόνο ως "Μετρόφιλος".
Αντίθετα, κανείς δεν διέβαλλε το Μετρό. Το ερώτημα που παραμένει όμως είναι και δεν ξέρω ΑΝ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ έχει δοθεί πειστική απάντηση. Μελετάται ή όχι και το σενάριο ισχυρού σεισμού και πώς; Η ΑΘήνα "αντέχει" δίκτυο Μετρό Παρισίων;

Ανώνυμος είπε...

Γιατί ρε φίλε? τι είναι η Αθήνα και δεν αντέχει δικτυο μετρό παρισίων? Και στο φινάλε νομίζεις ότι είσαι ο πρώτος που σκέφτηκε το ενδεχόμενο μεγάλου σεισμού?

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε ή Τάσο ή Πάνο ή George ή όπως αλλιώς αυτοαποκαλείσαι κατά καιρούς...
Φάσκεις και αντιφάσκεις. 1500 θανάτους ανέφερες το χρόνο από τροχαία. Μα εσύ με το αποδεδειγμένα πια επικίνδυνο Μετρό σου που προπαγανδίζεις επαίσχυντα εδώ και καιρό μαζί με τους άλλους που υπονομεύουν το τραμ, αφήνεις τους δρόμους βορά στα ΙΧ και συμβαίνουν τα τροχαία. Αντίθετα, πόλεις που ανέπτυξαν πυκνό δίκτυο τραμ όπως θα κάνει και η Αθήνα προσεχώς, είδαν δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων λόγω δραστικής μείωσης της κυκλοφορίας των λοιπών τροχοφόρων και προς όφελος των πεζών και του ποδηλάτου.
Οσο για τη γραμμή 4, αν γίνει ποτέ σφύρα μου! Αυτά που λες ότι οι σήραγγες του μετρό επενδύονται από σκυρόδεμα και είναι γερές, προφανώς αποσιωπάς ότι παραμένουν κούφιες!
Σου επαναλαμβάνω δε συμπυκνωμένα τα ερωτήματα που έθεσε προηγούμενος συντάκτης:
Πώς το 1981, χωρίς Μετρό, με τουλάχιστον 5 δονήσεις άνω των 6 Ρίχτερ, με μεγαλύτερη την πρωτη των 6.6, στην Αθήνα δεν άνοιξε μύτη, ενώ το 1999 με τις χιαστί γραμμές μετρό κάθετες στην πορεία των σεισμικών κυμάτων έγινε το έλα να δεις; Θα μας πεις άσχετο, έτσι;
Απόδειξέ το να σε πιστέψουμε! Ως τότε, κι εγώ και οι τραμόφιλοι πάσης Ελλάδος θα υποστηρίζουμε ότι το Μετρό δεν κάνει για τη σεισμογενή Αθήνα μας και ότι μόνη λύση είναι το τραμ. Το ίδιο και για τη Θεσσαλονίκη μας. Μαγκιά μας, γούστο μας και καπέλο μας!

Ανώνυμος είπε...

Σημείωση ότι ο σεισμός του 1999 ήταν μόλις 4.9 Ρίχτερ και προκάλεσε πολλαπλάσιες ζημιές συγκριτικά με το πολλαπλάσιο μέγεθος του σεισμού του 1981. Σημειωτέον ότι η κλίμακα Ρίχτερ δεν είναι αριθμητική αλλά λογαριθμική.

Ανώνυμος είπε...

...και θύματα είχαμε το 1999. Το 1981 αντίθετα, δεν άνοιξε μύτη!

Ανώνυμος είπε...

δεν είμαι ούτε τραμόφιλος ούτε μετρόφιλος, μπορώ να πω τη γνώμη μου? Είναι δυνατόν μία πόλη όπως η Αθήνα να μην έχει καθόλου μετρό και οι ανάγκες για μετακίνηση να καλύπτονται μόνο από το τράμ. Αν είναι δυνατόν. Ας συνέλθουμε λιγο ρε παιδιά. Το τραμ μπορεί να αναλάβει το ρόλο του βοηθητικού μέσου και συμπληρωματικό του μετρό. Δεν μπορώ να φανταστώ να πηγαίνεις άπό τα βριλήσια ή από το μενίδι με τραμ μέχρι το κέντρο! Όπως άλλωστε και για γλυφάδα που κάνει το καλύτερο 1 ώρα. Άλλο για βόλτα άλλο για ταχύτητα στις καθημερινές μετακινήσεις. Το ένα μέσο δεν αποκλείει το άλλο. Γιατί λοιπον αυτός ο καβγάς για το τίποτα? Όσο για το επιχείρημα "αφού είμαστε σεισμογενής χώρα δεν πρέπει να κατασκευάσουμε μετρό" μου φαίνεται αν όχι αστείο τουλάχιστον αβάσιμο...

Ανώνυμος είπε...

Δε θα 'θελα να εκφέρω άποψη για το αν το μετρό είναι καλύτερο απο το τραμ ή όχι. Ο καθένας έχει την άποψη του και είναι σεβαστή. Αυτό που δε μπορώ να καταλάβω είναι πως ο φίλος μας που έχει θέσει τα συγκεκριμένα ερωτήματα γράφει ανακρίβειες για τους σεισμούς. Στο πρώτο post υπέθεσα ότι απλά έκανε λάθος. Το λάθος όμως επαναλαμβάνεται και σε δεύτερο post και με κάνει να αναρωτιέμαι από που αντλεί αυτές τις πληροφορίες.

Πρώτον: Ο σεισμός της Αθήνας το '99 ήταν 5,9R και όχι 4,9R (η διαφορά είναι δεκαπλάσιας έντασης). Επίσης το επίκεντρο ήταν στην Πάρνηθα, δηλαδή 18km από το κέντρο της Αθήνας και ο σεισμός ήταν επιφανειακός

Δεύτερον: Ο σεισμός του '81 ναι μεν ήταν 6,6 R αλλά το επίκεντρο ήταν στις Αλκυονίδες, δηλαδή σε απόσταση 70km περίπου από την Αθήνα και ήταν υποθαλάσσιος.

Με όλα αυτά λοιπόν δε μπορώ να καταλάβω πως αυτοί οι δυο σεισμοί συγκρίνονται και που κολλάει το μετρό σε όλα αυτά από τη στιγμή που στο σεισμό του '99 οι περισσότερες πολυκατοικίες που κατέρευσαν ήταν σε απόσταση αναπνοής από το επίκεντρο (Άνω Λιόσια κλπ)και ήταν αναπόφευκτο κακό να γίνουν ζημιές. Επίσης εταιρίες όπως η ΦΑΡΑΝ κλπ ήταν χτισμένες ή σε μπαζωμένα ρέματα η είχαν κακοτεχνίες. Η σήραγγες του μετρό φταίνε για όλα αυτά; Αυτές επηρεάζουν την κατάσταση; Ενδεχομένως να είναι κι έτσι, δεν ξέρω. Το σίγουρο όμως είναι ότι αν ένας επιφανειακός σεισμός είναι πιο κοντά στο σπιτι μου από κάποιον άλλο υποθαλάσσιο (έστω και κατά 0,7 R μεγαλύτερο), το σπίτι μου κινδυνεύει άσχετα με το άν έχει μετρό από κάτω ή όχι.
Φιλικά
Μ.Τ.

Ανώνυμος είπε...

Ο σεισμός του '99 ήταν 4.9 Ρίχτερ και όχι 5.9. Εύκολο να το διακριβώσει κανείς.
Επαναφέρω το ερώτημα προηγούμενου σχολιαστή:
αν κάποιος, τηρουμένων των αναλογιών, ξετρυπήσει τις κολώνες θεμελίωσης μόνο, ενός κτιρίου, από μια τρύπα στην καθεμία, με τρυπάνι διατάσεων κομπρεσέρ, διαμπερώς όμως, η στατική εικόνα του κτιρίου θα μείνει ίδια; Αντέχει η ΑΘήνα χιλιόμετρα ολόκληρα "κενού" στο ήδη σαθρό υπέδαφός της; Δεν θα έπρεπε προτού αποφασιστεί η οποιαδήποτε περαιτέρω επέκταση του μετρό να κληθούν έγκριτοι επιστήμονες να αποφανθούν επί του πρακτέου; Τι μας παραμυθιάζουν λοιπόν με γραμμές 4 και 5 και δεν συμμαζεύεται του Μετρό.
Εκείνο που περισσότερο όλων ενοχλεί δεν είναι το Μετρό ως μέσο αυτό καθαυτό, αλλά η διαπράττομενη αθλιότητα εις βάρος του τραμ εδώ και 5.5 χρόνια από το ΥΠΕΧΩΔΕ κυρίως, που διατηρώντας επίτηδες αργό το τραμ, προσπαθεί να πείσει ότι το Μετρό είναι αναγκαίο! Γιατί είναι όμως αναγκαίο όταν το τραμ με ελάχιστες παρεμβάσεις μπορεί βρέξει χιονίσει να πηγαίνει Σύνταγμα-Γλυφάδα σε 40 λεπτά καιτώρα θέλει μία ώρα επειδή το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν εκχωρεί προτεραιότητα στα φανάρια προς όφελος των ΙΧ; Μετά σου λέει Μετρό!
Ε όχι! Δεν πληρώνουμε κερατιάτικα νέα χιλιόμετρα τρύπες σε μια σεισμογενή περιοχή. Ασφαλέστερη λύση είναι το τραμ. Πηγαίνετε σε όποια ευρωπαϊκή πόλη ή αυστραλιανή ή και στο Όρεγκον ακόμη των ΗΠΑ να δείτε πόσο γρήγορα κινούνται τα τραμ εκεί! Μόνο στην Ελλάδα αργούν γιατί οι εργολάβοι του Μετρό φοβούνται μη μείνουν άνεργοι!

Ανώνυμος είπε...

Διορθώνω 5.9 R το σωστό. Ωστόσο, σημασία έχει επίσης και η σεισμική ακολουθία στο διάστημα των πρωτων 15 ημερών. Σίγουρα οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι στον σεισμό του 1981 ακολούθησαν πολλοί μετασεισμοί πάνω από 6 Ρίχτερ, κάτι που δεν συνέβη -ευτυχώς- το 1999. Τους έζησα και ξέρω πολύ καλά ότι αυτό που γράφω είναι απόλυτα ακριβές. Μετά οι Αλκυονίδες από την Πάρνηθα δεν είναι Αιγαίο-Ιόνιο αλλά πολύ κοντά.

Θύμιος είπε...

Καλά τα λες φιλάρα. Εκεί είναι η μεγάλη "μάσα". Στο Μετρό. Το καϋμένο το τραμ τι να σου κάνει...άντε να σκάψεις κανένα μετράκι να θεμελιώσεις τις ράγες. Ούτε μετροπόντικες, ούτε τίποτα. "Μάσα"...με χρυσές μασέλες.
Σιγά μην τους νοιάξει αν η Αθήνα είναι πάνω σε ρήγματα. Λεπτομέρειες...

Μετρόφιλος είπε...

Η Ιαπωνία είναι πολύ πιο σεισμογενής από την Ελλάδα και έχει μετρό σε καμιά δεκαριά πόλεις. Μάλιστα το μετρό του Τόκιο έχει μήκος γύρω στα 300 χιλιόμετρα. Βλάκες είναι οι Ιάπωνες που κατασκευάζουν μετρό αφού έχουν τέτοια σεισμικότητα;
Μετρό έχουν επίσης η Ταϊπέι, το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, η Πόλη του Μεξικού, το Σαντιάγο, η Κωνσταντινούπολη, το Βουκουρέστι και αρκετές άλλες πόλεις που κινδυνεύουν από σεισμούς. Αν ποτέ βρεθώ εκεί και γίνει σεισμός θα προτιμήσω να βρίσκομαι στο μετρό παρά στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε προς το παρόν προτίμησε την μονοκατοικία σου. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και δεν μπορείς να γενικεύεις όπως σε βολεύει. Εδώ ετέθησαν συγκεκριμένα ερωτήματα και πρέπει να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις.
Δεν είμαστε όλοι υποχρεωμένοι άλλωστε να γουστάρουμε το Μετρό προς όφελος των εμπόρων ΙΧ και εις βάρος της ψυχικής μας υγείας. Αν έχει αντιπροσωπεία ο θείος σου, δικαιολογείσαι απόλυτα για τον μετροφετιχισμό σου.

Μετρόφιλος είπε...

Ακατονόμαστε, κάπου γράφεις ότι με το πράσινο κύμα το τραμ θα κάνει 40 λεπτά για να πάει από τη Γλυφάδα στο Σύνταγμα. Σε πληροφορώ ότι την επόμενη άνοιξη θα ανοίξει η γραμμή του μετρό μέχρι το Ελληνικό. Η διαδρομή Σύνταγμα-Ελληνικό θα καλύπτεται σε 15 λεπτά. Από εκεί το λεωφορείο μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας κάνει κάνα 10λεπτο και το ΙΧ γύρω στο 5λεπτο. Νομίζεις ότι θα συγκινηθεί κανένας Γλυφαδιώτης από το 40λεπτο του τραμ; Το οποίο επιπλέον για να επιτευχθεί θα πρέπει να εκλεγεί νέα κυβέρνηση, να διορίσει φιλοτραμικό υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και να παραλύσουν κυκλοφοριακά όλοι οι δρόμοι που διασταυρώνονται με τις γραμμές του τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε υβριστή που αλλάζεις συμπεριφορά όπως σε βολεύει, πιο εύκολα και από χαμελαίοντα...
Λοιπόν άκου Τασούλη.
Το Μετρό σας για να επεκταθεί πρέπει να το επιτρέψει ο Εγκέλαδος και τα δημόσια οικονομικά της χώρας. Το ΕΣΠΑ μας τελειώνει το 2013 και εκείνο που βλέπω την επόμενη δεκαετία είναι μόνο τραμ, που γίνεται και γρήγορα και οικονομικά και θα εξυπηρετήσει και όλο το λεκανοπέδιο. Αυτό το ανέκδοτο με τα λεωφορεία και τα ΙΧ πάψε να το αναμασάς. Φιλοσοφία τραμ σημαίνει πρωτίστως ΠΡΩΤΑ Η ΠΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ. Εσύ είσαι μακριά από τη φιλοσοφία αυτή όπως και ο κάθε κοντόφθαλμα σκεπτόμενος βλαχομπαρόκ σ' αυτή τη χώρα. Και δυστυχώς έχουμε πολλούς. Να φοβάσαι μόνο μήπως με την αλλαγή της κυβέρνησης, το ΥΠΕΧΩΔΕ το αναλάβει κάποιος από μας και να δείς τότε πού θα πανε τα ΙΧ περίπατο, οι προσφυγές σας και οι διαμαρτυρίες εγκάθετων δημάρχων στον κάλαθο των αχρήστων. Τέρμα οι σκόπιμες καθυστερήσεις στις επεκτάσεις του τραμ! Η Αθήνα θα γίνει κανονική τραμούπολη. Που σημαίνει, ανθρώπινη πόλη για μας και τα παιδιά μας. Εσύ πήγαινε στην Τάϊ Πέϊ και κρύψου σε καμμιά στοά του Μετρό. Τα τελευταίας τεχνολογίας δεν έχουν κόρνα και εσύ μάλλον δεν ακούς τίποτα!

Μετρόφιλος είπε...

Από το τραμ δεν τρώνε οι εργολάβοι; Και στο κάτω-κάτω γιατί να μη φάνε; Σε καπιταλιστική οικονομία ζούμε και το επιχειρηματικό κέρδος είναι θεμιτό.
Τα 200 χιλιόμετρα τραμ θα ήταν ΧΑΝΤΑΚΩΜΑ του λεκανοπεδίου και όχι εξυπηρέτηση. Ενώ τα 20 χιλιόμετρα της γραμμής 4 θα σημάνουν φοβερή αναβάθμιση για τις περιοχές απ' όπου θα περάσει. Η Κυψέλη θα πάψει να είναι γκέτο μεταναστών και θα επιστρέψουν οι νοικοκυραίοι. Από τα Εξάρχεια θα φύγουν οι αναρχικοί και το Κολωνάκι θα γίνει ακόμα πιο σικ. Οι φοιτητές θα πηγαίνουν άνετα στην Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο και τα παιδάκια στο Νοσοκομείο Παίδων. Η Κηφισίας θα ξεμποτιλιαριστεί και οι Μαρουσιώτες θα αποκτήσουν εναλλακτική πρόσβαση στο κέντρο πέρα από τη γραμμή 1.
Αυτή η εικόνα θα έχει γίνει πραγματικότητα γύρω στο 2020.
Επίσης οι μηχανικοί μας θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη πείρα στην κατασκευή σηράγγων κάτω από πολυκατοικίες. Φαντάζομαι να πάνε σε μεγάλο βάθος για να μην πειραχτούν τα θεμέλια. Ένα βάθος γύρω στα 50 μέτρα θα με ικανοποιούσε αρκετά για περιοχές όπως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.

Ανώνυμος είπε...

Ούτε το 2120 δεν θα γίνει η γραμμή αυτή!
Το λεκανοπέδιο αντίθετα στη σημερινή του μορφή είναι άθλιο και όλοι εσείς οι πορωμένοι συκοφάντες του τραμ θέλετε την υπόγεια ψυχοπάθεια του Μετρό να μη θιγεί το ΙΧ, να μην αλλάξει τίποτα στη βρωμερή εικόνα της Αθήνας.
Με το τραμ αντίθετα, η Αθήνα θα ομορφύνει, οι μεγάλες λεωφόροι θα μονοδρομηθούν με 50% ποδήλατο, πεζούς και τραμ, θα μπει πράσινο, θα μειωθούν δραστικά το καυσαέριο, ο θόρυβος και η βρώμα. Μόνο με το τραμ θα διαφυλαχτεί η δημόσια υγεία! Η Αθήνα θα αλλάξει όψη με ένα νέο, άρδην κυκλοφοριακό σχεδιασμό, πιο λειτουργική, χωρίς μποτιλιαρίσματα. Με πολύ λιγότερη άσκοπη χρήση του ΙΧ. Τρόλεϋ ξηλώνονται, λεωφορεία εξορίζονται από το ιστορικό κέντρο.
ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΡΑΜ!

Μετρόφιλος είπε...

Η έλλειψη χώρων πρασίνου δεν σε πειράζει.
Τα κακάσχημα κτίρια που είναι σαν κουτιά δεν σε πειράζουν.
Οι πόλεις με τη χειρότερη πολεοδομία της Ευρώπης δεν σε πειράζουν.
Τα στραβά πεζοδρόμια όπου σκοντάφτεις δεν σε πειράζουν.
Η βρωμιά δεν σε πειράζει.
Το μόνο που σε πειράζει είναι η έλλειψη τραμ!!!
Και μετά μιλάς για ψυχοπάθειες.
Περισσότερο μετρό σημαίνει ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΙΧ. Αρκεί να δεις πόσο έπηξε η Μεσογείων αυτό το εξάμηνο που έκλεισε η γραμμή 3.
Εγώ προσωπικά όσο επεκτείνεται το μετρό, τόσο λιγότερο χρησιμοποιώ το ΙΧ. Στο κέντρο της Αθήνας δεν το πηγαίνω ποτέ. Περιμένω με ανυπομονησία την άνοιξη του 2010 που θα ανοίξει το μετρό στο Ελληνικό. Τότε δεν θα χρειάζεται καν να παίρνω ΙΧ, αφού το λεωφορείο κάνει γύρω στα 5 λεπτά από το σπίτι μου μέχρι εκεί.

Ανώνυμος είπε...

Προφανώς αγνοείς ότι σύγχρονο τραμ σημαίνει πρωτίστως αστικές αναπλάσεις, προσθήκη πρασίνου και απελευθέρωση χώρου για πεζούς και ποδηλάτες μέσω διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων, καθώς και κυρίως, για αναπήρους, που είναι σήμερα καταδικασμένοι να ζουν σε ανήλιαγα διαμερίσματα και ουδόλως μπορούν να κυκλοφορήσουν.
Οσο για το Μετρό; Μια τρύπα στο νερό! Η Μεσογείων με αυτό ή χωρίς αυτό είναι τίγκα στο τροχοφόρο. Και ξέρεις γιατί; Διότι η Μεσογείων δεν άλλαξε φάρδος, ούτε το οδικό δίκτυο της Αθήνας άλλαξε επί της ουσίας. Αντίθετα, τα ΙΧ αυξάνονται με 150.000 καινούργια το χρόνο κατά μέσον όρο μόνο στο λεκανοπέδιο, ενώ αποσύρονται ελάχιστα. Μόνο το τραμ τους "κλέβει" χώρο και τον αποδίδει σ' αυτούς που τον στερούνται. Στους ανθρώπους της Αθήνας. Σ' αυτούς τους κολασμένους!

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε είσαι, με το συμπάθειο, ψιλικατζής στα στοιχήματα. Ηξεις αφήξεις. Η ΑΘήνα δεν έχει πεζοδρόμια, άθλια κτίρια μας λες τη μία, πήγαινε σε κανένα χωριουδάκι μου λες εμένα γιατί εσύ θέλεις μετρό, αφού πεζοδρόμια και χώρος θα μπορούσαν να φτιαχτούν μέσω του τραμ.
Εγώ λοιπόν εδώ γεννήθηκα, αγαπώ αυτή την πόλη, αν και την κατάντησαν απαίσια από καλλονή κάποτε και θα επιμείνω μέχρι τέλους να εξυπηρετηθούν 4.500.000 άνθρωποι ημερησίως με 200 χλμ τραμ και όχι μόνο 450.000 με 20 χλμ Μετρό. Αφού κοστίζουν το ίδιο, προφανώς επιλέγεται η λύση του τραμ. Είναι μονόδρομος για την ΑΘήνα που ονειρευόμαστε για να μπορούμε ακριβώς να ονειρευόμαστε.

Μετρόφιλος είπε...

Με τα σημερινά 26 χιλιόμετρα τραμ εξυπηρετούνται καθημερινά γύρω στις 50000 (και πολλούς λέω). Άρα με τα 200 χιλιόμετρα τραμ θα εξυπηρετούνταν 385000 επιβάτες την ημέρα.
Με τη γραμμή 4 του μετρό θα εξυπηρετούνται 450000. Επιπλέον εξυπηρέτηση από εξυπηρέτηση διαφέρει ριζικά. Με τη γραμμή 4 από την Κυψέλη σε κάνα πεντάλεπτο θα βρίσκεσαι στο κέντρο. Αν γινόταν τραμ πόση ώρα θα έκανε;
Έπειτα 200 χιλιόμετρα τραμ θα βρίσκονταν σε πολλούς δήμους, θα άρχιζαν οι ενστάσεις και τα παράπονα και δεν θα έβγαινε άκρη. Εδώ δε μπορεί να γίνει η επέκταση προς Πειραιά που είναι εντός ενός μόνο δήμου, φαντάσου να μπλεκόντουσαν καμιά 20αριά δήμοι!
Η γραμμή 4 του μετρό δεν θα ενοχλεί κανέναν. Μετά το πάθημα της Αγίας Παρασκευής δεν νομίζω να υπάρχει δήμαρχος που να μη θέλει σταθμούς μετρό στο δήμο του.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε
οι αντιλήψεις μας διαφέρουν ριζικά οπότε δεν έχει νόημα η συζήτηση. Εσύ έχεις την αντίληψη του μέσου νεοέλληνα "ό,τι δεν ενοχλεί". Εγώ αντίθετα και οι ομοϊδεάτες μου, που αυξάνονται και πληθύνονται, έχουμε την αντίληψη των αρχαίων Ελλήνων "ό,τι είναι όμορφο και λειτουργικό στο απόλυτο φως". Βλέπεις, αν οι αρχαίοι είχαν τις αντιλήψεις των νέων, ο Παρθενώνας θα είχε ήδη υπογειοποιηθεί από τότε!
(70.000 ημερησίως οι επιβάτες του τραμ και αν υπήρχε "πράσινο κύμα" ίσως και 80.000). Αν κρίνεις το τραμ με βάση το πώς λειτουργεί σήμερα, οπωσδήποτε θα απογοητευτείς. Αλλά γι' αυτό φταίει αποκλειστικά ένας 70χρονος πολιτικός μηχανικός, ένας δήθεν νεωτεριστής πρωθυπουργός που επίτηδες τον διατηρεί στη θέση αυτή εδώ και 5.5 χρόνια και μερικοί σαν και σένα που ξεσπάνε χωρίς λόγο στο τραμ για ό,τι καθημερινά τους τσαντίζει.

alexis32 είπε...

φιλε κ.Καραγιαννιδη ,εχεις κανενα νεο ποτε θα γινει ο διαγωνισμος του μετρο θεσσαλονικη για σταυρουπολη ?
και γενικα διαβαζω για καθηστερηση στο μετρο θεσσαλονικης ποτε θα ολοκληρωθει?
και επισης ποτε ξεκινουν τα εργα προς καλαμαρια?

αυτα ευχαριστω!!!

Galatsi είπε...

Έχετε μετατρέψει το blog σε διάλογο - σκυλοκαυγά για 3. Κάθεστε και συγκρίνετε το μετρό με το τραμ... Αν είναι δυνατό!!! Δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ένα το άλλο. Το μετρό θα γίνει, ως κορμός του συστήματος μεταφορών. Κι όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα. Το τραμ, θα αντικαταστήσει τα λεωφορεία στις κεντρικές περιοχές και θα κλείσει τα κενά μεταξύ του μετρό. Τα λεωφορεία θα παραμείνουν να συνδέουν τους δήμους με το μετρό και να ανεβαίνουν σε ανηφόρες που δεν μπορεί το τραμ. Από κει και πέρα είναι θέμα γούστου ποιος θα πάρει μετρό και ποιος τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Pes ta re Galatsi! Auto leo kai go. den mporeis na sigkrineis anomoia pragmata. Einai diaforetikos o rolos tou kathe mesou

Ανώνυμος είπε...

Ειναι κριμα να τσακωνονται δυο αναγνωστες προπαγανδιζοντας τις αποψεις τους, λεγοντας συνεχως τα ιδια και τα ιδια χωρις να βγαινει νοημα. Κατανταει πολυ γραφικο. Παρτε το χαμπαρι νεοελληνες. Τα θελουμε ολα: μετρο και τραμ. Οποιανου δεν του αρεσει, να παει να ζησει σε αλλη χωρα, που δεν εχει ουτε το ενα ουτε το αλλο.

Ανώνυμος είπε...

Σε ένα ελεύθερο φόρουμ καλό είναι να λέγονται όλες οι απόψεις χωρίς όμως χτυπήματα κάτω από τη μέση. Δικαίωμα του κάθε μετρόφιλου και του κάθε τραμόφιλου να πει την άποψή του όπως και οι υπόλοιποι, αρκεί να τηρείται ο προαναφερθείς κανόνας που υπονοεί όρους ευπρέπειας. Μπλογκ σημαίνει ελευθερία και οποιανού δεν του αρέσει ας πει την άποψή του με βάση τους όρους αυτούς χωρίς να "ενοχλείται" από "σκυλοκαβγάδες".
Συμφωνώ δε να προχωρούν ταυτόχρονα οι επεκτάσεις και των δύο μέσων, αλλά αν είδατε εσείς σημαντική επέκταση του τραμ τα τελευταία 5.5 χρόνια να μου το πείτε κι εμένα!
Συγχαρητήρια επ' ευκαιρία στον κ. Καραγιάννη για την πολύ ωραία φωτογραφία του οχήματος τραμ στην κεντρική σελίδα του μπλογκ.

Ανώνυμος είπε...

Καλά ρε άνθρωποι πάτε καλά; Τι το κάνατε, ΠΑΟ-ΟΣΦΠ εδώ πέρα; Δεν κάνει δηλαδή να έχουμε και το μετρό μας και το τραμ μας και να αναπτυχθούν κατάλληλα το καθένα; Ο άλλος βγαίνει και λέει "είμαστε σεισμογενής χώρα, να μην κάνουμε μετρό"... :| Δηλαδή στην Ιαπωνία δε θα έπρεπε να κάνουν ούτε υπόνομο!

Ρε αδερφέ, όταν δε γνωρίζεις κάτι κλείνε το στόμα σου και άσε να το μελετάνε και να βγάζουν τα συμπεράσματα αυτοί που το γνωρίζουν. Έφαγε ο άλλος τα νιάτα του να σπουδάζει και βγήκε εδώ ο εξυπνίδης να μας πει ότι όλες οι μελέτες είναι σκάρτες...! Ωραίος!

Πες μας μία και για τα πυρηνικά εργοστάσια όμως για να ξέρουμε τη γνώμη ενός πραγματικού ειδικού, γιατί αυτοί οι άσχετοι προφανώς δε θα μελέτησαν τίποτα όταν τα φτιάχνανε.

Ανώνυμος είπε...

εξαιρετικά χρήσιμη η κοκορομαχία μετρόφιλων-τραμόφιλων. Δείχνει το εύρος των ιδεοληψιών του ανθρώπινου είδους αφενός και το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει μια συζήτηση κουφών αφετέρου. Λες και δεν έχει αποδειχθεί η χρησιμότητα της συμπληρωματικής χρήσης όλων των ΜΜΜ, ακόμη και των ρυπογόνων λεωφορείων που για κάποιο λόγο όλοι αγνοούν στο μπλογκ.

Όσο για το ποιοι κονομάνε... πάντα-όλοι και στο ίδιο ποσοστό, είτε φτιάχνουν μετρό, είτε τραμ ή πουλάνε φίλτρα πετρελαίου για τα λεωφορεία. Άρα, όπως μαθαίναμε και στο σχολείο ο κοινός παρονομαστής απαλείφεται, εκτός κι αν υπάρχουν στο μπλογκ κάποιοι που θεωρούν κάποια συμφέροντα ιερότερα άλλων... δεν νομίζω...

για τους λάτρεις της καταστροφής θα έλεγα ότι τέλεια! προφανώς όποιος στο κέντρο της Αθήνας δει γεωτρύπανα στο στάδιο της μελέτης, φαντάζεται ότι... όχι, δεν γίνονται μελέτες στατικότητας, περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κτλ, κτλ όπως σε κάθε έργο υπέργειο ή υπόγειο αλλά προσπαθούμε να αποφασίσουμε με τι κουτάλι θα σκάψουμε το υπέδαφος. Να μην επαναλάβω το παράδειγμα του Τόκυο, ως τετριμμένο, αλλά για δείτε το υπόγειο κομμάτι του μετρό του βαλτότοπου της Σαγκάης ή τα υποθαλάσσια και υπόγεια κομμάτια της Κωνσταντινούπολης. Όσο για την υποτιθέμενη σύγκριση των σεισμών 81 και 99... έχει μικρότερη επιστημονική βάση και σημασία από το να βρίσκεται σε βιβλίο του Λιακόπουλου για την "υπόγεια" Αθήνα. Για να το απαλύνω, βέβαια, μυρίζομαι ότι οι αμφιβολίες ξεκινάνε από το επιχείρημα που είχε ακουστεί περί Αττικής Οδού: ότι δηλαδή άλλαξε τη αντισεισμική συμπεριφορά των περιοχών που γειτνιάζουν με αυτήν. κάτι που πράγματι μπορεί να συζητηθεί (το σε ποιό βαθμό μένει να αποδειχθεί) για τις πρώτες σειρές σπιτιών κατά μήκος της. Και αυτό μόνο επειδή η Αττική οδός κατασκευάστηκε σε βάθος 10-20 μέτρων με ΚΑΘΕΤΕΣ ΤΟΜΕΣ οι οποίες εισάγουν ασυνέχειες στο ανάγλυφο . Το συγκεκριμένο όμως φυσικό μοντέλο απέχει παρασάγγες από το μοντέλο της συμπαγούς σήραγγας μέσα στο συνεχές έδαφος.

η ιδανική μητρόπολη στην οποία κάθε γειτονιά θα είχε το αόρατο, καθαρό και γρήγορο μετρό της μπορεί να ακούγεται ενδιαφέρουσα αλλά στερείται λογικής: οικονομοτεχνικής, ιστορικής (με την πολεοδομική και την τοπική έννοια του όρου), ακόμη και αισθητικής. Για τον αυστηρά μετρόφιλο θα σχολίαζα, με όλη μου την συμπάθεια ότι μάλλον παίζει πολύ simcity ή railroad tycoon όπου πράγματι όλα αυτά είναι πολύ ωραία και ακόμη πιο πολύ υλοποιήσιμα.

Για να γίνω και λίγο εποικοδομητικός:
1.Πράγματι, δεν θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η ΕΞΑΡΧΗΣ "διασταύρωση" της γραμμής 4 με την γραμμή 1 κάπου στον Περισσό πχ και η επέκτασή της κατά τουλάχιστον 1 σταθμό προς τα δυτικά προάστια; Η Αχαρνών και η Λιοσίων θα είναι οι συνδετήριοι των ΒΔ δήμων μέχρι το 2050; Ή οι άνθρωποι θα εξυπηρετούνται από τον Προαστιακό λες και ζουν στην Χαλκίδα;
2.Πάλι αμαξοστάσιο, εκκλησία, νεκροταφείο, γήπεδο στα "ΑΧΡΗΣΤΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ" πάρκα-άλση-λόφους; Αν έχουν τσίπα και σχέδιο, στην τελική ας φτιάξουν ένα κεντρικό αμαξοστάσιο ΗΣΑΠ-ΑΜΕΛ στο αεροδρόμιο (ΕΛ.ΒΕΛ.) ή στο ΣΚΑ και να παραδώσουν για πάρκα Σεπόλια, Πειραιά, Θησείο και Βεϊκου.
3.Μια ιδέα: καλό το 400-450 χιλιάδες επιβάτες της γραμμής 4. Μέτρησε κανείς, σε μία πόλη που πια δεν εξελίσεται μόνο στο κέντρο, το όφελος ΑΝ υλοποιούταν πρώτα την περίφημη γραμμή 8 (κλειστό δακτυλίδι τύπου Λονδίνου όμως όχι αυτό το έκτρωμα του ΥΠΕΧΩΔΕ) σε συνδυασμό με πραγματικό προγραμματισμό λεωφορειακών γραμμών; Για αρχή, περιοχές όπως το Ζωγράφου και η Κυψέλη θα αποκτούσαν στοιχειώδη πρόσβαση αλλά πιο σημαντικό, για πρώτη φορά, θα είχαμε μια υποδομή που αποφεύγει το κέντρο. Σε μία πόλη που για να πας με αυτοκίνητο ή λεωφορείο από το τυχαίο Α στο Β η συντομότερη πραγματική διαδρομή είναι ΠΑΝΤΑ μέσω Ομονοίας ή Συντάγματος, ακόμη και το σχέδιο για το μετρό του 2150 είναι βαρετά το ίδιο: ακτινικές γραμμές 1-7 μέσα από το ιστορικό τρίγωνο!!!
4.Φυσικά, πάνω σε αυτό το δακτυλίδι θα μπορούσε κανείς μετά να "κρεμάσει" τραμ, λεωφορεία, πάρκινγκ ΙΧ και ό,τι άλλο ήθελε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες