Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

Ποδηλατόδρομοι: ξεκίνησε η κατασκευή στη Θεσσαλονίκη!


Οι ποδηλατοδρόμοι έκαναν "πρεμιέρα" κατασκευής πριν λίγες μέρες και αναμένεται η ολοκλήρωση τους στα μέσα Οκτωβρίου αυτού του έτους ( μόλις 2 μήνες). Έτσι σε περίπου 60 μέρες οι Θεσσαλονικείς θα έχουν στη διάθεση τους πολύ νωρίτερα από την Αθήνα (πάντα πρωτοπόρος η Θεσσαλονίκη) 12χλμ μοντέρνου ποδηλατοδρόμου που θα συνδέει την παραλία της πόλης με τις οδούς Αριστοτέλους, Αγίου Δημητρίου, Καυτατζόγλου, Αγγελάκη και Εθνικής Αμύνης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας Θεόδωρο Αθανάσαρο, η εργολήπτρια εταιρεία έχει ήδη εγκατασταθεί και θα εκτελέσει εργασίες στους υπάρχοντες δρόμους και τα πεζοδρόμια ώστε ο ποδηλατοδρόμος να είναι ευδιάκριτος.
"Οι ποδηλατοδρόμοι θα διέρχονται από σημεία που σήμερα απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση, συνεπώς δεν πρόκειται να αφαιρεθούν θέσεις στάθμευσης», δήλωσε ο κ. Αθανάσαρος και πρόσθεσε ότι οι δημοτικοί αστυνομικοί, σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία θα πραγματοποιούν συνεχείς περιπολίες με στόχο την περιφρούρηση της ασφάλειας όσων επιλέξουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης.
Η πρεμιέρα των εργασιών είναι μια ικανοποίηση για τους ποδηλάτες της Θεσσαλονίκης που διοργανώνουν αν θυμάστε τις περίφημες "γυμνές" διαμαρτυρίες που κάθε χρόνο μαζεύουν όλο και περισσότερο κόσμο. Οι ηλικίες είναι από 6 έως 66 ετών, ώστε να γίνονται σεβαστοί από τα υπόλοιπα τροχοφόρα- οι ποδηλάτες ήταν σπάνιο θέαμα. Έπειτα από 112 «κρίσιμες μάζες», η Πρωτοβουλία για την Προώθηση του ποδηλάτου «Bikerespect.gr» αριθμεί 1.700 μέλη, ενώ η δημοτική αρχή όπως και η μείζονα αντιπολίτευση τους απευθύνει προσκλήσεις για να ακούσει συμβουλές και προτάσεις επί του θέματος.
Έτσι σε 2 μήνες από τώρα περιμένουμε τα γνωστά "εγκαίνια" προκειμένου και επίσημα το ποδήλατο να κατακτήσει την καρδιά των Θεσσαλονικέων.

6 σχόλια:

kostis1993 είπε...

Ευχαριστώ πολύ που ακούσατε την παράκλησή μου! Ας ελπίσουμε ότι οι Ελληνάρες θα το αφήσουν επιτέλους το ΙΧ...

Ανώνυμος είπε...

Από το στόμα σου και στου...κολλημένου με το αυτοκίνητο νεοέλληνα φίλε kostis1993...
Ελπίζω σύντομα και στην Αθήνα μήπως μπορέσουμε να βγάλουμε και το καημένο το ποδήλατο από την αποθήκη...
Η σημερινή κατάσταση είναι απαράδεκτη. Εμείς που αγαπάμε τα ΜΜΜ θέλουμε να τα χρησιμοποιούμε και να κάνουμε μετεπιβήβαση με το ποδήλατό μας.
Ας γίνουμε επιτέλους άνθρωποι, ας αποκτήσουμε συνείδηση γιατί δεν μας σώζει τίποτα πια.

Αλέξης Παπαζήσιμος

ποδηλατες είπε...

Όποιος ξέρει τη Θεσσαλονίκη θα ξέρει επίσης ότι όλοι οι κάφροι οδηγοί παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια. Τώρα που ο ποδηλατόδρομος "αφαιρεί" τις παράνομες θέσεις στάθμευσης, τι πιστεύετε πως θα γίνει? Θα ψάξει ο κάφρος άλλο πεζοδρόμιο ή θα παρκάρει πάνω στον ποδηλατόδρομο?? Και πριν με πείτε μίζερο, κάνετε μια βόλτα στην πόλη και τα λέμε

juniperoos είπε...

Καταρχήν πολύ ενδιαφέρον το blog σου! Σήμερα αργά το απόγευμα πέρασα από Αγίου Δημητρίου όπου παραδόθηκε ήδη τά πρώτο κομμάτι στην κυκλοφορία...έβγαλα σχετικές φωτογραφιες για να τις μοιραστώ μαζί σας στο blog μου. Τα πασαλάκια που τοποθετήθηκαν τα περνάει άνετα αυτοκίνητο από πάνω με σκοπό το parking στο πεζοδρόμιο, μιας και είναι λαστιχένια. Οπότε χρειάζεται συνεχής αστυνόμευση όπως γίνεται ήδη από την ΄ποδηλατική΄ αστηνομία στην παραλία.

juniperoos είπε...

έεε αστυνομία ήθελα να πω :)

Ανώνυμος είπε...

Αφού "πέταξαν" τα βαριά έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη (υποθαλάσσια, εξωτερική περιφερειακή οδός, μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, προαστιακός σιδηρόδρομος για Σέρρες, επέκταση της παραλίας παλαιότερα) για να μην αναφέρω ένα σωρό άλλα όπως σιδηροδρομική Έγνατία, θαλάσσια αστική και περιαστική συγκοινωνία, προαστιακός για αεροδρόμιο (να μην πω για Χαλκιδική) η Θεσσαλονίκη μπορεί να αρκεστεί σε...ποδηλατόδρομους. Όχι ότι τους υποτιμώ και θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητοι. Όμως οι ποδηλατόδρομοι έπρεπε να υπάρχουν εδώ και χρόνια, να συνοδεύνται από υποδομές για τη στάθμευση των ποδηλάτων σε κέντρο, σχολεία, πανεπιστήμιο κ.λ.π.. Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να απαιτήσουν σοβαρά την υλοποίηση των βαρέων έργων υποδομής που τόσο ανάγκη έχει αυτή η πόλη και να μην αρκούνται σε έργα "μπογιάς και βιτρίνας".

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα