Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου είναι ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει την Αθήνα με την Κόρινθος, την Τρίπολη και τελικά την Καλαμάτα. Στην κοινοπραξία Μορέας που έχει αναλάβει το έργο της Ανατολικής Πελοποννήσου συμμετέχουν η Άκτωρ Παραχωρήσεις του Ομίλου Ελλάκτωρ με 86,67% και η Intracom Συμμετοχών με 13,33%.
Ένα παρακλάδι του δρόμου θα συνδέει και την Σπάρτη μέσω του Λεύκτρου. Με την ολοκλήρωση των εργασιών το 2011 στην Καλαμάτα και το 2012 στην Σπάρτη εκτιμάται ότι η απόσταση Αθήνα- Καλαμάτα θα μειωθεί κατά 90 λεπτά και άλλα τόσο η απόσταση Αθήνα-Σπάρτη. Ούτος η άλλως οι σημαντικότερες εργασίες γίνονται στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα όπου ο δρόμος ήταν απλή Εθνική. Να θυμίσω ότι το τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη ήταν ολοκληρωμένο από το Β ΚΠΣ από την δεκαετία του 1990 αλλά με αρκετές κακοτεχνίες και αστοχίες.
Με το σύνολο των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα να έχουν διανοιχτεί, το έργο προχωρά σημαντικά. Την Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009 παραδόθηκε στην κυκλοφορία η δεύτερη σήραγγα του Αρτεμισίου. Με το άνοιγμα της δεύτερης σήραγγας η πρώτη θα κλείσει τον Σεπτέμβριο προκειμένου να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της και περί τα τέλη του έτους αναμένεται να λειτουργήσουν (επιτέλους) και οι 2 δίνοντας τέλος στην επικίνδυνη χρήσης της μίας σήραγγας μίας μόνο λωρίδας ανά κατεύθυνση.
Η παράδοση του σημαντικού τμήματος Τρίπολη- Αθήναιο- Λεύκτρο θα παραδοθεί σταδιακά μέχρι τοn Αύγουστο 2010 ενώ μέχρι το τέλος του 2009 θα παραδοθεί το τμήμα Αθήναιο-Λεύκτρο και περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομμάτη, υπάγεται στην σύμβαση και στις αποκλειστικές ημερομηνίες και είναι το πρώτο βασικό βήμα για την δραστική μείωση του χρόνου οδήγησης. Σε 12 μήνες αναμένεται και η ολοκλήρωση της σήραγγας Καλογερικού μήκους 650μ. Η σήραγγα Ραψομμάτη που είναι και το δυσκολότερο ίσως τεχνικό έργο της Ανατολικής Οδού είναι πολύ πιθανό να λειτουργήσει και στις 2 κατευθύνσεις. Στο ίδιο τμήμα συμπεριλαμβάνεται και η γέφυρα Αλφειού.
Υπό ολοκλήρωση βαίνουν πλέον και οι σήραγγες στο Νεοχώρι και στη Στέρνα. Το τμήμα Λεύκτρο- Παραδείσια που ανήκει στην τελευταία εργολαβία θα παραδοθεί το Φθινόπωρο του 2011 ενώ στο τμήμα Παραδείσια -Τσάκωνα με την αμαρτωλή προϊστορία τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Τα τεχνικά έργα στα συγκεκριμένο τμήμα χαρακτηρίζονται αρκετά δύσκολα λόγω της επικινδυνότητας των εδαφών. Υπό κατασκευή είναι και ο ανισόπεδος κόμβος στα Παραδείσια.
Η Πελοπόννησος μπορεί πλέον να είναι αισιόδοξη πως σε μικρό χρονικό διάστημα 3-4 ετών τόσο με την ολοκλήρωση της Ανατολικής Οδού το 2012 όσο και της Ολύμπιας Οδού το 2014 η Πελοπόννησος θα έχει ένα αρκετά καλό πλέγμα αυτοκινητόδρομών που θα ενώνουν τις κυριότερες πόλεις με την Αθήνα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα που δεν θα ξεπερνά ακόμα και στην περίπτωση της Καλαμάτας τις 2,5 ώρες.
ΚΑΘΕΤΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι τα οδικά έργα στην Πελοπόννησο έχουν οριστικά ολοκληρωθεί. Ο δρόμος που ενώνει την Κόρινθο με την Επίδαυρο και την Ερμιόνη είναι αρκετά υποβαθμισμένος και επικίνδυνος και πρέπει μελλοντικά να γίνει κάτι καλύτερο από την σημερινή εικόνα, ενώ το ίδιο πιστεύω πως πρέπει να γίνει με τον οδικό άξονα Σπάρτη- Γύθειο - Νεάπολη (με το σημαντικότατο ιστορικό και τουριστικό μνημείο της Μονεμβασιάς) και να ενταχτεί σαν κάθετος άξονας στην Ανατολική Οδό, όπως και ο δρόμος που ενώνει τη Σπάρτη με το Λεωνίδιο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
8 σχόλια:
ΤΟ τμήμα Τρίπολη-Αθήναιο που είναι έργο του Μωρέα το αργότερο θα πρέπει να έχει παραδοθεί σε ένα χρόνο από τώρα,ενώ οι παρεμβάσεις στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη πρέπει να έχουν τελειώσει έως τις 3 Μαρτίου του 2010 με εξαίρεση τις σήραγγες Νεοχωρίου και Στέρνας που θα ολοκληρωθούν πλήρως 5 μήνες αργότερα.
Τώρα για το τμήμα Αθήναιο-Λεύκτρο που εκτελείται από το δημόσιο μπορεί να τελειώσει μέχρι το τέλος του χρόνου ή το αργότερο στις αρχές του 2010,ενώ από Λεύκτρο έως Παραδείσια που ανήκει στην εργολαβία του Μωρέα το αργότερο θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από τώρα και από Παραδείσια έως Τσακώνα που κατασκευάζεται από το δημόσιο το αργότερο θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2010.
Τέλος από Τσακώνα εώς Καλαμάτα ήδη τα έργα έχουν προχωρήσει 10 χιλιόμετρα μέσα στην Μεσσηνία,ενώ προχωρούν οι επιτάξεις και αναμένεται να προχωρήσουν τα έργα για άλλα 11 χιλιόμετρα έως την είσοδο της Καλαμάτας.
Σήμερα δόθηκε σε χρήση ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμησίου αλλά λειψός αφού η κυκλοφορία θα γίνεται μόνο στην μία λωρίδα,αν και θα λειτουργήσει παράλληλα και ο παλαιός κλάδος αλλά με μία λωρίδα και αυτός μέχρι το τέλος Αυγούστου οπότε η παλαιά σήραγγα θα κλείσει για τρείς μήνες προκειμένου να εκσυχρονιστεί και έτσι η κυκλοφορία θα γίνεται αμφίδρομα από τον καινούργιο κλάδο μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου οπότε πλέον η κυκλοφορία θα γίνεται κανονικά και από τους δύο κλάδους πρός και από Τρίπολη.
Για τον υπόλοιπο δρόμο ισχύουν αυτά που ανέφερα στο χθεσινό μου σχόλιο.
Εργα που ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του '80 και έμειναν λειψά όπως η σήραγγα Αρτεμισίου... Τι απέγιναν Α και Β πακέτα Ντελόρ;
Σε ποιά βαθιά στομάχια χωνεύτηκαν;
Ονοματεπώνυμα, διευθύνσεις και τηλέφωνα παρακαλώ. Ετσι, για την ιστορία.
Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι ο Σουφλιάς υπήρξε ο μοναδικός Δημοσίων Εργων από τη μεταπολίτευση και δώθε, που φτιάχνει έργα που θα έπρεπε να είχαν γίνει από την ένταξή μας στην ΕΟΚ και μετά, έδω και 30 χρόνια δηλαδή!!!
Περαν πολιτικων πεποιθησεων συμφωνω οτι ο νυν υπουργος ΥΠΕΧΩΔΕ ειναι με διαφορα ο πιο εργατικος και αποτελεσματικος αυτης της κυβερνησης.
Ελπιζω μελοντικα οι υπουργοι στο συγκερκιμενο υπουργειο να ειναι τοσο επιμονοι και παραγωγικοι.
Με φιλικους χαιρετισμους
Αναστασης Τσιριγκιδης
Με τηνεθνική οδό που συνδέει Τρίπολη - Πύργο (μέσω Λαγκαδίων δλδ),τι γίνεται? Θα αναβαθμιστεί καθόλου?
Στην Ολυμπία τερματίζει η εθνική και αρχίζουν κάτι εργα (??) - γνωρίζουμε αν θα συνεχιστούν προς τα πάνω?
Για τον φίλο που ρώτησε για το δρόμο Τρίπολης - Πύργου υπάρχει στα σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για την αναβάθμιση του δρόμου Τρίπολη- Βυτίνα- Αρχαία Ολυμπία.
Νίκο,
χαίρομαι ιδιαίτερα που στο άρθρο σου θίγεις το δρόμο Ισθμού - Επιδαύρου - Ερμιόνης, καθώς είναι πράγματι κουραστικός και κρύβει παγίδες.
Βεβαίως οι αυτοκινητόδρομοι της Πελοποννήσου έχουν τεράστια σημασία, ωστόσο δε θα πρέπει να αφεθεί στην τύχη του το μικρότερο, πολυσύχναστο εθνικό δίκτυο. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (νομαρχίες Καρινθίας - Αργολίδας, περιφέρεια Πελοποννήσου, Κυβέρνηση) θα πρέπει να πιεστούν ώστε να αναβαθμιστεί η συγκεκριμένη διαδρομή, η οποία πέραν των μονίμων κατοίκων, παρουσιάζει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον (αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, οδική πρόσβαση προς Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες, πληθώρα μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και εξοχικών κατοικιών στις περιοχές Ερμιόνης, Π. Χελίου, Αγ. Αιμιλιανού).
Κύριε Καραγιάννη
αν είμασταν σοβαρή χώρα, παράλληλα με τους αυτοκινητόδρομους, θα έπρεπε να γινόταν και μία εργώδης προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, όχι μόνο στον άξονα Αθήνα-Πάτρα. Πραγματική προσπάθεια με ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα και όχι όπως τώρα, με τη λογική του καιροπετάω.
Η Σπάρτη δε είναι η μοναδική πρωτεύουσα νομού σε ολόκληρη την Ευρώπη που δεν έχει τρένο!!!
Αν οι κράτος εν κράτει Κτελάδες θεωρούν το τρένο "απειλή" γι' αυτούς, αντί να πιέζουν τις κυβερνήσεις να το αφήνουν στην εποχή του Τρικούπη -διότι περί αυτού πρόκειται- και αν ήταν έξυπνοι επιχειρηματίες, θα επένδυαν οι ίδιοι σ' αυτό. Ας κοιτάξουν τι γίνεται σε ολόκληρο τον πολιτισμένο κόσμο...πολλαπλά κερδισμένοι θα έβγαιναν. Ας πάψει ο ΟΣΕ να είναι αποκλειστικά κρατικός οργανισμός να μην επιβαρύνεται κιόλας, από την απίστευτη κακοδιαχείριση, ο Ελληνας φορολογούμενος.
Δημοσίευση σχολίου