Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

Ακτιο- Αμβρακία: Τι γίνεται με το διαγωνισμό;

Άσχημα τα μαντάτα για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας. Η πιο ριγμένη περιφέρεια στην Ελλάδα είδε δειλά- δειλά να γίνονται προσπάθειες με την Ιόνια Οδό και με άλλα σημαντικά έργα. Ένα από αυτά ο οδικό άξονας Ακτιο- Αμβρακία που η σημερινή του μορφή είναι κάτι καλύτερο από κατσικόδρομος ενώ τα άκρα του καταλήγουν από τη μία στην υποθαλάσσια αρτηρία Ακτιο-Πρέβεζα και από την άλλη στην Ιόνια Οδό. Επίσης είναι σε άμεση επαφή με το αεροδρόμιο του Ακτίου αλλά και με τα νησιά του Ιονίου και ιδιαιτέρως τη Λευκάδα.
Τα άσχημα νέα είναι ότι σύμφωνα με τον τοπικό τύπο το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε το διαγωνισμό γιατί η μελέτη δεν έχει όλες τις τυπικές προϋποθέσεις. Είναι μια πολύ άσχημη εξέλιξη καθώς γυρνάνε τα πάνω κάτω και στην τοπική κοινωνία που στο έργο αυτό είχε δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση επικρατεί απογοήτευση. Η καθυστέρηση είναι άγνωστη αλλά μάλλον θα είναι σημαντική. Είναι εκνευριστικό και παιδαριώδες βασικά στοιχεία ενός διαγωνισμού όπως κ μελέτη να μην είναι σωστά ολοκληρωμένη και να είναι τρωτή από τέτοιου είδους ενέργειες.
Χωρίς τον άξονα αυτό παραμένει ουσιαστικά χωρίς χρήση η υποθαλάσσια αρτηρία και το υποβαθμισμένο οδικό δίκτυο της περιοχής είναι ανίκανο και θανατηφόρο πολλές φορές για τους οδηγούς και τους επιβάτες.
Οι δημοπρατήσεις έγιναν τον Ιούνιο με μια σχετική καθυστέρηση 3 μηνών και είχαν ολοκληρωθεί και μάλιστα με προσωρινούς αναδόχους (4 εργολαβίες στο σύνολο). Το έργο θα ξεκινούσε αρχές Φθινοπώρου. Η μελέτη του έργου προέβλεπε την κατασκευή ενός οδικού άξονα με σύγχρονες προδιαγραφές, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο, με επτά ανισόπεδους κόμβους, τριάντα άνω και κάτω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.
Τώρα πλέον περιμένουμε την ενημέρωση του Υπουργείου που είναι και ο φορέας δημοπράτησης για να δώσει απαντήσεις αφού ακούγονται πολλά για την τύχη αυτού του έργου.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εάν ισχύει αυτό είναι μια πολύ άσχημη εξέλιξη για όλη την Δυτική Ελλάδα που μετά την καθυστέρηση στην έναρξη των έργων της Ιονίας Οδού από Αντίρριο έως Ιωάννινα θα καθυστερήσει και αυτό το έργο να κατασκευαστεί.Εάν το ΥΠΕΧΩΔΕ χωρίς να είναι πλήρεις οι μελέτες του έργου προχώρησε στην δημοπρατησή του,δικαιώνει κάποιους που έλεγαν ότι έγινε για πολιτικούς και μόνο λόγους ενόψει ενδεχόμενων πρόορων εκλογών τον περασμένο Ιούνιο,άρα πρέπει το ΥΠΕΧΩΔΕ να απαντήσει υπεύθυνα και σοβαρά για όλα αυτά πρός τους φορείς Αιτωλοακαρνανίας,Πρέβεζας και Λευκάδας που αφορά πρωτίστως αυτό το έργο.
Υ.Γ Παρότι πολιτικά δεν υποστηρίζω το κόμμα του Σουφλιά εύχομαι όλα αυτά να μην αληθεύουν γιατί το έργο αυτό είναι σημαντικό για τις περιοχές που προανέφερα και ευρύτερα για όλη την Δυτική Ελλάδα.

spiros go. είπε...

EΛΕΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε συνηθίσει αυτά τα παγκόσμια ρεκόρ εμείς τα ελληνόπουλα και κυρίως οι Αιτωλοακαρνάνες.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα