Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Μετρό Αθηνας: ενα εξάμηνο απο το διαγωνισμό για Πειραιά

Το Αττικό Μετρό μας έχει συνηθίσει σε μεγάλες καθυστερήσεις. Καλομάθαμε μέχρι το 2004 που αναγκαστικά τα έργα έτρεχαν για να προλάβουμε τις προθεσμίες και μέσα σε 3 χρόνια (και κάτι λιγότερο) το δίκτυο αυξήθηκε κατά 4 σταθμούς και κατά 8χλμ περίπου. Από το 2004 και μετά οι ρυθμοί έπεσαν και είμαστε στα τέλη του 2009 και περιμένουμε σε λίγες μέρες να ανοίξει ο κύκλος των παραδόσεων των νέων σταθμών.
Η δημοπράτηση του Μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά έχει την δική της ιστορία. Δημοπρατήθηκε το Φθινόπωρο του 2006 με σκοπό να αρχίσουν οι εργασίες το Καλοκαίρι του 2007. Εκεί ξεκίνησαν οι γνωστές ενστάσεις ανάμεσα στους συμμετέχοντες και ήρθε σαν αποκορύφωμα η απαίτηση του Μητροπολίτη Πειραιά να κοπεί ο σταθμός Ευαγγελίστρια που είχε ως βάση δίπλα από το γηροκομείο στην Γ. Λαμπράκη και σε μία ζώνη πυκνοκατοικημένη και αφήνοντας το περιθώριο για περαιτέρω επέκταση προς Νότια. Έτσι μετά από παλινωδίες και παρατράγουδα ο διαγωνισμός (τον Νοέμβριο του 2008) και μετά από 2 χρόνια διεκόπη και ξανά προκηρύχθηκε με ένα σταθμό λιγότερο και 700μ γραμμής μείον. Τον Φεβρουάριο ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία και συμμετείχαν εκ νέου σχεδόν οι ίδιοι. Οι εταιρείες που έδωσαν το παρόν ήταν οι: 1.IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ANSALDO STS, 2.FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH, 3.DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε, 4.ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ, 5.ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, 6.J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.
Φυσικά με την κατάθεση του ενδιαφέροντος ξεκίνησαν και πάλι οι ενστάσεις και τα προβλήματα. Όπως έγινε γνωστό οι πρώτες αυτές ενστάσεις απερρίφθησαν όλες και πλέον ο διαγωνισμός προχωρά προς τη β` φάση που είναι και η καθοριστική καθώς θα δοθούν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Να θυμίσω πως το αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η νότιο-δυτική επέκταση της Γραμμής από τον μελλοντικό τερματικό σταθμό Χαϊδάρι προς το κέντρο του Πειραιά με τους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Κοκκινιά, Πειραιάς (σύνδεση με Γραμμή 1 και Προαστιακό), Δημοτικό Θέατρο. Το μήκος της επέκτασης είναι 7,5χλμ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης σύμφωνα με την σύμβαση είναι 62μήνες δηλαδή κάτι περισσότερο από 5 χρόνια. Ακόμα λοιπόν και με τις καλύτερες συνθήκες ακόμα και αν δεν υπάρξει καμία καθυστέρηση από την υπογραφή της σύμβασης και καμία καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα ο Πειραιάς θα δει υπόγειο σιδηρόδρομο τουλάχιστον το 2015.
Φέτος το Φθινόπωρο κλείνουμε 3 χρόνια διαγωνισμού και ελπίζω να είναι τα τελευταία γενέθλια που κλείνει αυτός ο ατελείωτος διαγωνισμός. Ας βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους όλοι προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτέλους και οι εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι και μελλοντικοί επιβάτες αυτής της επέκτασης (καθώς και το εμπορικό κέντρο του Πειραιά που είναι σε πραγματική ομηρία χωρίς ΜΣΤ) να αρχίζουν να μετρούν αντίστροφα για την έλευση του Μετρό.
Είναι μια ευκαιρία καθώς είναι σίγουρη η επιτυχία της επέκτασης αυτής καθώς είναι γνωστό πόσο πυκνοκατοικημένη είναι αυτή η περιοχή της πρωτεύουσας και θα δώσει άλλη όψη και άλλη δυναμική η γραμμή αυτή.
Αρκεί να ολοκληρωθεί...

17 σχόλια:

DESIRO EMU είπε...

Ο Πειραιάς είναι μία περιοχή που απαιτεί άμεσο εξωραϊσμό. Η άλλοτε ανθρώπινη και όμορφη πόλη του Πειραιά έχει μεταμορφωθεί στο 2ο γκέτο της Αττικής! Δεν ξέρω αν έχει κάνει κανείς τη διαδρομη από την Αθήνα μέχρι το Πειραιά με τον προαστιακό,αλλά πρόκειται για μία αποκαρδιωτική εικόνα...ΠΑΝΤΟΥ ΜΙΣΟΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΑ ΚΤΗΡΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ,ΑΠΟΘΗΚΩΝ και ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ...ΒΡΟΜΑ ΚΑΙ ΚΑΣΙΔΑ ΠΑΝΤΟΥ! Οι σταθμοί του προαστιακού δεν εξυπηρετούν ΚΑΝΕΝΑΝ,γιατί απλά δεν μένει ΚΑΝΕΙΣ από τις περιοχές που περνά! Τόσα χιλιάδες στρέματα αναξιοποίητα και πάνε και καίνε τη Πεντέλη και τον Υμηττό...Το ΥΠΕΧΩΔΕ να αγοράσει τις περιοχές κυκλικά από τους σταθμούς και να φτιάξει τις γύρω συνοικίες των δήμων Αθηναίων,Ταύρου,Ρέντη,Πειραιά με πρότυπα Φιλοθέης με πλατείες,πράσινο,δέντρα,πάρκα,άλση,πολυτελείς κατοικίες και μετά να προσφέρει τις κατοικίες σε καλές τιμές! Το ίδιο να κάνει και για τις περιοχές που θα περάσει η εν λόγω επέκταση του μετρό! Έχουν τα προσόντα να φτιάξουν την πιο όμορφη πρωτεύουσα...

Ανώνυμος είπε...

Με τους σημερινούς ρυθμούς, ούτε το 2050 η Αθήνα δεν θα έχει ένα αξιόλογο σύστημα μέσων σταθερής τροχιάς. Και τώρα ειδικά που κάηκαν τα πάντα, χρειαζόμαστε άμεσες και δραστικές λύσεις για μείωση τουλάχιστον των ρύπων στην ατμόσφαιρα από την "κυκλοφορία" των τροχοφόρων, που πρέπει σημαντικά να μειωθεί.

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

Μετρόφιλε οσον αφορά το θέμα που έθεσες για τον κίνδυνο να μπάζει νερά η γραμμή από την θάλασσα να σε πληροφορίσω ότι για παράδειγμα στο Amsterdam όπου η θάλλασσα εχει μπει και έχει κατακλύσει την πόλη υπάρχει αρκετά εκτεταμένο μετρο-προαστιακός κάτω από την γη (υπάρχει κα υπέργειος), όταν το είδα δεν πίστευα στα μάτια μου. Τελικά τα έργα υδατοστεγανότητας κάνουν θαύματα απλά εκτινάσσουν το κόστος κατασκευής.

Dimitrios είπε...

Μιας και ο λόγος περί γραμμών μετρό, δεν θα έπρεπε κάποια στιγμή να υπογειοποιηθεί και η γραμμή του ΗΣΑΠ σε όλο το μήκος της ή τουλάχιστο ως το σταθμό Ειρήνη; Έτσι όπως είναι τώρα επίγεια είναι τελείως απαράδεκτο. Κόβει γειτονιές στα δύο και στερεί υπερπολύτιμο χώρο.

Ανώνυμος είπε...

Όπως και να χει, πριν το 2012 που θα έρθει το τέλος του κόσμου δεν πρόκειται να δούμε έτοιμο τίποτα, οπότε no worries.

(αστειάκι. οκ κακό ίσως :P)

Ανώνυμος είπε...

Κανείς σας δεν αναφέρει ότι η Αθήνα χρειάζεται να ομρφύνει, έστω κάπως, και επιφανειακά. Εκαναν την πόλη χάλια (για να μην πω τίποτα χειρότερο σεβόμενος τη φιλοξενία του κ. Καραγιάννη) και επιμένουν τώρα να τα θάψουν όλα για ακόμη περισσότερα ΙΧ στους δρόμους.
Ετσι όπως πάμε και με το κάψιμο όλων των δασών τώρα στην Αττική, το προσδόκιμο ζωής σε λίγο δεν θα υπερβάινει τα 50 με 60 χρόνια!
Με τις υγείες μας...

Dimitrios είπε...

Για τους επιβάτες μπορεί να μην έχει καμία σημασία αν η γραμμή 1 του μετρό είναι υπόγεια ή όχι, έχει όμως σημασία για την αισθητική βελτίωση των γειτονιών το οποίο σημαίνει και άνοδο της αξίας τους. Ο κόσμος αγαπάει την αισθητική και όχι την ασχήμια. Αυτός είναι και ο λόγος για μια τέτοια δαπάνη. Φυσικά ένα τέτοιο έργο στην Αθήνα του σήμερα δεν είναι πρώτης προτεραιότητας αφού προηγούνται άλλες τόσες γραμμές μετρό να ολοκληρωθούν πρώτα. Καλό είναι όμως να υπάρχει αυτή η σκέψη στο μυαλό μας και να μην την ξεχνάμε. Θα μπορούσε τουλάχιστον να γίνει ένα μόνο μικρό κομμάτι από τον σταθμό Αττική έως τον Περισσό όπου υπάρχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα πυκνής δόμησης και έλλειψης υπερπολύτιμου πρασίνου. Ίσως να λέω παράξενα πράγματα για κάποιους έλληνες αφού η λέξη πράσινο δεν τους συγκινει και αυτό φαίνεται καθημερινά από την αδιαφορία απέναντι στα πάρκα και τα δάση (όσα έχουν μείνει).
Τον ελεύθερο χώρο που θα άφηνε η υπογειοποιημένη γραμμή θα τον καταλάμβανε ο δίπλα δρόμος και στον πρώην χώρο του δρόμου θα φυτεύονταν τα δέντρα ώστε από κάτω να υπάρχει χώμα για να αναπτυχθούν. Επίσης θα ήταν πρώτης τάξης ευκαιρία να γίνει και ποδηλατόδρομος στον αξονα βορρά νότου ώστε να δοθεί κίνητρο να αφήσουν μερικοί τα αυτοκίνητα και να καβαλήσουν ένα ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους που γιατί όχι θα μπορούσαν να το συνδιάσουν και με τον Ηλεκτρικό. Εξάλλου η Ελλάδα έχει καλύτερο κλίμα για ποδήλατο αν θέλουμε να την συγκρίνουμε με χώρες όπως η Ολλανδία ή η Δανία. Αλλαγή νοοτροπίας θέλουμε κατά κύριο λόγο. Τίποτα άλλο. Φυσικά η παροιμία λέει πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι!

Με λίγα λόγια δεν θα δαπανούσαμε χρήματα για ένα τεράστιο πάρκινγκ, αλλά για ένα νέο μέτωπο πρασίνου και ανάπλασης υποβαθμισμένων γειτονιών.

Τέλος το σχόλιο σου «Όσο για τους περιοίκους, αν δεν τους άρεσε ας μην πήγαιναν να κατοικήσουν εκεί.» το θεωρώ τελείως υποτιμητικό για μια μερίδα συναθρώπων μας. Δεν ξέρεις για ποιό λόγο ζούνε εκεί που είναι και αν είναι επίλογή τους ή όχι. Καλύτερα να είμαστε λίγο ποιό ευγενικοί.

Τέλος πάντων. Κουβέντα να γίνεται. Άλλοι πέρνουν τις αποφάσεις ούτως ή άλλως...

Ανώνυμος είπε...

"Ο κόσμος αγαπάει την αισθητική και όχι την ασχήμια!"

Οποιος αντικρύζει τη σημερινή ΑΘήνα Δημήτριε αντιλαμβάνεται ακριβώς το αντίθετο. Ποιά αισθητική; Το 1940 σίγουρα ναι, τώρα;

Ταραράμ Τραμ είπε...

Και τι να τους κάνεις τους σούπερ σταθμούς όταν ελάχιστο μέρος του λεκανοπεδίου εξυπηρετείται και όταν θα χρειαστούν δεκαετίες για να γίνει κι άλλο Μετρό στα σαθρά εδάφη της Αθήνας; Διότι το μεν Αμστερνταμ είναι χειρότερο σε εδάφη αλλά και η Αθήνα δεν πάει πίσω, αφού διασχίζεται από χιλιάδες ρέματα, πολλά εκ των οποίων μπαζώθηκαν μεν αλλά υπάρχουν στα έγκατά της έστω και μπαζωμένα! Άλλα δεν μπαζώθηκαν π.χ. Ηριδανός και εγκιβωτίστηκαν δίπλα στις σήραγγες του Μετρό. Τώρα τι σόϊ στεγανότητα έχουν οι σήραγγες, αυτό είναι άλλο θέμα.
Το Αμστερνταμ μάλιστα, ανέπτυξε πολύ καλό δίκτυο τραμ, ταχύτατο, το έχω χρησιμοποιήσει, που καθιστά την οποιαδήποτε σκέψη για Μετρό περιττή, αφού το τελευταίο, πέρα από εξαιρετικά ψυχοπλακωτικό μέσο, είναι και πανάκριβο. Ναι στο γρήγορο τραμ λοιπόν και Μετρό ως τον Πειραιά και φθάνει. Αρκεί να τολμήσουν οι εδώ μηδαμινοί πολιτικάντηδες να θίξουν το ΙΧ. Κάτι περισσότερο από αναγκαίο, όπως καταντήσαμε.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε Τάσο ή Πάνο ή Κανένα (κατά το: το όνομά μου είναι κανένας), τελικά μπαίνεις σε τραμ ή δεν μπαίνεις; Μιας και έχεις μπερδέψει τον κόσμο εδώ. Το τραμ του Αμστερνταμ είναι σφεντόνα, τη στιγμή που το Μετρό κατασκευαστικά πνίγεται στη λάσπη. Και γιατί εδώ οι πολίτες να πηγαίνουν με ΙΧ και μπαχαλολεωφορεία που ρυπαίνουν και χρειάζονται αλλαγή κάθε τρεις και λίγο, στους σταθμούς του Μετρό και όχι με γρηγορο τραμ; Εχω δει άπειρα λεωφορεία χαλασμένα στο δρόμο να εμποδίζουν την κυκλοφορία. Χώρια που πέφτουν πάνω σε στάσεις ή σε τοίχους σπιτιών άμα γλυστράει ο δρόμος.
Μετρόφιλε νάσαι σίγουρος. Οταν με το καλό πάρει σύνταξη ο Σουφλιάς, το τραμ θα πετάει και τα ΙΧ θα κολλάνε στα φανάρια! Εσύ δε και το γραφικό γκρουπάκι των αντιτραμικών θα κλαίτε και θα οδύυρεστε όταν η Πανεπιστημίου θα γίνει τραμόδρομος όπως στην παλιά όμορφη Αθήνα.
ΙΧ ούστ!

Ανώνυμος είπε...

Kyrie Karagiannh,

Exw ana kairous sxoliasei taktika thn genikh proodo twn ergwn sthn Ellada.

Krinw oti h istoselida sas kai ta sxolia sas bohtthoun sthn pereterw enhmerwsh twn politwn ws pros thn proodo twn ypodomwn ths xwras.

Exw omws ena sobaro parapono. Epi pollous mhnes epanalambanetai mia kakogousth komwdia sta sxolia. Mia synexhs anousia kai en telh kathola anohtn antiparathesh apo enan sygkekrimeno sxoliasth o opoios prokalei thn idia panta syyhthsh, metro kai tram h aiwnia maxh.

Einai epitelous kairos na afairountai ayta ta sxolia pou aplws ginontai gia na ikanopoihsoun mia virtual-antiparathesh enos atomou pou diarkws epithymei thn entash.
Den nomizw oti h antiparathesh ayth bohhthaei outre thn enhmerwsh oute thn istoselida sas.

Kathoti ginetai pia olo kai pio kourastiko na diabazoume ta IDIA akribws sxolia, sas enhmerwnw oti tha xasete endiaferontes anagnwstes an den afaireite ta paidika kai axrhsta sxolia tou sygkekrimenou polemoxarh soliasth (Metrofilos ti onoma thee mou).

Me filikous xairetismous

Anastshs Tsirigkidhs

DESIRO EMU είπε...

Βρε παιδια, παλι τσακωνεστε για βλακειουλες? Τι σημασια εχει αν επεκταθει τραμ,μετρο,προαστιακος,ηλεκτρικος?
Σημασια εχει να γινει και ας ειναι ο,τι να ειναι! Εργα να βλεπουμε!
Οσον αφορα την υπογειοποιηση του ηλεκτρικου ειναι ενα εργο απιστευτου κοστους που το καθιστα απαγορευτικο. Η υπογειοποιηση ειναι προγραμματισμενη και υποφερτη για τα τμηματα ΦΑΛΗΡΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΚΑΤ-ΚΗΦΙΣΙΑ.Για οσους μενουν κοντα στις γραμμες θα πρεπει να ξερουν πως μετα το περας των εργασιων που βρισκονται σε εξελιξη,ο ηλεκτρικος θα ειναι σχεδον αθορυβος και ας αφησουν γενικα αυτα τα γνωστα ελληνικα σουξε τυπου "ο ηλεκτρικος φταιει για την αντικειμενικη αξια του σπιτιου μου,ΟΧΙ ο δημος,ΟΧΙ οι αγνωστου προελευσης περιοικοι,ΟΧΙ η καθαριοτητα,ΟΧΙ η τσιμεντοποιηση,ΟΧΙ τα μαγαζια,κλπ" που ακουγονται πολυ και στο τμημα ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ του προαστιακου και εχουν καθυστερησει το εργο 5 χρονια!(γιατι μονο στην Ελλαδα γραμμες τρενου ενοχλουν τους περιοικους και υποβαθμιζουν τις περιοχες τους)!
Το τραμ στην Αττικη ειναι αντικειμενικα αργο γιατι δεν υπαρχει ειδικη ρυθμιση που να αναβει τα φαναρια του "πρασινα" λιγο πριν φτασει σε αυτα, οι πολυ συχνες στασεις αλλα και η βλακεια των οδηγων που βαριουνται να οδηγησουν και πηγαινουν σαν χελωνες!πχ.στο παραλιακο τμημα ειναι απαραδεκτο να πηγαινουν με την ιδια ταχυτητα οπως στο υπολοιπο δικτυο! Η λυση ,λοιπον, ειναι να φτιαξουν τα φαναρια που συναντα το τραμ, να βαλουν τους οδηγους να το "πατανε" οσο επιτρεπεται και να καταργησουν μερικες στασεις.
Απο εκει και περα,θα γινει υπεροχο! Η αληθεια ειναι (αν και δεν δηλωνω τραμοφιλος) οτι οι περιοχες που περασε εξωραϊστηκαν και ομορφυναν. Βεβαια,τα ιδια εγιναν και με το μετρο. Παντως,τα 2 αυτα μεσα ειναι τελειως διαφορετικα,απλα συμπληρωνουν το ενα το αλλο και καλο θα ηταν να μην προσπαθουμε να τα συγκρινουμε. Η αντικειμενικη αρχη ειναι οτι οπου δεν μπορει να φτασει μετρο,φτιαξε τραμ. Αλλωστε, το τραμ ειναι πολυ πιο φτηνο να φτιαχτει.
Τρανταχτο παραδειγμα βλακειας και κατασπαταλησης δημοσιου χρηματος που ευχομαι να μην υλοποιηθει ειναι η 2η φαση επεκτασης του ηλεκτρικου απο ΕΘΝ.ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΛΑΜΙΑΣ μεχρι ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟ με σταση στην Ανοιξη που θα κοστισει κατι εκατονταδες εκατομμυρια ευρω.
Η επιβατικη κινηση θα ειναι σχεδον μηδενικη.Μην αναφερω τον πληθυσμο αυτων των περιοχων,μην αναφερω τις αποψεις αυτων των περιοικων για τα ΜΜΜ γενικοτερα,μην αναφερω πως ο Αγ.Στεφανος και η Ν.Κηφισια θα εξυπηρετουνται απο το προαστιακο τμημα ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ συμφωνώ με τον κ. Τσιλιγκρίδη.
Ο επονομαζόμενος Μετρόφιλος ή όπως αλλιώς λέγεται συνεχώς προκαλεί και όχι μόνο σ' αυτό το μπλογκ, χρησιμοποιώντας μάλιστα γκεμπελικές και χαφιεδίστικες (με άθλια υπονοούμενα) μεθόδους σπίλωσης των άλλων. Πώς γνωρίζει ο "κύριος" αυτός ότι ένας μόνο υπερασπίζεται το τραμ; Της ΚΥΠ είναι; Και στο φινάλε φινάλε το καημένο το τραμ μερικοί σ' αυτή τη χώρα το έχουν κατασπιλώσει. Το ίδιο γίνεται και με τους υπερασπιστές του. Ο "Μετρόφιλος" ας μάθει κοσμιότητα και ευγένεια πρώτα για τον εαυτό του και μετά να κρίνει τους άλλους.

Ανώνυμος είπε...

Και μόνο το κατασκεύασμα "Ακατονόμαστος" που χρησιμοποιεί ο "γνωστός" και μη εξαιρετέος Μετρόφιλος για άλλους αναγνώστες του μπλογκ, δείχνει αν μη τι άλλο την έλλειψη κοσμιότητας που τον χαρακτηρίζει και τον φραστικό τραμπουκισμό που χρησιμοποιεί.
Να μας φοβίσει θέλει; Δεν πτοούμεθα από κακοήθεις.

DESIRO EMU είπε...

Δεν χρειαζονται αρνητικα επιχειρηματα για τα ΜΜΜ γιατι απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ! Το καθενα ειναι διαφορετικο και λειτουργει συμφωνα με τις αρχες του και τους ορισμους του,ειτε μας αρεσει ειτε οχι!
ΔΕν μπορουμε να βαλουμε το μετρο στον 7ο ουρανο για να εχει θεα,ουτε να βυθισουμε τον ηλεκτρικο γιατι ΔΕΝ θα εχει θεα,ουτε μπορουμε να βαλουμε το τραμ να πηγαινει με 200...
Ειναι απλα οι περιορισμοι και οι ορισμοι για το καθενα,ΜΗΝ ΣΑΜΠΟΤΑΡΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΜΜ,ΟΛΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΙΚΑ ΚΑΙ "ΤΕΛΕΙΑ" ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟ!

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα
Το Τραμ θα μπορουσε να αντικαταστησει όλα τα διπλα λεωφορεια (φισουνες) για αρχη. Το μετρο και ο προαστιακος αποτελει την ραχοκοκκαλια των ΜΣΤ και το τραμ την επεκταση όπου αυτα δεν χωρουν.
Εγω βρισκομαι Τορινο και χρησιμοποιω συχνα τα ΜΜΜ. Απο δικια μου εμπειρια, μεσα στην πολη το τραμ ειναι αποτελεσματικα πιο γρηγορο απο τα αλλα επιγεια ΜΜΜ οταν εχει την διαχειρηση που του αναλογει. Το δε μετρο ειναι σιγουρα πιο γρηγορο απο το τραμ αλλα δεν μπορει να καλυψει όλη την πολη, αλλα και παλι ειναι ενα μεσο απαραιτητο και για να ειναι λειτουργικο και αυτο πρεπει να συνδιαζεται με όλα τα ΜΜΜ.
Φίλοι μου ολα ειναι ομορφα και λειτουργικα όταν υπαρχει η σωστη διαχείρηση, οποτε αντι να γιουχαρει ο ενας τον αλλον εδω μεσα, χωρις καποιο ουσιαστικο αποτελεσμα, βρειτε τους υπευθυνους ανεύθυνους που δεν κανουν όπως θα πρεπε την δουλεια τους και ξεκινήστε με δαυτους την πολυλογια.
Βασιλης

Ανώνυμος είπε...

Συγχαίρω ειλικρινά όλους τους σχολιαστές με εξαίρεση το άτομο με το ψευδώνυμο "Μετρόφιλος". Βασική αρχή είναι τα επιχειρήματα για τα ΜΜΜ και όχι οι προσωπικές επιθέσεις. Ο "Μετρόφιλος" και κάποιοι άλλοι σαν κι αυτόν, χρόνια τώρα, ρίχνουν λάσπη στο τραμ με πολύ χειρότερο τρόπο από φράσεις του τύπου "μέσο των αρουραίων" που χρησιμοποιούν άλλοι για το Μετρό. Και είναι πολλοί αυτοί και όχι ένας. Ο δε "Μετρόφιλος" είναι αποδεδειγμένα γνωστός συκοφάντης, αφού δίχως στοιχεία κατηγορεί ανθρώπους που συμπαθούν το τραμ ότι πληρώνονται από την ΤΡΑΜ ΑΕ(!!!) ή ότι δεν είναι στα καλά τους!!! Υπάρχουν γραπτά ντοκουμέντα αγαπητοί μου. Από αυτά και μόνο καταλαβαίνει κανείς το ποιόν του "Μετρόφιλου". Οσο για τον χαρακτηρισμό "ακατονόμαστος" που χρησιμοποιεί με προσβλητικό τρόπο, του τον ανταποδίδουμε προσαυξημένο. Τον αξίζει και τον δικαιούται!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα