Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2009

Ολυμπία Οδός: πρόοδος με ταχείς ρυθμούς


Η Ολυμπία Οδός είναι ο αυτοκινητόδρομος που τελευταίος έκλεισε τον χορό των παραχωρήσεων των εθνικών μας δρόμων. Παρόλα αυτά είναι εκείνος ο δρόμος με τα εντυπωσιακότερα αποτελέσματα. Με εντατικούς ρυθμούς διεξάγονται οι εργασίες κατασκευής της Ολύμπιας Οδού και κυρίως οι εργασίες στις σήραγγες.
Οι συμμετέχοντες στην Κ/Ξ είναι η γαλλική Vinci (36%), η Hochtief (25%), η J&P Άβαξ (18%) και η Αθηνά (3%) και η Άκτωρ Παραχωρήσεις (18%). Σε αυτή τη φάση μεγαλύτερη βαρύτητα έχει δοθεί στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα που θεωρείται δρόμος καρμανιόλα με πολλούς νεκρούς και τραυματίες κάθε έτος. Επίσης εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος Καθώς και της νέας γέφυρας στην Πάχη, όπως και της παράκαμψης Πατρών, τα οποία έχουν δοθεί στην κυκλοφορία εδώ και χρόνια.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το τμήμα Κιάτο- Πάτρα - Πύργος θα ολοκληρωθεί το 2012 (ενώ το τμήμα μέχρι το Αίγιο θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2011). Η συνολική παράδοση μέχρι την Καλαμάτα είναι το 2014 με την παράδοση και του τμήματος Πύργος-Τσακώνα.
Μέχρι σήμερα πάντως για αυτούς που περνούν τακτικά από εκεί είναι εντυπωσιακή η εξέλιξη των εργασιών αφού υπάρχουν αρκετά εργοτάξια σε όλο το μήκος του δρόμου από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα ενώ και οι σήραγγες "τρέχουν" με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Συνολικά 19 νέες σήραγγες θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας ενώ πολύ σημαντική θεωρείται και η σήραγγα Ξυλοκάστρου.
Στις εργασίες κατασκευής του άξονα απασχολούνται χίλια άτομα, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο, όταν η κατασκευαστική δραστηριότητα θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ο αριθμός των εργαζομένων εκτιμάται ότι θα αγγίξει τους 4.500.
ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Δηλαδή στα διόδια. Η χρέωση των αυτοκινήτων και των υπόλοιπων οχημάτων θα γίνεται με χιλιομετρική απόσταση που είναι και το πιο δίκαιο σύστημα αφού ο καθένας θα πληρώνει αναλογικά με την απόσταση που θα διανύει. Σύμφωνα με πληροφορίες η χρέωση θα κυμαίνεται περίπου σε 0.04€ ανά χιλιόμετρο.

8 σχόλια:

DESIRO EMU είπε...

Μόνο τα οδικά έργα προχωρούν με ταχείς ρυθμούς...Τα υπόλοιπα δεν προχωρούν καθόλου...Οι οδηγοί,βλέπεις, είναι μεγάλη εκλογική δύναμη...

Ανώνυμος είπε...

Τελευταία κυκλοφορούν φήμες και έχουν γραφτεί σε τοπικές εφημερίδες της Αχαίας ότι η Ολυμπία Οδός πήρε από το δημόσιο 90εκ.Ευρώ επιπλέον λέγοντας ότι υπάρχουν τεχνικά και γεωλογικά προβλήματα στο έργο και επίσης προσπαθεί να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου κόβωντας κάποιες σήραγγες και γέφυρες για να μέιώσει το κόστος του έργου πρός οφελός της,όπως επίσης ότι τα διόδια που εισπράτει δεν τα χρησιμοποιεί για την κατασκευή του έργου και ζητάει επιμήκυνση του χρόνου της παραχώρησης πέρα από τα 30 χρόνια.
Για όλα αυτά πρίν από μία εβδομάδα ο Νομάρχης Αχαίας έστειλε επιστολή στον Σουφλιά που του ζητάει απαντήσεις και υπεύθυνη ενημέρωση για όλα αυτά προκειμένου να σταματήσουν όλες αυτές οι φήμες εάν τίποτε από αυτά δεν ισχύει ή να τις επιβεβαιώσει εάν αληθεύουν.
Επειδή στο πρόσφατο παρελθόν ο Σουφλιάς σε ανάλογη επιστολή είχε απαξειώσει να απαντήσει για άλλα προβλήματα που αφορούν στην χάραξη της Πατρών-Κορίνθου,ελπίζω αυτή την φορά να δώσει σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις και να μην κάνει τον κουφό.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Θα παρακαλούσα ανόητους τύπους όπως του επισκέπτη που μπαίνει μέσα και κριτικάρει με τα δικά του μέτρα και σταθμά και που προσπαθεί να διαδώσει τις πολιτικές του πεποιθήσεις ας κάνουν τον κόπο να μην ξαναμπούν. Το ιστολόγιο αυτό είναι για αυτούς που αγαπούν τις υποδομές, τα έργα εκσυγχρονισμού πέρα απο πολιτικές και κόμματα. Αν θέλετε να πολιτικόλογήσετε υπάρχουν δεκάδες site και blog να το κάνετε. Θα κάνετε μεγάλη χάρη σε εμένα και στους υπόλοιπους.
Σχόλια με πολιτικές αποχρώσεις καθώς και προσβλητικά θα διαγράφονται.

Ανώνυμος είπε...

Είμαστε σίγουροι όμως ότι οι σήραγγες ανήκουν στα οδικά και όχι στα σιδηροδρομικά έργα που επίσης εκτελούνται στην περιοχή; Σαν πολύ γρήγορα μού φαίνεται σκάφτηκαν...

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ευχαριστο το γεγονος οτι αυτο το τοσο σημαντικο εργο περνει τον δρομο του.
Κε Καραγιαννη ειμαι ο κυριος που σας ειχε ζητησει πληροφορηση και για την προοδο των μουσειων, ευχαριστω για το σχολιο που αναφερεται στο αρχαιολογικο μουσειο τησ Πατρας.

Κριμα που τοσο συχνα τα σχολια ειναι μιζερα και πολιτικα. Θα επρεπε απλα να πιεζουμε για νεα εργα και να χαιρομαστε οταν επερχονται οι ολοκληρωσεις.

Καλη συνεχεια στο καλοκαιρι.

Αναστασης Τσιριγκιδης

paul είπε...

ρε παιδιά ξέρετε τι διατομή θα έχει από Κιάτο ως Πάτρα τελικά;

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Νομίζω ότι είναι αρκετά σαφές. 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση είπαν. Συμπεριλαμβανομένης της ΛΕΑ :)

Ανώνυμος είπε...

Άκουσα χθές σε τοπικό κανάλι της Αχαίας και συγκεκριμένα στο Patratv ότι από μεθαύριο ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή της σήραγγας μήκους 4 χιλιομέτρων στην Παναγοπούλα και θα ισχύσουν για τα επόμενα 2 με 2,5 χρόνια νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο σημείο αυτό προκειμένου να γίνει το έργο, με συνέπεια να υπάρξει για αυτό το διάστημα ταλαιπωρία στην διαδρομή από Κόρινθο πρός Πάτρα,αφού ανάλογες ρυθμίσεις θα γίνουν από τον Σεπτέμβριο και σε άλλα σημεία της διαδρομής,που είναι όμως απαραίτητες για να ολοκληρωθεί το έργο αυτό.
Αυτό είναι πολύ θετικό γεγονός γιατί αν και θα ταλαιπωρηθούμε για όλο το διάστημα των έργων,αυτό θα είναι προσωρινό αφού μετά το πέρας των έργων θα απολαμβάνουμε έναν άνετο και ασφαλή δρόμο.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα