Η Ολυμπία Οδός είναι ο αυτοκινητόδρομος που τελευταίος έκλεισε τον χορό των παραχωρήσεων των εθνικών μας δρόμων. Παρόλα αυτά είναι εκείνος ο δρόμος με τα εντυπωσιακότερα αποτελέσματα. Με εντατικούς ρυθμούς διεξάγονται οι εργασίες κατασκευής της Ολύμπιας Οδού και κυρίως οι εργασίες στις σήραγγες.
Οι συμμετέχοντες στην Κ/Ξ είναι η γαλλική Vinci (36%), η Hochtief (25%), η J&P Άβαξ (18%) και η Αθηνά (3%) και η Άκτωρ Παραχωρήσεις (18%). Σε αυτή τη φάση μεγαλύτερη βαρύτητα έχει δοθεί στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα που θεωρείται δρόμος καρμανιόλα με πολλούς νεκρούς και τραυματίες κάθε έτος. Επίσης εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος Καθώς και της νέας γέφυρας στην Πάχη, όπως και της παράκαμψης Πατρών, τα οποία έχουν δοθεί στην κυκλοφορία εδώ και χρόνια.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το τμήμα Κιάτο- Πάτρα - Πύργος θα ολοκληρωθεί το 2012 (ενώ το τμήμα μέχρι το Αίγιο θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2011). Η συνολική παράδοση μέχρι την Καλαμάτα είναι το 2014 με την παράδοση και του τμήματος Πύργος-Τσακώνα.
Μέχρι σήμερα πάντως για αυτούς που περνούν τακτικά από εκεί είναι εντυπωσιακή η εξέλιξη των εργασιών αφού υπάρχουν αρκετά εργοτάξια σε όλο το μήκος του δρόμου από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα ενώ και οι σήραγγες "τρέχουν" με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Συνολικά 19 νέες σήραγγες θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας ενώ πολύ σημαντική θεωρείται και η σήραγγα Ξυλοκάστρου.
Στις εργασίες κατασκευής του άξονα απασχολούνται χίλια άτομα, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο, όταν η κατασκευαστική δραστηριότητα θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ο αριθμός των εργαζομένων εκτιμάται ότι θα αγγίξει τους 4.500.
ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Δηλαδή στα διόδια. Η χρέωση των αυτοκινήτων και των υπόλοιπων οχημάτων θα γίνεται με χιλιομετρική απόσταση που είναι και το πιο δίκαιο σύστημα αφού ο καθένας θα πληρώνει αναλογικά με την απόσταση που θα διανύει. Σύμφωνα με πληροφορίες η χρέωση θα κυμαίνεται περίπου σε 0.04€ ανά χιλιόμετρο.
8 σχόλια:
Μόνο τα οδικά έργα προχωρούν με ταχείς ρυθμούς...Τα υπόλοιπα δεν προχωρούν καθόλου...Οι οδηγοί,βλέπεις, είναι μεγάλη εκλογική δύναμη...
Τελευταία κυκλοφορούν φήμες και έχουν γραφτεί σε τοπικές εφημερίδες της Αχαίας ότι η Ολυμπία Οδός πήρε από το δημόσιο 90εκ.Ευρώ επιπλέον λέγοντας ότι υπάρχουν τεχνικά και γεωλογικά προβλήματα στο έργο και επίσης προσπαθεί να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου κόβωντας κάποιες σήραγγες και γέφυρες για να μέιώσει το κόστος του έργου πρός οφελός της,όπως επίσης ότι τα διόδια που εισπράτει δεν τα χρησιμοποιεί για την κατασκευή του έργου και ζητάει επιμήκυνση του χρόνου της παραχώρησης πέρα από τα 30 χρόνια.
Για όλα αυτά πρίν από μία εβδομάδα ο Νομάρχης Αχαίας έστειλε επιστολή στον Σουφλιά που του ζητάει απαντήσεις και υπεύθυνη ενημέρωση για όλα αυτά προκειμένου να σταματήσουν όλες αυτές οι φήμες εάν τίποτε από αυτά δεν ισχύει ή να τις επιβεβαιώσει εάν αληθεύουν.
Επειδή στο πρόσφατο παρελθόν ο Σουφλιάς σε ανάλογη επιστολή είχε απαξειώσει να απαντήσει για άλλα προβλήματα που αφορούν στην χάραξη της Πατρών-Κορίνθου,ελπίζω αυτή την φορά να δώσει σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις και να μην κάνει τον κουφό.
Θα παρακαλούσα ανόητους τύπους όπως του επισκέπτη που μπαίνει μέσα και κριτικάρει με τα δικά του μέτρα και σταθμά και που προσπαθεί να διαδώσει τις πολιτικές του πεποιθήσεις ας κάνουν τον κόπο να μην ξαναμπούν. Το ιστολόγιο αυτό είναι για αυτούς που αγαπούν τις υποδομές, τα έργα εκσυγχρονισμού πέρα απο πολιτικές και κόμματα. Αν θέλετε να πολιτικόλογήσετε υπάρχουν δεκάδες site και blog να το κάνετε. Θα κάνετε μεγάλη χάρη σε εμένα και στους υπόλοιπους.
Σχόλια με πολιτικές αποχρώσεις καθώς και προσβλητικά θα διαγράφονται.
Είμαστε σίγουροι όμως ότι οι σήραγγες ανήκουν στα οδικά και όχι στα σιδηροδρομικά έργα που επίσης εκτελούνται στην περιοχή; Σαν πολύ γρήγορα μού φαίνεται σκάφτηκαν...
Πολυ ευχαριστο το γεγονος οτι αυτο το τοσο σημαντικο εργο περνει τον δρομο του.
Κε Καραγιαννη ειμαι ο κυριος που σας ειχε ζητησει πληροφορηση και για την προοδο των μουσειων, ευχαριστω για το σχολιο που αναφερεται στο αρχαιολογικο μουσειο τησ Πατρας.
Κριμα που τοσο συχνα τα σχολια ειναι μιζερα και πολιτικα. Θα επρεπε απλα να πιεζουμε για νεα εργα και να χαιρομαστε οταν επερχονται οι ολοκληρωσεις.
Καλη συνεχεια στο καλοκαιρι.
Αναστασης Τσιριγκιδης
ρε παιδιά ξέρετε τι διατομή θα έχει από Κιάτο ως Πάτρα τελικά;
Νομίζω ότι είναι αρκετά σαφές. 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση είπαν. Συμπεριλαμβανομένης της ΛΕΑ :)
Άκουσα χθές σε τοπικό κανάλι της Αχαίας και συγκεκριμένα στο Patratv ότι από μεθαύριο ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή της σήραγγας μήκους 4 χιλιομέτρων στην Παναγοπούλα και θα ισχύσουν για τα επόμενα 2 με 2,5 χρόνια νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο σημείο αυτό προκειμένου να γίνει το έργο, με συνέπεια να υπάρξει για αυτό το διάστημα ταλαιπωρία στην διαδρομή από Κόρινθο πρός Πάτρα,αφού ανάλογες ρυθμίσεις θα γίνουν από τον Σεπτέμβριο και σε άλλα σημεία της διαδρομής,που είναι όμως απαραίτητες για να ολοκληρωθεί το έργο αυτό.
Αυτό είναι πολύ θετικό γεγονός γιατί αν και θα ταλαιπωρηθούμε για όλο το διάστημα των έργων,αυτό θα είναι προσωρινό αφού μετά το πέρας των έργων θα απολαμβάνουμε έναν άνετο και ασφαλή δρόμο.
Δημοσίευση σχολίου