Ιστορική μέρα ήταν η χθεσινή για το Μετρό της Αθήνας. Από εχτές ξεκίνησε ο χορός για την παράδοση των 10 νέων σταθμών Μετρό στην Αθήνα. Πρώτος στη σκυτάλη ο σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ που άνοιξε τις πύλες τους για το κοινό στις 11.00 για να γιορτάσουν τα εγκαίνια του σταθμού. Πέραν της καθιερωμένης γιορτούλας η Αθήνα απέκτησε ένα πολύ όμορφο σύγχρονο σταθμό Μετρό που το κόκκινο είναι το κυρίαρχο χρώμα. Μαζί με το σταθμό επαναλειτουργεί και το τμήμα Εθνική Άμυνα -Αεροδρόμιο που είχε κλείσει για 6,5 μήνες (και οι σταθμοί Χαλάνδρι, Δ. Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία/Κάντζα, Κορωπί, Αεροδρόμιο). Φυσικά η καθυστέρηση στην παράδοση ήταν σημαντική αφού αρχικά έπρεπε να παραδοθεί το 2006 μετά έγινε 2007 λόγω του καθυστερημένου διαγωνισμού , μετά 2008 γιατί είχε προβλήματα η εταιρεία και φτάσαμε αισίως σήμερα...
Ο Σταθμός Νομισματοκοπείο είναι ένας από τους τρεις σταθμούς που κατασκευάζονται στη Γραμμή 3 μεταξύ Εθνικής Άμυνας και Χαλανδρίου. Είναι επίσης ο τελευταίος σταθμός πάνω στη Λεωφόρο Μεσογείων και προορίζεται ως μεγάλος τερματικός σταθμός για όλες τις Λεωφορειακές Γραμμές που έρχονται από τα Μεσόγεια αλλά και από την Βορειοανατολική Αθήνα. Υπολογίζεται ότι ο σταθμός μετεπιβίβασης ( ο μεγαλύτερος του δικτύου) θα είναι έτοιμος μέσα στο Σεπτέμβριο. Επίσης υπόγειο παρκινγκ 3 ορόφων 630 θέσεων κατασκευάζεται με τον ένα όροφο να παραδίδεται και αυτός μέσα στο Σεπτέμβριο.
Η κατασκευή του σταθμού διήρκησε περίπου 3,5 χρόνια ενώ χρειάστηκε να σταματήσει η λειτουργία του Μετρό σε αυτό το τμήμα προκειμένου να κατασκευαστεί και ο σταθμός Αγία Παρασκευή που υπήρχε μόνο στα χαρτιά.
Η απόσταση από το ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ έως το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) θα διανύεται πλέον μόλις σε 10 λεπτά ενώ σε ώρες αιχμής με το ΙΧ αυτοκίνητο απαιτούνται τουλάχιστον 40 λεπτά! Καθημερινά υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 30.000 επιβάτες και θα είναι ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Μεσογείων.
ΕΣΠΑΣΕ Η ΓΚΙΝΙΑ
Για το Μετρό είναι πολύ σημαντική μέρα καθώς ξαναποκτά την πρόσβαση στο Αεροδρόμιο αλλά και ένα ολοκαίνουργιο σταθμό Μετρό σε καίριο σημείο πάνω στη Λεωφόρο Μεσογείων. Έτσι γίνεται ο 56ος σταθμός του δικτύου Μετρό στην Αθήνα. Έρχεται μετά από 2,5 χρόνια αναμονής (από την επέκταση προς Αιγάλεω δηλαδή). Στο τέλος του έτους αναμένεται και ο σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ που είναι ο προηγούμενος ερχόμενος από το κέντρο, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται να παραδοθούν τόσο η επέκταση προς Χαϊδάρι με τον ομώνυμο σταθμό όσο και η επέκταση προς Περιστέρι με τους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2010 αναμένεται και η μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό με 4 σταθμούς.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2000
28-01-2000. Σύνταγμα- Εθνική Άμυνα (7 Σταθμοί –Γραμμή 3)
28-01-2000. Σεπόλια- Σύνταγμα (7 Σταθμοί – Γραμμή 2)
16-11-2000. Σύνταγμα- Δάφνη (5 Σταθμοί- Γραμμή 2)
22-04-2003. Σύνταγμα-Μοναστηράκι (1 Σταθμός –Γραμμή 3)
05-06-2004. Δάφνη- Άγιος Δημήτριος (1 Σταθμός- Γραμμή 2)
30-07-2004. Εθνική Άμυνα- Αεροδρόμιο (3 Σταθμοί- Γραμμή 3)
06-08-2004 Σταθμός Νερατζιώτισσα (1 Σταθμός- Γραμμή 1)
09-08-2004. Σεπόλια- Άγιος Αντώνιος (1 Σταθμός – Γραμμή 2)
10-07-2006. Σταθμοί Παλλήνη, Παιανία/Κάντζα, Κορωπί (3 Σταθμοί – Γραμμή 3)
26-05-2007. Μοναστηράκι- Αιγάλεω (3 Σταθμοί – Γραμμή 3)
02-09-2009. Σταθμός Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)
19 σχόλια:
Επιτέλους! Φυσικά έσπευσα να πάω να δω το σταθμό και να τραβήξω φωτογραφίες. Το ντιζάιν του δε με ενθουσίασε και τόσο. Θυμίζει σε υπερβολικό βαθμό το σταθμό "Κεραμικός". Θα προτιμούσα να είχε δική του προσωπικότητα.
Αυτό που μετράει όμως πιο πολύ από το ντιζάιν είναι η σημασία του σταθμού ως συγκοινωνιακού κόμβου. Σε 2 εβδομάδες που θα μεταφερθούν εκεί 13 λεωφορειακές γραμμές από την Εθνική Άμυνα, θα πλημμυρίσει από κόσμο, ο οποίος θα γλιτώνει κάνα δεκάλεπτο τις ώρες αιχμής.
Είναι λίγο λυπηρό να διανύεις πλέον μία Α απόσταση σε 30 λεπτά και μία υπο-τετραπλάσια σε... 50. Εγώ εύχομαι να πυκνώσουν τα λεοφορειο-δρομολόγια ή ακόμα και να μπεί νέα γραμμή λεοφορείου από τα... δυτικά (βλ. Πέραμα - Κερατσίνι - Κορυδαλλός) μπας και πηγαίνουμε Αιγάλεω σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερη αναμονή πάνω στην τρισκατάρατη Γ. Λαμπράκη, γιατί σε λίγο θα χρειάζομαι χάπια :P
Ειναι πολυ ωραιος σταθμος,απο τους ωραιοτερους,πιστευω!Εν τω μεταξυ,εγω και ενας φιλος μου καναμε τα δευτερα εγκαινια οταν κατεβηκαμε με το ασανσερ απο τη Λ.Μεσογειων και ειχαν κλεισει με κορδελες την εισοδο και ο φιλος μου την εκοψε λεγοντας: "Σημερα,το ΥΠΕΧΩΔΕ παραδιδει εναν καινουργιο σταθμο..."
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Παντως για 1 μηνα η χωρα θα μπει στον παγο και βλεπω τους καινουργιους σταθμους να παραδιδονται απο Ιανουαριο 2010 ενω ο προαστιακος...Χαλκιδα και Θηβα ουτε το 2010 δεν θα τους δουμε!
Εγω ειμαι ο ΕS εκανα μια βλακειουλα στα πληκτρα!
Απο εκεί που μένω θες τον ίδιο χρόνο για να φτάσεις Μοναστηράκι μέσω Πειραιά και να αλλάξεις γραμμή (μισή ώρα το λεοφορείο λόγο πρωινής ή απογευματινής κίνησης, 20 λεπτά το τρενάκι, + χρόνοι αναμονής κλπ...) :/
Πάντως ακόμα δεν λειτουργεί στο full η γραμμή μετά απο Εθνική Άμυνα καθώς τα δρομολόγια σύμφωνα με τους πίνακες είναι εναλλάξ (ένα Ε. Άμυνα, ένα Πλακεντίας). Και λόγω φαντάζομαι των έργων στους υπόλοιπους 2 σταθμούς στο τμήμα, κόβει ταχύτητα το τρένο. Oh well. We'll be waiting...
Σήμερα πήγα και εγώ να δω τον καινούργιο σταθμό.
Κάποιος που μετακινείται καθημερινά με την Γραμμή 3 μπορεί πια να δει και τον σταθμό του Χολαργού σε πολύ προχωρημένο στάδιο εργασιών (μοιάζει πολύ με το Νομισματοκοπείο στον κόκκινο διάκοσμο αλλά έχει την γνωστή καμπύλη που έχουν άλλοι σταθμοί του δικτύου), αλλά και τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής που είναι ακόμη "στα μπετά". Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αναφορά και στις εισόδους του σταθμού που είναι σκεπαστές με γυαλί.
Είναι ένας αρκετά όμορφος σταθμός αλλά το σημαντικότερο είναι ότι είναι ένας καινούργιος σταθμός σε ένα μικρό δίκτυο για της ανάγκες μιας πόλης σαν την Αθήνα.
Εν αναμονή λοιπόν για τους υπόλοιπους αλλά και για τις περαιτέρω επεκτάσεις που έχουν προγραμματιστεί, και στους ΗΣΑΠ βέβαια αλλά και στο Τραμ.
Αλέξης Παπαζήσιμος
O προαστιακός.gr άλλαξε ιστοσελίδα... Πιο μοντέρνα από αυτή του ΟΣΕ
Χμ! Πολύ καλό το νέο site, ευρωπαϊκού επιπέδου, και η αναζήτηση διαδρομών 10000 πιο χρήσιμη σε αποτελέσματα από το παρελθόν :D Αξίζει συγχαρητήρια :)
Ωραία όλα όσα γίνονται για το Μετρό, αλλά: 1. Η επέκταση της γραμμής από Άγιο Αντώνιο προς Πειραιά δεν έχει βρεί ακόμα ανάδοχο, μια γραμμή που θα διακινεί πάνω από 1/2 εκάτομύρια ανθρώπους την ημέρα = κέρδος, εξυπηρέτηση, λιγότερα ΙΧ, χρόνος, 2. Το ίδιο συμβαίνει με την υπογειοποίηση του τμήματος του Ηλεκτρικού Νέο Φάληρο - Πειραιάς καθώς και με τη σύνδεση του τραμ από το Σταδίο Ειρήνης και Φιλίας ως τον Πειραιά. Ο σταθμός του Ο.Σ.Ε. στον Άγιο Διονύσιο έιναι γιαπί εδώ και πολλά χρόνια. Η εγκαταλελειμένη γραμμή του τραμ Περάματος, η οποία θα έπρεπε πριν και πρώτη από όλες να λειτουργήσει σχεδιάζεται ως...επέκταση. Η ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας έμεινε στα χαρτία και στις μακέτες. Η σιδηροδρομική σύνδεση Εμπορευματικού σταθμού Μαγούλας (ΟΣΕ) με τον λιμένα Ικονίου έχει μείνει ως γραμμή...φάντασμα(αλήθεια γιατί δεν προβλέφθηκε αυτή η γραμμή να λειτουργλησει και ως επιβατηγή μέσω του προαστιακού;). Τελικά αναρωτιέμαι μήπως ο Πειραιάς είναι ριγμένος σε απαράδεκτο βαθμό; Μήπως πρέπει οι Πειραιώτες να αρχίσουν τις καρπαζιές σε αυτούς που διαχρονικά ζητούν να υφαρπάξουν την ψήφο τους;
Για τον φίλο ανώνυμο που προφανώς είναι από τον Πειραιά.
Έχεις απόλυτο δίκιο και εγώ σαν οπαδός των ΜΜΜ δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σου.
Γιατί όμως οι Πειραιώτες όπως λες δεν ξεσηκώνονται εναντίων αυτών των "43" που δεν θέλουν το τραμ; Ποιοι είναι αυτοί οι 43 που κάνουν κουμάντο σε μια ολόκληρη πόλη και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της; Ποιός είναι ο μητροπολίτης Πειραιά και με ποιό δικαίωμα στέρησε σε μια μεγαλούπολη ένα επιπλέον σταθμό; Τι δουλειά έχει να ανακατεύεται σε τομείς που δεν τον αφορούν. Αλλά τον άκουσαν γιατί προφανώς είναι και αυτός "μέσα στα πράγματα". Για το τραμ του Περάματος έπρεπε ο κόσμος τότε να μην αφήσει το ξήλωμα του. Οι παλιοί γνωρίζουν τον κόσμο με την “πραγμάτια” του, που κουβάλαγε αυτό το υπέροχο μέσο. Αλλά για άλλη μια φορά τα συμφέροντα των δεκαετιών του 50-60 νίκησαν.
Για την επέκταση του μετρό δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχείς αλλά ούτε και για την υπογειοποίηση των ΗΣΑΠ αυτά θα γίνουν. Όσο για την χρησιμοποίηση της επέκτασης από το Θριάσιο στο Ικόνιο, ναι κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει και επιβατικός σταθμός.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Για το τραμ του Περάματος και την κατάργησή του το 1977.
Εχω διαβάσει τα εξής:
Ο Ανδρεάδης που είχε τους ΕΗΣ, που εκμεταλλεύονταν με τη σειρά τους και το τρενάκι-τραμ του Περάματος, είχε περιπέσει σε δυσμένεια λόγω σχέσης του με το χουντικό καθεστώς. Εμπορική και ΕΗΣ κρατικοποιήθηκαν από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Ο τότε πρωθυπουργός δεν ασχολήθηκε ποτέ με το θέμα (παρά το "ένδοξο" παρελθόν του) αλλά η διορισμένη πρώτη διοίκηση των ΗΣΑΠ, που διαδέχθηκε τους ΕΗΣ, που περιλάμβανε και μερικούς πανεπιστημιακούς τρομάρα τους. Αυτοί εισηγήθηκαν την κατάργησή του. Αλλά από το 1937 που πρωτολειτούργησε, ούτε είχε εκσυγχρονιστεί σε επίπεδο υποδομής και επιδομής, ούτε τα βαγόνια είχαν αντικατασταθεί με καινούργια, με αποτέλεσμα, όταν καταργήθηκε, να βρίσκονται εν λειτουργία ελάχιστα, κι αυτά σε κακή κατάσταση. Θα μπορούσε ασφαλώς να είχε εκσυγχρονιστεί από τότε, αλλά όπως σωστά επισημαίνει ο κ. Παπαζήσιμος, τα ίδια γνωστά συμφέροντα του 50-60 ήθελαν την ακτή Κονδύλη δρόμο αποκλειστικά για ΙΧ και όχι μόνο.
Για τον αγαπητό φίλο "ανώνυμο" που φράφει:"Αλλά από το 1937 που πρωτολειτούργησε, ούτε είχε εκσυγχρονιστεί σε επίπεδο υποδομής και επιδομής, ούτε τα βαγόνια είχαν αντικατασταθεί με καινούργια, με αποτέλεσμα, όταν καταργήθηκε, να βρίσκονται εν λειτουργία ελάχιστα, κι αυτά σε κακή κατάσταση." έχω να του γράψω τα εξής: Το τραμ Περάματος κακώς κλήθηκε "τραμ". Η ακριβής ονομασία του θα έπρεπε να είναι ελαφρύς πραστιακός σιδηρόδρομος! Κι αυτό διότι οι ράγες του δεν είχαν την διατομή "U" των τραμ, αλλά ήταν η κοινή του σιδηροδρόμου. Στις γραμμές του είχαν την δυνατότητα να κινούνται και ελαφροί εμπορικοί συρμοί των ΣΕΚ για την εξυπηρέτηση των αναγκών της ναυτικής βάσης Περάματος (μην ξεχνάμε ότι το τραμ έμπαινε στον χώρο του στρατοπέδου για τις μετακινήσεις του προσωπικού, αφού εξέρχονταν από αυτό όλοι οι απλοί πολίτες). Επειδή το τραίνο διέθετε εναέρια ρευματοδότηση και τα βαγόνια του θύμιζαν κάπως το παλιό τραμ του Πειραιά το ονόμασαν τραμ! Δηλαδή τη δεκαετία του 30 κατασκεύασαν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ηλεκτροκίνητου προαστικού (railbus) σιδηροδρόμου, ενώ το 2010 δυσκολεύονται να παραδώσουν κάτι σωστό και ολοκληρωμένο! Η υποδομή και επιδομή (στρωτήρες, εναέρια ρευματοδότηση κ.λ.π.) ήταν πολύ πρωτοποριακές για την εποχή τους, από ότι λ.χ. ο "σύγχρονος" προαστιακός με τα ντιζελοκίνητα ΜΑΝ. Τώρα αν το 1977 οι υπερσαραντάχρονες Ιταλικές Μπρέντες είχαν βγεί off, θα ήταν δυνατόν ή 1.να είχαν αντικατασταθεί με καινούργιους συρμούς, 2. ή να ανακατασκευάζονταν (τόσα ναυπηγεία και μηχανουργία υπήρχαν γύρω - γύρω). Αφού οι δοτοί της τότε διοίκησης των ΕΗΣ εισηγήθηκαν και πέτυχαν εν μιά νυκτί το κλείσιμο αυτής της τόσο αξιόλογης προαστιακής γραμμής (είδατε τι δύσκολο είναι να κατασκευαστεί κάτι και πόσο εύκολο να αχρηστεύσεις κάτι), οι δημοτικές αρχές συνέχισαν την καταστροφή φροντίζοντας για την καταπάτηση και τη λεηλασία της γης της γραμμής και ερχόμαστε στο σήμερα. Ο Πειραιάς στερήθηκε αυτού του μέσου σταθερής τροχιάς προς τα Δυτικά του για 30 και πλέον χρόνια. Έρχονται σήμερα οι πολιτικοί (σχεδόν απόγονοι αυτών που κατάστρεψαν την γραμμή) και δηλώνουν ότι αυτό το τμήμα θα είναι η ΕΠΕΚΤΑΣΗ του τραμ όταν αυτό κάποτε θα φτάσει στον Πειραιά (το 2015; το 2020, θα δούμε). Δηλαδή καλώς εχόντων των πραγμάτων το 2030 ο Πειραιάς θα ξανασυνδεθεί με το Πέραμα με Μ.Σ.Τ. Άρα για 55 χρόνια η φτωχολογιά στερήθηκε του μέσου. Δεν φτάνει μόνο αυτό. Θα πληρώσετε ανόητοι Έλληνες φορολογούμενοι ξανά την κατασκευή της υποδομής γιατί κάποιοι ΑΤΙΜΩΡΗΤΑ είχαν διατάξει το κλείσιμο αυτού του τόσο αξιόλογου και πρωτοποριακού, κατά την άποψή μου, Μ.Σ.Τ.
Για τον τελευταίο Ανώνυμο.
Προσυπογράφω απόλυτα τα όσα γράφεις για το τρενάκι του Περάματος. Κι εγώ έτσι το ανέφερα. Ο όρος "τραμ" προστέθηκε εκ των υστέρων.
Θέτεις ένα πολύ σοβαρό θέμα καθώς η πολιτική της τοποθέτησης των σταθμών εκτός οικιστικού ιστού δημμιουργεί προβλήματα. Σύντομα θα υπάρξει ανάρτηση για το θέμα αυτό για να υποβάλετε και τις δικές σας απόψεις.
Αλήθεια, αναρωτιέμαι τι πιθανότητες έχει ένα blog σαν και αυτό να επιρρεάσει την κατάσταση που επικρατεί όσο αφορά Μετρό, Προαστιακό κλπ... Ελπίζω και θέλω να πιστεύω πως έχει πιθανότητες, αλλιώς όλη αυτή η γκρίνια που αναπαράγεται σε πολλά σχόλια, όσο κι αν συμφωνώ με τα λεγόμενα, δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από μία επιβεβαίωση για εμάς τους ίδιους ότι, ναι, υπάρχουν προβλήματα...
Απάντηση στον blackcoatman: Αγαπητέ φίλε αν δεν αφήσουμε στο blog να βγει η αγανάκτηση για τον εμπαιγμό των κρατούντων για την κακοδιαχείρηση, την κατασπατάληση των πιστώσεων που προορίζονταν για την κατασκευή υποδομών και το γεγονός ότι άφησαν και αφήνουν την Ελλάδα γυμνή από σοβαρές υποδομές τότε για ποιο σκοπό υφίσταται; Για να χτυπούμε παλαμάκια; Εγώ προσωπικά δε θα το κάνω. Πρέπει ο κόσμος που δεν είναι κοντά λ.χ. στον Πειραιά ή στο Κορωπί αν αυτές οι περιοχές είχαν υποδομές, άν έχουν τώρα, αν πρόκειται να γίνουν εκεί υποδομές και εν τέλει ποιος ευθύνεται για αυτό. Οι διαχρονικά πολιτικές ηγεσίες που ευθύνονται και για το χάλι των υποδομών μας φοβούνται την κριτική. Αν τους χαϊδεύει κανείς και τους λέει: Μπράβο τι ωραία και τι πολλά που κάνετε! Ή τι ωραία που πληρώνουμε διόδια χωρίς να έχει γίνει ο δρόμος(!), νέες και καλύτερες υποδομές ας μη προσδοκούμε!
Δεν είπα κάτι τέτοιο, ποιος μίλησε για... παλαμάκια και χαϊδεμα;; Απλά είπα (ξεκάθαρα) ότι δεν πιστέυω ότι οφελεί άμεσα σε κάτι το "κράξιμο" (όχι πως έχω να προτείνω κάτι καλύτερο, έχω κάνει διατριβή στις κατάρες προς τα ΜΜΜ :P).
End of my point.-
Το σχόλιο του Νίκου στην αρχική σελίδα με κάλυψε :)
Αυτό το είδε κανείς;
http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_2385.html
Δημοσίευση σχολίου