Ενάμιση χρόνο μετά την αρχική του εξαγγελία γίνεται πραγματικότητα ίσως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης. Την 1η Σεπτεμβρίου 2009 ανακοινώθηκε η δημοπράτηση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου (Ηράκλειο) το οποίο είναι βασικό αίτημα των Κρητών εδώ και αρκετά χρόνια.
Το Νέο Αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», το οποίο έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια της χωρητικότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του. Με την έναρξη λειτουργίας του νέου Αερολιμένα, ο υφιστάμενος αερολιμένας στο Ηράκλειο θα κλείσει οριστικά. Η κατασκευή του Νέου Αερολιμένα εξασφαλίζει την άνετη εξυπηρέτηση σε περισσότερους από 5,5 εκατ. μέχρι και 10 εκατ. επιβατών το χρόνο. Η χρήση του Νέου Αεροδρομίου όπως ανακοινώθηκε είναι σχεδιασμένη και πέραν της κλασσικής εποχικής λειτουργίας (τουριστικής περιόδου). Δηλαδή προετοιμάζεται ένα αεροδρόμιο που θα είναι και εμπορικό εκτός από επιβατικό.
Και αυτό το έργο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης για 35 χρόνιας συμπεριλαμβανομένης και της χρονικής διάρκειας των 5 ετών που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του.
Το κόστος του θα φτάσει περίπου στο 1 δις € και ο καταληκτικός χρόνος για τις προσφορές είναι η 9η Φεβρουαρίου 2010. Πιστεύεται ότι εντός του 2010 θα υπάρξει ανάδοχος έτσι το Νέο Αεροδρόμιο να προλάβει να λειτουργήσει και για την τουριστική περίοδο του 2015.
Όσον αφορά το αντικείμενο του Έργου, αυτό περιλαμβάνει:
A) Όλες τις απαραίτητες, κατασκευές υποδομών, κτηρίων και τον εξοπλισμό για τη λειτουργία ενός σύγχρονου Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου. Το Νέο Αεροδρόμιο χωροθετείται σε επαφή με το υπάρχον Στρατιωτικό Αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος του Νομού Ηρακλείου και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό, χωρίς η λειτουργία του ενός να επηρεάζει τη λειτουργία του άλλου.
B) Την κατασκευή των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ και συγκεκριμένα,
-του νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 Λωρίδων ανά κατεύθυνση, με διαχωριστικό ασφαλείας τύπου New Jersey για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου με νέο ανισόπεδο κόμβο,
-της σύνδεσης με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους,
-τη σύνδεση με το ΝΟΑΚ με οδικό άξονα, μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής 1 Λωρίδας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων.
O σχεδιασμός του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, τη λειτουργικότητα, το επίπεδο και την ευκολία εξυπηρέτησης. Το Αεροδρόμιο κατά την έναρξη της λειτουργίας του θα περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών άλλων, και τα εξής:
#Διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και μεγαλύτερων αεροσκαφών, τόσο των σημερινών, όσο και των προβλεπόμενων στο ορατό μέλλον.
#Παράλληλο βοηθητικό διάδρομο προσαπογειώσεων, δηλαδή τροχόδρομο, με χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρησιμοποίησή του για προσαπογειώσεις αεροσκαφών κατά τις περιόδους που θα απαιτείται συντήρηση του διαδρόμου.
#Σχεδιασμό της πίστας, ο οποίος ελαχιστοποιεί τις διανυόμενες αποστάσεις των αεροσκαφών κατά την τροχοδρόμησή τους και συνακόλουθα ελαχιστοποιεί την επιβάρυνση στο περιβάλλον των όμορων δήμων και οικισμών.
#Σχεδιασμό της πίστας των αεροσκαφών που θα επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτησή τους.
#Σύγχρονο Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού σχεδιασμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι διανυόμενες αποστάσεις για τους επιβάτες.
#Κυλιόμενους διαδρόμους για όλους τους επιβάτες, όταν οι αποστάσεις διάνυσης υπερβαίνουν εντός του αεροσταθμού τα 250 μέτρα.
#Σκιασμένους χώρους στάθμευσης οχημάτων εντός του Αεροδρομίου.
#Πρόβλεψη περιοχής ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων δίπλα στο Αεροδρόμιο, η οποία θα τονώσει περαιτέρω την οικονομική δραστηριότητα και την αγορά εργασίας της ευρύτερης περιοχής.
Η απασχόληση που θα φέρει το έργο θα είναι 1.500 άτομα κατά τη διάρκεια κατασκευής και περίπου 2.500 άτομα κατά τη διάρκεια λειτουργίας (χωρίς τα συναφή αντικείμενα).
Άλλο ένα αναμενόμενο έργο δημοπρατείται και πλέον μια νέα γενιά έργων είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Το Νέο Αεροδρόμιο στο Ηράκλειο θα μετατρέψει σε μητρόπολη την πρωτεύουσα της Κρήτης και θα είναι το νέο καμάρι για όλη την Ελλάδα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
ΤΟ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. ΕΧΩ ΠΕΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΛΕΩ.
ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΥΤΟ. ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.
ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΛΙΣ ΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΟΥ. ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΤΟ BLOG ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΟΧΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ.
Έχω μια απορία: πως είναι δυνατόν οι Κρήτες να μην έχουν κηρύξει...επανάσταση για την διαχρονική κοροϊδία και εμπαιγμό τους στα έργα υποδομών! Από που να ξεκινήσει κανείς; Από τον βόρειο άξονα που παραμένει ίδιος (με εξαίρεση την παράκαμψη χερσονήσου η οποία σε κάποιο σημείο της έχει κλίση 20%!). Από το νότιο έξονα που έχει εξαγγελθεί 100 φορές από το 74 κι έπειτα, αλλά υπάρχει μόνο στην φαντασία των πολιτικών! Αυτός ο δρόμος Αγιος Νικόλαος - Σητεία πότε θα ολοκληρωθεί; Ποια γενειά γόνων θα μας κυβερνά; Η 15η; Τελευταία οι πολιτικοί ανακάλυψαν και πάλι το παραμύθι του Σιδηροδρόμου βόρειου άξονα (που θα έπρεπε να είναι έτοιμος εδώ και 100 χρόνια). Κοντολογίς θα έλεγα ότι η πιο αξιόλογη υποδομή της Κρήτης είναι η Αμερικανική Βάση της Σούδας!!! Ας ελπίσουμε ότι το αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα αποτελέσει εξαίρεση.
Ξέρει κανείς ποιά θα είναι τα κοινοπρακτικά σχήματα για το Α/Δ Καστέλλι;
Δημοσίευση σχολίου