Η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος είναι από τις πλέον εγκαταλειμμένες και φτωχές περιοχές της Ελλάδας. Με ελάχιστες υποδομές μοιάζουν ανίκανες να κρατήσουν τον κόσμο στις περιοχές τους. Με μοναδικό μεγάλο έργο τη γέφυρα Ρίο- Αντίρριο και 2 Εθνικές καρμανιόλες κατέχει την αρνητική πρωτιά σε θανατηφόρα δυστυχήματα.
Το ΕΣΠΑ 07-13 δίνει μια σημαντική ευκαιρία σε αυτές τις περιοχές να αναπτυχθούν σύμφωνα με τα εμφανή αποτελέσματα από τις αναπτυξιακές ευκαιρίες από τις υποδομές που έγιναν στη Βόρεια Ελλάδα.
Τα οδικά έργα στην Ήπειρο είναι το πρώτο ζητούμενο μιας και το οδικό δίκτυο είναι επιπέδου τριτοκοσμικής χώρας. Η Ιόνια Οδός θα είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων και με έτος ολοκλήρωσης κατά πάσα πιθανότητα το 2014 θα απελευθερωθεί από τον ιδιότυπο οδικό αποκλεισμό που έχει σήμερα. Μαζί με την Ήπειρο το ίδιο πρόβλημα έχουν και τα νησιά του Ιονίου που η οδική πρόσβαση σήμερα αποτελεί άθλο.
Με την Ιόνια Οδό έρχονται μέσω του ΕΣΠΑ και οι κάθετες (στα πρότυπα της Εγνατίας). Οι κάθετες οδοί που θα δημιουργηθούν θα είναι τροφοδότες από τις παράκτιες κυρίως περιοχές της Ηπείρου αλλά και της Στερεάς.
Εφόσον τελικά ανατεθεί, ο άξονας Ακτίου-Αμβρακίας θα είναι ο πρώτος κάθετος που θα κατασκευαστεί μέσω του ΕΣΠΑ.
Θεωρητικά σαν νότιο παρακλάδι θα είναι και η σύνδεση Λευκάδας- Ακτίου με την Ιόνια Οδό, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ, έργο επίσης ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Αυτό το έργο λογικά θα δημοπρατηθεί τους πρώτους μήνες το 2010.
Για το 2010, το δεύτερο εξάμηνο θα ακολουθήσει η δημοπράτηση δύο ακόμα οδικών έργων στην Ήπειρο. Καταρχήν, την αναβάθμιση του οδικού άξονα Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας σε τρία τμήματα:
- Στο τμήμα κόμβου Καρτερίου - κόμβου Πάργας, προϋπολογισμού 22 εκατομμυρίων ευρώ, που πιθανότατα θα δημοπρατηθεί μέσα στο τρέχον έτος.
- Στα τμήματα Ηγουμενίτσας - Πλαταριάς και κόμβου Πάργας- γέφυρας Αχέροντα, προϋπολογισμού 35 εκατομμύρια ευρώ, που θα δημοπρατηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Τέλη του 2010 αρχές του 2011 θα προκύψει και η δημοπράτηση του κάθετου Πρέβεζας -Ιόνιας Οδού με συνολικό προϋπολογισμό 160 εκατομμύρια ευρώ και παράδοση το 2015.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ
Η αναμονή για την παράδοση της ολοκλήρωσης παράκαμψης Άρτας συνολικού μήκους 8λμ τελειώνει στα τέλη του έτους με την παράδοση στην κυκλοφορία. Η παράκαμψη Άρτας, (από τον κόμβο Σελλάδων έως τη Φιλιππιάδα) έχει μήκος 23 χιλιόμετρα και θα αποτελέσει τμήμα της Ιόνιας Οδού. Το πρώτο τμήμα 15 χιλιόμετρα (κόμβος Αγίου Δημητρίου- Φιλιππιάδα) ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία το 2003.
Το υπόλοιπο (κόμβος Σελλάδων - κόμβος Αγίου Δημητρίου) ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005, αλλά η ολοκλήρωσή του «κόλλησε» για δύο λόγους: εξαιτίας των τεχνικών δυσκολιών, που απαίτησαν την εξυγίανση του εδάφους, αλλά και λόγω των έντονων τοπικών αντιδράσεων στην κατασκευή του κόμβου Αγίου Δημητρίου, που οδήγησε σε αλλαγή του σχεδιασμού, με την παραμονή της υφιστάμενης εθνικής οδού Άρτας - Τρικάλων ως έχει και την υπερύψωση της Ιόνιας Οδού.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Ενώ κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί πολλές μελέτες για την σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας και κατά καιρούς έχουν ακουστεί αρκετές εξαγγελίες για τη δημιουργία αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής που θα έβγαζε ολοκληρωτικά την Ήπειρο από την απομόνωση (σε συνδυασμό με την παράδοση της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων της) τίποτα έως τώρα δεν έχει γίνει προς την πλήρη υλοποίηση αυτής της τόσο αναγκαίας υποδομής. Υπενθυμίζω ότι αυτή η σιδηροδρομική υποδομή θα συνέδεε την πόλη της Ηγουμενίτσας (δυτική πύλη της Ελλάδος) με την πόλη του Βόλου (ανατολική πύλη). Για τον σκοπό αυτό είχαν κατασκευαστεί πλησίον της πόλης του Βόλου υποδομές (που φυσικά δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ έντιμοι πολιτευτές!) οι οποίες προέβλεπαν την κατασκευή ειδικού μόλου, στην περιοχή που είναι σήμερα ο βιολογικός καθαρισμός του Βόλου, και ειδικής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνέδεε αυτόν τον ειδικό λιμένα με τον Σ.Σ. Βόλου (έχει κατασκευαστεί στο μεγαλύτετρο τμήμα της και διαπερνά το βιομηχανικό πάρκο του Βόλου με στόχο την μεταφόρτωση των εμπορικών συρμών σε καράβια προερχόμενα από Ιταλία προς τις χώρες της Μ. Ανατολής - αρχικά Συρία). Το σχέδιο προέβλεπε την διαπλάτυνση του τμήματος Βελεστίνου - Παλαιοφαρσάλου (δεν έγινε), Παλαιφαρσάλου - Καλαμπάκας (έγινε) και κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης της Καλαμπάκας με τον λιμένα της Ηγουμενίτσας (έχουν γίνει μόνο πολλές μελέτες!). Από δε τη δεκαετία του 1930 ξεκίνησε (αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ) η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας - Γρεβενών - Σιατίστης - Κοζάνης - Βέρροιας (κατασκευάστηκε σε ένα ικανοποιητικό βαθμό η υποδομή Καλαμπάκας - Κοζάνης). Με δεδομένο ότι η Κοζάνη συνδέεται σιδηροδρομικά με την υπόλοιπη Μακεδονία - Θράκη προτεέινεται:
Α.Σε πρώτη (άμεση) φάση:
1. Δημοπράτηση κατασκευής ηλεκτροκίνητης μονής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Καλαμπάκας - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας, 2.Δημοπράτηση ηλεκτροκίνησης των τμημάτων Καλαμπάκας - Παλαιοφαρσάλου και Λαρίσης - Βόλου (υποδομή απαραίτητη και για τους μεσογειακούς αγώνες, 3. Ανακατασκευή σιδηροδρομικής επιδομής, ηλεκτροκίνηση και ολοκλήρωση του μόλου στην περιοχή Βιολογικού Καθαρισμού Βόλου για την διαπόρθμευση σιδηροδρομικών βαγονιών και δυνατότητα προσέγγισης εμπορικών πλοίων, κατασκευσή γερανών κ.λ.π. Σε 2η φάση προτείνεται: 1.Ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας - Κοζάνης (ανακατασκευή υπάρχοντων σταθμών, βελτίωση υποδομής, επιδομή και ηλεκτροκίνηση), 2. Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κοζάνη - Άμύνταιο - Μεσοννήσιο - Νέος Καύκασος (Σύνορα με FYROM), 3.Ηλεκτροκίνηση Σιδηρ. γραμμής Φλώρινας - Αμυνταίου - Πατέος (ως τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας), 4. Κατασκευής διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομική γραμμής Θεσσαλονίκης - Σταυρού - Αμφίπολης - Καβάλας - Τοξοτών Ξάνθης (σιδηροδρομική Εγνατία ως έχει κατά καιρούς εξαγγελθεί και σχεδιαστεί), 5. Επανακατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής Αμφίπολης - Μυρίνης για την εξυπηρέτηση των συρμών προερχόμενων από Βουλγαρία, 6. Ηλεκτροκίνσηση στο τμήμα Διαλογής Θεσσαλονίκης - Στρυμώνα - Προμαχώνα (σύνορα με Βουλγαρία) - Μυρίνης - Αμφίπολης. 7. Διαμόρφωση λιμένα Αμφίπολης ή Σταυρού για την σιδηροδρομική διαπόρθμευση εμπορικών συρμών (κατασκευή γερανών και λοιπων λιμενικών υποδομών), 7.Διαπλάτυνση και ηλεκτροκίνση του τμήματος Παλαιοφαρσάλου - Βελεστίνου (ολοκλήρωση κάθετου σιδηροδρομικού άξονα). 8. Κάθετος σιδηροδρομικός άξονας που να συνδέει τη σιδηροδρομική Εγνατία με την Αλβανία. Αυτές είναι οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι οποίες μαζί με την Εγνατία οδό, μπορούν να φέρουν πράγματι την ουσιαστική ανάπτυξη της Ηπείρου, της Βόρειας Ελλάδας, αν τελικά επιθμούμε η χώρα μας να καταστεί ο εμπορικός (και όχι μόνο) κόμβος μεταξύ Ευρώπης - Ασίας και Αφρικής!
Στη χωρα μας αυτη στιγμη εχουμε "τακτοποιησει" το μεγαλυτερο μερος του δικτυου αυτοκινητοδρομων, με την εννοια οτι ηδη κατασκευαζονται. Η προκληση των 10 ετων που ακολουθουν θα πρεπει απαραιτητως να ειναι και η "τακτοποιηση" των σιδηροδρομων. Δηλαδη πρεπει να γινουν αμεσα ολα τα εργα που περιγραφει ο "τρενομανης" ή να προκυρυχθουν μελετες για οσα δεν εχουν. Επισης πρεπει να γινει η αναβαθμιση της σιδηροδρομικης γραμμης Πατρα-Καλαματα, να κατασκευαστει η γραμμη Αντιρριο-Αγρινιο-Αρτα-Γιαννενα και η συνδεση Ριου-Αντιρριου (υπογεια κατα τη γνωμη μου). Τελος θα πρεπει να μελετηθει το ενδεχομενο δημιουργιας γραμμης Αντιρριο-Ιτεα-Αμφισσα-Λαμια. Τοτε μονο η Ελλαδα θα εχει ολοκληρωμενο δικτυο σιδηροδρομων. Αλλα αυτο μου φαινεται κατι το πολυ μακρινο...
Κανελλης Γιωργος
Νίκο κάτι άκουσα ότι θα επανεξεταστεί η περίπτωση του άξονα Άκτιο-Αμβρακία καθώς το ΥΠΕΧΩΔΕ κατέθεσε έφερη στην αρμόδια επιτροπή και το όλο θέμα θα εξεταστεί 15η Σεπτέμβρη δηλαδή σήμερα. Παραθέτω και το λινκ: http://www.capital.gr/News.asp?id=810252
Τελικά αυτό το έργο πάει για αρχές του 2010 οριστικά όπως έχεις αναφέρει??
Ευχαριστώ.
Τελικά μας αγαπάει ο θεός!! Πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες στον άξονα Άκτιο-Αμβρακία!!
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=814808
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ...ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΟΠΩΣ Η ΕΥΒΟΙΑ!!!!!!! ΕΚΚΡΕΜΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ- ΚΥΜΗ- ΚΑΡΥΣΤΟΣ......ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ - ΛΙΜΝΗ - ΑΙΔΗΨΟΣ - ΙΣΤΙΑΙΑ.... ΟΠΩΣ Η ΖΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΘΕ ΜΕΣΩ ΕΥΒΟΙΑΣ...ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΡΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ....ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΔΡΟΜΟ ΧΑΛΚΙΔΑ - ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΖΕΥΞΗ Η ΥΠΟΓΕΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ... ΕΡΓΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΧΩΡΑ
Δημοσίευση σχολίου