Η θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη είναι από τα σήριαλ της πόλης το οποίο εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο χωρίς ποτέ να καταλήγει κάπου. Ένα από τα σύγχρονα γεφύρια της Άρτας το οποίο κάνει ένα βήμα μπρος δύο βήματα πίσω και ξανά..
Πρόσφατα αναφερόμενος στο θέμα ο δήμαρχος Θερμαϊκού προτείνει μεταξύ άλλων “έμμεση επιδότηση” του εισιτηρίου. “Από πανεπιστημιακή μελέτη που κάναμε προέκυψε ότι από το δήμο μας θα μετακινούνται 2.500 άτομα. Θα αποφεύγουν το μποτιλιάρισμα, τα καυσαέρια των αυτοκινήτων και την περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Προτείνει επίσης ριζικές καινοτομίες για την επιτυχία του μέτρου όπως εκπτωτικά από τις εμπορικές επιχειρήσεις με την επίδειξη του εισιτήριου και άλλα μέτρα.
Ακόμη και οι δήμαρχοι των δυτικών περιοχών μπορούν να βάλουν λεωφορεία για να μεταβαίνει ο κόσμος στην αφετηρία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, στην πλατεία Ελευθερίας. Ο ΟΑΣΘ μπορεί να έχει δρομολόγιο, που να συνδέσει την αφετηρία”, υποστηρίζει ο Γιάννης Αλεξανδρής.
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Έτοιμα σχέδια για τη δημιουργία θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας έχει από την πλευρά του ο δήμος Καλαμαριάς, ο οποίος έχει καταθέσει σχετική πρόταση και ξεκίνησε προσπάθειες για την υλοποίησή της. Σύμφωνα με το σχέδιο του δήμου Καλαμαριάς, η θαλάσσια θα ξεκινάει από το σταθμό του μετρό, που θα γίνει στη Μίκρα, για να συνδέσει την Καλαμαριά με τους δήμους Θερμαϊκού, Νέας Μηχανιώνας και Επανομής.
Ο τερματικός σταθμός της επέκτασης του Μετρό στη Μίκρα έρχεται σε άμεση επαφή με το παραλιακό μέτωπο (το μοναδικό εξάλλου). Εκεί μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημείο μετεπιβίβασης από τη θαλάσσια συγκοινωνία στους συρμούς του Μετρό ή των λεωφορείων. Αυτό συνεπάγεται με α) σίγουρη επιτυχία της θαλάσσιας συγκοινωνίας και λόγω της χρήσης του Μετρό β) συμβολή στην κίνηση του Μετρό, γ) μείωση των ιχ που χρησιμοποιούνται για μετακινήσεις εργασιακές, προσωπικές και τουριστικές δ) αναβάθμιση του συνόλου της περιοχής και φυσικά ε) τον εξωραϊσμό της περιοχής και τεράστια οικιστική και αύξηση της χρήσης γης και της αξίας της.
Ο σχεδιασμός υπάρχει και τώρα υπάρχει η ανάγκη να παρθούν επιτέλους οι αποφάσεις εκείνες που θα υλοποιηθούν καθώς με τη σχεδιαζόμενη επέκταση της πόλης στα ανατολικά , του Μετρό στη Μίκρα και μια χωροθέτηση μετεπιβιβαστικού χαρακτήρα για λεωφορεία και θαλάσσια συγκοινωνία θα μετατρέψει την περιοχή σε κόμβο μεταφοράς από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης που τόσο ανάγκη έχει από την αποσυμφόρηση των ιχ που κυριολεκτικά έχουν πνίξει την πόλη και έχουν αφαιρέσει μέρος από την ομορφιά του κέντρου της.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
7 σχόλια:
Θεσσαλονίκ κατα το Σελανίκ;
(και ο "εξυγχρονισμός" στο poll βγάζει μάτι από χιλιόμετρο)
Μακάρι να γίνει. Η γιαγιά μου μένει Κερασιά(έξω από τη Μηχανιώνα) και θα ήταν τέλεια να πήγαινα με το πλοιάριο(αν ζει η καημένη μέχρι να το κάνουν)
kala ok ola twra tha ginoun!
kala twra tha kanoun tin thalassia sugkinwnia?ma ti lew exoume ekloges!i epoxi twn dilwsewn ton yposxesewn elliniki koultoura nootropia.
vasilis twra tha kanoun tin thalassia sygkinwnia twra pou efyge to kalokairaki?
ma....ti lew mporei na efyge ma erxontai ekloges,twra tha ginoun ola tha asprisoun tous dromous tha katharisoun ta freatia,tha dwsoun aukseiseis,tha kanoun epektaseis metro tha proteinoun tram
proasteiako,ekswteriki periferiaki!ola ta panta twra tha ta poun ola twra tha ta dilwsoun kai opws panta den tha ginei tipota.Den pisteuw se autous tipota
Stin zwi exoume panta
Auto pou mas aksizei kai emeis autous tous politikous exoume!na tous xairomaste loipon!
Για τον φίλο Ανώνυμο (2:38). Οποιος βιάζεται σκοντάφτει και γράφει κουτσά. Το Θεσσαλονικ έγινε Θεσσαλονίκη αλλα το εξυγχρονισμός αντι για εκσυγχρονισμός δεν διορθώνεται με τίποτα :)
Δες το ως ποιητικη αδεια του συγγραφέα:))
Όταν στην Θεσσαλονίκη δεν τρέχει κάποιο θέμα πέφτει η "θαλάσσια συγκοινωνία" στο προσκήνιο! Πολλοί Θεσσαλονικείς θα αναπολούν τα πλοιάρια "Ιουλία", "Αλέξης" και παλαιότερα το "Θεσσαλονίκη" που ξεκινούσαν απέναντι από το παλιό αμερικανικό προξενείο και κατέληγαν στην Αγία Τριάδα, στην Περαία και στους Νέους Επιβάτες για την εξυπηρέτηση των λουομένων! Μετά τους σεισμούς του 1978 όμως, στην Θεσσαλονίκη έγινε μόδα το 2ο σπίτι στην Χαλκιδική και για την ασφάλεια των πολιτών διανοίχτηκαν τότε μια σειρά δρόμων (Δελφών, Νέα Εγνατία, Κωνσταντινουπόλεως και το τμήμα του περιφερειακού από Πυλαία (διασταύρωση αμερικανικής γεωργικής σχολής ώς την Καρδία). Έτσι τα μπάνια της Θεσσαλονίκης (και εξ αιτίας της ρύπανσης του Θερμαϊκού) έφυγαν στην Χαλκιδική. (Η Χαλκιδική επείγεται άμεσα σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου)Το "Ιουλία" παρέμεινε έως το 1984 - 1985 οπότε αποσύρθηκε τελείως. Αντί της θαλάσσιας συγκοινωνίας θα ήταν δυνατόν να δημιουργηθεί ένα πλέγμα σύγχρονου μετρικού τραμ/ελαφρύ σιδηροδρόμου κατά μήκος της νέας παραλίας (αν μπάζωναν και 10 - 20 μέτρα και την παλιά παραλία θα ήταν δυνατόν η γραμμή να ξεκινά από το λιμάνι και να φαρδύνει και λίγο η λεωφόρος Νίκης) και παραλιακά να φτάνει ως το αεροδρόμιο της Μίκρας. Ο λόγος που προτείνεται ο τύπος του τραμ/ελαφρύ σιδηροδρόμου και όχι του "καθαρόαιμου" τραμ έναι ότι στην Αθήνα το τραμ στην παραλιακή ζώνη αποδείχθηκε απελπιστικά αργό! Ο ελαφρύς συδηρόδρομος (όπως δηλαδή το πάλαι ποτέ τραμ Περάματος στην σύγχρονη εκδοχή του) μπορεί να κινείται σε κανονικές σιδηροτροχιές και να πετύχει ικανοποιητικές ταχύτητες. Έπειτα η φαρδιά ζώνη της παραλίας στη Θεσσαλονίκη, η μη συνάντηση με κάθετους οδικούς άξονες ευνοεί κάτι τέτοιο. Το ότι ζητώ μετρικό δίκτυο και όχι πλάτους 1,435 m είναι επειδή το συνολικό πλάτος της διπλής γραμμής θα είναι μικρότερο, άρα περισσότερο όφελος για τους χρήστες της νέας παραλίας (πεζούς κ.λ.π.). Η κατασκευή της γραμμής πέραν του Ποσειδωνίου παραλιακά μπορεί να συνδιαστεί με την διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης στον Δήμο Καλαμαριάς με παράλληλη κατασκευή πεζοδρόμων - ποδηλατοδρόμων - πάρκων πρασίνου και χώρων αναψυχής - αθλοπαιδιών και δραστηροτήτων. Μετά δε την περιοχή της Μίκρας η γραμμή είναι δυνατόν να κινηθεί παράλληλα του δρόμου προς Μηχανιώνα ώστε να εξυπηρετούνται και ένα σωρό μετακινούμενοι προς τις επιχειρήσεις στην περιοχή της Πυλαίας, το Γήπεδο Καλαθόσφαιρας του Πάοκ, κάποιες σχολικές μονάδες, την αμερικανική γεωργική σχολή και να καταλήγει στο αεροδρόμιο. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθεί η Γ.Παπανδρέου/Ανθέων και η Ανδριανουπόλεως που μποτιλίαρουν με το παραμικρό. Η συνάντησή του δε με την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην γραμμή μετεπιβίβασης στην Μίκρα θα αποτελέσει εχέγγυο για την επιτυχία του εγχειρήματος.
Δημοσίευση σχολίου