Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2009

Υποδομές του μέλλοντος: Διπλή ζεύξη Μαλλιακού. Μια μεγάλη ιδέα


Τα έργα και ιδιαίτερα τα μεγαλόπνοα είναι αυτά που μας ενθουσιάζουν περισσότερο. ΄Ενα έργο το οποίο στο παρελθόν με διαφορετική μορφή έφτασε στο παρά πέντε. Μια νέα πρόταση που έρχεται. Ο φίλος επισκέπτης Γιώργος Κανέλλης μου έστειλε μια δημοσίευση που βρήκε και είναι εξαιρετική. Είναι η παρακάτω:
"Η διπλή ζεύξη του Μαλιακού ξεκινά ανάμεσα στον Αγιο Κωνσταντίνο και τα Καμένα Βούρλα, στην θέση Ασπρονέρι και περνά με γεφύρωση στο ακρωτήρι "Λιχάδα" της Βόρειας Εύβοιας. Στη συνέχεια πορεύεται με συμβατική οδοποιία στη χερσαία ζώνη, στο Βόρειο άκρο της Εύβοιας, και καταλήγει στο ακρωτήρι "Βασιλίνα"απ' όπου με γεφύρωση περνά το δίαυλο Ωρεών και καταλήγει στο ακρωτήρι "Τάπια", κοντά στα διόδια της Πελασγίας. Συντομεύει τη διαδρομή για Αθήνα κατά 70 χλμ και δίνει χερσαία επικοινωνία στην Εύβοια με την Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία.
Κόστος
Είναι γεγονός ότι οι εκτιμήσεις των εισηγητών όσον αφορά το κόστος υλοποίησης του έργου κυμαίνονται από 600-1000 εκ. ευρώ. Τονίστηκε απ' όλους πως ο προσδιορισμός του κόστους θα εκτιμηθεί εφόσον προηγηθούν γεωλογικές έρευνες, γίνουν ερευνητικές γεωτρήσεις και ειδικές μελέτες οι οποίες είναι εντελώς απαραίτητες. Επιπλέον τονίστηκε ότι το κόστος του έργου δεν πρέπει να κριθεί στα στενά πλαίσια αυτού καθ' αυτού του έργου, αλλά από τα αναπτυξιακά οφέλη τα οποία θα προκύψουν για τον ευρύτερο ελλαδικό χώρο. (Υπόψη ότι το κόστος ολοκλήρωσης της ζεύξης Ρίου Αντιρρίου έφτασε στο ποσό των 750 εκ. ευρώ).
Απόσβεση έργου
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, το έργο μπορεί να αποσβεστεί σε 15 χρόνια, μόνο από την εξοικονόμηση καυσίμων."
ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ
Το έργο ζεύξης του Μαλιακού άνθισε την δεκαετία του 1990 και στα τέλη της δεκαετίας ήταν ήδη ένα ώριμο έργο προκειμένου να προκηρυχθεί ώς έργο (ίσως παραχώρησης) προκειμένου να συντομευτεί η απόσταση κατά 70χλμ ξεκινώντας απο τα Σκάρφεια Φθιώτιδος και φτάνοντας στις Ράχες Μαλιακού με την μορφή υποθαλάσσιας αρτηρίας. Αλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι το τμήμα αυτό έμεινε τελευταίο στην αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομος με δεδομένο την υπάρξη της ζεύξης του Μαλιακού.
Το έργο ήταν οικονομικά και τεχνικά ίσου μεγέθους με αυτό της γέφυρας Ρίου -Αντιρίου αλλάσκόνταψε πάνω στις αντιδράσεις κυρίως των πολιτών και πολιτικών της Λαμίας οι οποίοι υποστήριζαν ότι η Λαμία θα απομονωθεί απο αυτό το έργο. Με σφοδρές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες ακόμα και απειλές ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε πίσω κυρήσσοντας την άδοξη λήξη. Αυτό απογοήτευσε τους φορείς και πολίτες πάνω απο την Φθιώτιδα.
Για μένα τέτοιου είδους προτάσεις είναι όχι μόνο εξαιρετικές αλλά και ελπίδα για μεγάλα έργα του μέλλοντος. Με την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος θα συντομευτεί η απόσταση Αθήνας -Θεσσαλονίκης κατά 70χλμ και τη χρονοαπόσταση κατά 50 λεπτά περίπου. Φυσικά με την παραχώρηση των Εθνικών Οδών είναι εξαιρετική δύσκολο να "περπατήσει" καθώς θα συγκρούονται οικονομικά μεταξύ τους.
Ισως λοιπόν στο μέλλον να υπάρξουν άνθρωποι που θα τολμήσουν ένα τέτοιο έργο που πραγματικά θα είναι ένα μεγάλο κόσμημα για τη χώρα και ένα καταπληκτικό κατασκευαστικό επίτευγμα.
* Το έργο αυτό δεν υπόκειται σε άμεση μελλοντική χρήση αλλά είναι μια εξαιρετική πρόταση. Μπορεί να μην γίνει ποτέ. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν ονειρευόμαστε τέτοιου είδους έργα. Αλλωστε το λέει και ο πρόλογος αυτού του ιστολογίου "Εδώ θα βρείτε αναρτήσεις που αφορούν τα έργα υποδομών που είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα, αυτά που σχεδιάζονται αλλά ακόμα και αυτά .. που ονειρευόμαστε"

14 σχόλια:

Woody Allen είπε...

Συγγνώμη αφού έχουν γίνει πλέον τα έργα υπάρχει ρεαλιστική πιθανότητα να ξεκινήσει ποτέ αυτό το έργο. ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Δυστυχώς βέβαια διότι όλοι κάνουμε τώρα γύρω γύρω όλοι αλλά...

Andreas είπε...

Με τον πόνο μας παίζεις... Θα απομονωθεί λέει μία περιοχή... Τα τροχαία ατυχήματα που θα γλυτώσουμε και τον χρόνο δεν τον κοιτάει κανείς; Αλλά όσο οι πολιτικοί μας έχουν πελατειακή σχέση με τους ψηφοφόρους τους τόσο περισσότερο εξαρτημένοι θα είναι σε τέτοια αιτήματα.

Μου θύμισε αυτό που άκουσα για τα Τέμπη ότι δεν γινότανε το τούνελ τόσα χρόνια λέει γιατί αντιδρούσε η Εκκλησία που θα έχανε τα χρήματα από τα κεράκια...

Γεωργιος είπε...

Ειναι εντελώς ουτοπικο να μιλαμε για ενα τετοιο εργο, οποτε δε βλεπω το νοημα αυτης της αναρτησης εν ετει 2009. Το 2040 οταν θα εχουν ληξει και οι συμβασεις παραχωρησης ίσως αρχισει παλι η συζητηση.Αυτο με τα κερακια που λεει ο Αντρεας είναι υπερβολικο και σιγουρα δεν ειναι αυτος ο λογος.Γίνονταν προσπαθειες να κατασκευαστει ως δημοσιο εργο αλλα αυτο κατεστη αδυνατο για διαφορους λογους.

τρενομανής είπε...

Έχω τονίσει πάμπολες φορές, αλλά θα το τονίσω και τώρα: Οι απίθανης ανεπάρκειας πολιτικοί που διαχειρίζονται αυτό το δοίσμοιρο κράτος, εδώ και πολλές δεκαετίες, ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ πίσω από τις όποιες δήθεν αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών, ενοριών και λοιπών συμφερόντων, διότι αυτό τους βολεύει αφάνταστα! Τί σύμπτωση! Πάντοτε οι "αντιδράσεις πολιτών" οδηγούσαν ή στην ματαίωση κάποιου μεγάλου έργου ή στην τροποποίηση του σε απλούστερο και...οικονομικότερο! Ποτέ δεν έγινε αντίθετα και προκαλώ κάθε αναγνώστη αυτού του μπλοκ να αναφέρει έστω ένα παράδειγμα. Σας θυμίζω μερικά από τα έργα που ματαιώθηκαν ή τροποποιήθηκαν από...αντιδράσεις αγανακτησμένων πολιτών: Επέκταση παραλίας Θεσσαλονίκης, Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, Επέκταση Μετρό πέραν της πλατείας Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Ζεύξη Μαλλιακού και ένα σωρό άλλα. Αντίθετα, εκεί που ΗΘΕΛΕ η πολιτεία παρέκαμπτε όλα τα δήθεν "εμπόδια" (λ.χ. εσωτερική εριφερειακή οδός Θεσσαλονίκης, γήπεδο Παναθηναϊκού, νέο Δημαρχειακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, Δίκτυο Τραμ - ειδικά στην οδό Αχιλλέως και στην παραλιακή στην περιοχή Παλαιού Φαλήρου κ.λ.π.). ΠΟΤΕ δεν επιλέχθηκε μια πιο σύνθετη και τεχνικά δυσκολότερη λύση (άρα και ακριβότερη) αλλά πάντα η οικονομικότερη και πιο εύκολη...

Ανώνυμος είπε...

Αφού μας προκαλείς....Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, Επεκτάσεις Αττικής Οδού, Εγνατία Οδός στην περιοχή των Γρεβενών.......

Ανώνυμος είπε...

Ωραία τα σούπερ οδικά έργα, αλλά έχει σκεφτεί κανείς ότι η Λιχάδα είναι μια από τις τελευταίες ανέγγιχτες και πανέμορφες τοποθεσίες στην Ελλάδα; Είπαμε ανάπτυξη, αλλά όχι με κάθε κόστος. Προσωπικά, αν και λόγω συχνής διέλευσης με συμφέρει αφάνταστα η συντόμευση των διαδρομών στο συγκεκριμένο σημείο, πιστεύω ότι μισή ώρα νωρίτερα στη Θεσσαλονίκη δεν αντισταθμίζει την οικολογική καταστροφή της Εύβοιας - γιατί περί αυτού πρόκειται και ας μην κρυβόμαστε...

τρενομανής είπε...

Για τον τελευταίο φίλο "ανώνυμο":
1.Επεκτάσεις της Αττικής οδού: ας όψονται τα τεράστια κέρδη από την αξιοποίηση των διοδίων και την μελλοντική χρήση των δρόμων! Ερώτηση Νο1: Από πότε έχει εξαγγελθεί η επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο - Ραφήνα; Τι έχετε ακούσει για την υλοποίηση αυτών των γραμμών; Απάντηση: Τίποτα διότι...αντιδρούν οι τοπικές κοινωνίες που θα έλθει ο κακός σιδηρόδρομος! Ερώτηση Νο2: Γιατί για την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα - Αγία Μαρίνα δεν ακούστηκε τίποτα για παράλληλη με τον δρόμο επέκταση ΚΑΙ του προαστιακού; Απάντηση: Ο προαστιακός θα μας κόβει εισπράξεις από την χρήση των διοδίων! Ας παίρνουν το...ΙΧ τους οι άνθρωποι. Τι τον θέλουν τώρα τον προαστιακό τώρα... Ερώτηση Νο3: Τι ακούστηκε για την επέκταση του προαστιακού (προγραμματισμένη από τη δεκαετία του 1980) προς Ελευσίνα μέσω του παλαιού (και ήδη χρησιμοποιούμενου) σιδηροδρομικού διαδρόμου Αγιοι Ανάρυροι - Άνω Λιόσια - Ελευσίνα; Απάντηση: Απόλυτη σιγή. Στην Ελευσίνα ας πάει κάποιος και ας έρθει με το ΙΧ μέσω Αττικής οδού, να μας δώσει και το διόδιο ντε! Ερώτηση Νο4: Γιατί καθυστερούν εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια (να μην γράψω 10) την ηλεκτροκίνηση μεταξύ Χαλκίδας - Πειραιά; Απάντηση: Μα για να πας με το ΙΧ, με το αζημίωτο στα διόδια! Άλλωστε κάτι κακοί και περίεργοι τύποι μας έκλεβαν το καλώδιο! Την ημέρα το στήναμε και τη νύκτα μας το κλέβανε...Ερώτηση Νο5: Γιατί έκαναν μόνο...24 μήνες για να ηλεκτροκινήσουν το τμήμα Νερατζιώτισσα - Άνω Λιόσια και έπρεπε να αλλάξει κανείς από Αθήνα 3 φορές τρένο σε απόσταση 10 km; Απάντηση: Μα για να αγανακτήσεις και να μην το ξαναπάρεις ποτέ, ώστε να κινείσαι μόνο με το ΙΧ σου (μέσω διοδίων Αττικής παρακαλώ).
Τέλος όσον αφορά την Εγνατία ήταν Εθνικός Στόχος, με πολύ μεγάλη πίεση από πλευράς Ε.Ε για την υλοποίησή της και την χρηματοδότησή της επίσης. Σε πολύ λίγο καιρό θα δείτε και τους πολυαναμενόμενους σταθμούς διοδίων (με το αζημίωτο). Να γιατί οι αγαπητοί μας πολιτικάντηδες δεν σταμάτησαν στις δήθεν αντιδράσεις πολιτών...Επομένως μην ψάχνετε τζάμπα. Οι πολιτικάντηδες όποτε θέλουν κρύβονται πίσω από τις αντιδράσεις πολιτών, από τις...κλοπές καλωδίων και από άλλα απίθανα γεγονότα και δικαιολογίες για να ΜΗΝ υλοποιούν έργα. Έτσι καταφέρνουν να την περνούν ζάχαρη, από τη μια να μας νανουρίζουν με μακέτες, μελέτες και εξαγγελίες, ώστε να μην ξεσηκωνόμαστε και να πηγαίνουμε για ύπνο ήσυχοι, από την άλλη δε, όταν τα συμφέροντα είναι χοντρά, τότε να μην τους σταματά ούτε ο...Θεός!

Ανώνυμος είπε...

Μας....προκάλεσες να βρούμε έστω και ένα παράδειγμα.Ε...βρήκαμε.

Από πότε η κατασκευή μιας γέφυρας σημαίνει οικολογική καταστροφή?
Σε αυτή τη Λιχάδα πως πάει ο κόσμος μέχρι τώρα? Με τα πόδια? Δεν έχει δρόμο?

Unknown είπε...

Άλλο πράγμα ένας μικρός δρόμος που κατεβαίνει από το βουνό και άλλο 2 τεράστιες γέφυρες που θα συγκεντρώσουν στα άκρα τους σύντομα πολύ περισσότερο τσιμέντο πέραν του δικού τους. Μην τα βλέπουμε ασπρο-μαύρο τα πράγματα :P Άπειρα περισσότερος κόσμος θα διέρχετε από την περιοχή. Σίγουρα θα ξεφυτρώσουν πολλά κτήρια, εμπορικού και μη ενδιαφέροντος. Βέβαια εγώ δεν πιστεύω ότι θα επέλθει λόγω των παραπάνω η ύψιστη καταστροφή, αλλά σίγουρα θα αλλάξει πολύ η όψη και ο κόσμος της περιοχής. Θέλει μεγάλη προσοχή από τους υπεύθυνους για να μην καταντήσει να μοιάζει η Λιχάδα με... το Μεγάλο Πεύκο.

lectoras είπε...

Η οικολογική καταστροφή θα μπορούσε να έρθει λόγω της σύνδεσης, καθώς οι περιοχές αυτές που δεν είναι προσβάσιμες, θα βρισκονται ξαφνικά σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα και θα γίνουν φιλέτα για τους μεγάλους εργολάβους.

Και όπως φαίνεται το ελληνικό κράτος δεν καταφέρνει μέχρι τώρα να προστατεύσει το περιβάλλον.

Αλλά αναρωτιέμαι κι εγώ, μετά την κατασκευή των έργων που έχουν δημοπρατηθεί ή βρίσκονται στη διαδικασία, ποια έργα θα μπορούσαν να χρησιμέυσουν?

Ανώνυμος είπε...

Καλά , εδώ η Εύβοια δεν έχει δρόμους και θρηνεί νεκρούς σε τροχαία , η διπλή ζεύξη μας μάρανε . Αυτό η θα γινότανε , η ο Μαλιακός . Και τα δύο γιατί ? Μας τελείωσαν οι ανάγκες δρόμων ? Απλά κάποοι πήγανε , φάγανε , ήπιανε , είπανε και καμμιά μ..... να περνάει η ώρα . Καλά από το τεε δεν περίμενα και τίποτα διαφορετικό . Είναι γνωστός ο ρόλος του 30 χρόνια τώρα .

Ανώνυμος είπε...

Καταρχήν το ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να γίνουν όλα, το καταλαβαίνω και συμφωνώ. Αλλά αδυνατώ να πιστέψω ότι υπάρχει άνθρωπος που ισχυρίζεται ότι όποιος πηγαίνει από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη πρέπει εις τον αίωνα τον άπαντα να κάνει τον 60χλμ γύρο του θριάμβου του Μαλιακού...Αυτό με μαραίνει λίγο...

Αλλά από την άλλη, έχουμε και τους άλλους φίλους μας που λένε ότι πρέπει να γκρεμοτσακιζόμαστε μέσω Χαλκίδας για να θαυμάσουμε την Β.Εύβοια...γιατί αν πάμε πάρα πολλοί θα την καταστρέψουμε..

Κάτι δεν πάει καλά με την παραπάνω λογική...δε βρίσκετε?

Ανώνυμος είπε...

Oταν φτιάξουμε τους απαραίτητους αυτοκινητόδρομους και σιδηρόδρομους , τότε μπορούμε να αρχίσουμε να συζητάμε γιά βελτιώσεις και συντομεύσεις . Αλλιώς είναι σαν να μένουμε σε τσαντήρι και να συζητάμε τι μηχανισμούς θα βάλουμε στα ντουλάπια της κουζίνας .

Andreas είπε...

Διαφωνώ φίλε Ανώνυμε... Οι οδικοί άξονες:

1. Αθήνα-Θεσσαλονίκη
2. Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι
3. Ηγουμενίτσα-Κήποι (σύνολο Εγνατίας)

και μάλιστα με την σειρά που τους αναφέρω θεωρώ ότι είναι η ραχοκοκκαλιά των μεταφορών (ανθρώπων και εμπορευμάτων) της Ελλάδας και πρέπει πρώτα να αναπτύσσουμε και να εξελίσσουμε αυτούς και όταν φτάσουμε στο σημείο να είναι και οι τρεις εφάμιλλοι των ευρωπαϊκών να αναπτύξουμε το ίδιο δίκτυο και στις υπόλοιπες περιοχές. Πρώτα το νούμερο 1, μετά το 2 και τέλος το 3.

Η ζωή της χώρας (εμπορική, κοινωνική, πολιτική, κλπ) εξαρτάται από τα συγκεκριμένα δίκτυα επικοινωνιών που στην ουσία δεν είναι δίκτυα αλλά σημεία ένωσης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα