Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2009

ΒΟΑΚ: Πρόοδος αργή...


Ο ΒΟΑΚ είναι ένα ακόμα γεφύρι της Άρτας καθώς εξαιρέθηκε από τους δρόμους με παραχώρηση κινδυνεύοντας έτσι να τελειώσουν τα έργα σε αρκετά χρόνια από σήμερα. Η πρόοδος είναι τόσο αργή που περνάν τα χρόνια και οι αλλαγές στο τοπίο είναι σχεδόν αόρατες. Την Κρήτη την επισκέπτομαι τακτικά και είμαι απογοητευμένος από την κατάσταση του οδικού δικτύου που σε μερικές περιπτώσεις είναι δεκαετίας 1950.
ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
Αναφορές στο οδικό τμήμα: Σταλίδα, Μάλια, Τάρμαρος, όρια νομού Λασιθίου μας λένε ότι τα έργα κυλάνε με ρυθμούς χελώνας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τόσο ο νομάρχης Λασιθίου, όσο και οι φορείς της περιοχής, έχουν εκφράσει κατ' επανάληψη την ανησυχία τους για τη μεγάλη καθυστέρηση που σημειώνεται, αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη να δοθεί σε κυκλοφορία το συγκεκριμένο τμήμα.
Αν και οι δηλώσεις των υπευθύνων της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ και της αναδόχου εταιρίας συγκλίνουν στο γεγονός ότι το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2010. Ιδιαίτερα η δεύτερη εργολαβία στο τμήμα (Σταλίδα-Τάρμαρος-όρια νομού Λασιθίου), που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των χωματουργικών εργασιών. «Ενδιαφερόμαστε για την άμεση ολοκλήρωση των δύο αυτών έργων, τα οποία έχουν δημοπρατηθεί από το 2005 και 4 χρόνια μετά, και δεν έχουν ολοκληρωθεί», τόνισε ο νομάρχης Λασιθίου κ. Σήφης Αναστασάκης.
«Θελήσαμε να επισκεφθούμε τα συγκεκριμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, προκειμένου να δούμε την πρόοδο που σημειώνεται σε αυτά. Αυτή τη χρονική περίοδο, η πρόσβαση στο Λασίθι γίνεται μέσω του οικισμού των Μαλίων, με απαράδεκτες χρονικές καθυστερήσεις για τους επισκέπτες της περιοχής μας και μεγάλη επικινδυνότητα. Μετά τη συνεργασία που είχαμε με το διευθυντή της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ, ζητήσαμε να μας γνωστοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα των εργασιών».
ΝΟΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Δηλώσεις είχαμε όμως και το καλοκαίρι που πέρασε απο τον Νομάρχη Ρεθύμνου για τα έργα του ΒΟΑΚ που βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο. Εγιναν οι παρακάτω προτάσεις που αφορούν (ακόμα) τις μελέτες για τα παρακάτω οδικά τμήματα:
-Βρύσες- Πετρέ συμφωνούν με την εντολή του ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τις μελέτες προκειμένου να κατασκευαστεί και ο κόμβος Γερανίου.
-Κόμβος Αμαρίου-Σκαλέτα. Δεν συμφωνούν με την απλή διαπλάτυνση του δρόμου. Αντίθετα προτείνουν νοτιότερη χάραξη σύμφωνα και με τη γνώμη του μελετητή μέχρι την περιοχή του Σταυρωμένου.
-Σταυρωμένου-Γεροπόταμος-Εξάντη. Συμφωνούν με την πρόταση του μελετητή (καμία αναφορά σε αυτήν)
-Εξάντη-Φόδελε Εδώ δεν υπάρχει καν μελέτη!!! προτείνουν να γίνει έστω μια μελέτη που να προβλέπει διαπλάτυνση και νέα χάραξη οπου αυτό απαιτείται. Ετσι τα έργα πάνε πίσω αγαπητοί μου ένα ενδιάμεσο τμήμα είναι πολύ πιο πίσω από τα υπόλοιπα με αποτέλεσμα να τραβάει πίσω ΟΛΟ το έργο....
-Σούδα- Ακρωτήρι. Υπάρχει ανολοκλήρωτη μελέτη με την οποία δεν συμφωνούν ιδιαίτερα.
Επίσης η Νομαρχία Ρεθύμνου καταγγέλλει ότι οι μελέτες στο Νομό Χανίων περιλαμβάνει νέες χαράξεις ενώ στο Νομό τους μόνο αναβάθμιση με μικρότερο πλάτος κλπ.
Ο ΒΟΑΚ είναι ένας δρόμος πάνω από 250χλμ. Αντί οι μελέτες να περιλαμβάνουν 3-4 κομμάτια και να διενεργούνται συμπληρωματικά η μία στην άλλη, έχουν σπάσει σε 100 τμήματα και ανάλογα με τα τοπικά μικροσυμφέροντα υπάρχουν και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Κακοί δρόμοι, λάθος χάραξη, λάθος στροφές, επικινδυνότητα κλπ.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τμηματικη ανακατασκευη: με στηθαιο, ηλεκτροφωτισμο....θα μπορουσε να γινει και παραλληλη αναπτυξη σιδηροδρομικης γραμμης

ας εχει και διοδια εν αναγκη ο ΒΟΑΚ ή βοας

τρενομανής είπε...

Πάντοτε απορούσα με τους αγαπητούς μου συμπολίτες στην Κρήτη πως είναι δυνατόν να μην έχουν πάρει μέχρι σήμερα τις κουμπούρες τους και να αρχίσουν να κυνηγούν τους πολιτευτάδες και τους πολιτικάντηδές τους που εδώ και 35 χρόνια δεν εξασφάλισαν στην Κρήτη ένα στειχειώδη, σοβαρό κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ένα μέρος που στηρίζει την Εθνική οικομία με εκατομύρια ευρώ συνάλλαγμα (τώρα πια έσοδα), με πολύ υψηλή αγροτική παραγωγή και εξαγωγές, αλλά και ένα μέρος που κατακλίζεται από εκατομύρια τουρίστες και μεταφέρει την εικόνα της χώρας μας σε πολλά μέρη στον κόσμο. Αντί λοιπόν να εξασφαλίσουν στο νησί αξιοπρεπείς και σοβαρές υποδομές,το έχουν εγκαταλείψει στην τύχη του... Ο ΒΟΑΚ ως κλειστός σύχγρονος αυτ/μος πρέπει να ξεκινά από το Καστέλι Κισσάμου και καταλήγοντας στην Σητεία να συνδέει όλες τις ενδιάμεσες πόλεις και κυρίως τις 4 πρωτεύουσες των νομών. Παράλληλα πρέπει να υλοποιηθούν και μια σειρά κάθετοι κλειστοί οδικοί άξονες, στο νομό Χανίων ως τη χώρα Σφακίων, στο νομό Ρεθύμνου ως την Αγία Γαλήνη, στο νομό Ηρακλείου ως τις Μοίρες, το Τυμπάκι και τα Μάταλα και στον νομό Λασιθίου ως την Ιεράπετρα (τουλάχιστον...)
Κάποτε στην Κρήτη συζητούσαν και για ΝΟΑΚ...Σήμερα αυτό φαντάζει ως ανέκδοτο που προκλεί δυνατά χάχανα. Από την ένωση της Μεγαλονήσου με την Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από μελέτες για την κατασκευή Β. Σιδ/κου Α.Κ. Τελικά προέκυψε τη δεκαετία του '20 μια 10 χλμ. μετρική σιδ/κη γραμμή από το λιμένα Ηρακλείου προς τα δυτικά για την μεταφορά από παρακείμενο λατομείο ογκόλιθων για την κατασκευή του λιμένα Ηρακλείου...Απομινάρι της η ατμομηχανή σειρά ζς στην είσοδο του λιμανιού. Σήμερα έχουμε τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. Αυτό προέκυψε έπειτα από μακρές συζητήσεις και μελέτες για επέκταση του 2ου αεροδιαδρόμου του αερολιμένα Ν. Καζαντζάκης μέσα στην θάλασσα...Να δούμε κι εκεί τι εξελίξεις θα έχουμε διότι από μελέτες, μακέτες, προκηρύξεις και εξαγγελίες πάμε πολύ καλά, μόνο στην υλοποίηση υστερούμε πολύ...Η Κρήτη (όπως και όλη η υπόλοιπη Ελλάδα) έχει ανάγκη σοβαρών έργων υποδομής, έργα που δεν μπορούν να περιμένουν κι άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Πάιδια το πελατειακό σύστημα της Κρήτης είναι απίστευτο μόνο στη Σικέλια η στην Κολομβία συναντάμε τέτοιου είδους πολιτικό σύστημα.Ολό αυτό το σύστημα όπως είναι φυσικό έχει επιπτώσεις και στην κατασκευή του ΒΟΑΚ

Ανώνυμος είπε...

Θα μπορούσε να τον χρηματοδοτησει μια εταιρια και μετά να βάλουνε διόδια.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα