Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009

Υποδομές: τι εκρεμμότητες πρέπει να γίνουν έργα;

Το νεοσύστατο Υπουργείο Υποδομών μας χαροποιεί ιδιαίτερη αφού (λογικά) θα είναι ένα Υπουργείο παραγωγής έργων. Χωρίς αγκυλώσεις άλλων αρμοδιοτήτων θα αφοσιωθεί στα έργα που έχει ανάγκη η χώρα. Να σας πω εδώ ότι το Υπουργείο Υποδομών είναι συγχώνευση του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και του Υπουργείου Μεταφορών.
Κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σωστή κίνηση αφού είχαμε τόσα χρόνια έργα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και λειτουργία από το Μεταφορών. Πλέον έχει πλήρη έλεγχο και αυτό ίσως λειτουργήσει θετικά.
Οι εκκρεμότητες που υπάρχουν τόσο σε έργα υπό δημοπράτηση όσο και σε έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν είναι πολλά. Ας ρίξουμε μια ματιά.
ΟΔΙΚΑ
Περιμένουμε τις προσφορές στα τέλη του έτους για του Αυτοκινητόδρομους Αττικής. Περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης για τις εργολαβίες του Άκτιο- Αμβρακία. Έχουμε αναμονή για τη δημοπράτηση για τμήματα του ΒΟΑΚ, τμήματα καθέτων της Ιόνιας Οδού (Λευκάδα -Άκτιο, Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα κλπ).
ΜΕΤΡΟ
Σε εξέλιξη 2 διαγωνισμοί: επέκταση της Γραμμής 3 Χαϊδάρι- Δημοτικό Θέατρο, και της βασικής γραμμής στη Θεσσαλονίκη Πατρικίου- Μίκρα. Σε αναμονή για το διαγωνισμό της νέας γραμμής 4 μήκους 20χλμ και 20 σταθμούς. Θα μπει σε φάση μελέτης από προμελέτη η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον; Εξελίξεις και για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης Δημοκρατίας-Νικόπολη. Προώθηση του διαγωνισμού του ΗΣΑΠ ΚΑΤ-Εθνική Οδός (20χλμ)
ΤΡΑΜ
Αναβάθμιση του ρόλου του Τραμ στην Αθήνα είναι το ζητούμενο μετά τη βύθιση του κατά τα 5 τελευταία χρόνια. Αναμένουμε τον ανάδοχο για την επέκταση προς Πειραιά αλλά και πραγματοποίηση και άλλων επεκτάσεων και σε άλλες περιοχές στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Επίσης περιμένουμε την ολοκλήρωση της μελέτης για το Τραμ της Πάτρας και τη δημοπράτηση του αλλά και την προώθηση του σε Γιάννενα, Βόλο, Λάρισα και αλλού.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ-ΟΣΕ
Το μπάχαλο που υπάρχει γενικώς στα έργα σιδηροδρόμου δεν το καταλαβαίνω. Γιατί να χρειάζεται διπλός και τριπλός χρόνος για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο; εν πέσει περιπτώσει περιμένουμε με αγωνία την εκτεταμένη ηλεκτροκίνηση από το Αεροδρόμιο και το Κιάτο μέχρι τη Χαλκίδα, τη Θήβα και τον Πειραιά. Νισάφι! Πολλαπλασιασμός των δρομολογίων και αξιοπιστία στα δρομολόγια και επίσπευση των έργων τόσο στον Κεντρικό Σταθμό Αθήνας όσο και στον άξονα αναβάθμισης σε 4 γραμμές Αθήνα- ΣΚΑ (και λειτουργίας του Σταθμού). Δρομολόγηση της επέκτασης μέχρι το Λαύριο και εκκίνηση της διαδικασίας επέκτασης προς Ραφήνα. Υπογειοποίηση και της γραμμής προς Ελευσίνα.
Επέκταση του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Σέρρες, και Χαλκιδική.
Να δημοπρατηθούν επιτέλους τα εναπομείναντα τμήματα υποδομής στο τμήμα μέχρι το Αίγιο και φυσικά μέχρι την Πάτρα και τα έργα επιδομής που εκκρεμούν και αυτά (δεν έχουν δημοπρατηθεί καν) μέχρι τη Ροδοδάφνη. Εδώ χρειάζεται εντυπωσιακή επίσπευση.
Επικαιροποίηση του δυτικού άξονα και της σιδηροδρομικής Εγνατίας.
ΛΙΜΑΝΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Εδώ ξεχωρίζει η δημοπράτηση αρχή του έτους του Νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι. Επίσης έχουμε σημαντικές δημοπρατήσεις στους λιμένες Ηγουμενίτσας και Πάτρας.
Όπως καταλαβαίνετε είναι ένα βουνό από έργα που περιμένουν χρόνια να γίνουν πραγματικότητα και όχι μόνο να τα συζητάμε. Κάποια μπορούν να περιμένουν. Είναι όμως και μερικά που πρέπει να γίνουν πολύ σύντομα προκειμένου να βοηθήσουν στην απεμπλοκή τόσων πολλών έργων...

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Exete dikio Ke Karagiannh polla erga einai na ginoun kai h kinhsh ths enopoihshs tou ypoyrgeiou metaforwn kai dhmosiwn ergwn einai poly swsth. Ayto shmainei oti to Tram kai o OSE empiptoun pia sto neo ypourgeio kai den tha paramelhthoun toso poly.

Me tis kallyteres eyxes ston neo ypourgo Ko Reppa kai me enan eygeniko apoxairetismo ston Ko Souflia, ton isws mono aksio ypourgo ths tews kybernhshs.

Anastashs Tsirigkidhs

τρενομανής είπε...

Εξαιρετική η ανάρτηση αυτού του του σχολίου κε Καραγιάννη και σας αξίζουν ειλικρινά συγχαρητήρια για αυτό και για ολόκληρο γενικά το μπλοκ σας! Θα ήθελα να προσθέσω κάποιες λεπτομέρειες για τα έργα υποδομών (κυρίως μεταφορών) που απαιτούν οι Μεσογειακοί Αγώνες. Πρώτα από όλα πρέπει να σταματήσει άπαξ και διαπαντός το γενικό ελληνικό φαινόμενο να γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι θα διοργανώσουμε κάτι (ολυμπιακοί, μεσογιακοί κ.λ.π.), αλλά να μην πραγματοποιούμε στο μεταξύ τίποτα, ώστε όλα τα έργα αφενός να δοθούν με απευθείας ανάθεση, με ότι αυτό συνεπάγεται (σκάνδαλα, μίζες, πολαπλάσιο κόστος κ.λ.π.) και αφεταίρου να υλοποιούνται λιγότερα από τα μισά έργα που έχουν σχεδιαστεί επειδή δήθεν δεν προλαβαίνουμε...Χώρια η ποιότητα των έργων, που θέλοντας και μη, παραλαμβάνονται όπως όπως, προκειμένου να μην εκτεθεί η χώρα μας διεθνώς και γίνει ο παγκόσμιος περίγελος.
Πιο συγκεκριμένα, για τις υποδομές Λαρίσης - Βόλου: Ακούγεται εδώ και καιρό ότι στον Βόλο σχεδιάζουν την κατασκευή τραμ. Ο Βόλος ΔΕΝ έχει ανάγκη την κατασκευή δικτύου ΤΡΑΜ, διότι είχε την τύχη να αναπτύξει ένα δίκτυο σιδηροδρόμου τόσο αστικού, όσο και υπεραστικού, του οποίου οι υφιστάμενες υποδομές μπορούν να καλύψουν αν όχι απόλυτα, σε πολύ υψηλό βαθμό τις ανάγκες των κατοίκων του, αλλά και τις ανάγκες που θα προκύψουν από τους Μεσογειακούς Αγώνες. 1ον Τραμ προς την περιοχή Αλυκών - Σωρού: Το ΤΡΑΜ από την εμπειρία της Αθήνας, αν και πολύ χρήσιμο, αποδείχθηκε αρκετά πιο αργό από ένα λ.χ. τύπο προαστιακού σιδηροδρόμου. Έχω ξανατονίσει ότι από την εποχή των αρχών δεκαετίας 1970 έχει κατασκευαστεί μονή σιδηροδρομική γραμμή από τον Σ.Σ.Βόλου που καταλήγει στον σημερινό βιολογικό σταθμό, με σκοπό την διαπόρθμευση σιδ. βαγονιών από Ιταλία - Ευρώπη προς Συρία (κάθετος σιδ. άξονας Βόλου - Ηγουμενίτσας). Αυτή η σιδηροδρομική γραμμή πολύ εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε μονή γραμμή προαστιακού, ηλεκτροκίνητη ή μη και επεκτείνοντάς την να εξυπηρετεί τόσο την βιομηχανική περιοχή, έπειτα την περιοχή των Αλυκών, όσο και την περιοχή του Σωρού, για να μην αναφέρω και την περιοχή της νέας Αγχιάλου. Ο προαστιακός αυτός θα είναι ταχύτατος και θα έχει το πλεονέκτημα ότι θα ξεκινά από τον Σ.Σ. Βόλου, με δυνατότητα ανταπόκρισης αμαξ/χιων από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, άλλες πόλεις της Θεσσαλίας, 2ον: Κωπηλατοδρόμιο λίμνης Κάρλας: Ο σιδηρόδρομος από Βόλο έως το Βελεστίνο υπάρχει ήδη, με επιδομή ανακατασκευασμένη εδώ και 5 - 6 χρόνια (λείπει η ηλεκτροκίνηση). Από τον Βελεστίνο ξεκινά ξεχωριστή σιδ/κη γραμμή η οποία περνά με αερογέφυρα την Ε.Ο. Βελεστίνου - Βόλου για την εξυπηρέτηση του εργοστασίου αρμάτων. Με επέκταση αυτής της γραμμής (σε απόλυτα πεδινό έδαφος) και μετατροπής της σε μονή προαστιακή (ηλεκτροκίνητη ή μη) μπορεί να φτάσει έως τις εγκαταστάσεις του κωπηλατοδρομίου της λίμνης Κάρλας. Έτσι από το Βόλο σε 20 και από τη Λάρισα σε 35 min μπορεί κάποιος να βρίσκεται στο κωπηλατοδρόμιο, 3ον:Ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Λαρίσης - Βόλου και Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας και μετατροπής της σε προαστιακό δίκτυο: Ενώ για 110 χρόνια υπήρχε απευθείας σιδ/κη σύνδεση του Βόλου με όλες τις Θεσσαλικές πόλεις, με την διαπλάτυνση του τμήματος Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα δεν διατηρήθηκε ουτέ ένα δρομολόγιο απευθείας, αλλά μόνο με μετεπιβίβαση και αναμονή στη Λάρισα για ώρες!!! Ο Βόλος για τους Μ.Α. πρέπει να εξασφαλίσει τουλάχιστον 6 δρομολόγια απευθείας σύνδεσης με όλες τις θεσσαλικές πόλεις εκ των οποίων τα 4 τουλάχιστον πρέπει να τερματίζουν στην Καλαμπάκα (Μετέωρα). Στα πλαίσια αυτά θα ήταν δυνατόν να διαπλατυνθεί και το υπόλοιπο τμήμα Παλαιοφάρσαλος - Βελεστίνος ως τμήμα του κάθετου σιδ/κου άξονα Βόλος - Ηγουμενίτσα, συντομεύοντας την διαδρομή για δυτική Θεσσαλία κατά 30 min...

τρενομανής είπε...

Τώρα πάμε στο σιδ/κο δίκτυο πόλης. Γνωρίζουμε ότι ο Βόλος ως τον Β΄Π.Π. διέθετε ατμήλατο αστικό σιδηρόδρομο (και ΟΧΙ τροχιόδρομο), ανεξάρτητο από την γραμμή του Πηλίου, της οποίας όμως τμήμα της γραμμής χρησιμοποιούσε. Ο αστικός αυτός σιδηρόδρομος ξεκινούσε από τον Σ.Σ. Βόλου και κατέληγε στην περιοχή του Άναυρου, διασχίζοντας ως γνωστόν την οδό Δημητριάδος (απομινάρια του σήμερα τα θερινά βαγόνια του τρένου του Πηλίου!). Παρουσιάζεται επομένως μια ιστορικά μοναδική ευκαιρία από τη μια ο Βόλος να αποκτήσει ένα σύγχρονο αστικό σιδηρόδρομο, με ταυτόχρονη αναβάθμιση όλης της σιδ/κης γραμμής Βόλου - Μηλεών σε ταχύτερη και ηλεκτροκίνητη! Σε αυτά τα πλαίσια προτείνεται: 1ον:Κατασκευή διπλής σύγχρονης ηλεκτροκίνητης και τηλεδιοικούμενης σιδ/κης γραμμής πλάτους 0,60 m Σ.Σ. Βόλου - Αναύρου, με κατασκευή διακλάδωσης Άναυρου - Εθνικού Κολυμβητηρίου - Εθνικού Σταδίου (Νέα Δημητριάδα). Η γραμμή αυτή θα ξεκινά από τον Σ.Σ. Βόλου, θα περνά από την διαχωριστική νησίδα εμπρός από το Δημαρχείο Βόλου και στο ύψος των παλαιών ψαράδικων θα στρίβει δεξιά προς παραλιακή λεωφόρο σε δικό της αποκλειστικό διάδρομο. Στο ύψος της παλαιάς αποθήκης Παπαστράτου θα ξαναβρίσκει και πάλι τον σιδ/κο διάδρομο της γραμμής Πηλίου και έπειτα παραλιακά (από την ίδια χάραξη σε αποκλειστικό όμως διάδρομο διπλής γραμμής) θα φτάνει στον Άναυρο και θα επεκτείνεται ως Εθν. κολυμβητήριο και Εθν. Στάδιο με διπλή στρώση γραμμής. Ενδιάμεσα μπορούν να κατασκευαστούν πολλές στάσεις όπως: Δημαρχείο, Λιμάνι, Μινέρβα, Παπαστράτος, Άγιος Κων/νος, Νοσοκομείο, Ξενία, Άναυρος, Σχολεία, Κολυμβητήριο, Εθν. Στάδιο. Το μικρό πλάτος γραμμής εξασφαλίζει τη μικρότερου δυνατού πλάτους ζώνης κατάληψης οδού, 2ον:Τμήμα Σ.Σ. Αναύρου - Αγριάς. Βελτίωση χάραξης, υποδομής και επιδομής μονής σιδ/κης γραμμής με ηλεκτροκίνηση του τμηματος Άναυρος - Αγριά, ώστε να παραλλαχθούν οι πολύ μικρής ακρίνας καμπυλότητας καμπές, ειδικά στην περιοχή της Γορίτσας και να αυξηθεί η Μ.Ω. ταχύτητα(όλα αυτά θα γίνουν στα πλαίσια της παράλληλης κατασκευής οδικής σύραγγας της Περ/κης Οδού Βόλου). Υλοποίηση περισσοτέρων στάσεων (τσιμέντα και 3-4 στάσεις μέσα στον αστικό ιστό της Αγριάς), 3ον: Τμήμα Αγριάς - Άνω Λεχωνίων: Εδώ χρειάζεται να κατασκευαστεί καινούργια χάραξη μονής ηλεκτροκίνητης σιδ/κης γραμμής που να προβλέπει στάσεις για την εξυπηρέτηση των αστικών περιοχών (λ.χ.Κάτω Λεχώνια κ.α.), 4ον: Τμήμα Άνω - Λεχώνια - Μηλιές: Εδώ απαιτείται ανακατασκευή της υποδομής (στρωτήρες οπλ. σκυροδέματος, συνεχής συγκολημμένη γραμμή) ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση και χειρουργικές επεμβάσεις βελτίωσης της χάραξης και άυξηση των ακτίνων καμπυλότητας στις καμπές, με όσο το δυνατόν διατήρηση της υφισταμένης διαδρομής, ώστε να μη στερηθεί η διαδρομή τουλάχιστον τα πέτρινα γεφύρια και τους διατηρηταίους Σ. Σταθμούς. Στόχος είναι από τη μια η αύξηση της ταχύτητας και από την άλλη η διατήρηση της γραφικότητας της γραμμής, 5ον προμήθεια 20 πενταβάγονων κλιματιζόμενων ηλεκτραυτοκινηταματαξών 70 - 80 θέσεων, με αυτόματο σύστημα ζεύξης για διπλή έλξη (όποτε αυτό χρειαστεί).

τρενομανής είπε...

Τέλος, έμεινε η σύνδεση του Πανθεσσαλικού Σταδίου. Στα πλαίσια προαστικοποίησης της υφισταμένης, ανακατασκευασμένης σιδ/κης γραμμής Λαρίσης - Βόλου (μένει η υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης) προτείνεται κατασκευή στάσης μετεπιβίβασης ακριβώς στην αερογέφυρα της σιδ/κης γραμμής με την περιφερειακό οδό Βόλου. Από εκεί με επιβίβαση σε σύγχρονα αστικά λεωφορεία, το στάδιο δεν απέχει ούτε καν 3 min!
Πριν κατασκευάσουμε οποιαδήποτε νέα υποδομή, ας ρίξουμε μια ματιά στις ήδη διαθέσιμες. Ας αξιοποιήσουμε τις διαθέσιμες υποδομές πετυχαίνοντας πολλαπλούς στόχους: Ανακατασκευάζοντας και εκσυγχρονίζοντας τα παραπάνω σιδ/κα δίκτυα ετοιμάζονται ταυτόχρονα και τμήματα των υποδομών του κάθετου σιδ/κού άξονα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται προπτικές για την περεταίρω επέκταση και βελτίωσή του. Όταν όμως δημιουργείται κάτι, έπειτα παρατιέται στην τύχη του, μετά ξεκινούμε κάτι άλλο το οποίο τελικά δεν ολοκληρώνεται, το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να κατασπαταλούμε τους λιγοστούς χρηματικούς μας πόρους, να χάνονται οι ευκαιρίες για ανάπτυξη και να ξεκινάμε πάλι από την αρχή με αποτέλεσμα τα έργα να μας φαίνονται τεράστια και πανάκριβα! Για αυτό ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ.
Ένα μικρό σχόλιο για τον αυτοκινητόδρομο Βελεστίνου - Βόλου: Είναι μακράν ο πιο κακοκατασκευασμένος "κλειστός" αυτοκινητόδρομος της Ελλάδος. Μετά από εκατόμβες νεκρών απαιτείται ΑΜΕΣΑ στα πλαίσια των Μεσ.Αγώνων ΣΟΒΑΡΉ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ στο μοντέλο Αττικής Οδού, ακόμα και αν στο Βελεστίνο χρειαστεί να καταβάλονται διόδια. Επίσης σοβαρές βελτιώσεις πρέπει να δεχθεί και η Περιφερειακή Οδός του Βόλου (κυρίως κατασκευή αερογεφυρών αντί σξηματοδοτών), ειδάλως και εκεί θα θρηνήσουμε σύντομα πολλά θύματα τροχαίων...

DESIRO EMU είπε...

Για να επισπευσουμε τις διαδικασιες αλλα και να μελετησουμε την μικρη τροποποιηση της γραμμης 4 στο τμημα Ευαγγελισμος-Κατεχακη για πιθανη επεκταση σε Βυρωνα και Καισαριανη ωστε η γραμμη 5 να μην χρειαστει να φτιαχτει, η δημοπρατηση της γραμμης 4 πρεπει να γινει μονο για το τμημα Αλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμος. Ετσι θα βρεθουν και πολυ πιο ευκολα τα χρηματα... Οσο για τον ΟΣΕ, ειναι τοσα τα εργα και οι τροποποιησεις που δεν ξερω τι θα πρεπει να πρωτο-κανει το υπ.υποδομων...Να τελειωσει την ηλεκτροκινηση σε 5 μετωπα, να τελειωσει τις κατασκευες του ΣΚΑ, του ΤΑΥΡΟΥ και ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ και να φτιαξει τον ΠΥΡΓΟ ΒΑΣΙΛΗΣΣΗΣ, να υπογειοποιησει τον υπολοιπο διαδρομο, να ανοιξει τον ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, να τελειωσει τις εργασιες για ελευση προαστιακου στην Χαλκιδα, να παραδοσει σε κοινη χρηση με τον προαστιακο το τμημα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ-ΘΗΒΑ και σε αποκλειστικη χρηση το ΟΙΝΟΗ-ΧΑΛΚΙΔΑ και να συμφωνησει με τον ΟΑΣΑ το απλο εισιτηριο να χρησιμοποιειται μεχρι τον ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟ, να αρχισει ελεγχους εισιτηριων, να καθαρισει λιγο τα τρενα και να τα φυλαξει καλυτερα, να αποκαταστησει στα ματια του αλαζονικου πολιτη την αξια του σιδηροδρομου...τι απο ολα αυτα να προλαβει μεσα σε 3 μηνες που ειναι ενα καλο σημειο για να αξιολογησουμε το εργο του νεου υπουργειου???

Καλη επιτυχια στον κ.Ρεππα και ας ολοκληρωσει επιτελους τα επιμαχα εργα με εντυπωσιακες επιταχυνσεις...
Αν και κρατω μικρο καλαθι...

Ανώνυμος είπε...

πρέπει ο ρυθμός πραγματοποίησης των έργων μετρό να διπλασιαστει.η αθήνα είναι η πιο μολυσμένη πόλη της ευρώπης.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4540259&ct=1
όλοι παίρνουν το αμάξι τους.θέλει δίκτυο μετρό παντού.αλλιώς θα πνιγούμε από το νέφος. κόσμος πεθαίνει απο τη μόλυνση της ατμόσφαιρας και στους υπόλοιπους μειώνεται το προσδόκιμο επιβίωσης.
peter

Ανώνυμος είπε...

υπαρχει υποσχεση πρωθυπουργου για μεσα σταθερης τροχιας στην Κρητη

Ανώνυμος είπε...

Geia hara anwnime 3:41 pote t eipe auto?eheis kapoio link n mou dwseis?

τρενομανής είπε...

Ο νέος Πρωθυπουργός ας ολοκληρώσει στη διάκεια της θητείας του τα σε πολλαπλά μέτωπα εκτελούμενα έργα και ας μην αναλώνεται σε μακέτες, μελέτες και εξαγγελίες. Από αυτές, διαχρονικά, έχουμε χορτάσει έως έμετου. Επαναλαμβάνω: στα 4 χρόνια της θητείας του να ολοκληρώσει όλα τα υπο κατασκευή σιδ/κα έργα, μετρό και προαστιακού. Αυτό δεν σημαίνει σε καμμιά περίπτωση ότι αφήνω έστω την παραμικρή υπόνοια ότι δεν πρέπει να κατασκευαστεί ο Β. Σιδ/κος Α.Κ.

τρενομανής είπε...

Στα σιδ/κα έργα προσθέσθε και αυτά που είναι υπό και προς υλοποίηση και κατασκευή: του τραμ και του ΗΣΑΠ. Για να μην παρεξηγούμαι...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα