Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009

Προαστιακός: Λαύριο ή Ραφήνα πρώτα; Ας συζητήσουμε


Η προηγούμενη ανάρτηση του Προαστιακού έγινε με σκοπό να γίνει μια ανασκόπηση στην μέχρι τώρα πορεία του ενδεχόμενου διαγωνισμού για το Λαύριο. Στο τέλος της ανάρτησης έθεσα το ερώτημα αν έπρεπε να προηγηθεί η επέκταση της Ραφήνας αντι του Λαυρίου. Με βάση τα σχόλια σας θεωρώ σκόπιμο η αμέσως επόμενη ανάρτηση του Προαστιακού να γίνει η βάση για αυτή τη συζήτηση.

ΛΑΥΡΙΟ ή ΡΑΦΗΝΑ;
Σίγουρα δεν πρόκειται να αποφασίσουμε εμείς ποια επέκταση θα γίνει πρώτα. Θα εξετάσουμε όμως αν είναι σωστή θέτοντας κάποια στοιχεία. Καταρχάς να πω ότι είμαι εξαιρετικά θετικός για την επέκταση που θα γίνει στο Λαύριο. Περνώντας όλο αυτό το διάστημα διερωτήθηκα για ποιο λόγο προχωρά πρώτα αυτή προς Λαύριο και όχι προς Ραφήνα. Το πιο βασικό επιχείρημα είναι η υποδομή που προσφέρει η Αττική Οδός. Ας δούμε λοιπόν.
Όταν αποφασίστηκε ο Προαστιακός να επεκταθεί προς την Ανατολική και Νότια Αττική υπήρχαν 2 σημαντικοί προορισμοί. Ο ένας σαν συνέχεια του διαδρόμου προς Αεροδρόμιο μέσω του σταθμού Κορωπί προς Λαύριο και ο άλλος προς Ραφήνα. Η επέκταση προς Λαύριο έχει το πλεονέκτημα να υπάρχει έστω και η υποτυπώδης υποδομή από την παλαιά γραμμή τρένου που υπήρχε. Επίσης το τέρμα της διαδρομής υπάρχει το Λιμάνι του Λαυρίου που μπορεί να γίνει ένα εναλλακτικό λιμάνι για την ακτοπλοΐα κυρίως. Από την άλλη η Ραφήνα έχει ως τέρμα ένα εξίσου σημαντικό λιμάνι το οποίο είναι συνεχώς αναπτυσσόμενο αλλά έπρεπε να περιμένουμε την επέκταση της Αττικής Οδού που το 2004 τερμάτισε αρκετά χιλιόμετρα πριν. Έτσι η απόφαση για επέκταση προς Λαύριο αποφασίστηκε αφού δεν υπήρχαν άλλα εμπόδια. Η μελέτη προχωρά και ο διαγωνισμός λογικά θα γίνει στα τέλη του 2010.
Η διαφορά από το 2004 με το 2009 είναι η εξής: η επέκταση της Αττικής Οδού σύμφωνα με τις νέες επεκτάσεις δεν πρόκειται να φτάσει στο Λιμάνι της Ραφήνας με αποτέλεσμα η επέκταση του τρένου εκεί να πρέπει να γίνει (μετά τον τερματισμό της Αττικής Οδού) με τον παραδοσιακό τρόπο της απαλλοτρίωσης ιδιοκτησιών και πέραν του ενδιάμεσου της Αττικής Οδού. Αυτό μάλλον δημιουργεί περισσότερα προβλήματα παρά λύνει καθώς θα πρέπει να αναλογιστούμε από που πρέπει να χαραχτεί αυτή η διαδρομή , με τι κόστος και φυσικά με ποιές αντιδράσεις.
Εγώ προσωπικά είμαι υπέρ της προώθησης της επέκταση πρώτα στη Ραφήνα για τα παρακάτω:
-Το Λιμάνι της Ραφήνας είναι πολύ πιο κοντά χιλιομετρικά από την Αθήνα (περίπου 30χλμ από το κέντρο της Αθήνας) και σε άμεση επαφή με τα Βόρεια Προάστια παρέχοντας γρηγορότερη πρόσβαση.
-Η ανάπτυξη των περιοχών κατά μήκος της Λ. Μαραθώνος αλλά και της Ραφήνας είναι πολλαπλάσια από αυτή στο διάδρομο προς Λαύριο , όπως και πληθυσμιακά.
Οι σταθμοί και τα χιλιόμετρα που πρέπει χρειάζονται για την προσέγγιση του λιμανιού της Ραφήνας είναι πολύ λιγότερα από εκείνη του Λαυρίου (επέκταση προς Λαύριο 8 Σταθμοί- 32χλμ), επέκταση προς Ραφήνα (4 Σταθμοί- περίπου 10χλμ).
-Το ίδιο το Λιμάνι της Ραφήνας είναι πολύ πιο εξελιγμένο σαν επιβατηγό από εκείνο του Λαυρίου με πολλά περισσότερα πλοία και δρομολόγια (όχι σαν υποδομές λιμανιού).
Από την άλλη:
--Η οδική σύνδεση του Λαυρίου είναι πολύ καλύτερη λόγω της Λεωφόρου Λαυρίου.
--Το Λιμάνι του Λαυρίου είναι πιο σύγχρονο και καλύτερο σε υποδομές σε σχέση με αυτό της Ραφήνας.
--Θα αναπτυχθεί και ένα τμήμα της Αττικής που τα τελευταία χρόνια έχει σχετικά παραμεληθεί.
Η εμπορική επιτυχία του μέσου και στη μία και στην άλλη περίπτωση θεωρώ πως είναι δεδομένη αλλά σαφέστατα αυτή προς Ραφήνα θα έχει πολύ μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία. Το Λαύριο όντας μια παλιά βιομηχανική πόλη δικαιούται ενός καλύτερου μέλλοντος και η έλευση του Προαστιακού είναι ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό βήμα. Η Ραφήνα από την άλλη δεν εξαρτάται σε μέγιστο βαθμό από το τρένο λόγω της μικρότερης απόστασης. Σίγουρα και οι 2 επεκτάσεις θα είναι μια μικρή συγκοινωνιακή επανάσταση για τα Μεσόγεια γενικότερα αφού η σημερινή κατάσταση είναι εξαιρετικά φτωχή με τα ΚΤΕΛ να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως μέχρι να ολοκληρωθούν οι 2 επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο μπορεί να δημιουργηθούν express λεωφορειακές γραμμές όπως στο Αεροδρόμιο με σχετικά χαμηλό εισιτήριο έτσι ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο του κυκλοφοριακού χάους τους καλοκαιρινούς μήνες, ειδικά στο κακοφτιαγμένο λιμάνι της Ραφήνας.
Δεν θέλω να προπαγανδίσω υπέρ της μια ή της άλλης επέκτασης, ούτως η άλλως η απόφαση έχει παρθεί και του χρόνου τέτοια εποχή λογικά θα βγει ο διαγωνισμός για το Λαύριο..

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γνωμη μου καλυτερα προς Λαυριο. Το λιμανι του Λαυριο ειναι σε επιπεδο υποδομης καλυτερο απο της Ραφηνας. Επιπλεον για μενα μελλοντικα (σε οριζοντα 10ετιας μαξ) πρεπει το μεγαλο λιμανι της χωρας να φυγει απο τον Πειραια και να παει στο Λαυριο. Ολα τα δρομολογια θα κερδισουν σε χρονο (πχ τα κρητικα θα κερδισουν για πλακα 1 ωρα στο πηγαινε και αλλη μια στο γυρνα) και επιπλεον θα ξεβρωμισει το λιμανι του Πειραια και θα μπορεσει να αλλαξει "χρηση" η γυρω απο το λιμανι περιοχη ως αστικη.
Επιπλεον στην προς Λαυριο κατευθυνση θα επεκταθει και η Αττικη οδος οποτε θα υπαρχει και συγχρονος αυτοκινητοδρομος για τις μετακινησεις των φορτιων στο λιμανι.
Η Ραφηνα απο την αλλη και η γυρω περιοχη της Λουτσας καλυπτονται ηδη απο λεωφορειακες γραμμες της ΕΘΕΛ ενω το Λαυριο αν δεν κανω λαθος εχει ακομα ΚΤΕΛ.

Ανώνυμος είπε...

φιλε Νικο χρονια πολλα

Πιστευω οτι η αναβιωση του Λαυρεωτικου ειναι πιο επειγουσα απο της Ραφηνας για τους εξης λογους:

1.Αποκατάσταση εγκληματικης καταργησης γραμμης προ χρονων
2.Ηδη υπαρχουν χρονοδιαγραμματα και μελετες
3.Το Λαυριο μελλοντικα θα ειναι το βασικο λιμανι για Κρητη Κυκλαδες
Επιπλεον κοντα στο αεροδρομιο ως ανταποκριση

Ανώνυμος είπε...

Σημαντικές και οι δύο επεκτάσεις. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια από τις δύο. Ίσως και δυο αυτά λιμάνια να αντικαταστήσουν τον Πειραιά στο μέλλον. Αλλά και έτσι να μην γίνει, είναι καλό να υπάρχουν ΜΣΤ σαν τον Προαστιακό που να συνδέουν την Αθήνα με αυτές τις περιοχές.
Μέχρι να γίνουν όμως αυτές οι επεκτάσεις, ή όποια από τις δυο προτιμηθεί, καλό θα ήταν οι γραμμές που ανήκουν στα ΚΤΕΛ να περάσουν οριστικά στη ΕΘΕΛ, να γίνουν αστικές με αστικό εισιτήριο βέβαια. Αυτό θα ήταν μια καλή αρχή.

Αλέξης Παπαζήσιμος

lectoras είπε...

Γενικά φαίνεται ότι είναι πιο ενδιαφέρουσα η επέκταση στο Λαύριο, για συγκεκριμένους λόγους.

1. Η σύνδεση του λιμένα του Λαυρίου με την Αθήνα είναι ένα βήμα προς τη αποσυμφόρηση του Πειραιά, κυρίως από τα πλοία των Κυκλάδων και του Ανατολικού Αιγαίου, τα οποία θα κερδίσουν εύκολα 1 ώρα στο ταξίδι τους (με αποτέλεσμα στη τιμή των εισιτηρίων). Πιστέυω ότι ένας από τους κυριότερους λόγους που έχει ανακόψει το σχέδιο ανάπτυξης των λιμανιών της Αθήνας (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο) μέχρι τώρα είναι η έλλειψη αξιόπιστης μεταφορικής λύσης. Σκεφτείτε μάλιστα πόσο καθαρότερος θα είναι ο Σαρωνικός αν γλιτώσουμε το πηγενέλα τόσων πλοίων!

2. Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει όλοκληρη την Ανατολική Αττική και θα προσφέρει ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Μάλιστα η χρήση του διαδρόμου της Λαυρεωτικής μπορεί να συνδυαστεί μ΄ένα διαφορετικό τρόπο ανάπτυξης που θα υπάρχει αρμονικά με το σιδηρόδρομο. Με αυτό εννοώ την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και πυκνής δόμησης γύρω από τους σταθμούς και όχι την συνεχή αραιή δόμηση που συνδέεται με τις οδικές μεταφορές.

3. Η Ραφήνα απορροφάει κυρίως από τη Βόρεια Αττική και τα Βόρεια προάστεια. Λόγω απόστασης λοιπόν εκείνοι θα είναι πάντα προθυμότεροι να πάρουν το αυτοκίνητό τους από το να κατέβουν μέχρι την Αττική όδό να πάρουν τον προαστειακό. Επίσης δεν είναι εύκολο για τη Ραφήνα να αποκτήσει την υποδομή για να γίνει ΤΟ κεντρικό λιμάνι της Αθήνας, όπως θα μπορούσε να είναι το Λαύριο.

Η επέκταση για Λαύριο διασχίζει ένα μεγάλο μέρος της 'νέας' Αθήνας, συνδέεει ένα σημαντικό πόλο εργασίας, αλλά και μια πύλη εισόδου στην πόλη, δίνει περισσότερες ευκαιρίες για μια ισορροπημένη ανάπτυξη και είναι πιο εύκολη να κατασκευαστεί.

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει να σκεφτούμε όμως και τις ανάγκες των κάτοικων και όχι μόνο την εξυπηρέτηση στο λιμάνι. Η Ραφήνα συνορεύει με την νέα Μάκρη μια άκρως αναπτυσσόμενη περιοχή με παρά πολλές καφετερίες και clubs που το καλοκαίρι γίνεται η Γλυφάδα των ανατολικών προαστίων. Έτσι δεν θα ήταν κακό να υπήρχε και μια μελλοντική πρόβλεψη για νέα Μάκρη από την Ραφήνα. Παράλληλα στα μελλοντικά σχεδία του υπουργείου παιδείας είναι και η μετεγκατάσταση τμημάτων του ΑΤΕΙ Αθήνας στην Νέα Μάκρη. Οι φοιτητές πως θα εξυπηρετούνται; Τέλος συμφώνα με το υπουργείο υγείας το νοσοκομείο Ναού Πεντέλης σύντομα θα γίνει ένα υπερσύχρονο νοσοκομείο που θα εξυπηρετεί την ανατολική αττική και είναι μόλις 1 χιλ. από την διασταύρωση της Ραφήνας.
Νομίζω ότι είναι σαφές ότι η Ραφήνας είναι μια πολύ πιο αναπτυσσόμενη περιοχή έναντι του Λαυρίου καθώς όλο και πιο πολλοί κάτοικοι μένουν εκεί μόνιμα ( Ντράφι, Διώνη, Αγ. Σπυρίδωνα, Καλλιτεχνούπολη κτλ.)

Ανώνυμος είπε...

Το πρώτο που θα πρέπει να εξετάσουμε είναι ποιο από τα 2 λιμάνια (Λαύριο -Ραφήνα) έχει τις περισσότερες προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον. Μία επίσκεψη από αέρος (μέσω google earth) στις 2 περιοχές νομίζω ότι κάνει ξεκάθαρο ποιο λιμάνι έχει πράγματι τις δυνατότητες για να επιτύχει την αποσυμφόρηση του Πειραιά (το Λαύριο εννοώ..)

Στην συνέχεια θα πρέπει να εξετάσουμε τις ενδιάμεσες αστικές περιοχές που εξυπηρετούν. Τα πράγματα εδώ είναι ισόπαλα. Η μεν επέκταση για Ραφήνα εξυπηρετεί Πικέρμι και Ραφήνα. Η περαιτέρω επέκταση προς Βορρά θα είναι τρομερά δύσκολη λόγω του ανάγλυφου της περιοχής (συνεχείς λόφοι) αλλά κυρίως λόγω της οικοδόμησης της περιοχής (που θα περάσει το τρένο)?? Από την άλλη η επέκταση για Λαύριο θα εξυπηρετεί μια σειρά από οικισμούς με εξίσου μεγάλο πληθυσμό (Μαρκόπουλο, Καλύβια Θορικού, Κερατέα, Λαύριο).

Ας εξετάσουμε και την πρόσβαση του τρένου στην περιοχή του λιμανιού. Στην περίπτωση του Λαυρίου το τρένο φτάνει απρόσκοπτα μέχρι το λιμάνι καθώς ο παλιός διάδρομος μέσα στο Λαύριο είναι ελεύθερος. Από την άλλη για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Ραφήνας (και όχι 2-3 km έξω όπως ο αυτοκινητόδρομος)θα πρέπει να γκρεμιστούν αρκετά κτίρια ή θα χρειαστούν φαραωνικές υπογειοποιήσεις της γραμμής στην Ραφήνα

Από θέμα κόστους μπορεί η γραμμή για Ραφήνα να είναι μικρότερη αλλά το κόστος θα εκτοξευτεί στα ύψη από τα τεχνικά για να πλησιάσει η γραμμή στην πόλη και το λιμάνι και από τα τεράστια κόστη απαλλοτρίωσης.


Συμπερασματικά πιστεύω ότι η επέκταση για Λαύριο θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα. Από την άλλη για την ευρύτερη περιοχή της Ραφήνας πιστεύω ότι το παιχνίδι για την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του λιμανιού είναι χαμένο από χέρι. Πιστεύω όμως ότι θα ήταν ιδανικό για την περιοχή να κατασκευαστεί η επέκταση του προαστιακού στην νησίδα της παράκαμψης Παλλήνης - Πικερμίου της Α.Ο. όπως προβλέπεται . Η επέκταση αυτή να συνεχιστεί από το σημείο που τελείωνει ο δρόμος σήμερα μέσω τούνελ κάτω από το λόφο του Φοίνικα στην αδόμητη πεδιάδα και να κατασκευαστεί κοντά στην διασταύρωση της Ραφήνας δίπλα στην λ.Μαραθώνος ένας τερματικός σταθμός με μεγάλο parking ώστε να εξυπηρετεί όλη την περιοχή.

Ανώνυμος είπε...

Η επέκταση προς Ραφήνα δεν πρόκειτε να προχωρήσει γιατί υπάρχει άρνηση από τον επώνυμο και πιο... μόνιμο τώρα πια κάτοικό της έχοντας ως ασπίδα το Δήμαρχο της περιοχής.

τρενομανής είπε...

Ο προαστιακός πρέπει να κινηθεί παράλληλα προς Λαύριο και προς Ραφήνα. Αισθάνομαι απόλυτη απογοήτευση όταν μπαίνουμε σε συλογιστικές του τύπου ένα από τα δυο. Ασφαλώς αν προηγείται κάποια από τις δυο γραμμές αναμφισβήτητα για πάρα πολλούς λόγους προηγείται αυτή του Λαυρίου. Όμως πρέπει προαστιακό να έχει ΚΑΙ η Ραφήνα. Ο λιμένας Ραφήνας ΠΟΤΕ δεν θα παύσει να εξυπηρετεί την Άνδρο και ίσως και την Τήνο, έστω και αν ο λιμένας του Λαυρίου φτάσει να εξυπηρετεί...όλο το Αιγαίο. Για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στα εξής:1.Η χάραξη της γραμμής να πραγματοποιηθεί κατά τέτοιον τρόπο ώστε να αξιοποιήσει τους σωζώμενους, ήδη υπάρχοντες Σ. Σταθμούς - διατηρητέα μνημεία, να τους ανακατασκευάσει και να τους καταστήσει χρηστικούς για την σύγχρονη εξυπηρέτηση επιβατών προαστιακού σιδ/μου 21ου αιώνα (όπως έγινε με τους Σ.Σταθμούς Τρικάλων, Καλαμπάκας κατά την διαπλάτυνση της εκεί μετρικής γραμμής). Μάλιστα δε όπου οι Σ.Σταθμοί έχουν γκρεμισθεί να βρεθούν από παλιές φωτό και σχέδια η αρχιτεκτονική τους μορφή και να κατασκευαστούν ακριβή αντίγραφα, 2.Ο λιμένας του Λαυρίου προσφέρεται ΚΑΙ για εμπορική χρήση. Επομένως πρέπει η μελέτη να βελτιωθεί και να προβλέπει την κίνηση ΚΑΙ εμπορικών συρμών.

αποψιακιας είπε...

η ραφηνα λεω να εχει προαστιακο διοτι οι ανθρωποι θα μπορουν να πανε χωρις να εχει κινηση.οι σταθμοι με τους οποιους θα ειναι κυριε νικο ειναι.μαραθωνος,πικερμι,φλεμενιγκ,ραφηνα και λιμενας ραφηνας

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα