Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

Yποδομές: Πρόοδος των υπό κατασκευή έργων

Όπως πολλές φορές έχω αναφέρει η Ελλάδα δεν παύει να κατασκευάζει. Οι κυβερνήσεις αλλάζουν αλλά τα έργα είναι διαχρονικά. Αυτό γίνεται και σήμερα. Ας δούμε λοιπόν σε μια γρήγορη ματιά τι γίνεται σήμερα στο πεδίο των υπό κατασκευή σημαντικών έργων στην χώρα μας κάνοντας μια ανασκόπηση :
Αυτοκινητόδρομοι
-Νέα Οδός: ολοκληρώθηκαν οι περισσότερες εργασίες παραδόθηκε ο άξονας Σχηματάρι- Χαλκίδα και περιμένουμε την παράκαμψη Υλίκης.
-Ιόνια Οδός: από την ίδια Κ/Ξ. έχουν ξεκινήσει οι εργασίες αρκετές με σημαντικές καθυστερήσεις ειδικά στο τμήμα Άρτα-Γιάννενα. Παραδόθηκε η παράκαμψη Αγρινίου αναμένεται το επόμενο διάστημα η παράκαμψη Άρτας. Δύσκολα θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.
-Κεντρική Οδός: έχουν ξεκινήσει εργασίες αλλά η πληροφόρηση είναι με το σταγονόμετρο. Ενδεχόμενη αλλαγή στη συνάντηση με την Εγνατία Οδό και άγνωστο αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.
-Ανατολική Οδός: το πιο προχωρημένο από όλα τα έργα. Ήδη άνοιξε το δεύτερο σκέλος της σήραγγας Αρτεμισίου (κλείνοντας το πρώτο για αναβάθμιση). Από το 2010 αναμένουμε και τις πρώτες παραδόσεις μέχρι την Μεγαλόπολη. Ολοκλήρωση το 2012 όλου του έργου και μάλλον χωρίς καθυστερήσεις.
-Ολύμπια Οδός: όλη η προσπάθεια γίνεται στο τμήμα μέχρι την Πάτρα που είναι και το μεγάλο στοίχημα. Κινείται ικανοποιητικά. Το 2011 οι πρώτες παραδόσεις μέχρι το Αίγιο . Με ερωτηματικά το τμήμα μετά τον Πύργο που θα μείνει για το τέλος.
-Κάθετες Εγνατίας: 3 από τους πέντε άξονες είναι υπό κατασκευή και 2 από αυτούς θα παραδοθούν τέλη του 2010. Οι 2 πάνε για το 2015.
-Μαλιακός: Σε καθυστέρηση η παράκαμψη Λαμίας, το 2010 το τελευταίο τμήμα Στυλίδα-Ράχες.
Σιδηρόδρομοι
-Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) υπό κατασκευή σχεδόν όλο το τμήμα αλλά λόγω της καθυστέρησης των διαγωνισμών μάλλον πάμε για το 2014.
-Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός: σε πλήρη εξέλιξη. προσδοκούμε πως στα τέλη του 2013 θα έχουν ολοκληρωθεί και με την ηλεκτροκίνηση.
-Προαστιακός: σε εξέλιξη τα έργα από Αθήνα έως ΣΚΑ περιμένουμε την παράδοση του δεξιού ημιδιαδρόμου και εντός του 2010 τη λειτουργία του ΣΚΑ. Η ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο και Χαλκίδα αναμένεται. Τέλη του έτους θα προστεθεί και το δρομολόγιο για Θήβα.
Μετρό
-Μετρό Θεσσαλονίκης: Ακόμα αναπτύσσονται εργοτάξια. Δύσκολα να παραδοθεί το 2012. Οι Μετροπόντικες πάνε καλά και αν συνεχίσουν έτσι (2300 και 1350μ αντίστοιχα) μέσα του 2011 θα έχουν ολοκληρώσει το έργο τους.
-Επεκτάσεις Αθήνα: τέλη του έτους αναμένονται οι επεκτάσεις σε Χαϊδάρι και Περιστέρι και ο σταθμός Χολαργός. Το 2010 η μεγάλη επέκταση για Ελληνικό και ο σταθμός Αγία Παρασκευή. Σε εξέλιξη η αναβάθμιση των γραμμών του ΗΣΑΠ.

16 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Πρέπει να επιταχυνθούν όλα τα έργα υποδομών, μα πιο πολύ αυτά του Σιδηροδρομικού Δικτύου και των Μέσων Μταθερής Τροχιάς. Ο νέος Πρωθυπουργός, μια που έλκει και την καταγωγή του από την Αχαΐα, θα πρέπει να επιταχύνει όλες τις διαδικασίες για τον Προαστιακό προς την πόλη των Πατρών και μάλιστα ηλεκτροκίνητο. Άμεσα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες για το τμήμα του Προαστιακού Κορωπί - Λαύριο και Δουκίσσης Πλακεντίας - Ραφήνα. Επίσης κάποτε, επιτέλους, πρέπει να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα στο Σ.Σ.Λαρίσης και στο Σ.Κ.Α. Ειδικά για το Σταθμό Λαρίσης η παρατεταμένη εικόνα ενός τεράστιου γιαπιού προκαλεί ελεϊνή εντύπωση σε ξένους και ντόπιους ταξιδιώτες. Τα προβλήματα και οι δυσκολίες είναι πολύ μεγάλες. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στη νέα κυβέρνηση με την ελπίδα ότι δε θα διαψεύσει γρήγορα τις προσδοκίες αυτού του ταλαίπωρου λαού...

DESIRO EMU είπε...

Πολυ καλη παρουσιαση των υπο κατασκευη εργων και να επισημανω πως ο προαστιακος αυτος καθ αυτος δεν παει Χαλκιδα, ΑΡΑ μεσα σε αυτα που πρεπει να κανουν ειναι να προσθεσουν το τμημα ΣΚΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ στον προαστιακο και ειδικη ρυθμιση με τον ΟΑΣΑ να ιχυει το απλο εισιτηριο αστικων συγκοινωνιων μεχρι και τον Αγ.Στεφανο...Την ταλαιπωρια του επιβατικου κοινου επειδη καποιος δεν μπορει να βαλει μια υπογραφη ωστε να ενσωματωθει το τμημα δεν μπορουμε να την επιτρεψουμε αλλο!

Ανώνυμος είπε...

Θέλουμε σιδηρόδρομους στην ελλάδα.πρέπει να σπάσει το από στημα των κτελ αυτή η κυβέρνηση.είμαι εδώ και δυο βδομάδες στη γερμανία.τα τρένα σε πηγαίνουν παντού σε κάθε χωριό με ακρίβεια και ταχύτατα.οι αυτοκινητόδρομοι πήραν την πορεία τους στην ελλάδα,είναι η σειρά των τρένων.(μετρο και σιδηροδρομος)είμαστε 30 χρόνια πίσω σε σχεση με τις άλλες ευρωπα'ι'κές χώρες.καιρος για δουλειά...
peter

Alex Biohazardous είπε...

Καταρχήν συγχαρητήρια στην ομάδα του blog, το οποίο ακολουθώ ανελιπώς.Θα ήθελα να κάνω δυο διευκρινιστικές ερωτήσεις πάνω σε αυτό το άρθρο:
1.Με βάση προηγούμενες αναρτήσεις και πληροφόρηση,στην Ανατολική Οδό(Μορέας),το τμήμα Αθήναιο-Λεύκτρο θα παραδινόταν πριν το τέλος του χρόνου,ομως το άρθρο μιλάει για το...2010.Υπάρχει δηλαδή καθυστέρηση για αυτό το τμήμα?
2.Αναφορικά με την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό,υπάρχει χρονικό διαστημα παράδοσης ή ισχύει το ασαφές 2010;Επίσης,ισχύει η πληροφορία,οτι μελετάται επέκταση προς Γλυφάδα;

τασος 65 είπε...

Παρακολουθώ ανελιπώς τα αναγραφόμενα στο blog .Συγχαρητήρια στους ανθρώπους που με τοσο μεράκι το δημιούργησαν. Οσον αφορά τα του τρενομανή συμφωνώ απόλυτα με τα γραφομενά του, πρέπει να δοθει προτεραιότητα απο εδω και πέρα στα μέσα σταθερής τροχιάς και Σιδηροδρομικό Δίκτυο.

Μετρόφιλος είπε...

@ Alex Biohazardous: Η επέκταση του μετρό στο Ελληνικό θα παραδοθεί την άνοιξη του 2010. Όσο για την περαιτέρω επέκταση προς Γλυφάδα, είναι ακόμα στη φάση του οραματισμού! Πρόσφατα άλλαξαν τη σχεδιαζόμενη διαδρομή και αντί να πηγαίνει κατευθείαν στο κέντρο της Γλυφάδας, περνάει από Άνω Γλυφάδα. Επειδή ξέρω καλά την περιοχή, βρίσκω αυτή την παράκαμψη άσκοπη και επιβαρυντική χρονικά για τον κύριο όγκο των επιβατών που ενδιαφέρονται για το κέντρο της Γλυφάδας.
http://www.ametro.gr/files/images/AM_Sxedio_Anaptiksis_Grammon_Metro_LG.jpg

Unknown είπε...

Συγνώμη αλλά μου φάνηκε πως είδα επέκταση της γραμμής 1 προς Κερατσίνι στο παραπάνω σχέδιο...! Νομίζω δεν υπήρχε στο παλαιότερο σχέδιο μελλοντικών γραμμών, που είχε δημοσιευτεί και στο blog. Έχει ακουστεί τίποτα σχετικό;;

Νίκος Καραγιάννης είπε...

προς Alex Biohazardous. Δυστυχώς στην Ελλάδα αν παρακολουθήσεις την εξέλιξη των έργων οι παραδόσεις γίνονται λάστιχο. Το ίδιο ισχύει και για την Ανατολική Οδό. Πλέον το χρονοδιάγραμμά μιλά για σταδιακή παράδοση απο το 2010(μέχρι Μεγαλόπολη) μέχρι το 2012 που θα ολοκληρωθεί πλήρως.
Στο δεύτερο ερώτημα έχεις ήδη πάρει απάντηση.

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι είναι πολύ σημαντικά έργα υποδομής τα παραπάνω που θα βάλουν την Ελλάδα σε τροχιά ανάπτυξης(επιτέλους). Όμως θέλω να σταθώ σε ένα σημείο, ότι η αλήθεια είναι μία: Κοιτάμε περισσότερο τους αυτοκινητόδρομους και την πρόοδό τους γιατί πολύ απλά.... δεν υπάρχουν ΤΡΕΝΑ!! Είναι αδιανόητο να κάθεσαι και να περιμένεις κάθε Χ ώρες τρένο για αθήνα, όπως π.χ. εγώ από Λάρισα, να γίνεται σ αυτά τα 5 τρένα την ημέρα ο χαμός, και να ακούς το εκνευριστικό "κρουκου κρουκ" πάνω από τη λαμία και να πηγαίνεις με 20.. Δεν είναι πράγματα αυτά!! Όχι μόνο τιθορέα-λιανοκλάδι, αλλά 50 τέτοια έπρεπε να κατασκευάζονταν σ ολη την επικράτεια.. Αν υπήρχε η κατάλληλη υποδομή, υπερσύγχρονες ράγες, σταθμοί, συχνά δρομολόγια, κανείς από μας κύριοι δε θα ήθελε να πάρει την αμαξάρα του και να πάει στο άλλο άκρο της Ελλάδας.. Εξάλλου είναι και πιο οικολογικό ως μέσο το τρένο. Καλοί, χρυσοί οι αυτοκινητόδρομοι δε λέω, αλλά τρένο δεν είναι, και επίσης ωθούν τον κόσμο-σε κάποιο βαθμό- στο ΙΧ(εντάξει, τραβηγμένο αλλά ισχύει).. Και τελειώνω με τούτο: Ο κόσμος σήμερα θέλει ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΤΑΧΥΤΗΤΑ, και αυτό πρέπει να το δώσουν 80% τα τρένα και 20% οι εθνικές οδοί...Και ας κατασκευαστεί και δυτικός σιδηροδρομικός άξονας επιτέλους!!

DESIRO EMU είπε...

Ας μελετησουμε αυτο το προβλημα της απαξιωσης και αδιαφοριας του σιδηροδρομου και των ΜΜΜ απο την πραγματικη του ριζα.
Ολα διαμορφωνονται απο την κοινωνια και λειτουργουν γι αυτην.
Ποια ειναι η κατασταση σε αυτην, λοιπον???
ΤΡΑΓΙΚΗ! ΟΛΟΙ οι κατοικοι αυτης της χωρας εχουν ως σημαντικοτερο ονειρο τους να κατεχουν 5 αυτοκινητα (οσες και οι φασεις του 24ωρου) για αναλογες περιστασεις! Επισης, θελουν την βενζινη να τους την πληρωνει το κρατος και να μην υπαρχουν διοδια, πεζοδρομια,ποδηλατοδρομοι,τραμ και παρκινγκ επι πληρωμη.Παραλληλα, ελαχιστοι απο αυτοι θελουν και να σωσουν το περιβαλλον!
Τα στοιχεια μιλουν απο μονα τους...72% των κατοικων της Αττικης χρησιμοποιουν ΙΧ για τις μετακινησεις τους μεσα στον νομο (καθημερινες μετακινησεις,δηλαδη)! Στη μονη περιοχη της Ελλαδος που μπορεις να μετακινηθεις, εστω και με ασχημες συνθηκες, με τα ΜΜΜ υπαρχει τοσο μεγαλο ποσοστο ιδιωτικης μετακινησης(Σημειωνεται πως σε ολες τις υπολοιπες ανεπτυγμενες πολεις του εξωτερικου τα ποσοστα ειναι αναποδα, δηλαδη, μολις το 28% των κατοικων χρησιμοποιουν ΙΧ για τις μετακινησεις τους στην πολη) Οσο για την Υπολοιπη Ελλαδα, αυτο το ποσοστο ειναι 100% καθως δεν υπαρχει και εναλλακτικη (οχι πως αν ειχε θα ηταν μειωμενο, τα ειδαμε στην Αττικη.
Πως λοιπον, ακομη και ο πιο δικαιος και σωστος υπουργος υποδομων, να μην προτιμησει να ευχαριστησει 9.990.000 Ελληνες εις βαρος των 10.000?? Καθε 4 χρονια θα πεταει πυροτεχνηματα σε συναντησεις με αυτα τα 10.000 ατομα και μετα θα σκεφτεται πως να εξυπηρετησει τους υπολοιπους 9.990.000.ΛΟΓΙΚΟ δεν ειναι???

DESIRO EMU είπε...

Και δεν ειναι μονο αυτο...
Ειναι και η εχθρα των οδηγων προς τα ΜΜΜ.Τα λεωφορεια και τα τρολλεϋ τα σιχαινονται γιατι αυξανουν την κινηση, χαλανε το κοινωνικο προφιλ που προσδιδει η αμαξαρα διπλα στο αθλιο λεωφορειο, ενω σε μερικες στροφες απαγορευεται η σταθμευση.(Εδω μια φορα αναγκαστηκα να περπατησω απο την Ανω Γλυφαδα στο κεντρο γιατι το λεωφορειο δεν μπορουσε να στριψει επειδη ενας ειχε παρκαρει μια αμαξαρα σχεδον στη μεση του δρομου και της στροφης.)
Για το τραμ που διαγραφει απο τον οδικο χαρτη ολοκληρους δρομους,λωριδες και εκατονταδες θεσεις παρκινγκ να μην συζητησουμε τι θελουν να το κανουν (να σας βοηθησω, ο,τι εγινε πριν χρονια και ειναι η αντιστροφη διαδικασια της κατασκευης του).
Φανταστειτε και την αντιδραση τους αν ακουσουν πως θα μπορουσαμε να φτιαξουμε περισσοτερους δρομους με τα λεφτα για τον σιδηροδρομο, αλλα κατι πρεπει να κανει και αυτος.(ηλεκτροκινηση ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ 24 μηνες και ταλαιπωρια οδηγων για τα καλωδια ηλεκτροκινησης στη Σφενδαλη)
Στο μονο που χαιρονται ειναι το μετρο γιατι με αυτο θα μειωθει απειροελαχιστα η κινηση απο την μειωση των λεωφορειων και μερικων βλασφημων συναδελφων που θα προσβαλλουν τα μεγιστα το αμαξακι τους για να χρησιμοποιησουν το μετρο.
Οσο για εναν παραπανω σχολιασμο, ειμαστε οχι μονο στον σιδηροδρομο 30 χρονια πισω, αλλα και γενικα ως κρατος, ως κοινωνια!
Πριν 30 χρονια και στις αναπτυγμενες χωρες εφτιαχναν μονο δρομους και πωλουσαν τους σιδηροδρομους (που ηταν και κερδοφοροι). Τωρα καταλαβαν το λαθος τους και ξαναγοραζουν τον σιδηροδρομο,τον εκσυγχρονιζουν και σταματουν την κατασκευη οποιουδηποτε οδικου εργου."Αρκετα ασχοληθηκαμε με τους δρομους! Το αποτελεσμα ηταν να πνιξουμε την χωρα στους δρομους και τελικα ακομη και τοσοι που ειναι να μποτιλιαρονται και να ρυπαινουν αφανταστα!" ειχε πει χαρακτηριστικα ξενος υπουργος υποδομων... Ομως, ακομη και τοτε, οι κατοικοι δεν ειχαν προβλημα να φτιαχνονται και σιδηροδρομικα εργα, αρκει να φτιαχνανε και δρομους. ΕΤΣΙ,ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΕΔΩ,ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ! Εκτος βεβαια απο την μετανομασια των αυτοκινητων απο αυτοκινητα σε αυτοΑκινητα. Και παλι, ομως, θα θεωρειται ειδος πρωτης αναγκης και ας χρειαζεσαι 8 ωρες για να μεταβεις απο το Μαρουσι στην Κηφισια απο τη Λ.Κηφισιας. Θα κοκορευεσαι πως εχεις αυτοκινητο και θα μοστραρεις στον μποτιλιαρσμενο δρομο και θα προ(σ)καλεις τους περαστικους να θαυμασουν την αμαξαρα σου, οταν διπλα σου ο προαστιακος θα τρεχει με 160χλμ/ωρα αεριζοντας λιγακι την κλεισουρα του αυτοΑκινητου σου.
Το μονο καλο που θα βγει απο αυτο ειναι οτι δεν θα συμβαινουν ατυχηματα καθως τα ΙΧ θα ειναι ακινητοποιημενα με ταχυτητες λιγοτερες απο 5χλμ/ωρα...
Αυτη ειναι η Ελλαδα που ερχεται, και ας βλεπουμε την καταστροφη που κοντοσιγωνει και ας μην μαθαινουμε απο τις υπολοιπες χωρες πως θα καταντησουμε.Και σε εμας θα ειναι πολυ χειροτερα, γιατι δεν θα εχουν ετοιμαστει οι ΑΛΛΕΣ υποδομες για να αρχισεις να τις χρησιμοποιεις.Τοτε θα ξυπνησουν τα σιδηροδρομικα εργα, ή (κατι πολυ πιο πιθανο) ξηλωση του τρενου ωστε στη θεση των γραμμων νεο αυτοκινητοδρομο και σε Αθηνα Θεσσαλονικη ξηλωση του μετρο για την χρησιμοποιηση του υπογειου τουνελ ως υπογειου αυτοκινητοδρομου...
ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ!... Καληνυχτα μας!

alexis32 είπε...

tha hthela kai ego na sinxaro me tin seira mou ton k,karagianni gia tin exeretiki douleia tou,giati einai o monos tropos na mathenoume gia tin exelixi ton ergon dioti h kivernisis kai oi foris mas to steroun.
simfono me pollous filous gia tin anaptixi ton trenon kai exo ekfrasi kai tin gnomi mou paliotera gia to pou mpori o ose na vri ta xrimata.

prepi na teliosoun amesa ta oloi oi dromoi.diabazo apo sxolia alla kai apo to blog oti diskola polla xronodiagrammata tha tirithoun.

tha hthela k.karagianni na mou epivevosete kapoia web site pou mporoume na parakolouthoume kai na enimeronomaste an gnorizete
gia egnatia odo....egnatia.eu
gia olympia odo....olympiaodo.gr
gia kentriki odo.....neaodos.gr
xerete gia ionia odo na yparxi kapoio site?kai gia ta erga sta tempi pou einai se exelixi?

episis egnatia o kathetos axonas kastorias siatistas sto upsos aliakmona kostarazi pote tha paradothi?kai ti ginete me treno gia kastoria?
eyxaristo

Ανώνυμος είπε...

egnatia odos-egnatia.gr
ionia odos & nea odos (pathe,metamorfosi-skarfeia)-neaodos.gr
skarfeia-raxes)tmima pathe,maliakos)-e-65(lamia-egnatia)-kentrikiodos.gr
eleysina-patra-tsakwna-olympiaodos.gr
korinthos-tripoli-kalamata/sparti-moreas.com.gr
raxes-kleidi(tmima pathe)-aegeanmotorway.gr

τρενομανής είπε...

Για τα έργα εξυγχρονισμού του Κεντρικού Σ.Σ. Αθηνών (Στ. Λαρίσης) θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος από τους αναγνώστες του μπλοκ να μας πληροφορήσει τι μελέτες έχουν εγκριθεί για αυτό καθαυτό το κτίριο του Σταθμού. Τα αρχικά σχέδια (στις αρχές του 1900) προέβλεπαν την κατασκευή καλαίσθητου νεοκλασσικού κτιρίου. Τελικά προέκυψε ένα αρκετά κατώτερων προδιαγραφών κτίριο, το οποίο κατά την νεοελληνική πρακτική δέχθηκε τερατουργικές παρεμβάσεις δήθεν εκσυγχρονισμού και καλωπισμού (λ.χ. προσθήκη έγχρωμων μαρμάρων) με αποτέλεσμα να προκύψει ένα έκτρωμα! Αν ΔΕΝ το προβλέπεουν οι σχετικές μελέτες, μήπως θα ήταν ορθότερο να εφαρμοστούν κατά την ανακατασκευή του κτιρίου του Σταθμού Λαρίσης τα αρχικά σχέδια του νεκλασσικού κτιρίου της μελέτης του 1900 (όπως δηλαδή έγινε με τα κτίρια των Σιδηροδρομικών Σταθμών Τρικάλων, Άνω Λεχωνίων και Αγριάς Βόλου); Η υλοποίηση των αρχικών σχεδίων του κτιρίου του Σταθμού Λαρίσης θα χαρίσει τον χαρακτήρα που τόσα χρόνια στερήθηκε αυτός ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και θα αναβαθμίσει την αισθητική της γύρω περιοχής, ενώ στο εσωτερικό του μπορεί να παρέχει όλες εκείνες τις ευκολίες για τον επιβάτη ενός σύγχρονου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Σταθμού.

DESIRO EMU είπε...

Θα ηταν οντως πολυ ωραιο ο Στ.Λαρισης να φτιαχτει ως ενα νεοκλασικο κτηριο, το κανουν πολυ στο εξωτερικο και αναβαθμιζει την εικονα του πολιτη για τον σιδηροδρομο, αλλα νομιζω πως προεχει να τελειωσει ,επιτελους, εστω και το τσιγκινο εκτρωμα που κατασκευαζουν τωρα...

alexis32 είπε...

eyxaristo ton anonimo....Οκτώβριος 2009 2:43 πμ,gia tis plirofories tou
eyxaristo

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα