Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε μπελάδες η επέκταση για Καλαμαριά;

Σε μπελάδες είναι πιθανό να μπει ένα ακόμα έργο που έχει δημοπρατηθεί το καλοκαίρι. Η πολυαναμενόμενη πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Μίκρα απέκτησε και αυτή τη δική της ιστορία εφόσον 3 μήνες μετά την δημοπράτηση της επέκτασης ήρθε το Συμβούλιο της Επικρατείας και έκρινε παράνομη την τροποποίηση εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στην περιοχή μετεπιβίβασης. Το Συμβούλιο της Επικρατείας φρενάρει την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά. Με την υπʼ αριθμ. 240/2009 γνωμοδότησή του το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκρινε παράνομο το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που εκδόθηκε για την επέκταση και συγκεκριμένα στο σκέλος που αφορά τη δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης, σε έκταση 30 στρεμμάτων στη Μίκρα.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος δεν είναι νόμιμο, καθώς επιχειρείται ο καθορισμός Ζώνης Ελεγχόμενης Ανάπτυξης (ΖΕΑ) στην περιοχή της Μίκρας και εγκρίνεται η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, συνισταμένη στον αποχαρακτηρισμό χώρου μνημείου πεσόντων και χώρου αθλητικών εγκαταστάσεων και στο χαρακτηρισμό τους σε χώρο σταθμού μετεπιβίβασης.
Ακόμη γίνεται αποχαρακτηρισμός χώρου αθλητικών εγκαταστάσεων, χώρου πρασίνου, χώρου βιολογικού καθαρισμού και χώρου στάθμευσης, οι οποίοι μετατρέπονται σε χώρο αμαξοστασίου.
Η ρύθμιση αυτή, όπως αναφέρει το ΣτΕ, προωθήθηκε “στο πλαίσιο επεκτάσεως του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά για τις ανάγκες μετεπιβίβασης των επιβατών από λεωφορειακές γραμμές και Ι.Χ. αυτοκίνητα στον καταληκτικό σταθμό της ανωτέρω επέκτασης (σταθμός Μίκρα), σε έκταση επιφάνειας περίπου 30 στρεμμάτων, πλησίον του ως άνω σταθμού μετρό”. Ακόμη επισημαίνει ότι “θα έπρεπε, πριν από την προτεινόμενη τροποποίηση του σχεδίου πόλεως Καλαμαριάς και τον καθορισμό Ζώνης Ελεγχόμενης Ανάπτυξης, να προηγηθεί αναθεώρηση του εγκεκριμένου γενικού πολεοδομικού σχεδίου αυτής, με τήρηση της σχετικής διαδικασίας και επανασχεδιασμό του χώρου”.
Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και της Δημοτικής αρχής χαρακτηρίστηκε ως "όχι ιδιαίτερα σοβαρό' το πρόβλημα με την απόφαση του ΣτΕ. Ειδικά ο Δήμαρχος Καλαμαριάς Κος Οικονομίδης είπε πως τις επόμενες ημέρες και με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα υπάρξει συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του ΣτΕ.
Αν θέλουμε να χαριτολογήσουμε λίγο λοιπόν πρέπει να επισημάνω πως η δημοπράτηση μέχρι τη Μίκρα ήταν ίσως το μοναδικό από τα έργα που δημοπρατήθηκαν φέτος που δεν είχε κανένα παρατράγουδο μέχρι σήμερα. Ας καλωσορίσουμε λοιπόν και αυτό το έργο στο club των ταλαιπωρημένων. Εμείς πάλι μόνιμοι θεατές θα παρακολουθήσουμε άραγε ένα ακόμα θεατρικό πολύχρονο σήριαλ;

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Θα έπερεπε οι φάκελοι μελετών να είναι πιο πλήρεις και να περιλαμβάνουν τις σχετικές αλλαγές χρήσης γης στα ρυμοτομικά σχέδια. Επίσης η επέκταση προς Καλαμαριά θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη σε μήκος και να φθάνει, όχι κατά ανάγκη υπόγεια, τουλάχιστον έως το αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περιοχή της Περαίας. Με τον τρόπο αυτό θα ήταν ευκολότερη η εκεί κατασκευή αμαξοστασίου και η αλλαγή χρήσης γης. Παράλληλα θα εξυπηρετούνταν και ένα σωρό εργαζόμενοι υπάλληλοι στις πολλές σε αριθμό και μεγάλες επιχειρήσεις (λ.χ.αντιπροσωπείες αυτ/των, πολυκαταστήματα ρουχισμού, βιοτεχνίες και αντιπροσωείες φωτιστικών και σκαφών αναψυχής, ναυπηγεία μότορσιπς, το κλειστό γήπεδο του ΠΑΟΚ, το ΙΚΕΑ, ΤΟ Α/Β Βασιλόπουλος, το Διαβαλκανικό Ιατρικό Κέντρο, η Siemens και η ΒΙΑΜΥΛ, το ιδιωτικό σχολείο Καλαμαρί, το μεγάλο σχολικό συγκρότημα ΕΠΑ.Λ. Πυλαίας, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, η Ανωτάτη Σχολή Πολέμου κ.ο.κ.) Ο ορισμένος χώρος για τις αθλητικές εγκαταστάσεις πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται γι' αυτές και μόνο. Διότι σήμερα τέτοιοι χώροι, σαν την Μίκρα, για την δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων δύσκολα βρίσκονται και ακόμα πιο δύσκολα χωροθετούνται στα ρυμοτομικά σχέδια...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα