Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

Μετρό Αθήνας: Μελλοντική Γραμμή 5, μια πρώτη ματιά


ΓΡΑΜΜΗ 5 Βύρωνας- Πατησίων-Άνω Λιόσια (Σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής). Είναι μια γραμμή η οποία ξεκινά απο τα Ανατολικά Προάστια κάπου εκεί στην Νέα Ελβετία. Περνά απο Παγκράτι και Ιλίσια και προχωρά στο Σύνταγμα σε κοινή πορεία με τη Γραμμή 2 μέχρι την Ομόνοια. Εκεί ακολουθεί κοινή πορεία με τη Γραμμή 1 μέχρι τη Βικτώρια και συνεχίζει επι της Πατησίων μέχρι που συναντά τη Γραμμή 1 στο σταθμό Άνω Πατήσια. Απο εκεί συνεχίζει ελαφρώς κεκλιμένη πορεία μεχρι την Αττική Οδό και το σταθμό του Προαστιακού Μεταμόφωση. Απο κεί συνεχίζει ΒορειοΑνατολικά σε μια πορεία 4-5 χλμ περνώντας απο Αχαρνές, Ζοφριά,για να καταλήξει στα Άνω Λιόσια.
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η γραμμή με έχει προβληματίσει αρκετά σχετικά με την αναγκαιότητα της άλλα και την άμεση ως φαίνεται προτεραιότητα που της δίνεται για την αμέσως επόμενη γραμμή μετά την 4. Σίγουρα το τμήμα μέχρι την Αττική Οδό διέρχεται απο πυκνοκατοικημένες περιοχές αλλά η χάραξη μου μοιάζει διφορούμενη και πρόχειρη. Ισως με τις κατάλληλες αλλάγες και τροποποιήσεις να γίνει μια πραγματικά χρήσιμη Γραμμή χωρίς να ακολουθεί πορείες άλλων γραμμών για αρκετά χιλιόμετρα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Ανατολικό της τέρμα θα μπορούσε να έλθει νοτιότερα τουλάχιστον μέχρι την Ηλιούπολη. Για το τμήμα μετά την Αττική Οδό θεωρώ πως αν τελικά παραμείνει θα πρέπει να γίνει σαν μια απο τις τελευταίες επεκτάσεις του δικτύου Μετρό της Αθήνας. Η Γραμμή αυτή έχει ανταποκρίσεις με όλες τις Γραμμές. Σύμφωνα με μια πρώτη ματιά οι απαραίτητοι σταθμοί ανέρχονται σε 21 με αραίωση των Σταθμών στο Βόρειο Άκρο. Θεώρησα απαραίτητη μια μικρή αλλαγή στη χάραξη στην Ανατολική πλευρά προκειμένου να συναντηθεί με τη Γραμμή 7 αλλά και στο κέντρο προκειμένου να έχει άλλη χάραξη από την σημερινή. Οι πιθανότερες τοποθεσίες και ονομασίες των σταθμών είναι οι παρακάτω:
1.ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, 2.ΦΥΛΗ, 3.ΣΚΑ (ανταπόκριση με τον Προαστιακό), 4.ΜΕΝΙΔΙ, 5.ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (ανταπόκριση με Προαστιακό), 6.ΑΛΣΟΣ, 7.ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, 8.ΔΕΚΕΛΕΙΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 9.ΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ, 10.ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1) , 11.Λ. ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ, 12.ΑΓΙΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 13.ΠΑΤΗΣΙΩΝ, 14.ΒΙΚΤΩΡΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1), 15.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 16.ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 6), 17.ΣΥΝΤΑΓΜΑ (ανταπόκριση με τις Γραμμές 2,3), 18.ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, 19.ΦΙΛΟΛΑΟΥ(ανταπόκριση με τη Γραμμή 7), 20.ΒΥΡΩΝΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 21.ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ
Προτεινόμενες κατασκευές:
Πρώτο τμήμα: Αγίου Μελετίου- Παναθηναικό Στάδιο 7 σταθμοί
Δεύτερο τμήμα: Παναθηναικό Στάδιο- Νέα Ελβετία 3 σταθμοί
Τρίτο τμήμα:Μεταμόρφωση - Αγίου Μελετίου 7 σταθμοί
Τέταρτο τμήμα: Ανω Λιόσια- Μεταμόρφωση 4 σταθμοί
Οι παραπάνω ονομασίες είναι υποθετικές και προέρχονται απο τη δική μου οπτική ματιά. Επίσης το ίδιο συμβαίνει με τις προτεινόμενες σειρές κατασκευής της Γραμμής 5. Σίγουρα μέχρι την τελική της μορφή θα υπάρξουν πολλές αλλαγές. Νομίζω πως είναι αρκετά επικοδομητικό να φτάσουμε σε αυτό το στάδιο σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες που θα υπάρξουν σε αυτη την Γραμμή που εξακολουθεί να μου φαίνεται σχετικά παράδοξη αφού ακολουθεί τη φιλοσοφία της Γραμμής 4 δηλαδή την εξυπηρέτηση της μισής πόλης απο άκρο σε άκρο...
*Συμπληρωματικά: θα ήταν πραγματικά χρήσιμο να καταθέσετε τις απόψεις σας σχετικά με τη γραμμή και με τη χάραξη και να δώσετε και δικές σας προτάσεις. Αν θεωρείτε πως θα είναι μακροσκελές στείλτε τις στο e-mail μου.
**Η εικόνα έγινε απο τον φίλο αναγνώστη Κώστα Γεροντή ο οποίος είναι υπεύθυνος και για τον "καλλιτεχνικό σχεδιασμό" του τίτλου.

40 σχόλια:

koum είπε...

ειναι νομίζω κρισιμο σημείο, ειδικά οταν μιλάτε για κατασκευες/μεσα που δεν τοποθετούνται σημειακά στο χώρο αλλα ελσισσονται/ ακολουθουν μια πορεία μαζι με το σχολιο να υπάρε και χάρτης, και μαλιστα ειδικά χαρτη με συγκρίσεις...

kostis1993 είπε...

Ωχ ρε παιδιά, συγγνώμη αλλά Αθήνα και Αθήνα! Κάντε κάτι για Θεσσαλονίκη! Σε 10 χρόνια θα είναι 4.5 εκατομμύρια κάτοικοι, σαν την Αθήνα, η οποία Αθήνα με τις 4πλάσιες υποδομές και είναι χάλια! Δεν είναι μόνο η Αθήνα Ελλάδα ρε!

Ανώνυμος είπε...

Και γιατί παρακαλώ να είναι το τελευταίο κομματι της Γ5 προς το βορρά το πιο "περιττό"? Είναι πιο απαραίτητη μια διπλή γραμμή Βικτώρια-Ομόνοια-Σύνταγμα;

Γενικά η γραμμή 5 είναι ένα τεράστιο ανέκδοτο, ο Βυρωνας μπορεί να εξυπηρετηθεί με μικρή τροποποίηση της Γ4 και το μόνο ουσιαστικά χρήσιμο κομμάτι ΕΙΝΑΙ από μεταμόρφωση και βόρεια. Σίγουρα από όλες τις γραμμές που προτάθηκαν είναι η πλέον κακοσχεδιασμένη και περιττή, κατα τη γνώμη μου μαζί με το βόρειο κομμάτι της Γ6 αποτελούν μια τεράστια σπατάλη αν πραγματοποιηθούν ποτέ.

Κατα τη γνώμη μου προτεραιότητες πρέπει να είναι (μετά τη δρομολογημένη Γ4) η Γ6 από κέντρο προς Πέραμα μέσω ΤΕΙ, και η (ημι-)κυκλική Γ8. Χρήσιμη μοιάζει και η Γ7, αλλά σαν πολλές γραμμές δεν έχουμε να μαζεύονται στο Μοναστηράκι;

Μετρόφιλος είπε...

Όπως έχω γράψει και παλιότερα, θεωρώ τεχνικά δύσκολο και οικονομικά ασύμφορο να περάσουν από το κέντρο της Αθήνας άλλες γραμμές μετρό πέρα από τις 1-4. Άρα από τις γραμμές 5-8 μόνο η 8 έχει σοβαρές πιθανότητες να κατασκευαστεί. Ο Βύρωνας αξίζει να εξυπηρετηθεί από μετρό, αλλά αυτό μπορεί να γίνει με τη γραμμή 8, η οποία θα πρέπει να φτάσει μέχρι το Παγκράτι για να συναντήσει τη γραμμή 4. Να μην ακούω για ακόμα μεγαλύτερη κοιλιά της γραμμής 4. Αρκετή παράκαμψη κάνει για να φτάσει από τα βόρεια προάστια στο κέντρο, δεν χρειάζεται άλλη.
Όσο για τα Άνω Λιόσια, το Μενίδι και τη Μεταμόρφωση, θα εξυπηρετούνται από τον προαστιακό, όταν ολοκληρωθούν οι σταθμοί και σοβαρευτούν τα δρομολόγιά του.
Η περιοχή εκατέρωθεν της Πατησίων είναι όντως πυκνοκατοικημένη και θα δικαιολογούσε γραμμή μετρό. Όμως αν σκεφτούμε ποιοι κατοικούν εκεί, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν αξίζει το κόπο να δαπανήσουμε ένα τεράστιο ποσό για τους φτιάξουμε μετρό. Ας αρκεστούμε στο τραμ κατά μήκος αυτής της οδού, για να ξεχαρμανιάσουν και οι τραμόφιλοι.
Εν κατακλείδι: απορρίπτω αυτή τη γραμμή στο σύνολό της.

Ανώνυμος είπε...

Ο «Χριστός και η Παναγία»...! Δηλαδή για να καταλάβω και εγώ, ποιοι μένουν εκατέρωθεν της Πατησίων; Τι με καθιστά εμένα πολίτη δεύτερης κατηγορίας κ.«Μετρόφιλε»;

Πάνος

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Φίλε Κωστή αντιλαμβάνομαι αυτό που λές και με όλο τον αυθορμητισμό της ηλικίας σου, αλλά θα πρέπει να σκέφτεσαι ότι καλώς ή κακώς σε αυτό το χάος που λέγεται Αθήνα κατοικούν το 40% του συνολικού πληθυσμού της χώρας. Αρα είναι λογικό να ασχολούμαστε με τα πολλά προβλήματα και τις δυσχέρειες που παρουσιάζει προκειμένου να γίνει και λιγότερο "χάλια" όπως σωστά λές. Αυτό ακριβώς συζητάμε..
Οσον αφορά τη Θεσσαλονίκη στο ιστολόγιο αυτό αντιμετωπίζεται ως ίση και μάλιστα με δεκάδες αναρτήσεις. Ψάξε λίγο και θα δείς..

Μετρόφιλος είπε...

Αγαπητέ Πάνο, αφού μένεις εκεί ξέρεις πολύ καλά ότι έτσι όπως πάμε, αν ποτέ ολοκληρωθεί η γραμμή 5, δεν θα υπάρχουν πλέον Έλληνες στην περιοχή της Πατησίων για να εξυπηρετηθούν.

Όσο για τη Θεσσαλονίκη, 4,5 εκατομμύρια κατοίκους δεν πρόκειται να αποκτήσει ποτέ, εκτός αν την καταλάβουν οι Τούρκοι και την εποικίσουν! Σε πληθυσμό είναι στο 1/4 της Αθήνας και γι' αυτό πρέπει να είναι ευχαριστημένη αν αποκτήσει το 1/4 των υποδομών της Αθήνας.

alexis32 είπε...

κυριοι,διαβαζω μια αντιπαραθεση για Αθηνα-Θεσσαλονικη,την στιγμη που οπως λεει ο κ,Καραγιαννης η αθηνα ειναι ενα μεγαλο χαος,και ευχομε ο παπανδρεου να κανει πραξη ολες αυτες τις μακετεσ με τον ισπανο και οχι να μεινει στο επικοινωνιακο κομματι.Για την θεσσαλονικη τα πραγματα ειναι χαλια με εξερεση τον νεο σταθμο Λεωφωριων που σαφως ειναι καλυτερος απο κιφησσο και λιωσιων συν το σταθμο τραινου σε υποδομη μμμ ειναι ενα 0.
θα σου προτεινα φιλε καραγιαννη αν μπορεις να κανεισ προτασεις με σχεδιαγραμματα για το τραινο ,αφου διαβαζω οτι πολλοι ειναι fun του τραινου και βλεποντας να κατανοησουμε και εμεις που εδω στην καστορια δεν εχουμε τραινο τα σχεδια συνδεσης και σε ποια κομματια ειναι καλο το δικτυο που θελει βελτιωση ,τι τραινα εχουμε να μας εξηγησεις εσυ η καποιος ειδικος να καταλαβουμε.
Η ελλαδα κυριοι κανει προσπαθεια αλλα με ρυθμους χελωνας και σε σχεση με αλλες χωρες ειμαστε οπως ειπε καποιος φιλος ελλαδισταω δυστυχως.δρομους δεν εχουμε με εξερεση εγνατια και εθνικη θεσσαλονικης αθηνων ,τραινα ειναι χαλια αεροδρομια(exclusive το βενιζελος)χαλια,και τα ζωα οι πολιτικοι κολοβαρανε.
αυτα ευχαριστω,(με ιονια οδο τι γινετε?)

Ανώνυμος είπε...

Πρώτον, θα υπάρχουν Έλληνες, μεταξύ αυτών και εγώ. Δεύτερον, και να μην υπάρχουν, από πότε τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Αθήνας έχουν «ράτσα», νομίζεις ότι οι αλλοδαποί δεν έχουν αυτοκίνητα για να «μπλοκάρουν» τους δρόμους της πόλης μας, ή απλά δεν αξίζουν αυτοί οι «άξεστοι και κατώτεροι φυλετικά μαυριδεροί η ξανθωποί¨» συμπολίτες μας ένα σύγχρονο ΜΜΜ ώστε να μετακινούνται ανθρώπινα; Που να σου θυμίσω ότι δεν ήρθαν στη χώρα μας για να σου χαλάνε την αισθητική, αλλά για μια καλύτερη ζωή, όπως έκαναν και κάποιοι συμπατριώτες σε χώρες όπως η Γερμανία κοκ, πώς θα σου φαινόταν αν η πολιτεία της Γερμανίας δεν δημιουργούσε υποδομές σε μία υποτιθεμένη Ελληνική συνοικία μεταναστών στη Φρανκφούρτη;

Πάνος

Ανώνυμος είπε...

Για να μην παρεξηγηθώ από το ύφος του προηγούμενου σχολίου μου, δεν έχω κάτι προσωπικό απέναντι σε εσένα αγαπητέ «μετρόφηλε», είμαι σίγουρος ότι κατά τα άλλα είσαι ένας καλός άνθρωπος, αλλά θεωρώ τις απόψεις σου ακραίες και κυρίως επικίνδυνες για την κοινωνία μας και λυπάμαι που εκφράζονται από έναν νέο άνθρωπο όπως υποθέτω ότι είσαι. Ο λόγος που αποφάσισα να σχολιάσω το δικό σχόλιο είναι ότι προσβλήθηκα και σαν κάτοικος της περιοχής αλλά κυρίως σαν πολίτης φιλελεύθερος που θίγομαι από τέτοιες ιδέες και απόψεις.

Πάνος

Ανώνυμος είπε...

Μην ανησυχειτε βρε για την Βικτωρια! Οταν φτιαχτει η γραμμη, θα ειναι το 3ο Κολωνακι οπως ηταν πριν 20 χρονια (το 2ο η Κυψελη)... Οσοι ειναι πιο παλιοι, ξερουν καλα και οι νεοι μπορουν να δουν τα αριστοκρατικα νεοκλασικα της Βικτωριας για να πειστουν την αιγλη που ειχε καποτε η περιοχη...Το προβλημα της υποβαθμισης ειναι προσωρινο και γινεται μονο κ μονο για να μπορεσουν οι εχοντες να αγορασουν τα κτηρια σε εξεφτελιστικες τιμες ωστε να τα γκρεμισουν και να χτισουν τα ταπεινα σπιτακια τους... Λιγη υπομονη μονο!

Ανώνυμος είπε...

Πάντως θα ήθελα όταν μπορέσει ο αγαπητός «Μετροφιλος» να μου απαντήσει, διότι είμαι περίεργος αν θεωρεί μια αντίστοιχη διάκριση που ο ίδιος έκανε, αν αφορούσε ομογενείς της Γερμανίας θα την θεωρούσε δίκαια;

Πάνος

Ανώνυμος είπε...

Και για να μην στεναχωρήσω και τον κ. Καραγιάννη που μετέτρεψα το μπλογκ του σε «τηλεοπτικό παράθυρο», να καταθέσω κάτι σχετικό, νομίζω ότι η Πατησίων είναι από τους πιο ενδεδειγμένους δρόμους για τραμ και αν δεν κάνω λάθος έτσι προβλέπει και μια μελέτη του ΕΜΠ, αντίθετα με την Λ.Αθηνών που κατά την γνώμη μου χρήζει μεγαλύτερης ανάγκης του μετρό.

Πάνος

Ανώνυμος είπε...

*προτείνει, δεν προβλέπει.

Πάνος

Δημήτρης είπε...

«η Πατησίων είναι από τους πιο ενδεδειγμένους δρόμους για τραμ»
Γιατί; Λόγω έλειψης κλίσεων; Ή για κάποιον άλλο λόγο;

Ανώνυμος είπε...

Ke Karagiannh
Allh mia fora h suzhthsh parektrepetai apo ton idio sxoliasth (metrofilo), ayth thn fora omws me enan amesa ratsistiko tropo.
Einai ntroph kai gia sas na dhmosievontai tetoiou periexomenou sxolia.
Filika

Anastashs Tsirigkidhs

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Μετρόφιλος. Εχω σβήσει πολλά απο τα σχόλια του. Θα παρακαλούσα τους υπόλοιπους να πάψουν απλώς να ασχολούνται. Δεν χρειάζεται. Πολύ απλά. Δε χρειάζεται φυσικά να πω ότι το σχόλιο περί κατοίκων στην περιοχή απο μόνο του δεν χρίζει κριτικής και θα σβηστεί...

Ανώνυμος είπε...

Για την γραμμη 5: Συμφωνω πως ειναι αρκετα περιττη... Πρεπει να τροποποιηθει η 4 ωστε να πιασει και Βυρωνα. Αξιζει να εξυπηρετηθει, ειναι αρκετα πυκνοκατοικημενη, παροτι ειναι προαστιο...

Για τον Μετροφιλο: Αν και το προβλημα που αναφερεις ειναι οντως κρισιμο και καθολου ρατσιστικο καθως τιθεται ηδη θεμα εκφυλισμου του ελληνικου εθνους, το συγκεκριμενο ιστολογιο ασχολειται ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ και ΟΧΙ ΠΟΙΟΣ τα χρησιμοποιει... Για τις δικαιολογημενες σου ανησυχιες κανε μια βολτα απο το blog του Αθηναιου...

Ανώνυμος είπε...

εγώ νομίζω ότι 6 γραμμές μετρό(δηλαδή άλλες δύο μετά τη γραμμή 4) φτάνουν στην αθήνα και από αυτές η μία να είναι κυκλική.απο εκεί και πέρα θα έπρεπε να κατασκευαστεί τραμ γρήγορο και αξιόπιστο.ο κορμός βέβαια των ΜΜΜ θα πρέπει να είναι το μετρό.δε γίνεται να κατασκευαστεί έξω από κάθε σπίτι στάση μετρό.είναι αδύνατο, περιττό και οικονομικά ασύμφορο για την ελλάδα.πριν πέσει η κυβέρνηση σημίτη είχαν σχεδιάσει ένα συμπληρωματικό προς το μετρο σχέδιο για τραμ στην αθήνα.έπιανε σχεδόν όλες τις περιοχές.γιατί όχι και τώρα να επανασχεδιαστει και να επικαιροποιηθεί ένα ανάλογο σχέδιο μιας και έφυγε η εχθρική προς το τράμ κυβέρνηση.για παράδειγμα το βερολίνο μπορει να έχει σαφώς περισσότερες γραμμές μετρό από την αθήνα αλλά δεν έχει εγκαταλείψει το τράμ που το βλέπεις παντού.αναφέρω το βερολίνο γιατι έχει σχεδον τον ίδιο πληθυσμό με την αθήνα(γύρω στα 4μιση εκατομμύρια.αν όμως η κυβέρνηση αυτή θεωρεί ότι ρέουμε στο χρήμα ας κατασκευάσει και 10 γραμμές αλλά να το κάνει τώρα γιατί το κυκλοφοριακό δεν μπορεί να περιμένει...αλλιώς ας σκεφτεί τη λύση τραμ συμπληρωματικό προς το μετρο.ευχαριστώ
peter

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Δημήτρη, διότι η περιοχή είναι από τις πιο πυκνοκτοικημένες και κοντά στο κέντρο της Αθήνας, άρα θα ήταν λίγο ασύμφορο χρονικά να κατέβεις είκοσι μέτρα κάτω από την γη για να κάνεις μικρές αποστάσεις, εξάλλου αυτές οι περιοχές εξυπηρετούνται σχετικά καλά με τις γραμμές 1 και την μελλοντική 4. Επίσης η περιοχή είναι πολύ επιβαρυμένη από τα αυτοκίνητα και μια παράλληλη ανάπλαση που σηνηθήζεται καθώς και η αποθάρηνση του ΙΧ εφόσον το τραμ θα καταλάβει μέρος του οδοστρώματος θα είναι ευεργετική για την περιοχή και για τους καταστηματάρχες επί της Πατησίων.

Αγαπητέ Peter, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, με επιφύλαξη να πω ότι όντως δεν έχουμε τα χρήματα για ένα μετρό που να είναι παντού, το σίγουρο όμως είναι ότι δεν έχουμε χρόνο. Εξάλλου το τραμ σε μικρές σχετικά αποστάσεις είναι πολύ πιο χρηστικό από το μετρό και κυρίως καταλαμβάνει χώρο από το αυτοκίνητο!

Αγαπητέ Μετρόφιλε, αυτό είναι το τελευταίο σχόλιο από μένα που σε αφορά, σε θέματα εκτός υποδομών, γνωρίζοντας ότι ήδη καταχράζομαι την φιλοξενία του κ.Καραγιάννη. Πρώτον πληρώνουνε φόρους άρα είμαστε υποχρεωμένοι. Δεύτερον σιγά μην είμαι και κκες (όχι ότι είναι κακό), είπα και πιο πάνω, είμαι Φιλελεύθερος, άλλα χωράφια οι αριστεροί, έλεος!

Πάνος

Ανώνυμος είπε...

Όταν έγινε αυτός ο χάρτης προφανώς ο δημιουργός βιαζόταν να παρουσιάσει ένα πλάνο ανάπτυξης του μετρό. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε εδώ, εν αρχή με την Γραμμή 5. Χάραξη από την Πανεπιστημίου ή την Σταδίου, αν είναι δυνατόν και άλλη γραμμή από το κέντρο προτείνεται, και αναρωτιέμαι πόσες γραμμές ακόμη θα φορτώσουν το κέντρο. Μάλλον θα πρέπει πριν τραβάνε γραμμές σε ένα χάρτη να τον δουν πρώτα και να τον μελετήσουν. Η Αθήνα σαφώς και χρειάζεται ανάπτυξη ΜΣΤ, δεν υπάρχει αμφιβολία. Όλα τα ΜΣΤ εννοώ και δεν τα ξεχωρίζω για αυτό και πιστεύω πως πρέπει με σοβαρότητα να γίνει μελέτη και όχι έτσι μια γραμμή και όπου πάει.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Oi Ellhnes metanastes sthn Amerikh htan sthn pleopshfia tous paranomoi, doulevan se estiatoria, plenontas piata, poulousan louloudia kai htan pantelws amorfwtoi.
Oso gia thn Germania se epipedo gnwsewn htan sto epipedo tourkwn kai sikelianwn.

Sthn Ellada ta erga tou metro gia paradeigma oloklhrwnontai me ergates kata megalo pososto apo to ekswteriko.

To ellhniko ethnos kindynevei pragmatika, o laos tempelidwn hmimathwn pou antalasoun atakes kai mono kai pou en telh tipote den paragoun. O teleytaios xazotroxos ths Eyrwphs, poso alhtheia kindynevoume apo tous ergasiomaneis Alvanous kai Roumanous?

O re gkiaourh vrwmere pou tou amorfwtou pappou sou vrwmagan ta xnwta kai ypegrfe dipla sto gaidouri me enan stavro, kavalhses to 4x4 poulhses thn gh pou aytos mazeve ma aima olh tou thn zwh kai apo tis kafeteries ws o noumero 1 kapnisths ths EE kai noumero 2 yperbaros, asxhmos kai kathola hlithios krineis anthrwpous pou doulevoun panw apo 14 wres to 24wro.

athlios, trisathlios kai eleinos eisai.

Ανώνυμος είπε...

Απορώ, σε ποιά χώρα ζείτε κι ονειρεύεστε; Ούτε σε 100 χρόνια δεν θα γίνουν αυτές οι γραμμές σε μια καταχρεωμένη χώρα. Μόνο τραμ είναι η λύση και τέρμα στην παντοκρατορία των ΙΧ.

Ανώνυμος είπε...

Η άποψη μου είναι οτι η φιλολογια για τις γραμμές 5 έως 8 βασίζεται σε μια παρόλα του Σουφλιά, η οποια είχε στόχο περισσότερο να μετριάσει την κριτική για την πρωτοφανή υποστήριξη που έδειξε στους αυτοκινητοδρόμους. Η "μελέτη" ειναι προχειρη και απλα συνδεει ακτινικά τις περιοχές που δεν εχουν μετρό με το κέντρο και μόνο η γραμμη 8 προβλεπεται να είναι κυκλικη. Κατα την άποψη μου μια κυκλική γραμμή σαν την 8 θα έπρεπε να ηταν η προτεραιότητα, μετά την 4, για την οποία παρεπιπτόντως δεν ακούω να κινείται τιποτα.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Καραγιάννη, σας προτείνω να καταργήσετε εντελώς τη δυνατότητα σχολιασμού στο ιστολόγιο. Δεν εχει αξία να γράφονται απαράδεκτες αποψεις και μετά να λογοκρίνονται, ίσως είναι και χειρότερο. Μπορεί όποιος θέλει να σας στέλνει e-mail και κρίνετε εσείς τί δημοσιεύετε. Έχοντας κάνει στο παρελθόν προτασεις παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις και αντί να προκαλείται διάλογος και διαβούλευση έχουμε καταντήσει να διαβάζουμε ό,τι πιο ακραίο και απαπάδεκτο εχει ο καθένας στο μυαλό του, χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε αφορμή για να το δημοσιεύσει.
Γιάννης Φραγκάκης.

Ανώνυμος είπε...

Δεν πολυκατανοώ τη χάραξη της γραμμής αλλά δεν εκφέρω άποψη γιατί δεν έχω καθόλου εικόνα για τις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.Θα ήθελα όμως να υπερασπιστω την κοινή χάραξη με τις γραμμές 1 και 2.Συγκεκριμένα στο κομμάτι Βικτώρια-Πανεπιστήμιο κινούνται κάθε μέρα άπειροι άνθρωποι,οι οποίοι αναγκαστικά μετεπιβιβάζονται στην Ομόνοια η οποία ως σταθμός εκτός από υπερφορτωμένος είναι και τεράστιος και δύσκολος στο περπάτημα.Επομένως φαντάζομαι ότι η επικαλυπτική αυτή χάραξη γίνεται ακριβώς για την αποσυμφόρηση του σταθμού καθώς και για την ταχύτερη μεταφορά του κόσμου στο σκέλος αυτό του κέντρου(ειδικά οι φοιτητές είναι αμέτρητοι..)

Φώτης είπε...

Εγώ σκεφτόμουν μια γραμμή με λίγο διαφορετική διέλευση από το κέντρο και τέρμα στο Βύρωνα:
Σταθμός Λαρίσης - Πεδίο Άρεως - Λεωφόρος Αλεξάνδρας - Γουδί - Ουλοφ Πάλμε - Βύρωνας

Μετρόφιλος είπε...

Για να παραμείνουμε στο θέμα, η νέα μελέτη ανάπτυξης μετρό δεν είναι καθόλου πρόχειρη. Έγινε ύστερα από συνεντεύξεις με χιλιάδες εποχούμενους οι οποίες αναλύθηκαν κι έτσι προέκυψαν τα βασικά ρεύματα μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο. Η πρωτοβουλία εκπόνησής της δεν ήταν του Σουφλιά, αλλά της Αττικό Μετρό, η οποία παραμένει ανέπαφη παρά την όποια αλλαγή κυβέρνησης.
Εκεί όπου έχω επιφυλάξεις είναι η υπερσυγκέντρωση γραμμών στο κέντρο. Η Αθήνα δεν αντέχει επανάληψη της ταλαιπωρίας της δεκαετίας του 90. Η συγκεκριμένη γραμμή θα έπρεπε να περάσει κάτω από τον Εθνικό Κήπο (με τσεκούρωμα αρκετών δέντρων για φρεάτια εξαερισμού), μετά να κάνει στάση στο βορειοδυτικό μέρος της Πλατείας Συντάγματος αφού περάσει κάτω από τη γραμμή 3 που είναι σε βάθος περίπου 30 μέτρων, μετά να συνεχίσει κάτω από τη Σταδίου (με προληπτική εκκένωση των περιπτέρων), να κάνει στάση στην Πλατεία Κλαυθμώνος, μετά κάτω από το κενό οικόπεδο του Κατράντζου (δεν υπάρχει άλλος ελεύθερος χώρος) για σύνδεση με το σταθμό της Ομόνοιας, μετά να στρίψει στην Πατησίων περνώντας κάτω από τη γραμμή 2 και να κάνει στάση στο Μουσείο για εξυπηρέτηση των τουριστών. Η συνέχεια κάτω από την Πατησίων θα ήταν σχετικά εύκολη, όμως αυτή η οδός έχει πολλά καταστήματα και τραβάει επισκέπτες και από άλλες περιοχές. Όταν η άλλη τελειώσει τα ψώνια της θέλει κάποιο μέσο μεταφοράς κοντά. Οι σταθμοί του μετρό θα γίνονταν ανά χιλιόμετρο περίπου, ενώ το τραμ θα μπορούσε να έχει στάση ανά 300-400 μέτρα. Γι’ αυτό για την Πατησίων υποστηρίζω το τραμ, αν και είμαι μετρόφιλος!
Κατανοώ ότι οι μηχανικοί θεωρούν τα δύσκολα έργα πρόκληση και πεδίο εξάσκησης, όμως πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το κόστος, το χρόνο και τις εξωτερικές αντιοικονομίες (= την ενόχληση των κατοίκων).

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Καραγιάννη μου, αλοίμονο δεν τα έχω μαζί σας, καθώς έχω εκφράσει συχνά το θαυμασμό μου για το blog, αλλά με τους υπεύθυνους, οι οποίοι πρώτα κάνουν σχέδια για την Αθήνα και μετά για την υπόλοιπη Ελλάδα. Βλέπετε τι προβλήματα προκύπτουν εδώ στη Βόρεια Ελλάδα λόγω της προτεραιότητας που δίνεται στην Αττική. Θα έπρεπε για κάθε περιοχή της Ελλάδας να αναγνωρίζονται οι ανάγκες και να γίνονται πραγματικότητα, ειδικά όσον αφορά τα αποπνικτηκά αστικά κέντρα. Ας αφήσουμε το πρώτη και δεύτερη και εκατοστή σε πληθυσμό πόλη και ας κοιτάξουμε τι πρέπει να γίνει. Είναι επιτακτική η ανάγκη δεύτερης βασικής γραμμής; Ε, προτείνετε κατι κύριοι υπεύθυνοι!

kostis1993

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω πληρως με τον Μετροφιλο,το κεντρο της Αθηνας δεν μπορει να αντεξει αλλες γραμμες Μετρο μετα τη Γραμμη 4 (οπως και με το σχολιο του οτι η Πατησιων χρειαζεται Τραμ με πυκνες στασεις).Απο τις 5-8 ρεαλιστικα μπορουν και ΠΡΕΠΕΙ να γινουν η 7 για να καλυφθουν και οι νοτιες συνοικιες και η ΑΚΡΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ κυκλικη 8 και τελος!Μετα πανω στο δαχτυλιδι αυτο μπορουμε να 'κρεμασουμε' μικρες συμπληρωματικες γραμμες Τραμ.Προσωπικα ειμαι ΚΑΙ Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος διοτι και τα δυο εχουν το δικο τους ρολο στην μειωση της χρησης των ΙΧ και ειναι λαθος οι κατα καιρους διαμαχες μερικων εδω μεσα για το αν η Αθηνα θα γινει μια κατεξοχην Μετρουπολη η Τραμουπολη!

Ανώνυμος είπε...

Τωρα βεβαιως αν μερικοι θελουν οπως λεει και στην αρχικη σελιδα ενα ειρωνικο σχολιο,να κανουν την Αθηνα Μαδριτη με 200 χλμ. Μετρο,ελκυστικο ακουγεται.Το ζητημα ειναι βεβαιως ποτε θα γινουν ολα αυτα!Ακομα και το 35-40 ετη ειναι δυσκολο, [παρεμπιπτοντως αν και ασχετο με το θεμα,στην Μαδριτη πως τα καταφεραν?Το 2000 οταν εγκαινιαστηκε το Μετρο εδω,ειχα διαβασει σε εντυπο οτι το Μετρο τους ειχε μηκος 120 χλμ και μεταξυ 2000-2007 εφτασε τα 285!!!!Πως εφτιαξαν τετοιο ΤΕΡΑΣΤΙΟ δικτυο σε ΜΟΛΙΣ 7 ετη (!!!!) και που τα βρηκαν τα λεφτα????Πως μπορεσαν αυτοι?Εμεις παλι τοσο ανικανοι ειμαστε?]

Ανώνυμος είπε...

Oi diakladwseis grammwn metro sto kentro einai angkaies kai opoia talaipwria prokalesoun einai mono efhemerh, an sygkrithei me tis lyseis pou tha prosferei.

Oso gia thn grammh 5 kommati tou boreioanatolikou skelous an kai mellontika anagkaio den nomizw oti einai amesa krishmo, se sxesh me alles perioxes pio konta sto kentro pou asfykteioun apo ta IX.


Kata thn gnwmh mou xreiazetai taytoxronh parousiash meleths (i) metro, (ii) proastikakou kai (iii) tram wst na symplhrwnontai kai na bohthoun emas olous, etsi opws einai apokomena to ena apo to allo, den bohhtoun.

Ανώνυμος είπε...

boreiodytikou sto prohgoumeno mynhma

sygnwmh

Antonis είπε...

Γνωμη μου ειναι οτι η γραμμη 5 περναει και υπερκαλυπτει σε αρκετα σημεια υπαρχουσες γραμμες του Μετρο ή του ηλεκτρικου.

Κατα τη γνωμη μου αμεση προτεραιοτητα πρεπει να εχει μια γραμμη η οποια θα κινειται κατα μηκος της Κηφισιας απο το υψος της Πανορμου μεχρι τουλαχιστον το Μαρουσι. Η Κηφισιας στο κομματι που ανεφερα ειναι ενας δρομος με παρα πολλες επιχειρησεις, με παρα πολλους εργαζομενους που εξυπηρετειται μονο απο λεωφορεια και ΙΧ.

Δεδομενου οτι καθημερινες 8-10 και 4.30-6.30 γινεται της κολασεως στο ανωτερω κομματι απο κινηση και τα λεωφορεια φυσικα πανε σα σταματημενα, η μονη λυση για να πας στη δουλεια σου ειναι το αυτοκινητο.

Δυο φορες που δοκιμασα τη συγκοινωνια με μετεπιβιβαση απο το Μετρο στην Πανορμου σε λεωφορειο που ανεβαινε την Κηφισιας το μετανιωσα οικτρα. Απιστευτη κινηση, αθλιες συνθηκες, στιβαγμενοι στο λεωφορειο σαν τις σαρδελες παρεα με ολες τις φυλες του κοσμου.

Κατα την ταπεινη μου γνωμη μια γραμμη Μετρο παραλληλα της Κηφισιας θα αποσυμφορησει απιστευτα την Κηφισιας, τις λεωφορειακες γραμμες που την καλυπτουν και θα αναβαθμισει την ποιοτητα ζωης ολων μας.

Πλεον θα μπορω να ειμαι στη δουλεια μου σε 40 λεπτα με κοστος 1 ευρω αντι για 1+ ωρα, με χρονο για να βρω να παρκαρω και με κοστος σε βενζινη και στο περιβαλλον.

Ανώνυμος είπε...

Aυτο που αναφερεις Antonis ειναι πραγματικα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ εδω και τωρα και προκειται να καλυφθει απο την Γραμμη 4,δηλαδη οταν τελικως γινει!Αν ριξεις μια ματια στους σχετικους χαρτες,οπου περναει η πορτοκαλι Γραμμη 4 θα δεις.
Και μια και ετεθη το ζητημα,κυριε Καραγιαννη 1ον συγχαρητηρια για τις εποικοδομητικες προτασεις σας σχετικα με τις επεκτασεις του Μετρο και 2ον τι σκοπευει να κανει η καινουρια κυβερνηση,ποτε θα την ξεκινησει την Γραμμη 4 ????

σκατα είπε...

κολωσαμε εμεις

Ανώνυμος είπε...

έχουν ανάγκη τα σύνορα Μενιδίου - Λιοσίων να βγούν απο την κοινωνική απομόνωση. φτιάχτηκε ένας προσαστιακός στα δυο άκρα των δήμων, για τα οποία δεν υπάρχει προσβασιμότητα παρα μόνο αν μένεις δίπλα. Μακάρι να υλοποιηθεί μια γραμμή ισως η ενδεχόμενη 5 με καλό σχεδιασμό. Πραγματικά θα βοηθήσει την περιοχή σε πάρα πολλούς τομείς.

Unknown είπε...

Χρειαζεται και το θριάσιο πεδίο μετρό!

ioannis είπε...

Να ερθει το Τραμ από την αρχη της Κηφησσιας μεχρι το τελος της , να ησυχάσουμε . Να στενεψει ο δρομος , λιγοτερη κινηση λιγοτερη φασαρια , καλυτερη προσβαση και μετακινηση , από και προς Κηφησια

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον θα είμαι ο μόνος που του αρέσει αυτό το σχέδιασμο για την γραμμή 5 χαχα... ίσως γίατι θελω πολύ μετρό να μπεί στην Πατησίων. Καταλαβαινω γιατι καποιοι το βρισκουν περιττη ομως, νομιζω θα βοηθουσε αν μεταφερθηκε στο κεντρικο σημειο λιγο πιο βορειο ανατολικα, δηλαδη μετά απο τον ευαγγελισμο να σταματησει κάτω απο τον Λυκαβηττο, μετα μια στάση στην Νεαπολη, αραχαιολγικο μουσειο, βικτωριασ, και συνεχίζει μετα ανα σχεδιασμό. αλλα ποιος ξερει τι την κανουν, ειδα οτι στο νοτιο κομματι θα διασχίσει την γραμμη 2 στην δαφνη τελικά και μπορεί να συνεχίσει προς την παραλια καλαμακιου. Μηπωσ την θελουν να εξυπηρετησει την καινουργια αναπτυξη στο Ελλινκο απο το κάτω μέρος; αναυπομωνω πολύ τι θα είναι τελικα η διαδρομη της.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα