Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Ανατολική Οδός: απο το Πάσχα 2010 οι πρώτες παραδόσεις


Βήμα βήμα το πιο προχωρημένο έργο παραχώρησης η Ανατολική Οδός Πελοπονήσσου αρχίζει σιγά σιγά να ωριμάζει κατασκευαστικά με αποτέλεσμα το Πάσχα που μας έρχεται (σε 4 περίπου μήνες) να έχουμε και την πρώτη παράδοση τμήματος. Σύμφωνα με τα σημερινά χρονοδιαγράμματα έχουμε τις παρακάτω ημερομηνίες:

1 Το πρώτο 10ήμερο του Δεκεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί και η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο (η παλιά που εκσυγχρονίζεται), και πλέον η κυκλοφορία θα γίνεται κανονικά και από τις δύο.
2 Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών πρότειναν στο υπουργείο το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων, να παραδοθεί πλήρως ολοκληρωμένο, χωρίς ελλείψεις και εκκρεμότητες, στο τέλος Μαρτίου, τη Μεγάλη Εβδομάδα.
3 Ολοκληρώνεται η γέφυρα Αλφειού που πλέον μπορεί να κυκλοφορηθεί από οχήματα, ενώ γίνεται και οδοστρωσία στην επέκτασή της.
4 Στον κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη έχουν διανοιχθεί πάνω από 10 χιλιόμετρα. Με βάση τη σύμβαση το τμήμα αυτό συνολικού μήκους 46 χιλιομέτρων, πρόκειται να παραδοθεί το Σεπτέμβριο του 2012. Στόχος, όμως, του ομίλου είναι να δοθεί νωρίτερα εντός του 2011.
5 Ο όμιλος “Μορέας” εκτιμά ότι στις αρχές Αυγούστου του 2010 μπορεί να είναι έτοιμος όλος ο δρόμος από την Κόρινθο έως και τα Παραδείσια.
6 Προχωρούν οι εργασίες του εθνικού δρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας σε διάφορα σημεία του μέσα στη Μεσσηνία.
7 Στην ευθεία της Αλλαγής, όπου ο “Μορέας” δουλεύει και τον κόμβο, δηλαδή το σημείο της σύνδεσης με το δρόμο Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, έχουν φτιαχθεί οι βάσεις για τη γέφυρα που θα περάσει πάνω απο τον υφισταμενο εθνικο δρομο.
Οι εργασίες προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και μαζί με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου είναι οι 2 παραχωρήσεις που τα προβλήματα έχουν ξεπεραστεί και βαδίζουν ικανοποιητικά και χωρίς προβλήματα. Σε περίπου 2,5 η Ανατολική Οδός θα είναι πλήρως κατασκευασμένη και οι οδηγοί θα φτάνουν απο την Αθήνα στην Καλαμάτα σε μόλις 2 ώρες.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

AΓΑΠΗΤΕ ΝΙΚΟ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ; ΞΕΡΩ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Αν και δεν έχουν και πολλές πληροφορίες.

Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα)
www.olympiaodos.gr

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες - Κλειδί)
http://www.aegeanmotorway.gr

Νέα Οδός (Μεταμόρφωση - Σκάρφεια) + Ιονία Οδός
http://www.neaodos.gr

Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - καλαμάτα/Σπάρτη)
http://www.moreas.com.gr

Ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος (Ε65 + Σκάρφεια - Ράχες) δεν έχει ακόμα site.

lectoras είπε...

Ε, δλδ δεν υπάρχουν καθυστερήσεις σε μεγάλα έργα υποδομής?

Μήπως σημαίνει ότι η παραχώρηση ωθεί τους εργολάβους να δουλεύουν αποτελεσματικά?

Ανώνυμος είπε...

Κε Καραγιάννη,

Έχουμε κανένα αντίστοιχο νεότερο για την Ιονία Οδό? Το καλοκαίρι που πέρασα για Λευκάδα, είχε δοθεί η ευρεία παράκαμψη Αγρινίου.

Περιμένουμε κανένα αντίστοιχο μεγάλο κομμάτι του έργου μέχρι το επόμενο καλοκαίρι?

Ανώνυμος είπε...

Καιρος ηταν παντως για τη διπλη σηραγγα Αρτεμισιου!!!! Ειχε γινει ο εφιαλτης οσως περνουσαν απο τον οδικο αυτο αξονα! Ποτε δεν καταλαβα γιατι το 1990 παραδοθηκε μονο η μια απο τις δυο σηραγγες και γιατι μετα επι 18 χρονια ξεχαστηκε το φλεγον αυτο ζητημα.

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Από όσο είχα ακούσει, εκείνη την εποχή ο κατασκευαστής είχε δώσει μεγάλη έκπτωση για να πάρει το έργο (τότε προβλεπόταν μονή σήραγγα) και τους είχε υποσχεθεί όταν αν έπαιρνε το έργο θα άνοιγε και 2η σήραγγα με δικά του χρήματα.

Μόλις ολοκλήρωσε το έργο και ξεκίνησε την διάνοιξη της 2ης ξέμεινε από χρήματα και την εγκατέλειψε. Για αυτό όλα αυτά τα χρόνια από την μία μεριά υπήρχε σκαμμένο ένα μικρό τμήμα (κάποια λίγα μέτρα) της 2ης σήραγγας.

Ανώνυμος είπε...

Όλα αυτά για την δεύτερη σήραγγα του Αρτεμισίου είναι λίγο αστικοί μύθοι.

Η αλήθεια είναι ότι όταν κατασκευάστηκε η νέα εθνική οδός Κορίνθου - Τρίπολης ήταν προγραμματισμένο για λόγους κόστους να κατασκευαστεί ο ένας μόνο κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου πρακτική συνηθισμένη σε όλη την Ευρώπη. Μην ξεχνάμε και την τεχνική δυσκολία δεδομένου ότι τότε υπήρχε μηδαμινή εμπειρία στη κατασκευή τούνελ στην Ελλάδα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις και όταν υπάρχει πρόβλεψη και για δεύτερο μελλοντικό κλάδο οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων επιβάλλουν την κατασκευή των στομίων σε βάθος 15m ώστε να υπάρχει μικρή όχληση στο περιβάλλον όταν αποφασιστεί η κατασκευή του δεύτερου κλάδου.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή τρυπάς και τα 15 μέτρα του 2ου κλάδου μπας και τον κάνεις στο μέλλον???? Και σε τι προφυλάσσει ή βοηθάει το περιβάλλον αυτό???

Λίγο βλακεία δεν είναι??? Και αν δεν έχει ποτέ λεφτά??? Θα μείνει εκεί μία μετώπη βάθους 15 μέτρων??? Αυτό δεν θα είναι χειρότερη πληγή για το βουνό???

Ανώνυμος είπε...

Ενα ανοιγμα 15 μετρων, δίπλα ακριβώς από την είσοδο του 1ου τουνελ δε δημιουργεί κανένα σοβαρο περιβαλλοντικό πρόβλημα. Αντίθετα, η μη ύπαρξη αυτής μπορεί να προκαλέσει αρκετα προβλήματα, περιβαλλοντικά και κατασκευαστικά.

Εχω ακούσει ιστορίες παντως γι αυτην την σήραγγα, που φτιαχνόταν επι 20 χρόνια και καθε χρόνο σε καινούργιο συνέδριο γεωτεχνικών μιλούσαν σε στυλ "ανοίξαμε κι αλλο ένα μέτρο σηραγγας". Είναι άλλωστε η πρώτη οδική σηραγγα της Ελλάδας και εκείνη την εποχή δεν είχαμε την τεχνογνωσία που διαθέτουμε σήμερα...

Εκτορας

Unknown είπε...

Όπως θα έχετε προσέξει όταν ξεκινάει η κατασκευή ενός τούνελ ένα πολύ μεγάλο κομμάτι εδάφους γύρω από το μελλοντικό στόμιο καθαρίζεται από βλάστηση και τσιμεντώνεται ώστε να καταφέρουν να δημιουργήσουν το μόνιμο στόμιο χωρίς να υποχωρήσει το υπόλοιπο έδαφος.
Στη συνέχεια αφού κατασκευαστεί το στόμιο τότε αφαιρείται το τσιμέντο διαμορφώνεται με γεωύφασμα πάλι ο χώρος.

Πιστεύω τώρα έγινε αντιληπτό γιατί κατασκευάζεται το δεύτερο στόμιο. Και για περιβαλλοντικούς αλλά και για τεχνικούς λόγους.
Σκεφτείτε πόσο απλά και χωρίς να το πάρουμε (οπτικά) χαμπάρι κατασκευάστηκε ο δεύτερος κλάδος στο Αρτεμίσιο και πόσο ορατά στην πλαγιά ήταν τα έργα στα καινούργια τούνελ πριν από αυτό.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα