Βήμα βήμα το πιο προχωρημένο έργο παραχώρησης η Ανατολική Οδός Πελοπονήσσου αρχίζει σιγά σιγά να ωριμάζει κατασκευαστικά με αποτέλεσμα το Πάσχα που μας έρχεται (σε 4 περίπου μήνες) να έχουμε και την πρώτη παράδοση τμήματος. Σύμφωνα με τα σημερινά χρονοδιαγράμματα έχουμε τις παρακάτω ημερομηνίες:
1 Το πρώτο 10ήμερο του Δεκεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί και η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο (η παλιά που εκσυγχρονίζεται), και πλέον η κυκλοφορία θα γίνεται κανονικά και από τις δύο.
2 Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών πρότειναν στο υπουργείο το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων, να παραδοθεί πλήρως ολοκληρωμένο, χωρίς ελλείψεις και εκκρεμότητες, στο τέλος Μαρτίου, τη Μεγάλη Εβδομάδα.
3 Ολοκληρώνεται η γέφυρα Αλφειού που πλέον μπορεί να κυκλοφορηθεί από οχήματα, ενώ γίνεται και οδοστρωσία στην επέκτασή της.
4 Στον κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη έχουν διανοιχθεί πάνω από 10 χιλιόμετρα. Με βάση τη σύμβαση το τμήμα αυτό συνολικού μήκους 46 χιλιομέτρων, πρόκειται να παραδοθεί το Σεπτέμβριο του 2012. Στόχος, όμως, του ομίλου είναι να δοθεί νωρίτερα εντός του 2011.
5 Ο όμιλος “Μορέας” εκτιμά ότι στις αρχές Αυγούστου του 2010 μπορεί να είναι έτοιμος όλος ο δρόμος από την Κόρινθο έως και τα Παραδείσια.
6 Προχωρούν οι εργασίες του εθνικού δρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας σε διάφορα σημεία του μέσα στη Μεσσηνία.
7 Στην ευθεία της Αλλαγής, όπου ο “Μορέας” δουλεύει και τον κόμβο, δηλαδή το σημείο της σύνδεσης με το δρόμο Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, έχουν φτιαχθεί οι βάσεις για τη γέφυρα που θα περάσει πάνω απο τον υφισταμενο εθνικο δρομο.
Οι εργασίες προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και μαζί με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου είναι οι 2 παραχωρήσεις που τα προβλήματα έχουν ξεπεραστεί και βαδίζουν ικανοποιητικά και χωρίς προβλήματα. Σε περίπου 2,5 η Ανατολική Οδός θα είναι πλήρως κατασκευασμένη και οι οδηγοί θα φτάνουν απο την Αθήνα στην Καλαμάτα σε μόλις 2 ώρες.
10 σχόλια:
AΓΑΠΗΤΕ ΝΙΚΟ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ; ΞΕΡΩ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.
Αν και δεν έχουν και πολλές πληροφορίες.
Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα)
www.olympiaodos.gr
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες - Κλειδί)
http://www.aegeanmotorway.gr
Νέα Οδός (Μεταμόρφωση - Σκάρφεια) + Ιονία Οδός
http://www.neaodos.gr
Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - καλαμάτα/Σπάρτη)
http://www.moreas.com.gr
Ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος (Ε65 + Σκάρφεια - Ράχες) δεν έχει ακόμα site.
Ε, δλδ δεν υπάρχουν καθυστερήσεις σε μεγάλα έργα υποδομής?
Μήπως σημαίνει ότι η παραχώρηση ωθεί τους εργολάβους να δουλεύουν αποτελεσματικά?
Κε Καραγιάννη,
Έχουμε κανένα αντίστοιχο νεότερο για την Ιονία Οδό? Το καλοκαίρι που πέρασα για Λευκάδα, είχε δοθεί η ευρεία παράκαμψη Αγρινίου.
Περιμένουμε κανένα αντίστοιχο μεγάλο κομμάτι του έργου μέχρι το επόμενο καλοκαίρι?
Καιρος ηταν παντως για τη διπλη σηραγγα Αρτεμισιου!!!! Ειχε γινει ο εφιαλτης οσως περνουσαν απο τον οδικο αυτο αξονα! Ποτε δεν καταλαβα γιατι το 1990 παραδοθηκε μονο η μια απο τις δυο σηραγγες και γιατι μετα επι 18 χρονια ξεχαστηκε το φλεγον αυτο ζητημα.
Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος
Από όσο είχα ακούσει, εκείνη την εποχή ο κατασκευαστής είχε δώσει μεγάλη έκπτωση για να πάρει το έργο (τότε προβλεπόταν μονή σήραγγα) και τους είχε υποσχεθεί όταν αν έπαιρνε το έργο θα άνοιγε και 2η σήραγγα με δικά του χρήματα.
Μόλις ολοκλήρωσε το έργο και ξεκίνησε την διάνοιξη της 2ης ξέμεινε από χρήματα και την εγκατέλειψε. Για αυτό όλα αυτά τα χρόνια από την μία μεριά υπήρχε σκαμμένο ένα μικρό τμήμα (κάποια λίγα μέτρα) της 2ης σήραγγας.
Όλα αυτά για την δεύτερη σήραγγα του Αρτεμισίου είναι λίγο αστικοί μύθοι.
Η αλήθεια είναι ότι όταν κατασκευάστηκε η νέα εθνική οδός Κορίνθου - Τρίπολης ήταν προγραμματισμένο για λόγους κόστους να κατασκευαστεί ο ένας μόνο κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου πρακτική συνηθισμένη σε όλη την Ευρώπη. Μην ξεχνάμε και την τεχνική δυσκολία δεδομένου ότι τότε υπήρχε μηδαμινή εμπειρία στη κατασκευή τούνελ στην Ελλάδα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις και όταν υπάρχει πρόβλεψη και για δεύτερο μελλοντικό κλάδο οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων επιβάλλουν την κατασκευή των στομίων σε βάθος 15m ώστε να υπάρχει μικρή όχληση στο περιβάλλον όταν αποφασιστεί η κατασκευή του δεύτερου κλάδου.
Δηλαδή τρυπάς και τα 15 μέτρα του 2ου κλάδου μπας και τον κάνεις στο μέλλον???? Και σε τι προφυλάσσει ή βοηθάει το περιβάλλον αυτό???
Λίγο βλακεία δεν είναι??? Και αν δεν έχει ποτέ λεφτά??? Θα μείνει εκεί μία μετώπη βάθους 15 μέτρων??? Αυτό δεν θα είναι χειρότερη πληγή για το βουνό???
Ενα ανοιγμα 15 μετρων, δίπλα ακριβώς από την είσοδο του 1ου τουνελ δε δημιουργεί κανένα σοβαρο περιβαλλοντικό πρόβλημα. Αντίθετα, η μη ύπαρξη αυτής μπορεί να προκαλέσει αρκετα προβλήματα, περιβαλλοντικά και κατασκευαστικά.
Εχω ακούσει ιστορίες παντως γι αυτην την σήραγγα, που φτιαχνόταν επι 20 χρόνια και καθε χρόνο σε καινούργιο συνέδριο γεωτεχνικών μιλούσαν σε στυλ "ανοίξαμε κι αλλο ένα μέτρο σηραγγας". Είναι άλλωστε η πρώτη οδική σηραγγα της Ελλάδας και εκείνη την εποχή δεν είχαμε την τεχνογνωσία που διαθέτουμε σήμερα...
Εκτορας
Όπως θα έχετε προσέξει όταν ξεκινάει η κατασκευή ενός τούνελ ένα πολύ μεγάλο κομμάτι εδάφους γύρω από το μελλοντικό στόμιο καθαρίζεται από βλάστηση και τσιμεντώνεται ώστε να καταφέρουν να δημιουργήσουν το μόνιμο στόμιο χωρίς να υποχωρήσει το υπόλοιπο έδαφος.
Στη συνέχεια αφού κατασκευαστεί το στόμιο τότε αφαιρείται το τσιμέντο διαμορφώνεται με γεωύφασμα πάλι ο χώρος.
Πιστεύω τώρα έγινε αντιληπτό γιατί κατασκευάζεται το δεύτερο στόμιο. Και για περιβαλλοντικούς αλλά και για τεχνικούς λόγους.
Σκεφτείτε πόσο απλά και χωρίς να το πάρουμε (οπτικά) χαμπάρι κατασκευάστηκε ο δεύτερος κλάδος στο Αρτεμίσιο και πόσο ορατά στην πλαγιά ήταν τα έργα στα καινούργια τούνελ πριν από αυτό.
Δημοσίευση σχολίου