Επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Μαγκριώτη είχαμε πριν λίγες μέρες στο εργοτάξιο στον κάθετο άξονα «Σιάτιστα –Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή» της Εγνατίας Οδού, στη Νεάπολη Κοζάνης.
Συγκεκριμένα επισκέφθηκε το εργοτάξιο στον κάθετο άξονα «Σιάτιστα – Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή» της Εγνατίας Οδού, στη Νεάπολη Κοζάνης και ενημερώθηκε από τους υπευθύνους της Εγνατίας και της κατασκευάστριας εταιρίας, για την πορεία των έργων των τμημάτων «Αλιάκμονας – Βογατσικό» και «Κορομηλιά –Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή».
Η πρόοδος του έργου παρουσιάστηκε και ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό πως το τμήμα Αλιάκμονας – Βογατσικό μήκους 9χλμ θα παραδοθεί στο τέλος του έτους με καθυστέρηση 12 μηνών.
Το υπολειπόμενο τμήμα του κάθετου άξονα Κορομηλιά –Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή μήκους 20χλμ είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2010 με διάρκεια κατασκευής τα 3χρόνια. Πρόκειται για ένα σημαντικό τμήμα που θα ενώσει την Εγνατία Οδό με τη γειτονική χώρα της Αλβανίας με δύσκολη σήμερα πρόσβαση.
Επίσης λέχθηκε η προσπάθεια ένταξης στο ΕΣΠΑ και της σήραγγας Κλεισούρας που θα διευκολύνει ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις παρότι δεν βρίσκεται στα κονδύλια με χρηματοδότηση.
ΔΙΟΔΙΑ ΕΝΟΨΕΙ
Πλησιάζει η στιγμή που η κάνουλα για την πληρωμή διοδίων θα αρχίσει και πιθανότατα αυτό θα γίνει κάπου στην άνοιξη του 2010. Συνολικά 13 σταθμοί διοδίων που περιμένουν εμάς για την σταδιακή αποπληρωμή του έργου και φυσικά την συντήρηση του οδικού δικτύου στα σημερινά επίπεδα. Οι μέχρι τώρα κερδισμένοι δεν είναι μόνο οι οδηγοί αλλά κυρίως οι οδηγοί φορτηγών από τη γειτονική Τουρκία που εκμεταλλεύονται το κενό στα διόδια και περνούν 670χλμ δωρεάν.
Το κόστος θα είναι μάλλον αρκετά μικρότερο από τις τιμές στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους (που είναι ακόμα υπό κατασκευή) αποφεύγοντας έτσι εντάσεις που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν. Ωστόσο η πίεση που ασκείται από τα δάνεια που ελήφθησαν για την ολοκλήρωση του έργου κάνει επιτακτική την ανάγκη ύπαρξης διοδίων. Έτσι και η Βόρεια Ελλάδα θα καλεστεί επίσης να πληρώσει ένα έργο (που ευτυχώς είναι ολοκληρωμένο) αλλά και οι διεθνείς μεταφορείς.
ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ
1. ΣΕΛΛΕΣ: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Νεοχωρίου και Σελλών, στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.
2. ΙΩΑΝΝΙΝΑ: Είναι ήδη έτοιμος, βρίσκεται μεταξύ των κόμβων Παμβώτιδας και Αράχθου, στο τμήμα Ιωαννίνων-Μετσόβου.
3. ΜΕΤΣΟΒΟ: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Μετσόβου και Παναγίας, στο τμήμα από Μέτσοβο προς Γρεβενά.
4. ΓΡΕΒΕΝΑ: γίνει μεταξύ των κόμβων Παναγίας και Βενέτικου, επίσης στο τμήμα Μετσόβου-Γρεβενών αλλά πριν από τα Γρεβενά.
5. ΠΟΛΥΜΥΛΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ: ήδη έτοιμος εδώ και χρόνια και βρίσκεται στο τμήμα Κοζάνης-Βέροιας, ακριβώς έξω από τον Πολύμυλο.
6. ΚΟΥΛΟΥΡΑ: θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Κουλούρας και Νησελίου, στον κάμπο της Βέροιας, στο τμήμα Βέροιας-Κλειδίου, όπου η Εγνατία συναντά τον ΠΑΘΕ.
7. ΜΑΛΓΑΡΑ: Λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά θα ενταχθεί στο δίκτυο της Εγνατίας από αυτό της ΠΑΘΕ όπου βρίσκεται σήμερα.
8. ΝΥΜΦΟΠΕΤΡΑ: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Λαγκαδά και Προφήτη, στο ύψος της λίμνης Κορώνειας, στο τμήμα από Λαγκαδά έως Ασπροβάλτα.
9. ΠΑΓΓΑΙΟ: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Ορφανίου και Μουσθένης, στο τμήμα Ασπροβάλτας-Αγίου Ανδρέα.
10. ΝΕΣΤΟΣ: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Χρυσούπολης και Βανιανού, στο τμήμα από Καβάλα έως Ξάνθη, στο ύψος του ποταμού Νέστου.
11. ΞΑΝΘΗ: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Βαφεϊκών και Ιάσμου, στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής αλλά μετά την Ξάνθη.
12. ΚΟΜΟΤΗΝΗ: Θα κατασκευαστεί στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, περίπου στο ύψος του κόμβου που οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής.
13. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ: Θα γίνει μετά την πρωτεύουσα του Έβρου, μεταξύ των κόμβων ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου.
Εκτός άλλων θα δημιουργηθούν σταδιακά και 11 ΣΕΑ προκειμένου να υπάρχουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης για τα αυτοκίνητα και τους επιβάτες τους. Μόνο ένα υπάρχει προς το παρόν, ενώ άλλα 4 ΣΕΑ βρίσκονται στη διαδικασία διαγωνισμού. Αυτό είναι επιβεβλημένο αφού είναι μεγάλο πρόβλημα να ξεμένουν οδηγοί από βενζίνη και να μην υπάρχει πρατήριο βενζίνης. Ας μην αναφέρουμε την παντελή απουσία τουαλετών κατά μήκος του δρόμου...
11 σχόλια:
Σχετικά με την ανάρτησή για την παράδοση τμήματος της καθέτου της Εγνατίας Οδού(Ε.Ο.)και τα διόδια που προγραμματίζονται να λειτουργήσουν,οφείλω να επισημάνω ένα λάθος στο κείμενό σου. Ο κάθετος άξονας της Ε.Ο. Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή ενώνει την Ελλάδα με την Αλβανία και όχι "με τη γειτονική χώρα των Σκοπίων με δύσκολη σήμερα πρόσβαση". Επέτρεψε μου ότι θα μπορούσες να αναφέρεις νεότερα από τον ξεχασμένο άξονα Κοζάνης-Νίκης Φλώρινας, ο οποίος αποτέλεσε μέρος της περιοδείας του Υφυπουργού Υποδομών. Να θυμίσουμε ότι είναι ολοκληρωμένο το τμήμα Κοζάνης-Πτολεμαϊδας από τα προηγούμενα χρόνια, το τμήμα Πτολεμαϊδας-Φλώρινας είναι υπό μελέτη (ο υπάρχων δρόμος έχει δίιχνη διατομή με ανισόπεδους κόμβους και καλά τεχνικά χαρακτηριστικά) και τέλος, το τμήμα Φλώρινας-Νίκης μελετάται από την Ε.Ο. και είναι σχεδόν έτοιμο για δημοπράτηση. Ο υφυπουργός δήλωσε ότι θα γίνει προσπάθειες να ολοκλήρωθούν όλες οι μελέτες, ώστε να ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ).
Να αναφέρουμε ότι πριν λίγους μήνες, παραδόθηκε μικρό τμήμα επίσης του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα, το συνδετήριο τμήμα της καθέτου με την Εγνατία Οδό στο Δερβένι Θεσσαλονίκης μήκους 6(;) χλμ. Όσον αφορά τα υπόλοιπα μη ολοκληρωμένα τμήματα παρατηρούνται κάποιες καθυστερήσεις, κυρίως λόγω προβλήματος χρηματοδότησης από την Εγνατία Οδός ΑΕ μέσω του Υπουργείου Υποδομών, σκηνικό που επικρατεί σε όλους υπό κατασκευή και υπό μελέτη κάθετους άξονες στην Βόρεια Ελλάδα.
Επίσης, πριν λίγες μέρες, δόθηκε ο κόμβος Μεσοβουνίου στην κυκλοφορία, με διέλευση με προσωπική ευθύνη των οδηγών μέχρι να παραδοθεί επίσημα με τις τελευταίες εργασίες τον Ιανουάριο. Ο δρόμος που κατασκευάστηκε πέρα του κόμβου, από τον κόμβο του Μεσοβουνίου έως το Καρτέρι,μήκους 7χλμ., βελτιώνει την πρόσβαση στους ταξιδιώτες προς τα παράλια της νότιας Θεσπωτίας και την Πάργα.
tis teleytees meres psaxno agoniodos na vro ti ginete me auton ton katheto axona tis siatistas sto ypsos alakmona mexri vogatsiko peripou 7 xilimetra apo ta 11 pou anaferi sto site tis egnatias odou.
12 mines kathisterisi ti na poume.
o palios dromos einai poli epikindinos oxi giati einai kakos alla giati kinounte polles ntalikes kai fortiga apo tin geitoniki albania kai kapoies fores se auto to kommati paratirite kai kikloforiakoa afou den mporis na prosperasis.
xeri kanei pote akrivos tha einai etoimh?
Alexi32 είναι δυστυχώς από τα τμήματα της Εγνατίας Οδού, που η ημερομηνία παράδοσης έχει ανακοινωθεί πολλές φορές, προέκυψαν σημαντικές καθυστερήσεις από το 2007 μέχρι σήμερα διαδοχικά, (είπαν αρχικά στα τέλη του 07, έπειτα την άνοιξη του 08, φτάσαμε στο φετινό καλοκαίρι όπου και δίνεται υπόσχεση για τις 15 Νοεμβρίου, δηλαδή παραποχθές. Με την πρόσφατη επίσκεψη του κ.Γ.Μαγριώτη, όπως λέει και η ανάρτηση στο παρόν ιστολόγιο, ανακοινώνεται ότι θα παραδοθεί μέχρι τέλος του χρόνου, πρόσεξε, αν είναι καλός ο καιρός. Για να πούμε όμως και την αλήθεια, κάτι που (εύχομαι να) προβλέφθηκε στις μελέτες του έργου, η γεωλογία της περιοχής είναι περίεργη, με τα γνωστά εφαφολογικά προβλήματα και τα απανωτά σκαμπανεβάσματα του υπάρχοντος δρόμου, ο οποίος κατασκευάστηκε και ανακατασκευάστηκε πολλές φορές.
Ο ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος θα φτάνει μέχρι την Ιεροπηγή, κοντά στα σύνορα με την Αλβανία, (όπου προβλέπεται μελλοντικά να κατασκευαστεί μεθοριακός σταθμός), και έπειτα συνεχίζει με δίιχνη διατομή (μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) μέχρι την Κρυσταλλοπηγή. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σημειώσω, ότι πρέπει η τοπική αυτοδιοίκηση και το Υπουργείο Υποδομών, να δρομολογήσουν τις εξελίξεις ώστε να συνεχίσει ο αυτοκινητόδρομος από την Ιεροπηγή μέχρι την Κορυτσά, ίσως με Ευρωπαϊκά Κονδύλια και διακρατική συνεργασία ώστε να αποτελέσει σημαντικό άξονα ανάπτυξης, στην κατεύθυνση που ιστορικά κατέληγε η αρχαία Εγνατία Οδός μέχρι το Δυρράχιο.
se eyxaristo gia tis plirofories file moy giati h katagogi mou einai apo kastoria kai den xero ti ginete.
1.opos eipes h morfologia einai periergi se sindiasmo me tis kakotexnies,
2.h palia enthiki sto ypsos tis kataskeyis tou neou dromou exei ena ergostasio kai kinounte polla aytokinita ,fortiga ntalikes,
3.h palia enthiki ekei den exei oute kali simatodotisi alla kai oyte grammes kalles to vradi kati pou me ton kairo pou exei h kastoria,vroxes xionia omixli,einai PARA MA PARA POLI EPIKINDINO.
4.tha prepi episis na toniso oti se ekeino to simio episis exoun ginei polla atiximata me arkoudes.
nomizo (4 h 5)
5.to kalokairi logo oti yparxoun polla xoria ekei giro kinounte episis trakter,koumpines fortiga gia sitaria ktl
giayto einai anagi na teliosi amesa aytos o dromos.
eyxaristo kai opoios exei alles plirofories na mas enimerosi,
eyxaristo
Τελικά σε αυτή τη χώρα δεν βάζουμε μυαλό.
13 Σταθμούς διοδίων???????????????????????????
Γιατί???????????????????????????
Έπρεπε να υπάρχει ένας μετωπικός μπαίνοντας στην Ηγουμενίτσα και ένας μετωπικός μπαίνοντας στην πλευρά της Τουρκίας. Και μετά να υπάρχουν οι περιφερειακοί από τους οποίους θα μπαίνουν τα αυτοκίνητα εντός της Εγνατίας.
Θα έπαιρνες χαρτί μπαίνοντας και θα πλήρωνες μόνο μία φορά εκεί που θα έβγαινες και με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Το δικαιότερο όλων σύστημα και το πιο απλό.
Τώρα ανά χ χιλιόμετρα θα πρέπει όλη η κίνηση να σταματάει για να περνάει και να πληρώνει στους σταθμούς διοδίων.
Πρέπει κάποτε επιτέλους να σταματήσει αυτό το κωμικό φαινόμενο (δεν παρατηρείται σε καμμία άλλη χώρα).Είναι τόσο δύσκολο να βάλουν στο πληκτρολόγιό τους τα ελληνικά;Νομίζω θέμα πέντε δευτερολέπτων είναι...εκτός και αν δε γνωρίζουν ορθογραφία,το οποίο είναι και το πιθανότερο...Αν πάλι είναι παλιό το πληκτρολόγιο,αγοράζεις άλλο,10€ κάνει...(για να τα βλέπεις κιόλας).
Γιατί δηλαδή να βγάζουμε τα μάτια μας;
Και τέλος πάντων δεν είναι κακό που δεν μπόρεσαν 12 χρόνια στο σχολείο να μάθουν να γράφουν στη...μητρική τους γλώσσα,ας κάνουν μια προσπάθεια από δω και πέρα.
Ποτέ δεν είναι αργά,είναι ντροπή...οι Αλβανοί έμαθαν ελληνικά και αριστεύουν και κάποιοι δικοί μας τεμπέληδες προκαλούν παγκοσμίως θυμηδία...
Ποτέ δεν είναι αργά,είναι ντροπή...οι Αλβανοί έμαθαν ελληνικά και αριστεύουν και κάποιοι δικοί μας τεμπέληδες προκαλούν παγκοσμίως θυμηδία...
ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟΣ!
ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΠΩΣ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΝΑ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΝ.
Κάποιοι βέβαια δεν ξέρουν ούτε να απενεργοποιούν το Caps Lock...
ΘΑΑΡΧΙΣΩΤΟΤΕΚΑΙΕΓΩΝΑΓΡΑΦΩΚΕΦΑΛΑΙΑΚΑΙΧΩΡΙΣΚΕΝΑΟΠΩΣΕΚΑΝΑΝΚΑΙΟΙΑΡΧΑΙΟΙΠΡΟΓΟΝΟΙΜΑΣ
ΙΣΩΣΕΤΣΙΘΑΤΑΙΡΙΑΖΩΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣΤΟΚΛΙΜΑΤΗΣΚΕΦΑΛΑΙΑΣΓΡΑΦΗΣΧΑΧΑ
ΠΛΑΚΑΘΑΕΧΕΙΝΑΓΡΑΨΩΜΙΑΦΟΡΑΕΝΑΣΧΟΛΙΟΠΟΥΘΑΕΙΝΑΙΣΕΝΤΟΝΙΣΕΕΚΤΑΣΗΚΑΙΟΛΟΚΕΦΑΛΑΙΑΚΑΙΧΩΡΙΣΚΕΝΑ
Ἄνδρα μοι ἔνεπεν μοῦσα πολύτροπον ὡς μᾶλα πολλά πλάχθην ἱερῷ πτολίεθρον ἔπερσεν
ρε τι μαλακιες γραφετε?τι θα πει γραφουμε με ελληνικα η με greeklish?
τι γραφουμε εκθεση και θα βαθμολογιθουμε?
ας σοβαρευτουμε εδω.φιλε νικο διεγραψε οσους σε παρακαλω γραφουν ασχετα πραγματα
ευχαριστω
saxlamarizete?
Δημοσίευση σχολίου