Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης: Μετακομίζει στη Σίνδο

κείμενο από: www.ypodomes.com
Ο κύβος ερρίφθη και η απόφαση για την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης είναι γεγονός. Με εξαγγελία της Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κας Κατσέλη ανακοινώθηκε η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο.

Σύμφωνα με το πλάνο μέχρι τον Οκτώβριο η ΔΕΘ θα διεξάγει ειδική μελέτη για τη χωροθέτηση και την ανάπτυξη των συνεδριακών και εκθεσιακών υποδομών. Όσον αφορά το κόστος της μετεγκατάστασης δεν έγινε σαφές. Το ίδιο ισχύει και για το πότε θα αρχίσει και πότε θα ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση.

Ο χώρος που θα ελευθερωθεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης προορίζεται για Μητροπολιτικό Πάρκο χωρίς όμως να γίνεται κάποια σαφή αναφορά. Είναι η σημαντικότερη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια για την ΔΕΘ όπου η ιστορία της μετεγκατάστασης πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω ενώ και τα σημεία που είχαν προεπιλεγεί ήταν επίσης πολλά και διάσπαρτα σε όλη την πόλη.

Για την Helexpo αναζητείται στρατηγικός εταίρος ενώ σοβαρό ενδεχόμενο παρουσιάζει και η περίπτωση παραχώρησης του management. Εκτός αυτών ετοιμάζονται και άλλες παρεμβάσεις για την πόλη ύψους 100.000.000 ευρώ αλλά προς το παρόν δεν έγινε κάποια αναφορά για το που θα πάνε αυτά τα χρήματα και σε ποιες δράσεις.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πριν από λίγους μήνες ακούσαμε από επίσημα κυβερνητικά χείλη για μνημόνιο συνεργασίας με το Κατάρ για δημιουργία ενεργειακού κόμβου στο Πλατυγιάλι , με τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου και εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος .

Φαίνεται όμως ότι επρόκειτο για μνημόνιο κ
αποπροσανατολισμού αφού η τιμή που προτείνουν οι προμηθευτές του Κατάρ

είναι διπλάσια των διεθνών τιμών , όπως έγραψε και ο Κόσμος του Επενδυτή . Οι δε θέσεις εργασίας δεν ήταν χιλιάδες όπως διαφήμιζαν οι κομματικοί ντελάληδες , αλλά λιγότεροι από 140 . Το παραμύθι τελείωσε δεν τσιμπάει κανείς πλέον. Μόνο οι κομματικοί ντελάληδες το συνεχίζουν για ψηφοθηρικούς λόγους και για να καλύψουν την οσφυοκαμψίας τους απέναντι στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο

Ευχαριστώ για την φιλοξενία . Ο Δήμαρχος Αστακού

DR Παναγιώτης Στάϊκος Αριστούχος ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ανώνυμος είπε...

Γκρίζες ζώνες διατρέχουν και την άλλη πολυδιαφημισμένη επένδυση, του Κατάρ στο «ενεργειακό κέντρο» του Αστακού.
Η επένδυση υποτίθεται ότι θα φτάσει τα 3,5 δισ. ευρώ, θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας και περιλαμβάνει σταθμό ηλεκτροπαραγωγής με καύση αερίου, σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου αερίου, θερμοκήπιο άλγης για βιοκαύσιμα και σταθμό μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων. Το όφελος για το δημόσιο είναι ταμειακά μηδενικό, ενώ για τη δημόσια γη, τη Βιομηχανική Περιοχή που μεταβιβάζεται στην κοινοπραξία, μόνον οι τράπεζες θα εισπράξουν 200 εκατ. ευρώ έναντι δανείων του προηγούμενου επενδυτή που «έκαψε» το έργο. Για την επένδυση χορηγήθηκαν με διαδικασίες εξπρές άδειες από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, το υπουργείο Περιβάλλοντος και το νομαρχιακό συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας, κατά παρέκκλιση υπουργικής απόφασης για τις χρήσεις γης. Ωστόσο, όπως αποκαλύφθηκε στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, η κοινοπραξία του Αστακού (στην οποία, πλην του Κατάρ συμμετέχουν λιβανέζικη αλλά και γερμανική εταιρία) απέκρυψε μια κρίσιμη λεπτομέρεια: η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής θα καίει όχι υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αλλά υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (LPG), η αποθήκευση του οποίου θεωρείται υψηλής επικινδυνότητας και έχει προκαλέσει πολύνεκρα ατυχήματα στο Μεξικό και στην Ιταλία. Το Κατάρ, φυσικά, ως μεγάλος παραγωγός του «επικίνδυνου» καυσίμου έχει κάθε λόγο να διοχετεύσει το προϊόν του και να πυκνώσει τις «βάσεις» του στην Ευρώπη. Λέγεται δε, ότι από το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα των 3,5 δισ. η μονάδα παραγωγής ρεύματος από πετρελαϊκό αέριο (με προορισμό κατά 70% την Ιταλία) είναι ίσως και το μόνο που το ενδιαφέρει και τα υπόλοιπα τμήματα απλώς… διακοσμούν την επένδυση.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα