κείμενο από www.ypodomes.com
Μεγάλα νέα για το μέλλον του Μετρό Θεσσαλονίκης είχαμε χτες από τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κο Ρέππα. Μέσα από την παρουσίαση του προγραμματισμού των μελλοντικών έργων για την πόλη, ο Υπουργός ανακοίνωσε και την πλήρη ανάπτυξη του Μετρό στην πόλη.
Έτσι εκτός από τη βασική γραμμή ΝΣΣ- Νέα Ελβετία θα έχουμε τις ακόλουθες επεκτάσεις. Υπόψη θα πρέπει να ληφθεί ότι στην τελική του μορφή το Μετρό θα περιλαμβάνει στον κεντρικό κορμό 4 διαφορετικές κατευθύνσεις. Οι επεκτάσεις με χρονική προτεραιότητα είναι οι παρακάτω:
Επέκταση 1: Σταθμός Πατρικίου - Μίκρα.
Είναι η πρώτη επέκταση του Μετρό στην πόλη. Αυτή τη στιγμή γίνεται η προεπιλογή των συμμετεχόντων για την τελική φάση του διαγωνισμού που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του επόμενου έτους. Έχουν ολοκληρωθεί: η τοπογραφική έρευνα, οι γεωλογικές έρευνες, η γεωμετρική χάραξη της γραμμής, η επιλογή των θέσεων των 5 σταθμών (ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ).
Βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η εκπόνηση προωθημένης προμελέτης των σταθμών, των σηράγγων και των φρεάτων, που καλύπτει συγκοινωνιακά, στατικά, αρχιτεκτονικά, ηλεκτρομηχανολογικά, σιδηροδρομικά και λειτουργικά θέματα. Με απόφαση της νέας διοίκησης της ΑΜ, η μελέτη εκπονείται από την εταιρία με βοήθεια από ειδικούς συμβούλους σε ειδικά θέματα. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2010.
Στο πέρας της γραμμής στην περιοχή της Μίκρας μπορεί να χωροθετηθεί το αμαξοστάσιο, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα της εξυπηρέτησης της βασικής γραμμής, αλλά και των άλλων επεκτάσεων.
Επέκταση 1α. Μίκρα- Αεροδρόμιο
Εδώ έχουμε μια πρωτότυπη πρόταση για επέκταση της γραμμής από το σταθμό Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία όχι με το Μετρό αλλά με monorail*. Είναι μια πρόταση που εξετάζεται το κατά πόσο είναι εφικτή. Έχει γίνει μόνο η προκαταρκτική επιλογή της χάραξης. Πιθανότατα θα υπάρξουν 3 ενδιάμεσοι σταθμοί. Το μέλλον αυτής της επέκτασης που είναι ίσως και η πιο εμπορική θα φάνει μάλλον σε μεταγενέστερη περίοδο.
Επέκταση 2: Σταθμός Δημοκρατίας- Ευκαρπία- Νοσοκομείο Παπαγεωργίου
Είναι η δεύτερη επέκταση που ανήκει και αυτή στην πρώτη γενιά επεκτάσεων του Μετρό η οποία μάλλον θα ολοκληρωθεί σε περισσότερες από μια φάσεις. Γίνεται προσπάθεια να βρεθεί χρηματοδότηση για αυτή τη σημαντικότατη επέκταση για τα Βόρεια Προάστια της πόλης.
Έχουν ολοκληρωθεί: η τοπογραφική έρευνα έως τον σταθμό Ευκαρπίας, οι γεωλογικές έρευνες στο τμήμα αυτό, η γεωμετρική χάραξη της γραμμής, η επιλογή των θέσεων των 5 σταθμών (ΝΕΑΠΟΛΗ, ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ, ΝΟΣ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ). Στο τμήμα Ευκαρπία - Νοσοκομείο Παπαγεωργίου οι μελέτες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και είναι πιθανό να γίνει σε μεταγενέστερη περίοδο.
Επέκταση 3: ΝΣ Σταθμός- Εύοσμος- Σχολές
Πρόκειται για μια νέα επέκταση που μέχρι τώρα απλά συζητούνταν. Θα καλύπτει μεγάλο μέρος από τα δυτικά προάστια της πόλης φτάνοντας μέχρι τον Εύοσμο. Έχει γίνει μόνο η προκαταρτική επιλογή της χάραξης μέσα από αρκετές εναλλακτικές χαράξεις και έχουν επιλεγεί προκαταρκτικά οι θέσεις 4 νέων σταθμών (ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΣΧΟΛΕΣ). Εδώ θα πρέπει μάλλον να περιμένουμε στα μέση και τέλη της δεκαετίας για να δούμε πως θα προχωρήσει.
Όσον αφορά τη βασική γραμμή τα προβλήματα όπως τα ανέφερε ο κος Ρέππας είναι το μεγάλο κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών, τα σταματημένα ΤΒΜ, οι καθυστερήσεις που μέχρι σήμερα ξεπερνούν τα 2,5 χρόνια. Σημείωσε επίσης ότι ενώ έχει περάσει τα 64% του συμβατικού χρόνου οι κατασκευές φτάνουν το 14,5%.
Ο Υπουργός για την εξέλιξη των έργων είπε πως ««Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας. Η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευής βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φτάσει στο τέλος. Οφείλουμε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για το μέλλον του έργου, για την ίδια την πόλη». Ο Υπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο ακύρωσης του έργου.
*Το monorail είναι υπέργειο μέσο το οποίο κινείται σε μονή ράγα. Οι σταθμοί είναι επίσης υπέργειοι. Ένα τέτοιο σχέδιο ανάπτυξη monorail υπάρχει στο λιμάνι του Πειραιά. Monorail δίκτυο ανέπτυξε πρόσφατα το Dubai.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Ξεχάσανε να ανακοινώσουν την επέκταση του μετρό προς το Κιλκίς και την υποθαλάσσια ζεύξη της Θεσσαλονίκης με τη Λάρισα.
Ελλάς. Με μπλε και πράσινους ψεύτες.
Τη στιγμή που έχει κολλήσει η βασική γραμμή ο Ρέππας ονειρεύεται επεκτάσεις!
Πάντως είναι θετικό ότι υπάρχουν αυτές οι σκέψεις. Πολύ χειρότερα θα ήταν αν είχαν επικρατήσει οι απόψεις των τραμόφιλων που ήθελαν κοτζάμ πόλη του 1 εκατομμυρίου να επιζήσει μόνο με τραμ!
ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ... ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ...
Το μετρό είναι σαν μια γκόμενα! Όταν κάποιος δεν μπορεί να την ρίξει (δηλαδή να ολοκληρώσει τουλάχιστον την βασική γραμμή του μετρό Σταθμός - Ν. Ελβετία) τραβάει και...κανένα μονορέιλ για παρηγοριά!
Δημοσίευση σχολίου