Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Το 2012 η πρώτη δημοπράτηση της Γραμμής 4 στο τμήμα Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικές δηλώσεις έγιναν χθες από τον Υπουργό Υποδομών κο Ρέππα σε σύσκεψη εργασίας που έγινε στα γραφεία της Αττικό Μετρό. Τα νέα που βγήκαν για το μέλλον του μέσου στην Αθήνα είναι λίγο έως πολύ γνωστά από τα κατά καιρούς δημοσιεύματα που έχουν αναφερθεί στην εξέλιξη του Μετρό.

Το πρώτο νέο που μάθαμε ήταν πως θα περιμένουμε μέχρι τα τέλη του 2010 να παραδοθεί και ο τελευταίος σταθμός Αγία Παρασκευή της εργολαβίας για τους ενδιάμεσους σταθμούς από την Εθνική Άμυνα μέχρι το Χαλάνδρι. Οι υπόλοιποι 2 σταθμοί έχουν ήδη παραδοθεί: το Νομισματοκοπείο λειτουργεί από πέρυσι τον Σεπτέμβριο και το Χαλάνδρι από τον Ιούλιο του 2010.

Από εκεί και πέρα αναμένεται να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με την περίπτωση Siemens για τις επεκτάσεις προς Ανθούπολη, Χαϊδάρι και την μεγάλη επέκταση προς Ελληνικό. Μόλις λυθεί το θέμα τότε θα μάθουμε πότε θα λειτουργήσουν οι σταθμοί και οι νέες επεκτάσεις. Κανένα νέο δεν μάθαμε για την έλευση των νέων συρμών που παραγγέλθηκαν πέρυσι το καλοκαίρι με σκοπό να εξυπηρετήσουν αυτές τις νέες επεκτάσεις και σταθμούς του Μετρό.

Για τον αιώνιο διαγωνισμό της επέκτασης της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά εκεί θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του έτους για να λυθεί η το δικαστικό θέμα με την προσφυγή της Μηχανικής και να δοθούν οι οικονομικές προσφορές και να ανακοινωθεί ο ανάδοχος. Εδώ ο Υπουργός σημείωσε ότι το έργο θα προχωρήσει «εφόσον λυθεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης».

Η ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΓΡΑΜΜΗ 4
Οι πιο σημαντικές δηλώσεις αφορούν την Γραμμή 4 την εξέλιξη της οποίας περιμένουμε εδώ και καιρό. Τα νέα που προέκυψαν είναι τα εξής:

Η Γραμμή θα έχει δύο κλάδους. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα καταλήγει στο σταθμό Ευαγγελισμό. Αυτό το τμήμα είναι σχεδόν έτοιμο μελετητικά και η κανονική μελέτη θα βγει στον αέρα τους πρώτους μήνες του 2011. Για την δημοπράτηση πάμε για το 2012. Από τον Ευαγγελισμό θα υπάρχει κλάδος προς Βύρωνα, Υμηττό και μέχρι τις αρχές της Ηλιούπολης.

Ο άλλος κλάδος θα συνεχίζει από τον Ευαγγελισμό και μέσω Ιλισίων και Γουδή θα φτάνει στην Κατεχάκη. Από εκεί θα συνεχίζει μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας και θα φτάνει μέχρι το Μαρούσι και μελλοντικά μέχρι την Λυκόβρυση. Αυτά τα 2 τμήματα (προς Ηλιούπολη και προς Μαρούσι) θα δημοπρατηθούν αργότερα όταν θα είναι ώριμα μελετητικά.

Στα πλάνα για την ολοκλήρωση της γραμμής θα έχουμε και επέκταση από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το σταθμό Περισσό της Γραμμής 1 όπου και θα ολοκληρώσει το ταξίδι της.

Η γραμμή θα έχει 33χλμ υπόγειας σήραγγας και 29 σταθμούς. Το κόστος για την κατασκευή της Γραμμής 4 φτάνει τα 3,3 δις ευρώ. Τα απαιτούμενα χρήματα για το τμήμα Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι 1 δις ευρώ και έχει εξασφαλιστεί δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Για την συμπλήρωση του ποσού το Υπουργείο ψάχνει χρηματοδότηση μέσω των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα μέσα από το πρόγραμμα της προσπελασιμότητας.

Όσον αφορά την τεχνολογία που θα έχουν οι σταθμοί και τα τρένα: Οι σταθμοί θα έχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες και θα ανοίγουν με την έλευση του συρμού. Οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και δεν θα έχουν οδηγό.

Καμία νύξη δεν έγινε για μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα και από την Ανθούπολη στο Ίλιον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα