κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικές δηλώσεις έγιναν χθες από τον Υπουργό Υποδομών κο Ρέππα σε σύσκεψη εργασίας που έγινε στα γραφεία της Αττικό Μετρό. Τα νέα που βγήκαν για το μέλλον του μέσου στην Αθήνα είναι λίγο έως πολύ γνωστά από τα κατά καιρούς δημοσιεύματα που έχουν αναφερθεί στην εξέλιξη του Μετρό.
Το πρώτο νέο που μάθαμε ήταν πως θα περιμένουμε μέχρι τα τέλη του 2010 να παραδοθεί και ο τελευταίος σταθμός Αγία Παρασκευή της εργολαβίας για τους ενδιάμεσους σταθμούς από την Εθνική Άμυνα μέχρι το Χαλάνδρι. Οι υπόλοιποι 2 σταθμοί έχουν ήδη παραδοθεί: το Νομισματοκοπείο λειτουργεί από πέρυσι τον Σεπτέμβριο και το Χαλάνδρι από τον Ιούλιο του 2010.
Από εκεί και πέρα αναμένεται να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με την περίπτωση Siemens για τις επεκτάσεις προς Ανθούπολη, Χαϊδάρι και την μεγάλη επέκταση προς Ελληνικό. Μόλις λυθεί το θέμα τότε θα μάθουμε πότε θα λειτουργήσουν οι σταθμοί και οι νέες επεκτάσεις. Κανένα νέο δεν μάθαμε για την έλευση των νέων συρμών που παραγγέλθηκαν πέρυσι το καλοκαίρι με σκοπό να εξυπηρετήσουν αυτές τις νέες επεκτάσεις και σταθμούς του Μετρό.
Για τον αιώνιο διαγωνισμό της επέκτασης της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά εκεί θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του έτους για να λυθεί η το δικαστικό θέμα με την προσφυγή της Μηχανικής και να δοθούν οι οικονομικές προσφορές και να ανακοινωθεί ο ανάδοχος. Εδώ ο Υπουργός σημείωσε ότι το έργο θα προχωρήσει «εφόσον λυθεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης».
Η ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΓΡΑΜΜΗ 4
Οι πιο σημαντικές δηλώσεις αφορούν την Γραμμή 4 την εξέλιξη της οποίας περιμένουμε εδώ και καιρό. Τα νέα που προέκυψαν είναι τα εξής:
Η Γραμμή θα έχει δύο κλάδους. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα καταλήγει στο σταθμό Ευαγγελισμό. Αυτό το τμήμα είναι σχεδόν έτοιμο μελετητικά και η κανονική μελέτη θα βγει στον αέρα τους πρώτους μήνες του 2011. Για την δημοπράτηση πάμε για το 2012. Από τον Ευαγγελισμό θα υπάρχει κλάδος προς Βύρωνα, Υμηττό και μέχρι τις αρχές της Ηλιούπολης.
Ο άλλος κλάδος θα συνεχίζει από τον Ευαγγελισμό και μέσω Ιλισίων και Γουδή θα φτάνει στην Κατεχάκη. Από εκεί θα συνεχίζει μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας και θα φτάνει μέχρι το Μαρούσι και μελλοντικά μέχρι την Λυκόβρυση. Αυτά τα 2 τμήματα (προς Ηλιούπολη και προς Μαρούσι) θα δημοπρατηθούν αργότερα όταν θα είναι ώριμα μελετητικά.
Στα πλάνα για την ολοκλήρωση της γραμμής θα έχουμε και επέκταση από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το σταθμό Περισσό της Γραμμής 1 όπου και θα ολοκληρώσει το ταξίδι της.
Η γραμμή θα έχει 33χλμ υπόγειας σήραγγας και 29 σταθμούς. Το κόστος για την κατασκευή της Γραμμής 4 φτάνει τα 3,3 δις ευρώ. Τα απαιτούμενα χρήματα για το τμήμα Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι 1 δις ευρώ και έχει εξασφαλιστεί δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Για την συμπλήρωση του ποσού το Υπουργείο ψάχνει χρηματοδότηση μέσω των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα μέσα από το πρόγραμμα της προσπελασιμότητας.
Όσον αφορά την τεχνολογία που θα έχουν οι σταθμοί και τα τρένα: Οι σταθμοί θα έχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες και θα ανοίγουν με την έλευση του συρμού. Οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και δεν θα έχουν οδηγό.
Καμία νύξη δεν έγινε για μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα και από την Ανθούπολη στο Ίλιον.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου