Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Εγνατία Οδός: Αντίστροφη μέτρηση για 6 νέους σταθμούς διοδίων

κείμενο από το ypodomes.com
Η αντίστροφη μέτρηση για τους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό άρχισε. Μετά την διακοπή του διαγωνισμού για την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών διοδίων είναι προφανές ότι δεν θα καθυστερήσουν να λειτουργήσουν και νέους σταθμούς διοδίων τους αμέσως επόμενους μήνες.

Συνολικά έξι νέοι σταθμοί διοδίων θα περιμένουν τους ταξιδιώτες οι οποίοι θα επιχειρήσουν να διασχίσουν την Εγνατία Οδό και οι οποίοι είναι σχεδόν έτοιμοι ξεκινώντας από Δυτικά: στην Ηγουμενίτσα, στα Ιωάννινα (σταθμός Παμβώτιδας που ήδη έχουμε και τις πρώτες αντιδράσεις), Γρεβενών ( στο Βενέτικο Ποταμό), στην Νυμφόπετρα, στο Παγγαίο, και στην Κομοτηνή.

Οι σταθμοί διοδίων με τη λειτουργία αναμένεται να φέρουν ισχυρά έσοδα στην Εγνατία Οδό ΑΕ για την αποπληρωμή των μεγάλων δανείων που έχει συνάψει η εταιρεία τόσο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων όσο και με Ελληνική Τράπεζα. Πριν από λίγο καιρό είχε δημοσιευτεί και η δυσαρέσκεια εκ μέρους της Ε.Ε για την μη καταβολή διοδίων στον οδικό άξονα.

Εκτός αυτού η Κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά έσοδα από τα διόδια αυτά (από τον αναλογούντα ΦΠΑ) και έτσι δεν μπορεί παρά να προωθεί την ανάπτυξη των σταθμών αυτών που δεν θα είναι και οι μοναδικοί καθώς προβλέπονται συνολικά 13 σταθμοί διοδίων.

Το ύψος των διοδίων δεν έχει καθοριστεί ακόμα, αλλά το πιο πιθανό είναι να κυμαίνονται ελαφρώς χαμηλότερα από τις τιμές που ισχύουν σε άλλους αυτοκινητόδρομους. Δεν είναι κρυφό ότι για την συντήρηση του αυτοκινητόδρομου που πλέον χρησιμοποιείται κατά κόρον και από Βουλγάρικα άλλα και από Τούρκικα φορτηγά ότι χρειάζονται περισσότερα από 80.000.000 ευρώ ετησίως.

Οι αντιδράσεις στις περιοχές που θα λειτουργήσουν τα διόδια αναμένονται το επόμενο διάστημα αλλά αυτό δεν θα είναι αρκετό καθώς ο οικονομικός κλοιός σφίγγει όλο και περισσότερο πάνω από την Εγνατία Οδό ΑΕ.

3 σχόλια:

John είπε...

Καλά, γιατί τόση οπισθοδρόμηση? Όλος ο κόσμος καταργεί σταθμούς διοδίων και εφαρμόζει καινούριες μεθόδους κι εμείς χτίζουμε καινούρια.

Για παράδειγμα ο περιφερειακός (Μ50) του Δουβλίνου και οι εθνικοί δρόμοι στην Αυστραία που πληρώνεις μέσω internet και ο έλεγχος γίνεται με κάμερες.

Το εθνικό δίκτυο της Ελβετίας, Αυστρίας, Βουλγαρίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας που αγοράζεις το Vignette μόλις μπεις στη χώρα.

Οι autostrada της Ιταλίας, που παίρνεις μία κάρτα όταν μπαίνεις και πληρώνεις όπου βγεις για ακριβώς την απόσταση που διένυσες!

Ξέρουμε ότι η χώρα είναι 10 χρόνια πίσω. Γιατί να επιβεβαιώνεται κιόλας κάθε μέρα?

τρενομανής είπε...

"Ξέρουμε ότι η χώρα είναι 10 χρόνια πίσω. Γιατί να επιβεβαιώνεται κιόλας κάθε μέρα" Αγαπητέ Jhon έκανες λάθος στα μηδενικά. Μάλλον ξέχασες ένα ή δύο μηδενικά στα 10 χρόνια! Φυσικά το πρέπον σύστημα είναι: σταθμοί διοδίων ΜΟΝΟ στις εισόδους των Ε.Ο. και σταθμοί διοδίων πληρωμής στις οποιεσδήποτε εξόδους και ΠΟΥΘΕΝΑ ενδιάμεσα. Όμως σε όλες τις χώρες που ανέφερες (ακόμα και στις γείτονες Βαλκανικές) για την μετακίνηση του πληθυσμού διατίθεται και ένα εκτεταμένο (ηλεκτροκίνητο στις περισσότερες των περιπτώσεων που ανέφερες) σιδ/κο δίκτυο. Στην πατρίδα μας το δίκτυο αυτό μετά από συστηματική απαξίωση, εσκεμμένη ρεμουλολαμογιοδιαχείρηση και τελικά γκεμπελική εναντίον του προπαγάνδα επέτυχαν ουσιαστικά να το εξαφανίσουν. Μάλιστα οι κρατούντες δεν εξασφάλισαν στους διακινούμενους ούτε καν μια στοιχειώδη εναλλακτική διαδρομή από το επαρχιακό οδικό δίκτυο, στην οποία να μην υποχρεούται κάποιος να καταβάλει αντίτιμο διοδίων! Η ακραία δηλαδή εφαρμογή μονοπωλιακού καπιταλισμού! Αγαπητοί αναγνώστες μη λησμονείτε ότι στην διαδρομή Κοζάνη (Φλώρινα) Θεσσαλονίκη έως Αλεξανδρούπολη υπάρχει ΚΑΙ ο σιδηρόδρομος. Μπορεί να είναι λίγο πιο αργός (όχι βέβαια σε όλες τις περιπτώσεις - το δίκτυο Θεσσαλονίκη - Έδεσσα (Φλώρινα) είναι ταχύτερο και έως τουλάχιστον την Έδεσσα ασφυκτικά γεμάτο. Ο ΟΣΕ θα έπρεπε από καιρού να διπλασίαζε την χωρητικότητα των συρμών και να ηλεκτροκινούσε το τμήμα Πλατύ - Έδεσσα) αλλά παρέχει άνετο ταξίδι με διαδρομή απαράμιλλου φυσικού κάλλους (ειδικότερα στα τμήματα Σκύδρα - Αμύνταιο, μεταξύ Κιλκίς - Σερρών - λίμνες Δοϊράνη και Κερκίνη, μεταξύ Δράμας και Ξάνθης - Θρακικά Τέμπη κ.λ.π.) Είναι απαράδεκτα τριτοκοσμικό για τις καθημερινές μετακινήσεις να μην διατίθεται σαν προϊόν μεταφοράς/μετακίνησης ο σιδηρόδρομος. Κάτι τέτοιο συναντά κανείς μόνο σε υπέρ του δέοντος τριτοκοσμικές χώρες (κατάσταση που ίσως να μην απέχουμε και πολύ...)

πικος είπε...

Οκ, καλύτερα τα ηλεκτρονικά διόδια κλπ, αλλά στην Ιταλία που βρέθηκα πριν 3-4 χρόνια, έξω από το Μιλάνο, είχε κανονικά διόδια, με τιμή 1,60 νομίζω

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα