Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Για το 2012 πάνε τα έργα Μετρό και Τραμ στον Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Απάντηση στην αντιπολίτευση έδωσε με δελτίο τύπου το ΥΠΟΜΕΔΙ για τα έργα Μετρό και Τραμ στον Πειραιά που έχουν κολλήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Η απάντηση που δίνει το Υπουργείο δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι και η πλέον αισιόδοξη καθώς τοποθετεί την έναρξη των έργων τον Δεκέμβριο του 2011. Δηλαδή το 2012 με λίγα λόγια. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί για να ξεκινήσουν τα έργα της επέκτασης Μετρό και Τραμ να περιμένουν οι Πειραιώτες για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Οι επιπτώσεις από αυτή την καθυστέρηση είναι σημαντικές καθώς η καθημερινότητα στην πόλη του Πειραιά αλλά και τους γειτονικούς Δήμους είναι συγκοινωνιακά αφόρητη. Τα χρονοδιαγράμματα επίσης πάνε τα έργα εξαιρετικά πίσω καθώς η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό από το Χαιδάρι στον Πειραιά προβλέπει να είναι 66 μήνες (χωρίς να συνυπολογίζονται οι συνηθισμένες καθυστερήσεις). Δηλαδή αν ξεκινήσει αρχές του 2012 τότε θα ολοκληρωθεί χωρίς καμία απόκλιση από το χρονοδιάγραμμά στο δεύτερο εξάμηνο του 2017!

Όσον αφορά την περίπτωση του πολύπαθου Τραμ στον Πειραιά και την «κρίσιμη» επέκταση αν τα έργα ξεκινήσουν στις αρχές του 2012 τότε χωρίς να συνυπολογιστούν οι όποιες καθυστερήσεις τότε η λειτουργία μεταφέρεται για το πρώτο τρίμηνο του 2014!

Τα νέα σίγουρα δεν ενθουσίασαν τους Πειραιώτες αλλά ούτε και αυτούς που καθημερινά ή συχνά έχουν επαφή με την πόλη. Στην ανακοίνωση αναφέρθηκε πως η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη για το Μετρό μέσω του ΕΣΠΑ/ΕΠ-ΕΠ (Ενίσχυση Προσπελασιμότητας) με το υπ αριθμ. ΕΥΔ/ΕΠ-ΕΠ οικ. 9534/24.12.2009, με εγκεκριμένο συγχρηματοδοτούμενο προϋπολογισμό 534.800.000 ευρώ, ενώ υπάρχει συμπληρωματικά εγκεκριμένη πίστωση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 400.000.000 Ευρώ.

Αναγνωρίζεται η καθυστέρηση που υπάρχει λόγω ενστάσεων και δηλώθηκε για μια ακόμα φορά σύντομα ο διαγωνισμός θα προχωρήσει στο Β` στάδιο που είναι η κατάθεση των οικονομικών προσφορών. Η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται στον Ιούνιο του 2011.

Για το Τραμ δηλώθηκε ότι είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ/ΠΕΠ Αττικής με το υπ αρ. ΕΔΑΜ 961/Φ.53.91/23.4.2010, με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 127.650.000 ευρώ. Και σε αυτό το διαγωνισμό είχαμε πρόβλημα καθώς ο αρχικός προσωρινός μειοδότης έκανε ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης ανάθεσης σε άλλη εταιρεία. Αφού οι Αρχές ολοκληρώσουν τη διερεύνηση των ενστάσεων και διοικητικού χαρακτήρα καταγγελιών, ο διαγωνισμός θα προχωρήσει σύμφωνα με τις αποφάσεις τους.

Με αυτή τη δήλωση αρχίζει μια νέα περίοδο αναμονής τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες για τα δύο πολύ σημαντικά έργα του Πειραιά ενώ η πολυσυζητημένη υπογειοποίηση από το Φάληρο στον Πειραιά από τον ΗΣΑΠ δεν μπήκε καθόλου στην ατζεντα των έργων στο δελτίο τύπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα