κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ δουλειά περιμένει το Υπουργείο Υποδομών τους επόμενους μήνες. Η Ελλάδα εν μέσω κρίσης αδυνατεί προς το παρόν να προωθήσει τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που έχουν εξαγγελθεί εδώ και χρόνια ενώ υπό το βάρος της ασθενούς χρηματοδότησης τα υπάρχονται έργα τραβάνε σε μάκρος και χρόνο.
Ενδεικτική είναι η κατάσταση στα έργα με παραχώρηση καθώς τα πολλά προβλήματα εντοπίζονται στις απαλλοτριώσεις. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η χρηματοδότηση του κράτους δεν είναι αυτή που θα έπρεπε επιτείνοντας το πρόβλημα. Από την άλλη και οι τράπεζες με την δύσκολη οικονομική συγκυρία αρχίζουν και αντιδρούν στις αυξημένες απαιτήσει αυτών των έργων.
Ο κακός σχεδιασμός όπως αποδείχτηκε των έργων που ενώ δημοπρατήθηκαν αρχικά από το 2001 επί υπουργίας του κου Λαλιώτη ολοκληρώθηκαν το 2007 και το 2008 ξεκίνησε η κατασκευή τους. Ενώ βρισκόμαστε στα τέλη πλέον του 2010 οι απαλλοτριώσεις και οι παρεμβάσεις της Ε.Ε δημιουργούν συνεχής τριβές στα έργα που με την ολοκλήρωση τους θα αλλάξουν την συνολική εικόνα της Ελλάδας αλλά θα είναι και το ισχυρότερο εργαλείο ισόρροπης ανάπτυξης σε όλη την επικράτεια.
Τα έργα του Μετρό τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη πάνε με ρυθμούς χελώνας γράφοντας καθυστερήσεις που μετρούν σε 2 και 3 χρόνια πολλές φόρες λόγω διαφόρων προβλημάτων. Αναφορικά με την Αθήνα ακόμα και οι επεκτάσεις να ήταν έτοιμες θα υπολειτουργούσαν καθώς οι απαραίτητοι συρμοί για την εύρυθμη λειτουργία του συνολικού δικτύου παραγγέλθηκαν μόλις 14 μήνες πριν. Το πρόβλημα με τη Siemens είναι γνωστό και η ζημιά που έχει προκαλέσει. Το Μετρό Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε το 2006 για να ολοκληρωθεί το 2012 πάει για το 2015 και βλέπουμε.
Για τα μελλοντικά έργα του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν το 2012 δημιουργώντας ένα μεγάλο κενό στα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Η οικονομική κρίση που επηρεάζει στον μέγιστο βαθμό τις Δημόσιες Επενδύσεις επηρεάζει ως φαίνεται και το ΕΣΠΑ μιας και τα έργα αυτά που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ θα τελειώσουν μια πενταετία μετά τη λήξη του!
Προς το παρόν δεν προβλέπονται φυσικά έργα ούτε για την περαιτέρω επέκταση του Τραμ ούτε για τον Προαστιακό προς το Λαύριο που δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά. Για τα έργα του Ελληνικού Σιδηρόδρομου και συγκεκριμένα σε αυτά της γραμμής Κόρινθος - Πάτρα η κατάσταση είναι απογοητευτική καθώς συνέπεσαν τα οδικά έργα με αυτά των γραμμών δημιουργώντας τεράστιες χρονικές καθυστερήσεις.
Το τμήμα του Σιδηρόδρομου από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι την πόλη της Πάτρας δεν έχουν καν δημοπρατηθεί και δύσκολα θα τα δούμε να γίνουν ιδίως με την απόφαση για υπογειοποίηση των γραμμών σε μήκος 5χλμ στην Πάτρα που εκτοξεύει αρκετά το κόστος.
Σήμερα η κατάσταση δείχνει να είναι σε αναμονή των εξελίξεων με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της χώρας να είναι αναγκαστικά στο περιθώριο μέχρι να λήξει ο συναγερμός. Το ζήτημα είναι πότε θα λήξει..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Είδα στην ιστοσελίδα σας την ανάρτηση για τα έργα ολοκλήρωσης του ΗΣΑΠ. Θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι ΚΑΙ το τμήμα ΚΑΤ-ΚΗΦΙΣΙΑ βρίσκεται υπο ανακαίνιση, ασφαλώς γιατί θεωρούν απίθανο την βορειότερη επέκταση του, καθώς όπως είχε πει ο κ.Ρέππας "το έργο αυτής της επέκτασης δεν είναι βιώσιμο". Εμείς ασφαλώς διαφωνούμε.
Απόδειξη ότι ηδη η δεξιά πλατφόρμα (αυτή που ήταν η μοναδική που λειτουργούσε για πολύ καιρό μέχρι να αποκατασταθεί η άλλη από την τρομοκρατική επίθεση) έχει ηδη ανακαινισθεί.
Δημοσίευση σχολίου