Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

Κρίση και έργα: Δύο εχθροί εκ φύσεως

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ δουλειά περιμένει το Υπουργείο Υποδομών τους επόμενους μήνες. Η Ελλάδα εν μέσω κρίσης αδυνατεί προς το παρόν να προωθήσει τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που έχουν εξαγγελθεί εδώ και χρόνια ενώ υπό το βάρος της ασθενούς χρηματοδότησης τα υπάρχονται έργα τραβάνε σε μάκρος και χρόνο.

Ενδεικτική είναι η κατάσταση στα έργα με παραχώρηση καθώς τα πολλά προβλήματα εντοπίζονται στις απαλλοτριώσεις. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η χρηματοδότηση του κράτους δεν είναι αυτή που θα έπρεπε επιτείνοντας το πρόβλημα. Από την άλλη και οι τράπεζες με την δύσκολη οικονομική συγκυρία αρχίζουν και αντιδρούν στις αυξημένες απαιτήσει αυτών των έργων.

Ο κακός σχεδιασμός όπως αποδείχτηκε των έργων που ενώ δημοπρατήθηκαν αρχικά από το 2001 επί υπουργίας του κου Λαλιώτη ολοκληρώθηκαν το 2007 και το 2008 ξεκίνησε η κατασκευή τους. Ενώ βρισκόμαστε στα τέλη πλέον του 2010 οι απαλλοτριώσεις και οι παρεμβάσεις της Ε.Ε δημιουργούν συνεχής τριβές στα έργα που με την ολοκλήρωση τους θα αλλάξουν την συνολική εικόνα της Ελλάδας αλλά θα είναι και το ισχυρότερο εργαλείο ισόρροπης ανάπτυξης σε όλη την επικράτεια.

Τα έργα του Μετρό τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη πάνε με ρυθμούς χελώνας γράφοντας καθυστερήσεις που μετρούν σε 2 και 3 χρόνια πολλές φόρες λόγω διαφόρων προβλημάτων. Αναφορικά με την Αθήνα ακόμα και οι επεκτάσεις να ήταν έτοιμες θα υπολειτουργούσαν καθώς οι απαραίτητοι συρμοί για την εύρυθμη λειτουργία του συνολικού δικτύου παραγγέλθηκαν μόλις 14 μήνες πριν. Το πρόβλημα με τη Siemens είναι γνωστό και η ζημιά που έχει προκαλέσει. Το Μετρό Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε το 2006 για να ολοκληρωθεί το 2012 πάει για το 2015 και βλέπουμε.

Για τα μελλοντικά έργα του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν το 2012 δημιουργώντας ένα μεγάλο κενό στα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Η οικονομική κρίση που επηρεάζει στον μέγιστο βαθμό τις Δημόσιες Επενδύσεις επηρεάζει ως φαίνεται και το ΕΣΠΑ μιας και τα έργα αυτά που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ θα τελειώσουν μια πενταετία μετά τη λήξη του!

Προς το παρόν δεν προβλέπονται φυσικά έργα ούτε για την περαιτέρω επέκταση του Τραμ ούτε για τον Προαστιακό προς το Λαύριο που δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά. Για τα έργα του Ελληνικού Σιδηρόδρομου και συγκεκριμένα σε αυτά της γραμμής Κόρινθος - Πάτρα η κατάσταση είναι απογοητευτική καθώς συνέπεσαν τα οδικά έργα με αυτά των γραμμών δημιουργώντας τεράστιες χρονικές καθυστερήσεις.

Το τμήμα του Σιδηρόδρομου από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι την πόλη της Πάτρας δεν έχουν καν δημοπρατηθεί και δύσκολα θα τα δούμε να γίνουν ιδίως με την απόφαση για υπογειοποίηση των γραμμών σε μήκος 5χλμ στην Πάτρα που εκτοξεύει αρκετά το κόστος.

Σήμερα η κατάσταση δείχνει να είναι σε αναμονή των εξελίξεων με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της χώρας να είναι αναγκαστικά στο περιθώριο μέχρι να λήξει ο συναγερμός. Το ζήτημα είναι πότε θα λήξει..

1 σχόλιο:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Είδα στην ιστοσελίδα σας την ανάρτηση για τα έργα ολοκλήρωσης του ΗΣΑΠ. Θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι ΚΑΙ το τμήμα ΚΑΤ-ΚΗΦΙΣΙΑ βρίσκεται υπο ανακαίνιση, ασφαλώς γιατί θεωρούν απίθανο την βορειότερη επέκταση του, καθώς όπως είχε πει ο κ.Ρέππας "το έργο αυτής της επέκτασης δεν είναι βιώσιμο". Εμείς ασφαλώς διαφωνούμε.

Απόδειξη ότι ηδη η δεξιά πλατφόρμα (αυτή που ήταν η μοναδική που λειτουργούσε για πολύ καιρό μέχρι να αποκατασταθεί η άλλη από την τρομοκρατική επίθεση) έχει ηδη ανακαινισθεί.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα