Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Τραμ Αθήνας: Το Τραμ θα φτάσει στα Άνω Πατήσια μέσω Πανεπιστημίου και Πατησίων

κείμενο από το ypodomes.com
Το Τραμ στην Αθήνα σήμερα είναι κομπάρσος και μάλιστα με περιορισμένη «εμφάνιση». Λόγω της πυκνής δόμησης και των στενών Αθηναϊκών δρόμων αποφεύγεται η ανάπτυξη του στις γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά ενώ ο μοναδικός διαγωνισμός για την επέκταση του μέσου στον Πειραιά είναι κολλημένος σχεδόν 2 χρόνια.

Ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα της ιστοσελίδας tovima.gr δίνει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για μια εξαγγελία που έχει γίνει και αν πραγματοποιηθεί θα αλλάξει την όψη της Ομόνοιας και της Πατησίων.

Πριν από λίγους μήνες το ΥΠΕΚΑ είχε παρουσιάσει ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα που μέσα σε όλα προέβλεπε την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου και την επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα μέσω αυτής της οδού και της Ομόνοιας στην οδό Πατησίων και με τέρμα τα Άνω Πατήσια.

Αν πραγματοποιηθεί θα επισύρει σειρά συγκοινωνιακών αλλαγών με την μονοδρόμηση της Πατησίων (με κατεύθυνση προς Ομόνοια) και της Αχαρνών (με κατεύθυνση προς τα Άνω Πατήσια). Αυτό θα με τη σειρά του θα φέρει τεράστιες αλλαγές στις μετακινήσεις ι.χ και μέσων μαζικής μεταφοράς. Η γραμμή Τραμ στην Πατησίων θα σταματήσει λεωφορειακές γραμμές που τη χρησιμοποιούν σήμερα για διαδρομές μέχρι το κέντρο ενώ η Αχαρνών με την ενδεχόμενη μονοδρόμηση της ανανεώσει το κορεσμένο της προφίλ και την αυξημένη επικινδυνότητα που έχει.

Το Τραμ που αντιμετωπίζεται ακόμα και σήμερα σαν μέσο δεύτερης κατηγορίας περιορίζεται σε συμπληρωματικό μέσο των Νοτίων Προαστίων και ο αντικειμενικός του σκοπός ως εναλλακτικό μέσο αντί για Μετρό αλλά και τροφοδότης του Μετρό με τη σημερινή του μορφή είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.

Στην κατάληξη του στο Φάληρο μοιάζει «κολοβό» καθώς δεν έχει πρόσβαση στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά ενώ η κατάληξη του στο κέντρο μοιάζει «ορφανή» καθώς δεν υπάρχει βόρειο τμήμα. Έτσι ο κόσμος στα Νότια δεν το προτιμά προς Πειραιά γιατί επιβάλλεται μετεπιβίβαση ενώ με ένα λεωφορείο προς Πειραιά φτάνει σε περίπου ίδιο χρόνο.

Ο κόσμος του κέντρου δεν το χρησιμοποιεί λόγω Μετρό ενώ οι συνοικίες που δεν είναι ανταγωνιστικές στο Μετρό όπως τα Πατήσια δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό το πολύ σημαντικό μέσο. Επίσης η επίδραση του μέσου είναι περιορισμένη αφού φτάνει μόνο μέχρι το Σύνταγμα και δεν δίνει επιλογή μετακίνησης με αυτό. Μια διαμπερής γραμμή Άνω Πατήσια- Φάληρο θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.

Μια ενδεχόμενη νέα γραμμή Σύνταγμα- Πατησίων- Άνω Πατήσια ια έδινε άλλη ώθηση στο μέσο θα λειτουργούσε ως μέσο σύνδεσης με το Μετρό στους σταθμούς Πανεπιστήμιο (Γραμμή 2), Ομόνοια (Γραμμές 1και 2), Βικτώρια (Γραμμή 1), ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ (Γραμμή 1).

Οι νέες στάσεις του Τραμ (σύμφωνα με το δημοσίευμα) θα είναι : ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΟΜΟΝΟΙΑ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ, ΚΑΛΛΙΦΡΟΝΑ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΛΙΑΤΣΟΥ, ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ, ΦΙΞ, ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ, ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ.

Το 2011 για το Τραμ θα είναι μια χρονιά η οποία κρύβει εκπλήξεις καθώς η συγχώνευση του Τραμ με το Μετρό και τον ΗΣΑΠ θα φέρει πολλές αλλαγές και κανένας δεν μπορεί να προβλέψει τις επόμενες κινήσεις για το πιο αδικημένο μέσο σήμερα στην Αθήνα.

Πηγή : tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα