Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Yποδομές: Το 2011 έτος προσδοκίας αλλά και επιφύλαξης

κείμενο από το ypodomes.com
Η κατάσταση στα έργα στην Ελλάδα όπως είναι διαμορφωμένη από την χρονιά που έφυγε δεν αφήνει περιθώρια για πολλές ελπίδες σχετικά με την προώθηση νέων έργων και την ολοκλήρωση των έργων που είναι υπό κατασκευή.

Σχεδόν όλα τα έργα αυτή τη στιγμή είναι σε μια κατάσταση υπολειτουργίας ενώ πολλά κινδυνεύουν να μην αρχίσουν ποτέ λόγω της σφοδρής οικονομικής καταιγίδας που έχει πλήξει τα πάντα στην χώρα. Μεγάλα ονόματα του κατασκευαστικού κλάδου αισθάνονται να τρίζουν τα θεμέλια τους από την έλλειψη παραγωγής νέων έργων με το χαρακτηριστικό να μην υπάρχουν μεγάλα έργα.

Η φετινή χρονιά θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό ποιος θα καταφέρει να μείνει στη σκακιέρα και να διεκδικήσει μεγάλα έργα που από εδώ και μπρος θα δίδονται κυρίως με τη μορφή παραχώρησης. Τα δημόσια έργα θα περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα όπως είναι τα έργα Μετρό χωρίς να αποκλείσει κάποιος αυτή η τακτική να αλλάξει και μελλοντικά ακόμα και οι συγκοινωνίες να δοθούν κομμάτι ? κομμάτι σε ιδιωτικέ εταιρείες.

Το 2011 που μόλις μπήκε έρχεται ταπεινό και χωρίς περγαμηνές για τα έργα. Μέσα σε αυτό το έτος περιμένουμε ωστόσο την παράδοση κάποιων έργων αλλά και την εκκίνηση σε κάποια άλλα καθώς η χώρα κινδυνεύει να μείνει με τον κατασκευαστικό κλάδο στην κατάψυξη και χιλιάδες εργαζόμενους χωρίς αντικείμενο.

Οι παραδόσεις που αναμένονται φέτος είναι:
Ιόνια Οδός: Παράκαμψη Άρτας
Ανατολική Οδός: τμήμα Παραδείσια- Τσακώνα- Καλαμάτα
Αττικό Μετρό: Επέκταση Γραμμής 2 από Άγιο Αντώνιο σε Ανθούπολη και από Άγιο Δημήτριο σε Ελληνικό
Αττικό Μετρό: Επέκταση Γραμμής 3 από Αιγάλεω σε Χαϊδάρι
Σταθμός ΣΚΑ (ΟΣΕ) ? Λειτουργία σταθμών Αχαρνές, Ταύρος, Πύργος Βασιλίσσης

Υπάρχουν και έργα τα οποία ξεκινούν αυτές τις μέρες όπως είναι το οδικό τμήμα Ποτίδαια- Κασσάνδρα στη Χαλκιδική. Μέσα στο 2011 είναι πιθανόν να αρχίσει και η επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά όπως και η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Είμαστε εν αναμονή και για τον ανάδοχο στο έργο της αποχέτευσης στα Μεσόγεια Αττικής.

Αναφορικά με τις δημοπρατήσεις του 2011 θα έχουμε κάποιες μέσα στο έτος αλλά είναι οι περισσότερες για πολύ μεγάλα έργα όπως:
Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου
Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (ΟΣΕ)
Κάθετος Εγνατίας Οδού τμήμα Κωσταράζι- Κρυσταλοπηγή

Αμφιβολίες για την προώθηση σε δημοπράτηση έχουμε ακόμα για την ανάπτυξη Τραμ στην Πάτρα ενώ. Με πολύ ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με την έκταση του παλιού Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Για διαγωνισμό πάει όμως και το μεγάλο Φωτοβολταϊκό Πάρκο στην Κοζάνη που θα έχει ισχύ 200 MW και θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Άγνωστο παραμένει αν η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά γίνει πραγματικότητα. Ένα άλλο ζητούμενο είναι και η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού τμήματος Αίγιο-Πάτρα που παραμένει απαρχαιωμένο.

Το ζητούμενο στα έργα υπό κατασκευή είναι η επιτάχυνση. Τα έργα με παραχώρηση όπως η Ιόνια Οδός, η Κεντρική Οδός Ε-65, η Ολυμπία Οδός και τα δημόσια έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και του οδικού άξονα Άκτιο ? Αμβρακία περιμένουν από την Πολιτεία να ξεμπλοκάρει πολλά θέματα (αρχαιολογία, Απαλλοτριώσεις) για να τρέξουν με καλύτερους ρυθμούς και να υπάρξουν

Ένα άλλο αγκάθι που θέλουμε να λυθεί μέσα στο έτος είναι και το «ξεπάγωμα» των έργων που έχουν κολλήσει όπως: η παράκαμψη Λαμία, το οδικό τμήμα Στυλίδα- Ράχες, ο κάθετος της Εγνατίας Θεσσαλονίκη- Σέρρες-Προμαχώνας.

Το 2011 θα είναι η χρονιά έκπληξη ή θα είναι μια χρονιά που ο κατήφορος των υποδομών στη χώρα θα συνεχίσει; Ο χρόνος είναι αυτός που θα μας το δείξει . Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα