κείμενο από το ypodomes.com
Η κατάσταση στα έργα στην Ελλάδα όπως είναι διαμορφωμένη από την χρονιά που έφυγε δεν αφήνει περιθώρια για πολλές ελπίδες σχετικά με την προώθηση νέων έργων και την ολοκλήρωση των έργων που είναι υπό κατασκευή.
Σχεδόν όλα τα έργα αυτή τη στιγμή είναι σε μια κατάσταση υπολειτουργίας ενώ πολλά κινδυνεύουν να μην αρχίσουν ποτέ λόγω της σφοδρής οικονομικής καταιγίδας που έχει πλήξει τα πάντα στην χώρα. Μεγάλα ονόματα του κατασκευαστικού κλάδου αισθάνονται να τρίζουν τα θεμέλια τους από την έλλειψη παραγωγής νέων έργων με το χαρακτηριστικό να μην υπάρχουν μεγάλα έργα.
Η φετινή χρονιά θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό ποιος θα καταφέρει να μείνει στη σκακιέρα και να διεκδικήσει μεγάλα έργα που από εδώ και μπρος θα δίδονται κυρίως με τη μορφή παραχώρησης. Τα δημόσια έργα θα περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα όπως είναι τα έργα Μετρό χωρίς να αποκλείσει κάποιος αυτή η τακτική να αλλάξει και μελλοντικά ακόμα και οι συγκοινωνίες να δοθούν κομμάτι ? κομμάτι σε ιδιωτικέ εταιρείες.
Το 2011 που μόλις μπήκε έρχεται ταπεινό και χωρίς περγαμηνές για τα έργα. Μέσα σε αυτό το έτος περιμένουμε ωστόσο την παράδοση κάποιων έργων αλλά και την εκκίνηση σε κάποια άλλα καθώς η χώρα κινδυνεύει να μείνει με τον κατασκευαστικό κλάδο στην κατάψυξη και χιλιάδες εργαζόμενους χωρίς αντικείμενο.
Οι παραδόσεις που αναμένονται φέτος είναι:
Ιόνια Οδός: Παράκαμψη Άρτας
Ανατολική Οδός: τμήμα Παραδείσια- Τσακώνα- Καλαμάτα
Αττικό Μετρό: Επέκταση Γραμμής 2 από Άγιο Αντώνιο σε Ανθούπολη και από Άγιο Δημήτριο σε Ελληνικό
Αττικό Μετρό: Επέκταση Γραμμής 3 από Αιγάλεω σε Χαϊδάρι
Σταθμός ΣΚΑ (ΟΣΕ) ? Λειτουργία σταθμών Αχαρνές, Ταύρος, Πύργος Βασιλίσσης
Υπάρχουν και έργα τα οποία ξεκινούν αυτές τις μέρες όπως είναι το οδικό τμήμα Ποτίδαια- Κασσάνδρα στη Χαλκιδική. Μέσα στο 2011 είναι πιθανόν να αρχίσει και η επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά όπως και η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Είμαστε εν αναμονή και για τον ανάδοχο στο έργο της αποχέτευσης στα Μεσόγεια Αττικής.
Αναφορικά με τις δημοπρατήσεις του 2011 θα έχουμε κάποιες μέσα στο έτος αλλά είναι οι περισσότερες για πολύ μεγάλα έργα όπως:
Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου
Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (ΟΣΕ)
Κάθετος Εγνατίας Οδού τμήμα Κωσταράζι- Κρυσταλοπηγή
Αμφιβολίες για την προώθηση σε δημοπράτηση έχουμε ακόμα για την ανάπτυξη Τραμ στην Πάτρα ενώ. Με πολύ ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με την έκταση του παλιού Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Για διαγωνισμό πάει όμως και το μεγάλο Φωτοβολταϊκό Πάρκο στην Κοζάνη που θα έχει ισχύ 200 MW και θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Άγνωστο παραμένει αν η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά γίνει πραγματικότητα. Ένα άλλο ζητούμενο είναι και η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού τμήματος Αίγιο-Πάτρα που παραμένει απαρχαιωμένο.
Το ζητούμενο στα έργα υπό κατασκευή είναι η επιτάχυνση. Τα έργα με παραχώρηση όπως η Ιόνια Οδός, η Κεντρική Οδός Ε-65, η Ολυμπία Οδός και τα δημόσια έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και του οδικού άξονα Άκτιο ? Αμβρακία περιμένουν από την Πολιτεία να ξεμπλοκάρει πολλά θέματα (αρχαιολογία, Απαλλοτριώσεις) για να τρέξουν με καλύτερους ρυθμούς και να υπάρξουν
Ένα άλλο αγκάθι που θέλουμε να λυθεί μέσα στο έτος είναι και το «ξεπάγωμα» των έργων που έχουν κολλήσει όπως: η παράκαμψη Λαμία, το οδικό τμήμα Στυλίδα- Ράχες, ο κάθετος της Εγνατίας Θεσσαλονίκη- Σέρρες-Προμαχώνας.
Το 2011 θα είναι η χρονιά έκπληξη ή θα είναι μια χρονιά που ο κατήφορος των υποδομών στη χώρα θα συνεχίσει; Ο χρόνος είναι αυτός που θα μας το δείξει . Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου