Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ολική ανατροπή με τη σκέψη ταυτόχρονης λειτουργίας της επέκτασης για Καλαμαριά

κείμενο από το ypodomes.com
Ανατρεπτική αλλά θετική είδηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης για την παράδοση της βασικής γραμμής και της επέκτασης για Καλαμαριά σε ταυτόχρονη χρονική περίοδο! Σύμφωνα με ρεπορτάζ από την εφημερίδα Μακεδονία στο Υπουργείο Υποδομών σκέφτονται πολύ σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο το οποίο συνδέεται άμεσα με το τελικό κόστος του έργου που στις μελέτες θα διέθετε 2 αμαξοστάσια.

Οι μελέτες που έχουν στα χέρια τους αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ κάνει λόγο για ένα αμαξοστάσιο των συρμών στο τέλος της βασικής γραμμής στην περιοχή της Νέας Ελβετίας και ένα δεύτερο αμαξοστάσιο στην επέκταση της Καλαμαριάς στην περιοχή της Μίκρας. Με τις χρονικές αποκλίσεις στην ολοκλήρωση του βασικού έργου να είναι όλο και μεγαλύτερες στο Υπουργείο σκέφτονται να καταργηθεί το αμαξοστάσιο της Νέας Ελβετίας και να κατασκευαστεί μόνο το αμαξοστάσιο της Μίκρας, πράγμα που θα αποφέρει συνολικό όφελος στο έργο 250.000.000 ευρώ!

ΤΟ ΝΕΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Το νέο σενάριο σύμφωνα με το ρεπορτάζ είναι το εξής: και η βασική γραμμή και η επέκταση για Καλαμαριά να ολοκληρωθούν ταυτόχρονα και να παραδοθούν ταυτόχρονα στο κοινό συμπαρασύροντας την έναρξη λειτουργίας του μέσου στα τέλη του 2015. Άγνωστη είναι η τύχη των 2 τελευταίων σταθμών ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ της βασικής γραμμής.

Οι οριστικές αποφάσεις για αυτό το ενδεχόμενο θα ληφθούν μέσα στο επόμενο τρίμηνο και σίγουρα πριν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού της επέκτασης του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα.

MΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Σχετικά με τις μελλοντικές επεκτάσεις έχουμε επιτάχυνση για τις μελέτες δυτικά, στην οδό Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία. Το 2013 θα δημοπρατηθεί αυτή η γραμμή. Έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός της γραμμής από τη Ξηροκρήνη, την Μενεμένη, τους Αμπελόκηπους, τον Εύοσμο, το Ελευθέριο - Κορδελιό, μια γραμμή εγκάρσια δηλαδή στη δυτική πλευρά της πόλης.

Ξεκίνησε και ο σχεδιασμός μιας γραμμής που θα ξεκινά από το Πανεπιστήμιο στην Τούμπα και στη Χαριλάου που θα τελειώνει στη Ν. Ελβετία. Αυτό το δίκτυο των γραμμών του Μετρό είναι συνολικά 33 χλμ. και έχει 33 σταθμούς. Οι πόροι κατά το ήμισυ περίπου είναι διασφαλισμένοι, οι υπόλοιποι πρέπει να διασφαλιστούν για να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα το 2018 ή το 2020.



Εάν το σχέδιο ευοδώσει τότε θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο κατασκευής του έργου. Η πιο σημαντική είναι η διάνοιξη των σηράγγων της επέκτασης να ξεκινήσει από την ανατολική πλευρά της πόλης και να φτάσει στο κέντρο. Αν γίνει αυτό θα λυθεί και το πρόβλημα με το σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ που λόγω της στενότητας του χώρου απειλούνται τα μπαλκόνια των γειτονικών πολυκατοικιών. Μόλις φτάσουν στον συγκεκριμένο σταθμό οι μετροπόντικες μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και αν μεταφερθούν προς το τέλος της γραμμής και να συνεχίσουν με αντίθετη φορά.

Αυτό που δεν γίνεται κατανοητό ακόμα από αυτό το ενδεχόμενο είναι η σύμπτυξη των χρονοδιαγραμμάτων κατασκευής καθώς ακόμα και έτσι η επέκταση προς Καλαμαριά έχει οριστεί από τη διακήρυξη για ολοκλήρωση σε 60 μήνες δηλαδή 5 χρόνια.

Για να ολοκληρωθούν «πακέτο» οι δύο γραμμές (και να γίνουν μία ενιαία) θα πρέπει ο χρόνος ολοκλήρωσης της επέκτασης προς Καλαμαριά να πέσει στα 3,5 χρόνια τη στιγμή που είναι άγνωστο αν το σύνολο των απαιτούμενων χώρων είναι ελεύθερο (απαλλοτριώσεις) για την κατασκευή αλλά και οι ενδεχόμενες αρχαιολογικές ανασκαφές αν επηρεάσουν το σύνολο του έργου συμπαρασύροντας και την έναρξη της βασικής γραμμής η οποία ακόμα και με αυτό το ενδεχόμενο οδηγείται σε ένα ακόμα χρόνο εργασιών (από τα τέλη του 2014 στα τέλη του 2015). Πάντως ακόμα και έτσι αν τεχνικά είναι εφικτό πρόκειται για την καλύτερη είδηση για το Μετρό της πόλης τα τελευταία 3 χρόνια.

Πηγή: makthes.gr

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΑ 33χλμ ΜΕ ΤΟΥΣ 33 ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΎΝ ΤΟ ΕΤΟΣ 3333 :(

πικος απίκος είπε...

Η κατάργηση του κλάδου προς νέα ελβετία και η κατάργηση του αμαξοστάσιου είναι η πιο καλή είδηση γα το μετρό της θεσσαλονίκης.

Η βασική γραμμή έπρεπε να πηγαίνει απευθείας στην Καλαμαριά, αλλά κάποιος υπερεγκέφαλος το σχεδίασε έτσι.

Ανώνυμος είπε...

τί ωραία, καταργήθηκαν κιόλας δύο στάσεις και το αεροδρόμιο δεν φαίνεται πουθενα

Anti-Anonymous είπε...

Re anonyme eisai asxetos.. Autes oi staseis kostizoun enan skasmo lefta (afou einai alli diakladwsi). Alla mia diakladwsi tin kaneis na exei mia prooptiki, oxi gia mia stasi.

Na parakalas na ylopoiithoun ta sxedia gia grammi Papafeio - Toumpa - Xarilaou pou th aeksypiretisei tin perioxi

Υπουργός είπε...

Το site της Αττικό Μετρό δεν λέει τίποτα για την αλλαγή στη χάραξη του Μετρό

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα