Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Μετρό Αθήνας: Άνοιξε ο σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

κείμενο από το ypodomes.com
Παραδόθηκε πριν μερικές ώρες ο 30ος σταθμός του Μετρό της Αθήνας (34ος μαζί με τους σταθμούς που είναι κοινοί με τον Προαστιακό)!

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ είναι ένας σταθμός που έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις για την κατασκευή του και που λόγω της κατασκευής του τα δρομολόγια στο τμήμα Εθνική Άμυνα- Αεροδρόμιο διεκόπησαν το 2009 για 6,5 μήνες!

Τα εγκαίνια έγιναν κεκλεισμένων των θυρών για προφανείς λόγους και μετά τις 1 το μεσημέρι τα τρένα άρχισαν να πραγματοποιούν στάσεις στον ολοκαίνουριο σταθμό.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ διαθέτει τρεις υπόγειους ορόφους εκ των οποίων ο ένας θα είναι για τα εκδοτήρια και ο άλλος θα είναι η αποβάθρα επιβίβασης - αποβίβασης.

Η αρχιτεκτονική του σταθμού είναι παρόμοια με τους άλλους δύο σταθμούς ΧΟΛΑΡΓΟ και ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Το γκρι χρώμα το αλουμίνιο και οι γρανίτες σε γκρι και μπορντό χρώμα κυριαρχούν. Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ διαθέτει 3 υπόγεια επίπεδα, 2 εισόδους/εξόδους και αναμένεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 20.000 επιβάτες.

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η απόσταση από την Αγία Παρασκευή έως το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) θα καλύπτεται πλέον με το Μετρό στον χρόνο των 13 λεπτών.

Το σημείο που βρίσκεται (Αγίας Παρασκευής και Πολυδούρη) είναι στα όρια των Δήμων της Αγίας Παρασκευής και του Χαλανδρίου και θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 20.000 επιβάτες.

Το ypodomes.com φυσικά θα είναι εκεί με επιτόπιο ρεπορτάζ και πολλές φωτογραφίες από τον 30ο σταθμό του δικτύου Μετρό της Αθήνας.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι παραδόσεις του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησαν το 2000 με την πρώτη λειτουργία των γραμμών 2 και 3 και μέχρι σήμερα κατασκευάζονται συνεχώς επεκτάσεις του δικτύου.

* 28-01-2000. Σύνταγμα- Εθνική Άμυνα (7 Σταθμοί -Γραμμή 3)

* 28-01-2000. Σεπόλια- Σύνταγμα (7 Σταθμοί - Γραμμή 2)

* 16-11-2000. Σύνταγμα- Δάφνη (5 Σταθμοί- Γραμμή 2)

* 22-04-2003. Σύνταγμα-Μοναστηράκι (1 Σταθμός -Γραμμή 3)

* 06-08-2004. Σταθμός Νερατζιώτισσα (1 Σταθμός- Γραμμή 1)

* 30-07-2004. Εθνική Άμυνα- Αεροδρόμιο (3 Σταθμοί- Γραμμή 3)

* 05-06-2004. Δάφνη- Άγιος Δημήτριος (1 Σταθμός- Γραμμή 2)

* 09-08-2004. Σεπόλια- Άγιος Αντώνιος (1 Σταθμός - Γραμμή 2)

* 10-07-2006. Σταθμοί Παλλήνη, Παιανία/Κάντζα, Κορωπί (3 Σταθμοί - Γραμμή 3)

* 26-05-2007. Μοναστηράκι- Αιγάλεω (3 Σταθμοί - Γραμμή 3)

* 02-09-2009. Σταθμός Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)

* 23-07-2010. Σταθμός Χολαργός (Γραμμή 3)

* 30-12-2010. Σταθμός Αγία Παρασκευή (Γραμμή 3)

6 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Πολύ ευχάριστο! :-)

Ο σταθμός είναι αριστούργημα.

Μακάρι να ήταν και στην κεντρική πλατεία Αγ.Παρασκευής και οχι στην ερημιά των ορίων Αγ.Παρασκευής-Χαλανδρίου, αλλά ας όψεται ο αχρείος δήμαρχος...

Ανώνυμος είπε...

ο σταθμός όπως και του Νομισματοκοπείου υστερούν πολύ "κατασκευαστικά" ειδικότερα σε θέματα στεγανώτητας

Δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά είπε...

Να σου πω ρε ανώνυμε, πότε πρόλαβες να δεις την στεγανώτητα?
Δεν πας να πάθεις ελληνικά πρώτα?

Ανώνυμος είπε...

που κοντά είναι ο σταθμός;θα μπορούσε να είναι στην πλατεία της Αγίας Πρασκευής;εξυπηρετεί 20.000 κόσμο που λένε ή μούφες;

τρενομανής είπε...

Εγώ πάντως θεωρώ ότι σταθμοί που δεν εξυπηρετούν τόσο κόσμο ώστε τα έσοδα των εισιτηρίων να καλύπτουν το κόστος κατασκευής και λειτουργίας των σταθμών πρέπει να κλείσουν! Έτσι δε μας διδάσκουν οι μοντέρνοι κυβερνητικοί και μη νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι; Γιατί άνοιξε ο σταθμός Αγία Παρασκευή ή ο σταθμός του Ελαιώνα; Παρακαλώ πολύ τη στατιστική υπηρεσία ή φοιτητή πολυτεχνικού ή οικονομικού τμήματος οποιουδήποτε ανωτέρου ή ανωτάτου ιδρύματος να κάνει στα πλαίσια εργασίας του αυτήν την μελέτη! Οι μεγαλοεπιστήμονες οικονομολόγοι θαυμαστές του πιο σκληρού καπιταλισμού έκλεισαν ένα σωρό σιδηροδρομικές γραμμές, ακόμα και αυτές που επιτυγχάνουν καλύτερους χρόνους τόσο των ΚΤΕΛ όσο και των ΙΧ αυτοκινήτων! Λ.χ. οι σιδ/κές γραμμές Θεσσαλονίκη - Φλώρινα και Ν.Σ.Σ. Κορίνθου - Άργος - Ναύπλιο είναι ταχύτερες των ΚΤΕΛ στις διαδρομές τους αλλά καταργήθηκαν ως...ασύμφορες. Γιατί το Μετρό τυγχάνει τόσο προκλητικά ευνοϊκής μεταχείρισης έναντι λ.χ. του σιδηροδρόμου; Το ίδιο συμβαίνει και με το τραμ. Και για να ξεκαθαρίσω, είμαι ενάντια σε κάθε κλείσιμο σταθμών ή γραμμών μέσων σταθερής τροχιάς. Όμως να έχουμε το ίδιο μέτρο αντιμετώπισης προς όλα τα Μ.Σ.Τ.. Και κάτι τελευταίο: Έχουμε αποκτήσει την εμπειρία στην ηλεκτροκίνηση των σιδ/κων δικτύων. Γιατί το 2011, κε Καραγιάννη, να μην επεκταθεί η ηλεκτροκίνηση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ στο τμήμα ΣΚΑ - Οινόη (Οινόη - Χαλκίδα το δίκτυο είναι ήδη σε τάση) και Οινόη - Θήβα (ή καλύτερα Λειβαδιά); Η υποδομή (σχεδόν) υπάρχει, είναι ένα έργο που δύναται να ολοκληρωθεί εντός έτους! Και οι ανάγκες για γρήγορη, ασφαλή και καθαρή μετακίνηση, πολύ μεγάλες...

Ανώνυμος είπε...

Η υποδομη φιλε τρενομανη δυστυχως δεν υπαρχει πλεον. Ας οψονται καποιοι, που με την ανοχη (αν οχι και συμμετοχη) υπαλληλων του ΟΣΕ, εχουν κοψει ολα τα καλωδια στη γραμμη απο Αφιδνες εως την Οινοη. Πριν απο ενα μηνα εκοψαν και τα τελευταια εναπομειναντα μερη στην περιοχη των Κιουρκων, προκαλωντας καθυστερησεις 3 ωρων στο δρομολογιο Αθηνα - Χαλκιδα. Κι εμεις πληρωνουμε...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα