Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Μετρό Αθήνας: έρχονται ηλεκτρονικές πύλες εισόδου στους σταθμούς μαζί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο

κείμενο από το ypodomes.com
Έρχονται οι ..πύλες σε Μετρό και ΗΣΑΠ! Η κίνηση του Υπουργείου Υποδομών για την επόμενη μέρα στα μέσα σταθερής τροχιάς και την πολιτική του εισιτηρίου θα εισάγει την εγκατάσταση με πύλες κλειστού κυκλώματος που θα αποτρέπει την αποφυγή επικύρωσης εισιτηρίων συμβάλλοντας τα μέγιστα στην αύξηση των εσόδων τόσο στην Αττικό Μετρό όσο και στον ΗΣΑΠ.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΥΛΕΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ
Με την εφαρμογή των πυλών κλειστού κυκλώματος ο κάθε σταθμός Μετρό θα έχει πλέον δύο χώρους. Ο πρώτος χώρος θα είναι ελεύθερος και θα λειτουργεί ως χώρος εισόδου στο σταθμό και λειτουργία σαν υπόγεια διάβαση.

Εκεί που βρίσκονται τα ακυρωτικά μηχανήματα θα τοποθετηθούν αυτόματες μπάρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο με την τοποθέτηση του εισιτηρίου. Το εισιτήριο αυτό θα αναγνωρίζεται αν είναι σε ισχύ ή όχι. Το σύστημα επίσης θα δέχεται και κάρτες διαρκείας για τους τακτικούς επιβάτες του συστήματος.

Κανείς δεν θα μπορεί να εισέρχεται μέσα στο δίκτυο του Μετρό εκτός αν ?πηδήξει τις μπάρες οπότε θα γίνει και αντιληπτός από τους υπεύθυνους του σταθμού. Από την στιγμή που κάποιος εισέρχεται στο δίκτυο από τις πύλες μπορεί να κινηθεί ελεύθερα και χρησιμοποιώντας τις γραμμές του Μετρό και του ΗΣΑΠ, όπως γίνεται και σήμερα.

Στην έξοδο θα υπάρχει αντίστοιχη διαδικασία για τα εισιτήρια και τις κάρτες για να μπορεί κάποιος να εξέλθει του σταθμού. Το εισιτήριο θα παρακρατείται αποφεύγοντας το «πασάρισμα» του εισιτηρίου που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας.

Το σύστημα εφαρμόζεται με απόλυτη επιτυχία στα μεγαλύτερα συστήματα Μετρό της Ευρώπης και λειτουργεί αποτρεπτικά για την λαθρεπιβίβαση. Το Λονδίνο, το Παρίσι, η Βαρκελώνη, το Μιλάνο και οι περισσότερες μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις το έχουν εφαρμόσει εδώ και αρκετά χρόνια.

Το έργο της εγκατάστασης και εφαρμογής του έξυπνου εισιτηρίου θα πραγματοποιηθεί μέσω δημοπράτησης που θα γίνει με την διαδικασία του ΣΔΙΤ. Αναμένεται να εξασφαλίσει έσοδα 1.000.000 ευρώ καθημερινά στο σύστημα Μετρό (και τις 3 γραμμές).

Με την εφαρμογή του συστήματος θα γίνει και ζωνοποίηση της ευρύτερης Μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο μεγάλο το ταξίδι τόσο πιο ακριβό θα είναι το εισιτήριο. Σήμερα είτε ταξιδεύεις για μια στάση είτε για 30 το κόμιστρο είναι το ίδιο.

Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), όπως είναι η επίσημη ονομασία του, φιλοδοξεί να επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς εισάγει δύο νέους τύπους κομίστρου υπό τη μορφή «έξυπνων καρτών»: Το «πολλαπλό» και την «κάρτα».

* Το «Πολλαπλό»: Έξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.
* Την «Κάρτα»: Έξυπνη Κάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. Η «Κάρτα» θα υποκαταστήσει μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ

Με τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. 10 μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ). Η κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας. Αυτό θα μπορεί να γίνεται και μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με SMS.

Μάλιστα, μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου, θα επιδεικνύουν τα κινητά τους. Οι επιβάτες θα ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεί και το τραμ, ενώ στο μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών.

Οι έλεγχοι των εισιτηρίων θα γίνονται με ειδική φορητή συσκευή, η οποία θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας». Η λειτουργία του όλου συστήματος θα πραγματοποιείται μέσω Κέντρου Διαχείρισης, το οποίο θα έχει τον πλήρη έλεγχο οχημάτων, κίνησης, εξοπλισμού και εσόδων, μέσω μικρότερων κέντρων διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα. Μάλιστα, προβλέπεται μέχρι και «ανάλυση απάτης», αλλά και «μαύρη λίστα»!

Τέλος, προβλέπεται πως στο μέλλον θα συσταθούν:

* 5 κέντρα διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα

* 83 κέντρα διαχείρισης για τα αμαξοστάσια και τους σταθμούς

* 120 επικυρωτικά μηχανήματα των σταθμών του τραμ

* 456 πύλες στον ηλεκτρικό (368 κανονικές, 88 ΑΜΕΑ)

* 550 πύλες στο μετρό

* 7.814 επικυρωτικά μηχανήματα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ

1 σχόλιο:

koum είπε...

πρωταπριλιάτικο :D, σωστα;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα