Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Μαλιακός: αποχωρεί η Αττικάτ από το έργο Στυλίδα - Ράχες;

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικές εξελίξεις θα έχουμε το επόμενο διάστημα στα δύο τελευταία έργα της αναβάθμισης του Μαλιακού Κόλπου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας euro2day.gr η εταιρεία Αττικάτ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με αποτέλεσμα να ζητήσει από το Υπουργείο Υποδομών την αντικατάσταση της από άλλη τεχνική εταιρεία που θα ολοκληρώσει την εργολαβία Αγία Μαρίνα Στυλίδας- Ράχες.

Το πρόβλημα της τεχνικής εταιρείας είναι σύμφωνα με το δημοσίευμα οικονομικής φύσης και αφήνει ανεκτέλεστο υπόλοιπο για τη συγκεκριμένη εργολαβία περίπου 25.000.000 ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε το 2007 ως το τελευταίο για την ολοκλήρωση του πετάλου του Μαλιακού Κόλπου και η ημερομηνία ολοκλήρωσης είχε οριστεί στον Σεπτέμβριο του 2010. Το έργο είχε κόστος 103.000.000 ευρώ.

Σήμερα η εργολαβία είναι προχωρημένη σε μεγάλο βαθμό και το αντικείμενο ενός πιθανού διαγωνισμού θα είναι η ολοκλήρωση του έργου ενώ ερωτηματικό παραμένει και το έργο της παράκαμψης Λαμίας. Θα πρέπει να επισημάνουμε πως το τμήμα του δρόμου Σκάρφεια- Ράχες ανήκει στην δικαιοδοσία του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ ΣΤΥΛΙΔΑ-ΡΑΧΕΣ
Το συνολικό μήκους του έργου περιλαμβάνει 19,3χλμ αυτοκινητόδρομου. Όταν ολοκληρωθεί θα περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους σε Αγία Μαρίνα, Στυλίδα και Αχινό. Ο αυτοκινητόδρομος παρακάμπτει την σημερινή παραλιακή χάραξη και έχει επιλεγεί η διέλευση από τον ορεινό όγκο της περιοχής.

Για αυτό το λόγο έχουν προβλεφθεί (και είναι σε προχωρημένο βαθμό) 3 σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ, 4 κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1,8χλμ (οι τρείς είναι διπλού κλάδου και μία μονή), 1 γέφυρα στο ρέμα Βελλιά. Έχουν προβλεφθεί επίσης 3 άνω και 11 κάτω διαβάσεις.

NEA KOITH ΣΠΕΡΧΕΙΟΥ- Α/Κ ΡΟΔΙΤΣΑΣ
Ανάλογη εικόνα έχουμε και στο άλλο έργο που είχε ανατεθεί επίσης στην Αττικάτ, το «Νέα Κοίτη Σπερχειού- Α/Κ Ροδίτσας» . Το αντικείμενο σε αυτή την εργολαβία που είχε αρχικό προϋπολογισμό 94.000.000 ευρώ είναι η κατασκευή αυτοκινητόδρομου 4,1χλμ. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο υποτμήματα: τη συναρμογή με το τμήμα Σκάρφεια-Θερμοπύλες και τμήμα 3,8 χλμ. που συνδέει με το επόμενο τμήμα Λαμία- Ράχες.

Θα κατασκευαστεί με μονόπλευρη διαπλάτυνση της Νέας Εθνικής Οδού προς τα δεξιά, με εξαίρεση ένα τμήμα 900 μέτρων που αποτελεί νέα χάραξη. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή του Α/Κ Ροδίτσας. Πρόκειται για ένα τεράστιο κόμβο σε σχήμα τρομπέτας με πέντε κλάδους.

Στα υπόλοιπα αντικείμενα της ίδιας εργολαβίας η οποία έχει εγκαταλειφθεί εδώ και τουλάχιστον 2,5 χρόνια είναι η αναδιευθέτηση της κοίτης του Σπερχειού ποταμού (μήκους 5χλμ), η αναδιευθέτηση της Τάφρου Λαμίας (μήκους 4,5 χλμ), η κατασκευή τμήματος αυτοκινητόδρομου προς το Αντίρριο (μήκους 1χλμ) και η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου μήκους 9χλμ.

Αυτό που περιμένουμε πλέον είναι η θέση του Υπουργείου Υποδομών και φυσικά η άμεση δημοπράτηση των τελευταίων εργολαβιών που μαζί με τα έργα στα Τέμπη ολοκληρώνουν μετά από 3 δεκαετίες εργασιών τον βασικό εθνικό άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα