Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: το σήριαλ με το Παπάφειο τέλειωσε, ο σταθμός θα κατασκευαστεί!

κείμενο από το ypodomes.com
Καμπάνες ..χαράς ήχησαν στη Θεσσαλονίκη μετά την συνάντηση που είχαν ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κος Άνθιμος, Δήμαρχος της πόλης κος Μπουτάρης και ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κος Τσίτουρας. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την απόφαση για την επίλυση του προβλήματος μεταξύ του Παπάφειου Ιδρύματος και της Αττικό Μετρό.

Αυτή η εξέλιξη λύνει ένα πρόβλημα 18 μηνών και ανοίγει διάπλατα την κατασκευή του σταθμού ΠΑΠΑΦΗ που υπήρχαν φόβοι ακόμα και για την διαγραφή του από το έργο κατασκευής της πρώτης βασικής γραμμής της πόλης. Η μεγάλη κόντρα μεταξύ ιδρύματος και Αττικό Μέτρο λήγει με τους κατοίκους της περιοχής να είναι ανακουφισμένοι από την θετική εξέλιξη.

Ο σταθμός ΠΑΠΑΦΗ είναι ένας σημαντικός σταθμός καθώς επηρεάζει περίπου 100.000 κατοίκους της πόλης και θα εξυπηρετεί τις συνοικίες της Τριανδρίας και της Τούμπας. Η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο χρονικό διάστημα και αφού τακτοποιηθούν όλες οι λεπτομέρειες της συμφωνίας των δύο πλευρών.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αττικό Μετρό «μετά από ειλικρινή και διεξοδική συζήτηση , συμφωνήθηκε από όλα τα μέρη η άμεση υλοποίηση του σταθμού για το καλό των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Απομένουν μερικές τελευταίες διευθετήσεις για την πλήρη επίλυση του θέματος. Πιστεύουμε ότι σύντομα ένα ακόμα εργοτάξιο θα συμπληρώσει το πρόγραμμα κατασκευής του μεγάλου αυτού εθνικού έργου στην πόλη της Θεσσαλονίκης».

Να θυμίσουμε ότι ο Μετροπόντικας έχει ήδη περάσει από τον χώρο που θα κατασκευαστεί ο σταθμός και βρίσκεται πλέον στον σταθμό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση κατά περίπου 15.000.000 ευρώ για να καθαιρεθούν οι σήραγγες και να κατασκευαστεί ο σταθμός.

Η χτεσινή εξέλιξη ήταν η κατάληξη ενός σήριαλ που τα είχα όλα. Εντάσεις, ενστάσεις, δικαστικές μάχες, ακόμα και ... ξύλο μεταξύ εργατών του Μετρό και εκπροσώπων του ιδρύματος (πέρυσι τον Ιούνιο). Απειλές εκατέρωθεν και σχόλια που τελικά όλα θα μείνουν για το καλό των πολιτών της Θεσσαλονίκης στο χρονοντούλαπο ως ένα από τα ευτράπελα της κατασκευής της βασικής πρώτης γραμμής της πόλης.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Πάντα υπάρχει η χρυσή τομή και αυτή πρέπει να αναζητείται για την επίλυση κάθε είδους προβλήματος! Μακάρι όλα να κυλίσουν απρόσκοπτα και το μετρό να φτάσει στην Μίκρα και γιατί όχι στο αεροδρόμιο...

Ανώνυμος είπε...

Ευτράπελο με κόστος 15.000.000 ευρώ ενώ μαστιζει τη χώρα η οικονομική εξαθλίωση. Να'ναι καλά οι "τράγοι".
Και να μη ξεχνάμε το σταθμό του μετρό στον Πειραιά που καταργήθηκε εξαιτίας των παπάδων πάλι για να μη δημιουργηθεί "όχληση" στους τροφίμους ενός γηροκομείου αν θυμάμαι καλά....
Το μετρό θα εξυπηρετούσε εκεί εκατοντάδες χιλιάδες ενώ το γηροκομείο μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες τροφίμους.
Αντί να καταργηθεί ο σταθμός, θα μπορούσαν οι τράγοι να δεχθούν μια μεταφορά του γηροκομείου που δε θα κόστιζε σχεδόν τίποτα.

Ανώνυμος είπε...

Να προσθέσουμε στα 15.000.000 ευρώ τα άλλα 4.000.000 που θα πάρει η αγαπητή εκκλησία. Διαβάστε την είδηση στην ελευθεροτυπία...
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=267572

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα