Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ: Θα αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα της ανάπτυξης;

κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλα σχέδια υπάρχουν πολλά για την ανάπτυξη στην Ελλάδα. Εδώ και καιρό ακούμε πολλά για επενδύσεις εδώ, επενδύσεις εκεί αλλά μέχρι σήμερα τα επενδυτικά σχέδια που έχουν υλοποιηθεί είναι λίγα.

Ακόμα και οι διαφημισμένοι διαγωνισμοί για το Θριάσιο ή το Αεροδρόμιο στο Καστέλλι πάνε από αναβολή σε αναβολή και από παράταση σε παράταση. Η αμφιβολία που εκφράζεται από πολλά δημοσιεύματα για το αν το χρέος τιθασεύεται επίσης αρχίζουν και πληθαίνουν.

Πριν από μερικές ημέρες παρουσιάστηκαν και τα οικονομικά στοιχεία του 2010 που δείχνουν μια μεγάλη κατηφόρα για τις τεχνικές εταιρείες. Το ίδιο ίσως και χειρότερο αποτέλεσμα αναμένεται να έχουμε το 2011. Η ανάπτυξη μένει στα χαρτιά τα εργοτάξια παγώνουν το ένα πίσω από το άλλο και το πιο απογοητευτικό είναι το πώς όταν φαίνεται να λύνεται ένα πρόβλημα δημιουργούνται δύο.

Το επόμενο διάστημα φαίνεται πως οι πολιτικές καταστάσεις θα είναι αυτές που θα υπαγορεύσουν και το τι θα γίνει με το μελλοντικό αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα. Οι διαπραγματεύσεις για τους αυτοκινητόδρομους συνεχίζονται με τη διαρροή για τελική θετική έκβαση να είναι συνεχή.

Παρόλη τη φημολογία τελικά το κράτος φαίνεται πως θα αναλάβει ότι δεν μπορούν εταιρείες και τράπεζες για να ολοκληρωθούν αυτά τα τόσο σημαντικά αναπτυξιακά πλάνα. Στο Μετρό της Αθήνας η αναμονή γίνεται πλέον πολύχρονη με αποτέλεσμα οι εγκλωβισμένοι σταθμοί να παραμένουν κλειστοί αφαιρώντας έσοδα από την Αττικό Μετρό και τους επιβάτες να στερούνται των υπηρεσιών του τεχνολογικά προηγμένου Μετρό.

Όπως είπαμε έχουμε συνεχόμενες αναβολές σε σημαντικές επενδύσεις και στο Θριάσιο και στην Κρήτη για το νέο Αεροδρόμιο. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι και η κατάρρευση πολλών εν ενεργεία εργολαβιών που αφήνουν τα εργοτάξια μισά. Ένα παράδειγμα είναι η ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρομικών γραμμών μεταξύ Πειραιά και Αχαρνών αλλά και το οδικό έργο του Διακονιάρη στην Πάτρα.

Και ενεργά εργοτάξια όμως όπως αυτό του Ακτίου-Αμβρακίας υπολειτουργούν καθώς οι απαλλοτριώσεις είναι ακόμα σε εξέλιξη, ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Όλο το σημερινό σκηνικό παρουσιάζει ένα μάλλον άσχημο κλίμα το οποίο επιδεινώνεται και από την άσχημη ψυχολογία που επικρατεί στη χώρα εδώ και πολλούς μήνες. Θα καταφέρει να αντιστραφεί; Είναι μάλλον και το πιο κρίσιμο ερώτημα αυτές τις μέρες..

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΤΩΧΕΥΣΗ, ΟΠΟΤΕ ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10-15 ΧΡΟΝΙΑ (ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΕΛΛΑΔΑ...)

Ανώνυμος είπε...

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα θέματα που γράφονται στο Blog σου. Ειμαι κάτοικος Πειραιά και βλέπω μεγάλη καθυστέρηση στα αναγγελθέντα από πολύ καιρό σημαντικά για την Πόλη έργα όπως, Μετρο, τραμ, υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ. Κάπου είχε γραφτεί ότι τα πρωτα εργοτάξια για το Μετρο θα εμπαιναν πριν το Πάσχα. Προχωρούν ή κόλησαν πάλι; Η διαρκης αναβολή τους έχει γεμίσει αμφιβολίες τους Πειραιώτες για την εξελιξή τους.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Θα πρότεινα να είμαστε λίγο υπομονετικοί. Αναφορικά με το πρώτο σχόλιο φίλε Ανώνυμε, ας μην επενδύουμε και εμείς στην καταστροφολογία. Φίλε από τον Πειραιά, το Μετρό για Πειραιά έχει ήδη ξεκινήσει. Μην ανησυχείς για τα εργοτάξια γιατί θα πρέπει να συνηθίσεις την παρουσία τους για πολλά χρόνια στο κέντρο του Πειραιά. Το τραμ θα το περιμένεις μετά το καλοκαίρι ενώ η υπογειοποίηση αργεί και πάει για τέλος 2012, αρχές 2013.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα