Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

Προαστιακός Αθήνας: Ποιά θα είναι τα επόμενα βήματα του δικτύου;

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά το άνοιγμα του σταθμού ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ ο Προαστιακός Σιδηρόδρομους ξαναδίνει ελπίδα στους επιβάτες ότι θα μπορέσει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις συγκοινωνίες της Αττικής. Ο σταθμός των Αχαρνών είναι κομβικός και είναι μέρος του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) το οποίο κατασκευάζεται εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια.

ΣΚΑ
Πρόκειται για ένα τεράστιο συγκοινωνιακό κόμβο αντίστοιχο με σταθμούς του εξωτερικού. Θα διαθέτει τουλάχιστον 5 διπλές πλατφόρμες ενώ από τις γραμμές του θα περνούν όλα τα Προαστιακά και Υπεραστικά δρομολόγια. Ενημέρωση για τις εργασίες δεν υπάρχει αλλά ούτε και σαφές χρονοδιάγραμμα για την εξέλιξη αυτού του σημαντικού κόμβου.

Η στρατηγική του θέση φάνηκε από την πρώτη μέρα λειτουργίας του σταθμού ΣΚΑ-ΑΧΑΡΝΑΙ που δέχθηκε πολλούς επιβάτες που πλέον μέσω αυτού του σταθμού έχουν την επιλογή για δρομολόγιο υπεραστικό ή προαστιακό.

Στον διευρυμένο σταθμό ΣΚΑ τα Προαστιακό δρομολόγια θα διακλαδώνονται προς όλες τις κατευθύνσεις που υπάρχουν ή πρόκειται να υπάρξουν.

ΘΗΒΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός περιελάμβανε και αυτά τα δύο δρομολόγια προς το παρόν διεξάγονται από τον ΟΣΕ. Καμία ενημέρωση δεν υπάρχει για την τύχη τους ενώ ειδικά στην περίπτωση της Χαλκίδας η ηλεκτροκίνηση έχει ολοκληρωθεί εδώ και 1,5 χρόνο. Το πιθανότερο σενάριο θα είναι η αναμονή εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης μέχρι το Σταθμό Λαρίσης έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα Desiro για την πρωτεύουσα της Εύβοιας.

ΛΑΥΡΙΟ-ΡΑΦΗΝΑ
Ειδικά για το Λαύριο είχε ανακοινωθεί η επέκταση από το 2006 με τυμπανοκρουσίες, μάθαμε την χάραξη (νέος κλάδος που θα ξεκινά από το σταθμό ΚΟΡΩΠΙ και θα καταλήγει στο ΛΑΥΡΙΟ), μάθαμε τους σταθμούς, μάθαμε ότι προβλέπεται να γίνει με ΣΔΙΤ.

Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια και η επέκταση του Προαστιακού για το Λαύριο πιο πολύ με ανέκδοτο μοιάζει παρά με ένα μελλοντικό σχέδιο που απλά δεν μπορεί να υλοποιηθεί λόγω της κατάστασης του Οργανισμού.

Η Ραφήνα επρόκειτο να είναι η τελευταία επέκταση που θα έφτανε μέχρι το λιμάνι της πόλης αλλά εκεί έχει μείνει εντελώς εκτός πλάνου. Και εκεί δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν σταθμοί στα τμήματα που λειτουργούν που είτε κατασκευάζονται είτε πρόκειται στο μέλλον να κατασκευαστούν. Στο βασικό άξονα ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ ένας σταθμός ο οποίος δείχνει έτοιμος περνώντας αλλά παραμένει εκτός λειτουργίας είναι ο ΤΑΥΡΟΣ.

Δύο ακόμα σταθμοί στο τμήμα αυτό είναι υπό κατασκευή και περιμένουμε την τύχη τους. Είναι οι σταθμοί: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ. Και οι τρεις σταθμοί ανήκουν στο προσωρινό δρομολόγιο ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ. Κανένα χρονοδιάγραμμα λειτουργίας δεν έχει ανακοινωθεί και για αυτούς.

Το ίδιο ισχύει στο δρομολόγιο ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΚΙΑΤΟ για τον μελλοντικό σταθμό ΖΕΦΥΡΙ που προς το παρόν υπάρχει μόνο στο χάρτη του Προαστιακού στους σταθμούς. Ένας ακόμα σταθμός που προβλέπεται να λειτουργήσει μελλοντικά και είναι υπό κατασκευή είναι ο σταθμός ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟ λίγο πριν το ΚΙΑΤΟ.

ΝΕΑ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ
Μην ξεχνάμε και την σημαντική εργολαβία που «ξηλώθηκε» πριν από λίγο καιρό και που σερνόταν εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο βασικό αστικό τμήμα ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ. Εδώ αναμένεται νέος διαγωνισμός για την ολοκλήρωση των υπόλοιπων εργασιών.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Οι έλληνες πολιτικοί, με εξαίρεση τον Χαρίλαο Τρικούπη, δεν αγάπησαν ή δεν αγαπούν τον σιδηρόδρομο… Ο Τρικούπης αναφώνησε από βήματος βουλής το "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" αφού προηγουμένως είχε κατασκευάσει ή προόριζε να υλοποιήσει κάτι λιγότερο από 3000 χλμ (μαζί με τους σιδηροδρόμους της Μακεδονίας - Θράκης που περιήλθαν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία) στην χώρα μας. Αντίθετα οι έλληνες πολιτικάντηδες με την επίφαση της αναβάθμισης του ελληνικού σιδ/κου δικτύου και άλλων "μεγάλων" έργων υποδομών ροκανίσαν τον εθνικό πλούτο, τις παχυλότατες επιδοτήσεις από Ε.Ε. και συνήψαν ασύστολα δάνεια με επαχθέστατους όρους προκειμένου να λειτουργήσουν το κομματοπελατειακό σύστημα και εν τέλει να χρεοκοπήσουν, εν καιρώ απολύτου ειρήνης, την Πατρίδα μας, αφήνοντας μας ως παρακαταθήκη το υλικό επεξεργασίας του βιολογικού στην Ψυτάλλεια. Οφείλουν ή όχι να λογοδοτήσουν για την κατάντια των σημερινών ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και για την υπόλοιπη κατάντια της Πατρίδας μας;

πικος απίκος είπε...

Αγαπητέ Τρενομανή, δεν νομίζω πως οι Έλληνες πολιτικοί δεν αγάπησαν τον σιδηρόδρομο, τουλάχιστο όχι λιγότερο από τον μέσο πολίτη που πάει παντού με ΙΧ.
Απλά δεν κατασκευάζουν τον σιδηρόδρομο γιατί θα θίξει τα συμφέροντα των ιδιοκτητών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) και των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης. Σε κάθε πολιτισμένη χώρα το μεγαλύτερο μέρος των εθνικών μεταφορών γίνεται με τρένο. ΑΚόμα και η μεταφορά εμπορευμάτων

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει χροδιάγραμμα για Π.βασιλίσσης και λυκότρυπα.

3/2012

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα