Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Τραμ Αθήνας: εν αναμονή της επέκτασης σε Πειραιά και Πατήσια

κείμενο από το ypodomes.com
Σε λίγες μέρες θα ενεργοποιηθεί η συγχώνευση της Τραμ ΑΕ με τον ΗΣΑΠ και την Αττικό Μετρό. Αυτό σημαίνει πως η πορεία του Τραμ από εδώ και έπειτα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη του Μετρό.

Σχεδόν 7 χρόνια μετά την επαναλειτουργία του μέσου στην Αθήνα το Τραμ δεν είναι ακόμα ικανό να σταθεί στα πόδια του. Μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις για τα ετήσια αποτελέσματα το Τραμ παραμένει ζημιογόνο.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτού του περιβαλλοντικά «πράσινου» έργου για την Αθήνα είναι το πολύ μικρό του δίκτυο. Οι γραμμές που λειτουργούν είναι 3: Αθήνα- Βούλα, Αθήνα-ΣΕΦ, ΣΕΦ-Βούλα. Ενώ υπάρχει ένας δυνατός τερματικός σε Αθήνα και Βούλα, ο αδύναμος κρίκος στο δίκτυο αποδεικνύεται ο τερματικός του ΣΕΦ.

Από εκεί κάποιος για να πάει στον Πειραιά ή να φύγει από αυτόν πρέπει να χρησιμοποιήσεις λεωφορείο ή Μετρό. Αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά καθώς λόγω της μικρής ταχύτητας που αναπτύσσει (περίπου 25χλμ την ώρα) η μετεπιβίβαση δεν ωφελεί τον επιβάτη που προτιμά το λεωφορείο για να ολοκληρώσει την διαδρομή του από και προς τον Πειραιά.

Όταν το μέσο φτάσει στον Πειραιά τότε αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση σε οικονομική κλίμακα καθώς φτάνοντας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της πρωτεύουσας θα αποκτήσει μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβατών.

Αυτό είναι το ένα σκέλος. Η κυοφορούμενη επέκταση του Τραμ μέσω της ανάπλασης της Πανεπιστημίου στα Άνω Πατήσια θα κάνει το Τραμ και πάλι ένα κυρίαρχο μέσο στην Αθήνα που θα έχει δυνατές διαδρομές, δεν θα είναι ανταγωνιστικό προς το Μετρό ενώ θα βοηθήσει στην διακοπή πολλών λεωφορειακών γραμμών.

Ακόμα και από οικονομικής πλευράς όταν το Τραμ θα φτάσει στο κέντρο του Πειραιά και στα Άνω Πατήσια θα κοπούν λεωφορειακές γραμμές. Αυτό θα μειώσει τον απαιτούμενο στόλο σε λεωφορεία (που αντικαθίστανται κάθε 15 χρόνια), σε προσωπικό (το Τραμ έχει τη διπλάσια ή τριπλάσια χωρητικότητα από ένα λεωφορείο), σε έξοδα συντήρησης (τα λεωφορεία καταναλώνουν το πανάκριβο πλέον πετρέλαιο και η συντήρηση τους στοιχίζει μερικά εκατομμύρια ευρώ ετησίως).

Για τους επιβάτες σημαίνει καλύτερος προγραμματισμός των διαδρομών τους καθώς με την τηλεματική και την αποκλειστική λωρίδα κίνησης των Τραμ θα μπορούν να μετακινηθούν με περισσότερη ακρίβεια στον προορισμό τους.

Αν και βρισκόμαστε εν μέσω σφοδρής κρίσης υπάρχει σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επέκταση στον Πειραιά (που έχει καθυστερήσει και λόγω δικαστικής διαμάχης) ενώ η επέκταση στα Πατήσια σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ και το ΥΠΟΜΕΔΙ λόγω της ανάπλασης της Πανεπιστημίου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2014.

5 σχόλια:

Mystic_Bard είπε...

Για Πατήσια να ξεκινήσουν άμεσα μελέτες και αμέσως μετά η κατασκευή ... θα ωφελήσει πολύ κόσμο ...

Για Πειραιά αν δεν αλλάξει η χάραξη καλύτερα να μην γίνει καθόλου καθώς η προτεινόμενη χάραξη θα καταδικάσει το μέσο καθώς και ότι μελλοντικές προοπτικές μπορεί να ε΄χει σε Πειραιά, αλλά και για μελλοντική επέκταση για Πέραμα ...

Ανώνυμος είπε...

Ίδιο post 2 μέρες μετά το προηγούμενο. Ξεμείναμε από ρευστό ως κράτος, ξεμείναμε κι από έργα...

Ανώνυμος είπε...

H επεκταση του τραμ στον Πειραιά έχει γίνει ανεκδοτο. Δεν γνωρίζω τις αιτίες της καθυστέρησης αλλά αν περάσουν ακομα μερικά χρόνια τοτε το εργο θα έχει ακυρωθεί από μόνο του στις συνειδήσεις των Πειραιωτών που πληροφορούνται την έναρξη του έργου εδώ και πολύ καιρό και πάντοτε διαψεύδονται οι προσδοκίες

Ανώνυμος είπε...

Ισως να μην είναι ο κατάλληλος ιστοτοπος για το σχόλιο αυτό,όμως το γράφω με την ελπίδα ότι μπορεί κάποιος αρμόδιος να το δεί.
Τον τελευταίο καιρό τα τραίνα του ΗΣΑΠ κυκλοφορούν ''διακοσμημενα'' με πολύ γραφίτη.
Ερωτημα 1. Εχουν υπολογίσει οι αρμόδιοι το κοστος να αποκατασταθούν οι συρμοί;
Ερώτημα 2. Αν οι ''καλλιτέχνες'' έχουν στη διαθεσή τους τόσο πολύ χρόνο για να τα βάψουν, μήπως υπάρχει και θέμα ασφάλειας των συρμών από καλλιτέχνες άλλου είδους;

Ανώνυμος είπε...

H διαρκής αναβολή της επεκτασης του τραμ στον Πειραιά με βάζει στον πειρασμό να πω. ''το άλλο με τον Τοτο το ξέρετε;;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα