Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα για τα μεγάλα έργα υποδομών

κείμενο από το ypodomes.com
Με την αβεβαιότητα να πλανάται καθημερινά τα τελευταία χρόνια πάνω από την χώρα είναι πλέον ορατό πως τα έργα υποδομής αρχίζουν να παρουσιάζουν φαινόμενα ..σπανιότητας. Το τελευταίο χρόνο γίνεται μια συστηματική προσπάθεια μέσω των εξαγγελιών να κρατηθεί ζωντανή η ελπίδα για έξοδο από την κρίση μέσω των έργων υποδομής.

Τους πρώτους μήνες του 2011 υπήρξαν κάποια αντιφατικά στοιχεία. Από την μία είχαμε κάποιες δημοπρατήσεις οι οποίες έφεραν κάποια χαμόγελα. Από τον Μάρτιο και μετά που το πολιτικό κλίμα επιδεινώθηκε και πάλι, η κατηφόρα των έργων ξεκίνησε και πάλι.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για την αβεβαιότητα της κατάστασης είναι οι συνεχείς αναβολές μεγάλων έργων που θα αναζωογονούσαν τις περιοχές που θα πραγματοποιούνταν οι εργασίες. Μερικά παραδείγματα είναι το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, η νέα λιγνιτική μονάδα στην Πτολεμαϊδα, ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο, η μετατροπή του γηπέδου Tae Kwon Do στο Φάληρο και η ανάπλαση του χώρου κ.α

Το δεύτερο πειστήριο είναι οι διακοπές των εν εξελίξει έργων. Εδώ έχουμε το ακόμα χειρότερο δημόσια έργα να διακόπτονται τόσο λόγω προβλημάτων της αναδόχου εταιρείας, όσο και λόγω γενικότερης οικονομικής κατάστασης. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται πάρα πολλά έργα με παραδείγματα την αναβάθμιση του Αεροδρομίου της Σητείας, την ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού τμήματος Πειραιάς- ΣΚΑ, το έργο των Παραγλαύκιων Αρτηριών στην Πάτρα και σωρεία άλλων μεγάλων και μικρών έργων σε όλη την επικράτεια.

Το σημαντικότερο στοιχείο σε όλα αυτά είναι το υπέρογκο ποσό που οφείλει το Δημόσιο στις κατασκευαστικές εταιρείες. Αυτό ανάγκασε στην αποχή που υπάρχει εδώ και μερικές εβδομάδες από τους δημόσιους διαγωνισμούς, διεκδικώντας την πληρωμή μέρους του ποσού που ανέρχεται σε μερικά δις ευρώ.

Η επόμενη κατηγορία είναι το πάγωμα σημαντικών έργων που γίνονται με παραχώρησης και αυτό φυσικά αφορά την κατασκευή των 5 νέων αυτοκινητόδρομων που μαζί με την Εγνατία Οδό θα αποτελέσουν τον σημαντικότερο μηχανισμό ανάπτυξης όταν λειτουργήσουν. Τα προβλήματα με τις υπέρογκες χρεώσεις στις τιμές των διοδίων, οι διάτρητες μελέτες και η γνωστή προχειρότητα αλλά και η οικονομική κρίση έφεραν την διακοπή της χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και την απόλυση εκατοντάδων εργατών, τεχνιτών και επιστημόνων.

Το τελικό πειστήριο είναι η έλλειψη μεγάλων έργων σε εθνικό επίπεδο αλλά και μικρού και μεσαίου μεγέθους έργα στις Περιφέρειες. Οι εξαγγελίες είναι καθημερινές και πολλές. Ωστόσο αν δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια τότε όλα αυτά τα εν αναμονή έργα δύσκολα θα πραγματοποιηθούν.

Ακόμα και το εργαλείο του ΕΣΠΑ είναι εγκλωβισμένο στην κατάσταση που βρίσκεται η Ελλάδα και όσο περνά ο καιρό τόσο περισσότερες είναι οι φωνές για την επιτάχυνση του. Όλα τα παραπάνω συστατικά αποτελούν μέρος του συνολικού προβλήματος που υπάρχει.

Ο κατασκευαστικός τομέας σαν πρωτογενής τομέας ανάπτυξης πάντα προσέφερε στην Ελλάδα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η ύφεση του είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα στην οικονομία καθώς με την κατασκευή συνδέονται εκατοντάδες επαγγέλματα. Όταν όλα αυτά φυτοζωούν, φυτοζωεί ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας.

Τα καθημερινά δημοσιεύματα για την τύχη του οικονομικού προβλήματος της χώρας δεν αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες. Όμως είναι βέβαιο ότι χωρίς κινήσεις δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, μόνο με πολύ δουλειά και λίγα λόγια θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα.

Το ζητούμενο είναι πως θα μας βρει η επόμενη μέρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα