Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: τα αρχαιολογικά δημιουργούν "χρονική τρύπα" στο έργο

κείμενο από το ypodomes.com
Έξι χρόνια καθυστέρησης εξαιτίας των αργών ρυθμών με τους οποίους κινείται η αρχαιολογική υπηρεσία προστίθενται στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, προβλεπόταν να παραδοθεί τον… Οκτώβριο του 2012. Αυτό όταν τα προβλήματα ρευστότητας της αναδόχου κοινοπραξίας κρατούν καθηλωμένο το έργο, το οποίο, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2017.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού επιδιώκει να επιταχύνει την πρόοδο του έργου, που όμως, είναι αντιμέτωπο με δυσθεώρητα προβλήματα.

Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό
Η μεγάλη καθυστέρηση του έργου - που οδήγησε σε παράταση του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης για τις αρχές του 2017- οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αρχαιολογική υπηρεσία ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Μάλιστα, όπως ο ίδιος ανέφερε, η πρόοδος του έργου έχει μετατεθεί χρονικά έξι χρόνια πίσω λόγω της αργών ρυθμών της αρχαιολογίας.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα, το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 90 εκατ. ευρώ από 15 εκατ. ευρώ, όπως αρχικά προβλεπόταν.

Ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό κατήγγειλε επίσης, ότι οι αρχαιολόγοι ζητούν να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό τεχνιτών και εργατοτεχνικών, ώστε να υλοποιηθούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.

Αποκάλυψε επίσης, ότι οι αρχαιολόγοι ζητούν οι νέες προσλήψεις να πραγματοποιηθούν με μισθούς που είχαν καθοριστεί στη συλλογική σύμβαση του 2006. Και η οποία προέβλεπε μισθούς από 1.700 ευρώ έως και 2.800 ευρώ για τεχνίτες και από 3.500 ευρώ έως 4.800 ευρώ για αρχαιολόγους!

Όσα κατήγγειλε ο κ. Τσίτουρας, χρήζουν άμεσης διερεύνησης, καθώς υπάρχουν ενδείξεις υπερκοστολόγησης του έργου.

Τα όσα κατήγγειλε ο κ. Τσίτουρας στην Επιτροπή της Βουλής, αποτέλεσαν αντικείμενο κοινοβουλευτικής ερώτησης προς τα συναρμόδια υπουργεία Πολιτισμού και Ανάπτυξης που καλούνται να απαντήσουν, μεταξύ άλλων, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της αρχαιολογικής έρευνας.

Το αρμόδιο υπουργείο προσπαθεί να κλείσει τα «ανοιχτά» μέτωπα του Μετρό Θεσσαλονίκης, όμως μεγάλο «αγκάθι» αποτελεί η έλλειψη ρευστότητας της αναδόχου κοινοπραξίας. Εξάλλου, όπως ανέφερε πρόσφατα, ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, Μιχάλης Σίμας, από τους 13 σταθμούς του Μετρό, οι εννέα άλλαξαν θέση, γεγονός που επιβάρυνε το κόστος κατασκευής.

«By pass»
Πάντως, με το νομοσχέδιο για τη διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις επιδιώκεται “bypass” της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Αυτό θα επιτυγχάνεται μέσω της «έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων κατόπιν υποβολής κοινής πρότασης των δύο αρμόδιων υπουργείων (Ανάπτυξης-Πολιτισμού) κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, που θα καθορίζουν «τους ειδικούς όρους ανάδειξης και προστασίας αρχαιοτήτων και άλλων μνημείων, που ενδεχομένως να εντοπίστηκαν κατά την υλοποίηση της επένδυσης ή να υφίσταντο πριν την έναρξής της».

Εάν δηλαδή, ισχύσει η συγκεκριμένη διάταξη (άρθρο 9 - νομοσχέδιο για τη διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος), δεν θα απαιτείται έκδοση άλλης απόφασης από τις αρχαιολογικές επιχειρήσεις.

Από την άλλη πλευρά, η συγκεκριμένη διάταξη έχει προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των αρχαιολόγων, σημειώνοντας ότι παρακάμπτονται οι διατάξεις του Συντάγματος περί προστασίας της Πολιτισμικής Κληρονομιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα