Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2012

Η κρίση "έλυσε" το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας

κείμενο από το ypodomes.com

Εντύπωση προκαλούν τα αποτελέσματα της τριμηνιαίας Εκθεσης του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας για τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο και Σεπτέμβριο, που δείχνει ότι όλο και περισσότεροι Αθηναίο παρκάρουν τα Ι.Χ. τους στο? γκαράζ, μειώνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις τους στην πρωτεύουσα. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μετακινήσεις για διασκέδαση φαίνεται να έχουν κάνει «βουτιά» 80%, ενώ όπως προβλέπουν οι συγκοινωνιολόγοι κάθε μήνα η κίνηση στους δρόμους μειώνεται.

Οι βασικές οδικές αρτηρίες παρουσιάζουν το τρίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου 2012 μειώσεις μέχρι και 9% του κυκλοφοριακού φόρτου, με αύξηση της ταχύτητας που άγγιξε και το 11% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Σύμφωνα με επίσημη έκθεση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας, η Λεωφόρος Πειραιώς, στη διασταύρωση με την Ιερά Οδό, τον περασμένο Σεπτέμβριο παρουσίασε στο ρεύμα προς Αθήνα μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου 9% και αύξηση ταχύτητας κατά 11%! Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας, τον Μάιο του 2012:

       
  •     Η λεωφόρος Κηφισού στη διασταύρωση με την Λένορμαν παρουσίασε στο ρεύμα προς Πειραιά μείωση του φόρτου κατά 2% και αύξηση της ταχύτητας κατά 8%.
  •     Η Ιερά Οδός στη διασταύρωση με την Κωνσταντινουπόλεως στο ρεύμα προς Αθήνα παρουσίασε μείωση του φόρτου κατά 6% και αύξησή της κατά 2%.

Η μείωση της μετακίνησης με Ι.Χ. έδωσε «ανάσα» στους ελληνικούς δρόμους και συγκεκριμένα:

Στη Λεωφόρο Κηφισού από την Αναγεννήσεως έως Λ. Αθηνών ο μέσος χρόνος διάνυσης σε ώρες αιχμής ήταν το τρίτο τρίμηνο του έτους 8,8 λεπτά και σε ώρες μη αιχμής 6,1 λεπτά. Πρόκειται για μήκος δρόμου 8.100 μέτρων, που ο ελάχιστος χρόνος διάνυσης είναι 5 λεπτά, δηλ. μόλις 3,8 λεπτά μικρότερος από την διάνυση του τμήματος τις ώρες αιχμής. Αξιοσημείωτο είναι ότι το τρίμηνο Απριλίου - Μαΐου - Ιουνίου του 2011 ένας οδηγός για να καλύψει την ίδια διαδρομή σε ώρες αιχμής χρειαζόταν 18 ολόκληρα λεπτά! Στο ίδιο διάστημα τις ώρες μη αιχμής χρειαζόταν 7 λεπτά.
   
Στη Λεωφόρο Κηφισίας από την Λ. Κατεχάκη ως το Πεδίο του Άρεως μέσω Λ. Αλεξάνδρας ο μέσος χρόνος διαδρομής το τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου 2012 μετρήθηκε σε 12,1 λεπτά σε ώρες αιχμής και σε 10,2 λεπτά την υπόλοιπη ημέρα (ο ελάχιστος χρόνος διάνυσης είναι τα 10 λεπτά). Το 2011 το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου ο μέσος χρόνος διαδρομής άγγιζε τα 15 λεπτά σε ώρες αιχμής και τα 11 λεπτά την υπόλοιπη ημέρα.

Συγκοινωνιολόγοι
Στο μισό έχουν μειωθεί οι μετακινήσεις στην Αττική το πρώτο εξάμηνο του 2012 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μετακινήσεις που γίνονται πλέον είναι οι απολύτως απαραίτητες (από και προς την εργασία), ενώ έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τις μετρήσεις οι μετακινήσεις για ψώνια, ψυχαγωγία κ.λπ. Διαπιστώνεται επίσης ότι τις βραδινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα παρουσιάζεται κάθετη πτώση της μετακίνησης σε περιφερειακές οδούς.

ΟΣΥ
Μείωση των εσόδων από εισιτήρια κατά 10,12% παρουσιάζει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες που περιλαμβάνει λεωφορεία και τρόλεϊ) το εννεάμηνο του 2012 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Ειδικότερα η εταιρεία παρουσιάσει μείωση 8,96 στα έσοδα από συγκοινωνιακές υπηρεσίας, τα οποία από 103,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2011 περιορίστηκαν σε 93,93 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012.

Η μείωση της επιβατικής κίνησης οφείλεται επί το πλείστον στην αύξηση της ανεργίας, που το τελευταίο διάστημα κάνει άλματα καθώς και στη μείωση των μισθών, που αναγκάζει πολλούς εργαζομένους να κινούνται με τα πόδια!

Αεροπορική αγορά
Με απώλειες οι οποίες οφείλονται κυρίως στην «πληγωμένη» αγορά εσωτερικού δικτύου έκλεισε το τετράμηνο Ιουλίου - Οκτωβρίου για την αεροπορική αγορά της χώρας μας. Ειδικότερα η επιβατική κίνηση εσωτερικού παρουσιάζει απώλειες περίπου 8,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, ενώ η κίνηση εξωτερικού έχει περιορίσει τις απώλειες στο 3%. Τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης δείχνουν τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας. Ειδικότερα, το τετράμηνο Ιουλίου - Οκτωβρίου στο σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων «πέταξαν» στο εσωτερικό της χώρας 8,9% λιγότερα αεροσκάφη σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι αφίξεις εσωτερικού ήταν μειωμένες κατά 7,7% και διαμορφώθηκαν σε 2.121.398 επιβάτες (από 2.298.940 το αντίστοιχο περσινό διάστημα), ενώ καθίζηση 8,7% είχαν οι αναχωρήσεις επιβατών εσωτερικού από το σύνολο των αεροδρομίων (διαμορφώθηκαν σε 2.127.463. από 2.329.353 επιβάτες). Στο εξωτερικό δίκτυο παρουσιάστηκαν και πάλι απώλειες, απλά είναι περιορισμένες σε σχέση με το εσωτερικό. Συγκεκριμένα, οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 6,6% (110.949 από 118.727 πτήσεις). Οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό ήταν 7.566.525 στο σύνολο των αεροδρομίων από 7.799.221 επιβάτες το αντίστοιχο τετράμηνο του 2011, μείωση 3%. Απώλειες 3% παρουσίασαν και οι αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού δικτύου, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 8.209.614 στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας (έναντι 8.466.718 το αντίστοιχο περσινό διάστημα).

Η χειμερινή περίοδος
Με λιγότερες αεροπορικές εταιρείες και λιγότερες συνολικά πτήσεις ξεκίνησε η χειμερινή περίοδος στην αεροπορική αγορά, κυρίως στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Από τις αρχές Οκτωβρίου πολλές αεροπορικές εταιρείες είτε αποχωρούν είτε μειώνουν σημαντικά την «παρουσία» τους στην χώρα μας. Η κίνηση αναμένεται να είναι περιορισμένη και τους επόμενους μήνες ενώ στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο ερχόμενος χειμώνας θα είναι ίσως η πιο δύσκολη περίοδος για τις αεροπορικές μεταφορές, με τη χώρα μας να πλήττεται ήδη από αποχωρήσεις τριών εταιρειών και την περικοπή της απευθείας γραμμής προς Ν. Υόρκη

ΔΑΑ
Με... κομμένα φτερά πετούν οι αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο της Αθήνας, που το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου του 2012 παρουσιάζει απώλειες 11%, με περίπου 1,4 εκατομμύριο λιγότερους επιβάτες σε σχέση με πέρυσι.

Συγκεκριμένα, στο οκτάμηνο ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών έφτασε στα 11,33 εκατομμύρια φέτος έναντι 12,73 εκατομμυρίων πέρυσι. Μεγάλη ήταν η συρρίκνωση της κίνησης από το εξωτερικό. Στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου οι επιβάτες εξωτερικού ήταν 7,40 εκατομμύρια φέτος έναντι 8,44 εκατομμύρια πέρυσι, καταγράφοντας μια μείωση 12,3%. Αντίστοιχα, σε προορισμούς του εσωτερικού διακινήθηκαν 3,93 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, έναντι 4,29 εκατομμυρίων πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 8,2%. Σύμφωνα με τον ΔΑΑ, τα μεγέθη της επιβατικής κίνησης αντανακλούν την αρνητική επίδραση της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης της χώρας στην ταξιδιωτική ζήτηση.

Η μείωση της κίνησης στο εσωτερικό αποδίδεται κυρίως στη μειωμένη ταξιδιωτική ζήτηση από τους Έλληνες, ενώ οι σημαντικές απώλειες της κίνησης εξωτερικού εκτός από τη μείωση των Ελλήνων ταξιδιωτών αντανακλούν επίσης την ιδιαίτερα εύθραυστη εικόνα της πόλης και της χώρας, αλλά και την επιβράδυνση των ευρωπαϊκών οικονομιών.

Από το αεροδρόμιο η μείωση, που αφορά τόσο πτήσεις εσωτερικού όσο και εξωτερικού, αποδίδεται στη μείωση των προσφερόμενων συχνοτήτων τόσο από ελληνικούς όσο και από ξένους αερομεταφορείς, ενώ συνδέονται ευθέως με την κακή οικονομική κατάσταση της χώρας.

Ταξί
Για απώλειες που αγγίζουν το 50% των μετακινήσεων με ταξί κάνουν λόγο οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι τονίζουν ότι οι ώρες αναμονής στις πιάτσες διαρκώς αυξάνονται.  Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί από τους οδηγούς ταξί τονίζουν ότι η αναμονή στο αεροδρόμιο αγγίζει και τις 5 ώρες, ενώ τα χαρακτηρίζουν δυσβάστακτα τα έξοδα από τα καύσιμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα