Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

Ολυμπία Οδός: πολύ σκληρές δηλώσεις και τοποθετήσεις για το κούρεμα του δρόμου

κείμενο από το ypodomes.com
Η  απόφαση της κυβέρνησης  για ματαίωση  της κατασκευής της  μισής «Ολυμπίας οδού», δηλαδή  του τμήματος   «Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα»,  έχει σαν αποτέλεσμα τον αποκλεισμό από τα εθνικά δίκτυα μεταφορών ,  της μισής Πελοποννήσου, της Αιτωλοακαρνανίας και των  νησιών Ζακύνθου και Κεφαλονιάς. Πρόκειται   σε τελική ανάλυση  για  αποκλεισμό   από  το όποιο αναπτυξιακό γίγνεσθαι  και  για  καταδίκη στην στασιμότητα και το τέλμα, περισσοτέρων  του ενός εκατομμύριου Ελλήνων πολιτών.  Το μεγάλο αυτό τμήμα του Ελληνικού πληθυσμού προκαλείται βάναυσα , καθώς η απόφαση Χατζηδάκη του στερεί κάθε δυνατότητα να δει αχτίδες φωτός   στο άμεσο και στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Η οργή και η αγανάκτηση των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται από το «κούρεμα» της Ολυμπίας οδού, ξεχειλίζουν. Το ίδιο έδειξαν ότι ισχύει και γι αυτούς, κατά την διάρκεια ευρύτατης σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αρχαία Ολυμπία, οι θεσμικοί εκπρόσωποι των περιοχών που υφίστανται ζημιά από την αρνητική εξέλιξη στην υπόθεση της κατασκευής του μεγάλου αυτοκινητόδρομου.

Η πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Χαράλαμπου Καφύρα να συγκαλέσει    σύσκεψη  θεσμικών παραγόντων από τους νομούς  Ηλείας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς,  βρήκε ανταπόκριση. Χθες στο δημαρχείο της Ολυμπίας, συγκεντρώθηκαν βουλευτές, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι, περιφερειακοί  και δημοτικοί σύμβουλοι, επικεφαλής και μέλη διοικήσεων επαγγελματικών και άλλων μαζικών φορέων από τις  ανωτέρω  περιοχές.

Όλοι διατράνωσαν την σαφή και κατηγορηματική αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο ματαίωσης του τμήματος της Ολυμπίας οδού που διατρέχει το  δυτικό  τμήμα της  Αχαΐας, την Ηλεία και την βόρεια Μεσσηνία. Εξέφρασαν δε, την άποψη ότι αν δεν ανακληθεί η κυβερνητική απόφαση, ακυρώνεται κάθε προοπτική ανάπτυξης της  Αιτωλοακαρνανίας  της Δυτικής Πελοποννήσου και των  δύο νησιών Ζακύνθου και Κεφαλονιάς, που συνδέονται με την υπόλοιπη Ελλάδα, συγκοινωνιακά και όσον αφορά τις μεταφορές, μέσω του λιμανιού της Κυλλήνης.

Για να καμφθεί η κυβέρνηση και να προχωρήσει σε διορθωτική κίνηση,  οι συμμετέχοντες στη χθεσινή σύσκεψη αποφάσισαν  να αναπτύξουν  δυναμική δράση,   υιοθετώντας  ομόφωνα την εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη  Χαρ. Καφύρα.  Το διεκδικητικό πλαίσιο και οι ενέργειες που πρόκειται να γίνουν με σκοπό την επίτευξη του στόχου της ολοκλήρωσης της Ολυμπίας οδού μέχρι την Τσακώνα, είναι οι εξής:

«1)Κατασκευή της Ολυμπίας Οδού στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης και χωρίς την τροποποίηση της και χωρίς μειώσεις στο φυσικό και τεχνικό αντικείμενο, μέχρι την Τσακώνα Μεσσηνίας, απορρίπτοντας κάθε άλλη εναλλακτική πρόταση.

2)Να συνεδριάσουν εκτάκτως όλα τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια και τα Συμβούλια όλων των φορέων, να εκδώσουν ψηφίσματα διαμαρτυρίας  για  την προωθούμενη ακύρωση κατασκευής της Ολυμπίας Οδού.

3)Να πάρουν όλοι αποφάσεις για το κλείσιμο όλων των υπηρεσιών της Αυτοδιοίκησης άμεσα.

4)Άμεσα (πιθανότατα εντός της εβδομάδας )να πάνε σύσσωμοι οι φορείς  στην Αθήνα για να συναντήσουν τον Πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά και προηγουμένως την ίδια μέρα να κλείσουν την Εθνική Οδό στο ύψος του Ισθμού της Κορίνθου(για ένα χρονικό διάστημα), με την συμβολική  έννοια όπως αποκλείεται συγκοινωνιακά η Πελοπόννησος, έτσι κι εμείς κόβεται η  κυκλοφορία με την υπόλοιπη Ελλάδα.

5)Να κληθούν και οι 22 Βουλευτές των περιοχών μας, να έχουν ανάλογη δυναμική αντίδραση, να κρατήσουν κοινή στάση για το θέμα τόσο με την κατάθεση κοινής επερώτησης στην Βουλή, να  αρνηθούν την  ψήφιση της αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης στην Βουλή.

6)Να  προσφύγουν  στις  Ελληνικές και Ευρωπαϊκές δικαστικές αρχές.

7)Το Τ.Ε.Ε Δυτικής Ελλάδας να αποτελει τεχνικό σύμβουλο στην προσπάθεια διεκδίκησης».

Το προεδρείο της Συνάντησης που αποτελείτο από τους Κ. Τζαβάρα, Υπουργό Πολιτισμού, Χαρ. Καφύρα,  Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας, Απόστολο Κατσιφάρα, Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Πέτρο Τατούλη, Περιφερειάρχη Πελοποννήσου,  εντέλλεται να κλείσει άμεσα  ραντεβού με τον Πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα