Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: σε λειτουργία το Παραδείσια-Τσακώνα, πανηγυρικές δηλώσεις

κείμενο από το ypodomes.com

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης επισκέφθηκαν και παρέδωσαν σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Καλαμάτας.


Κωστής Χατζηδάκης: «Χαίρομαι που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα. Είναι ένα έργο μάλιστα στην ιδιαίτερη εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού, του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο προσωπικό ενδιαφέρον.
Με αυτό το έργο ουσιαστικά, με την εξαίρεση μιας γέφυρας, ολοκληρώνεται ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα είναι πια δύο ώρες. Χωρίς καμία αμφιβολία το έργο αυτό είναι ένα «ταλαιπωρημένο έργο». Με την κατολίσθηση στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και στη συνέχεια με όποια προβλήματα παρατηρήθηκαν.

Ωστόσο, θέλω να πω ότι σήμερα δεν είναι ώρα για γκρίνια. Είναι ώρα να σημειώσουμε ότι ένα έργο με πολλές δυσκολίες, έστω και με καθυστέρηση ολοκληρώθηκε. Και γι’ αυτό το λόγο θέλω να σημειώσω και την συμβολή όσων εργάστηκαν προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί. Προκάτοχοι μου υπουργοί με πρώτο τον Γιώργο Σουφλιά και τελευταίο στη σειρά τον Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είχε ασχοληθεί για να ξεπεραστούν μια σειρά από διαδικαστικά προβλήματα. Βεβαίως θέλω να σημειώσω και την συμβολή των τεχνικών εταιριών, των εργαζομένων και των υπηρεσιών του υπουργείου που έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να ξεπεραστούν τα προβλήματα.

Και να πω και κάτι άλλο. Το έργο αυτό, η ολοκλήρωσή του, είναι μια αχτίδα αισιοδοξίας γενικότερα για τα τεχνικά έργα. Πολλά από τα έργα αυτά μας έχουν δημιουργήσει προβλήματα ή έχουν σταματήσει τελείως λόγω του προβλήματος  ρευστότητας. Αυτό εδώ το έργο ξεπέρασε τα προβλήματα. Και είμαι βέβαιος ότι τους επόμενους μήνες και τα υπόλοιπα έργα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν και από τον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες.

Προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε με τους παραχωρησιούχους. Προς αυτή την κατεύθυνση διαπραγματευόμαστε με τις 43 τράπεζες οι οποίες έχουν συμμετοχή σ’ αυτά τα μεγάλα έργα. Η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό».

Σταύρος Καλογιάννης:  «Ευχαριστώ πολύ τον κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Να σας ευχαριστήσουμε όλους για την παρουσία σας σήμερα.
Είναι πράγματι σημαντική μέρα. Ένα πολύ δύσκολο, από τεχνικής άποψης κομμάτι, πολύπαθο αποδίδεται στην κυκλοφορία. Γνωρίζετε ότι είναι υπό κατασκευή μια γέφυρα η οποία είναι πρωτότυπη. Η γέφυρα Τ4 μήκους 400 μέτρων στην περιοχή. Του χρόνου το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γέφυρα οπότε θα έχει δοθεί όλο το κομμάτι από την πλευρά αυτή στην κυκλοφορία. Η παράκαμψη που δίνεται σήμερα διευκολύνει τα μέγιστα την κίνηση.

Ουσιαστικά ο οδικός άξονας, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία. Απoμένει το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη. Η πρόοδος είναι πάρα πολύ σημαντική και προφανώς αποτελεί προτεραιότητα αυτή την στιγμή στη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να ολοκληρωθεί. Οφείλω και εγώ να ευχαριστήσω την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ALPINE για την προσφορά της, όλους τους εργαζόμενους και βεβαίως τους τοπικούς φορείς, τους συναδέλφους βουλευτές, τον Δήμαρχο, τον Περιφερειάρχη. Έχουμε τους τελευταίους μήνες μια εξαιρετική συνεργασία με μοναδικό σκοπό να προχωρήσουν τα έργα. Οι χρήστες αυτού του αυτοκινητόδρομου μπορούν να διαπιστώσουν πόσο ποιοτικό έργο έχει γίνει.

Ερώτηση: Για την Ολυμπία Οδό και τη σύνδεσή της με την Τσακώνα; Υπάρχει κάποια εξέλιξη;

Όπως είπε προηγουμένως και ο κ. Χατζηδάκης προτεραιότητά μας είναι να επανεκκινήσουν τα έργα στις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Το πρώτο ουσιαστικό βήμα έχει γίνει, το ανακοινώσαμε πριν δέκα μέρες περίπου, η καταρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεργασία, οι παραχωρησιούχοι ουσιαστικά, με τις τράπεζες και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να έχει αυτή η συμφωνία ολοκληρωθεί έτσι ώστε στη συνέχεια να καταθέσουμε στη Βουλή τις τροποποιημένες συμβάσεις. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι οι συμβάσεις περιλαμβάνουν το φυσικό αντικείμενο που αρχικώς περιλαμβανόταν σε αυτές. Οι συμβάσεις δεν έχουν τροποποιηθεί σε ότι αφορά το φυσικό αντικείμενο.»  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα