Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΕΙΣ 2012: Τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2012θα μείνει χαραγμένο σε αυτή τη χώρα ως ένα από τα ιστορικότερα έτη. Μέσα στην χρονιά που τελειώνει η πλήρης σχεδόν κατάρρευση ήρθε πολλές φορές. Τα διλλήματα που τέθηκαν ήταν δύσκολα και οι αποφάσεις που πάρθηκαν ακόμα πιο δύσκολες.

Στον χώρο των υποδομών και των έργων ήταν μία από τις χειρότερες χρονιές που έχει δει ποτέ ο κλάδος. Την κατάσταση δεν έσωσαν ούτε τα έργα ενέργειας καθώς η καθίζηση ήταν τόσο μεγάλη όσο και απροσδόκητη από πολλούς. Μέσα όμως σε αυτή τη χρονιά είχαμε και κάποιες μικρές αναλαμπές.

Αναμφισβήτητα τα φώτα της δημοσιότητας τη χρονιά αυτή έκλεψαν οι παγωμένοι αυτοκινητόδρομοι με σχεδόν καθημερινή δημοσιότητα ενώ στους μεγάλους πρωταγωνιστές  πέρασαν τα έργα επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά και της Ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα που ξεκίνησαν έχοντας προϋπολογισμό από 550εκ.ευρώ (περίπου) το καθένα. Η αξιοποίηση του Ελληνικού ήταν επίσης ένα θέμα που απασχόλησε ενώ αρνητικός πρωταγωνιστής για φέτος αναδεικνύεται το  Μετρό Θεσσαλονίκης που απογοήτευσε ακόμα και τους πιο απαισιόδοξους.

Ας δούμε τι συνέβη το 2012 μήνα-μήνα με την ματιά του ypodomes.com

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012
Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τις έρευνες πετρελαίου σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο. Την ίδια ώρα αναστέλλεται η λειτουργία των εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ENERGA και HELLAS POWER για οικονομικούς λόγους. Στην Κρήτη υπογράφεται η σύμβαση για το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσαράς.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2012
Παρουσιάζεται στη Βουλή το μεγάλο έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου που σχεδιαστικά είναι δια χειρός Ρέντζο Πιάνο καθώς και η μεγάλη επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Υπογράφεται και ξεκινά το μεγάλο έργο  την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Μεγάλες προσπάθειες από την Κυβέρνηση για ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους.

ΜΑΡΤΙΟΣ 2012
Μετά από σχεδόν 5,5 χρόνια από την πρώτη δημοπράτηση, υπογράφεται η σύμβαση για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2017. Διαλύεται η εργολαβία στο τμήμα 40-54 Τιθορέα-Λιανοκλάδι. Οι 8 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις έρευνες υδρογονανθράκων σε Ιόνιο και Νότια Κρήτη.  Υπογράφεται η «στοιχειωμένη» σύμβαση (με τη Siemens) για την ολοκλήρωση των 3 επεκτάσεων με τους 7 «παγωμένους» σταθμούς στο Μετρό της Αθήνας.

Στον Δήμο Αθηναίων περνά τελικά ο Εθνικός Κήπος.  Ανακοινώνεται ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση Πανεπιστημίου που θα περιλαμβάνει και την επέκταση του Τραμ στα Πατήσια, έργο τεράστιας σημασίας για την Αθήνα. Υδράργυρος βρέθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ενώ οι φήμες για μεγάλα προβλήματα του αναδόχου οργιάζουν.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012
Το έργο κατασκευής του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τελικά θα κατασκευάσει ο ΑΚΤΩΡΑΣ και όχι στον Μοχλό μετά από ανατροπή του αποτελέσματος της δημοπράτησης. Δημοπρατείται το έργο αναβάθμισης του Αεροδρομίου των Χανίων με μειοδότρια την Κυπριακή εταιρεία ΝΕΜΕΣΙΣ. 9 είναι οι μνηστήρες για το μεγάλο έργο της αξιοποίησης του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού που το κόστος αγγίζει τα 5 δις ευρώ. Ξεκινούν οι εργασίες στο πρώτο παγωμένο έργο του Μαλιακού για την παράκαμψη Λαμίας με ανάδοχο τον Μοχλό.

ΜΑΙΟΣ 2012
Δημοπρατείται το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας(4,5χλμ) με προϋπολογισμό 315εκ.ευρώ. 4 τελικά είναι οι τελικοί διεκδικητές του Ελληνικού. Θετική έγκριση δίνει ο ΟΡΣΑ για την διπλή ανάπλαση σε Ελαιώνα και Αλεξάνδρας. Υπογράφεται νέο έργο για την ολοκλήρωση του φράγματος Αποσελέμη στην Κρήτη. Η ΕΤΕΘ είναι ο ανάδοχος του συμπληρωματικού έργου στο Αεροδρόμιο Μακεδονία για τον διάδρομο 10-28.

ΙΟΥΝΙΟΣ 2012
Εν μέσω εκλογών και γενικής σύγχυσης στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλέον βέβαιο πως το έργο κινδυνεύει με το χρονοδιάγραμμα να είναι «λάστιχο» και να γίνεται κουβέντα για το 2018. Μνημόνιο υπογράφει η Αττικό Μετρό με το ΚΤΕΛ και τον Δήμο Αιγάλεω για την κατασκευή νέου υπερσύγχρονου τερματικού σταθμού στον Ελαιώνα. Δημοπρατείται το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Αχαρνές-Τιθορέα με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.

Τα «όργανα» στα εργοτάξια του οδικού έργου Άκτιο-Αμβρακία ξεκινούν και το έργο πλέον περνά στα «προβληματικά». Διαλύονται οι δύο μεγάλες συμβάσεις στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη που είχε αναλάβει η εταιρεία Μηχανική. Παράταση για τον Νοέμβριο παίρνουν τα τρία νέα μεγάλα έργα παραχώρησης σε Υποθαλάσσια Λευκάδας, Σαλαμίνας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
Συμφωνείται μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Δήμου η επέκταση του Προαστιακού Πάτρας  προς τα Νότια. Μετά από 3 χρόνια και 3 αναβολές, δίδονται την Παρασκευή οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά. Πράσινο φως για τα Ομόλογα έργου από τις Βρυξέλλες και μεγάλη χαρά για την Ελλάδα που βλέπει σημαντική ευκαιρία να κατασκευαστούν έργα υποδομής.

Ξεκινά να γεμίζει νερό το φράγμα Αποσελέμη στο Ηράκλειο που θα λύσει εν πολλοίς το πρόβλημα υδροδότησης σε Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο. Επανέρχεται η πρόταση για Τραμ στην Θεσσαλονίκη από τον Δήμο. Παραδίδεται το τμήμα Τσακώνα-Καλαμάτα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα που είναι ο μοναδικός από τους 5 αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση που συνεχίζει να κατασκευάζεται.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2012
Ξεκινούν και πάλι τα έργα στις 3 σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Το ευχάριστο είναι ότι το ποσό αρκεί για να ολοκληρωθούν επείγουσες εργασίες προκειμένου να καταστεί δυνατή η διάνοιξη των 2 πρώτων σηράγγων. Το ΥΠΑΝΥΠ με παρέμβαση πληρώνει τους εργαζόμενους του Άκτιο-Αμβρακία καθώς οι απεργιακές κινητοποιήσεις είχαν παγώσει το έργο. Δύο είναι τελικά οι μνηστήρες για την Μαρίνα που θα κατασκευαστεί στην Α` προβλήτα λίγα μόλις μέτρα από το κέντρο της πόλης. Η Αθωνική Τεχνική είναι ο μειοδότης του έργου Μουδανιά-Ποτίδαια. Τοποθετείται ειδικός διαμεσολαβητής από την Κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρωθούν οι στοιχειωμένες διαπραγματεύσεις για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012
Εγκρίνεται η μελέτης της ανάπλασης σε Βοτανικό και Αλεξάνδρας. Ξεκινά η οδική παράκαμψη Νευροκοπίου. Τέλος για το Φωτοβολταϊκό Πάρκο Μεγαλόπολης καθώς δεν βρέθηκαν οι απαραίτητοι πόροι για να κατασκευαστεί. Με ένα χρόνο καθυστέρησης ξεκινούν τα έργα στο οδικό τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα ενώ ξεκίνησε και το έργο Καστρί-Μακρακώμη. Το ΣτΕ απορρίπτει τις ενστάσεις κατά της κατασκευής του τμήματος του Ε65 Καλαμπάκα-Εγνατία ανοίγοντας διάπλατα την κατασκευή του. Στην ΛΑΜΔΑ ΔΟΜΗ περνά για τα επόμενα 90 χρόνια το IBC στο Μαρούσι.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012
Τα προβλήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης χτυπάνε κόκκινο και το ΥΠΑΝΥΠ δημιουργεί τεχνητές ανάσες για να μην καταρρεύσει το έργο. Τα έργα στις σήραγγες Τεμπών συνεχίζονται και η ελπίδα για επανεκκίνηση των έργων γίνεται πιο έντονη καθώς η φημολογία δίνει και παίρνει. Για το καλοκαίρι του 2013 μετατίθεται η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα. Με χίλια μύρια προβλήματα και ένα χρόνο καθυστέρηση ξεκινά η κατασκευή του υπέρ-κόμβου ΑΚ16 στη συμβολή ΠΑΘΕ και Περιφερειακής στην Θεσσαλονίκη.

Η εταιρεία αναστηλωτική είναι η ανάδοχος του έργου παράκαμψης της Κατερίνης. Υπεγράφη και ξεκινά επιτέλους το έργο του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος.  Νέα παράταση για τα τρία νέα μεγάλα έργα παραχώρησης για τον Απρίλιο του 2013.  Υπογράφονται και ξεκινούν το μεγάλο οδικό έργο της Μυτιλήνης Καλλονή-Σίγρι και το τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012
Τα πρώτα εργοτάξια στην επέκταση του Μετρό στον Πειραιά είναι γεγονός, όπως γεγονός είναι και τα πρώτα αρχαία στην περιοχή του Δημοτικού Θεάτρου. Ξεκινούν οι σεισμικές έρευνες από το Νορβηγικό πλοίο σε Ιόνιο και Κρήτη με μεγάλες προσδοκίες. 10εκ.ευρώ ζητά η ΕΡΓΟΣΕ από τον ΑΚΤΩΡ για σιδηροδρομικό έργο. Δημοπρατείται το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός μήκους 106χλμ και κόστους 415εκ.ευρώ που ολοκληρώνει τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Στη Βουλή παρουσιάζονται το έργο επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά. Απεργίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης επιδεινώνουν την ήδη άσχημη κατάσταση. Άλλο ένα τμήμα παραδίδεται στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα και συγκεκριμένα του Ανισόπεδου Κόμβου στη Θουρία. Ανακοινώνεται η δημοπράτηση για το μεγάλο έργο ανισοπεδοποίησης του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος. Εγκρίνονται οι όροι για την υπογειοποίηση του τμήματος του ΗΣΑΠ Φάληρο-Πειραιάς.

Ξεκινούν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από το σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στην Ευκαρπία. Άνθρακες ο θησαυρός καθώς άγονος βγαίνει τελικά ο πολυδιαφημισμένος διαγωνισμός για την κατασκευή Φωτοβολταϊκού Πάρκου στην Κοζάνη. Το έργο που προέβλεπε ανάπτυξη πάρκου με ισχύ 200MW.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
Παραδίδεται και το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα ολοκληρώνοντας τον βασικό άξονα του αυτοκινητόδρομου Μορέα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Ανακοινώνεται η  συμφωνία ΥΠΑΝΥΠ-εταιρειών παραχώρησης για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους. Ιόνια Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου περνούν τα τεστ. Στην Ολυμπία Οδό κόβεται το τμήμα Πάτρα-Τσακώνα ενώ ο Ε65 ακρωτηριάζεται καθώς κόπηκε τόσο το Βόρειο όσο και το Νότιο τμήμα του άξονα. Ο ΑΚΤΩΡ είναι ο ανάδοχος για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.

Η ΗΛΙΟΧΩΡΑ είναι η ανάδοχος για την κατασκευή του ΑΚ στην παράκαμψη Άρτας. Σε λειτουργία νέο κτίριο στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Πάτρας. Υπογράφεται το μεγάλο ενεργειακό έργο κατασκευής της νέας λιγνιτικής μονάδας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5.  Εξαγγέλλεται για μία ακόμα φορά η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα πάνω από τον ομώνυμο σταθμό Μετρό. Το ΚΑΣ εγκρίνει την επέκταση του νότιου τμήματος του λιμένα Πειραιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα