Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Αθήνα: αντιδράσεις για το σχέδιο νόμου της αξιοποίησης του Παράκτιου Μετώπου

κείμενο από το ypodomes.com
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και δήμους του Σαρωνικού το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» για την ανάπτυξη της παραλιακής ακτής Φαλήρου-Σουνίου και για τη σύσταση ειδικής εταιρείας για τον σκοπό αυτό.

Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), από την άλλη, υποστηρίζει πως με την ίδρυση της νέας εταιρείας, «ούτε το περιβάλλον, ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του αιγιαλού θα κινδυνέψουν».

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Mom/Εταιρεία για τη Μελέτη και την ΠροσΑντιδράσεις έχει προκαλέσει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και δήμους του Σαρωνικού το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» για την ανάπτυξη της παραλιακής ακτής Φαλήρου-Σουνίου και για τη σύσταση ειδικής εταιρείας για τον σκοπό αυτό.

Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), από την άλλη, υποστηρίζει πως με την ίδρυση της νέας εταιρείας, «ούτε το περιβάλλον, ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του αιγιαλού θα κινδυνέψουν».

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Mom/Εταιρεία για τη Μελέτη και την Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, εκφράζουν την αντίθεσή τους γιατί, όπως υποστηρίζουν, «το σχέδιο για την οικονομική αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της Αττικής δεν περιλαμβάνει καμία περιβαλλοντική δικλείδα ασφαλείας».

Η Ναταλία Ρουμελιώτη, υπεύθυνη Παράκτιας Διαχείρισης στο Δίκτυο Μεσόγειος SOS, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως από το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν υποβληθεί στη βουλή, απουσιάζει παντελώς ο χωρικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός, στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ 2021), και αποτελούν «αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από έναν χρόνο διαβουλεύσεων και τώρα μπήκε στο συρτάρι του υπουργείου».

Αντί αυτού, με βάση τον εφαρμοστικό νόμο 3986/2011 του Μεσοπρόθεσμου, συστάθηκε μια εταιρεία ειδικού σκοπού με την ονομασία «Παράκτιο Μέτωπο Αττικής», με στόχο, σύμφωνα με την κ. Ρουμελιώτη, την προαγωγή συγκεκριμένων επενδύσεων, που θα προβούν σε επιχωματώσεις και επέκταση της γης μέσα στη θάλασσα στο μεγαλύτερο μέρος από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, για να χτιστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, καζίνο και άλλα.

Η Βερενίκη Βαταβάλη, ειδική συνεργάτις σε θέματα Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας στον δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η δημιουργία της εταιρείας παρακάμπτει τους υφιστάμενους οργανισμούς και τίθεται ζήτημα για τις δημοκρατικές διαδικασίες, που ακολουθούνται. «Αγνοούνται πολεοδομικές νομοθεσίες, οι αποφάσεις παίρνονται χωρίς κανένα δημόσιο έλεγχο, παραχωρείται η παραλία και ο αιγιαλός σε ιδιώτες και εκτός από περιβαλλοντικά ανακύπτουν και κοινωνικά θέματα, ο δημόσιος χαρακτήρας των ακτών και η ελεύθερη πρόσβασή τους από τους πολίτες» υποστηρίζει η κ. Βαταβάλη. Το προεδρικό διάταγμα 236/1984 προσδιορίζει τη χρήση των ακτών και με τα καινούργια δεδομένα όλοι οι όροι καταστρατηγούνται, προσθέτει η κ. Βαταβάλη.

Παρόμοια ζητήματα, όμως, ανακύπτουν και με την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ, η οποία έχει αναλάβει τη χρήση, διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του οικοπέδου του πρώην αεροδρομίου, το οποίο «πάει πακέτο» με την παραλία και το αθλητικό κέντρο του Αγίου Κοσμά.

Η εταιρεία έχει ήδη στείλει επιστολές και εξώδικα σε πολλούς συλλόγους και υπηρεσίες, που στεγάζονται μέσα στο Ελληνικό για να αποχωρήσουν.

«Ο χώρος χρησιμοποιείται ήδη, στεγάζονται πλήθος κοινωνικών υπηρεσιών, όπως πολιτιστικοί σύλλογοι Ποντίων, Κρητών, Αιγυπτιωτών και εργαζομένων του αεροδρομίου, δυο σύλλογοι ανθρώπων με αναπηρία, το μητροπολιτικό κοινωνικό ιατρείο, αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ και του ΤΡΑΜ, μονάδα ΕΚΑΒ, η αποθήκη της ΚΣΤ εφορίας αρχαιοτήτων Αθηνών, πυροσβεστικός σταθμός, η υπηρεσία πολιτικής προστασίας (το FIR Αθηνών), το ίδιο το δημαρχείο και άλλες δημόσιες εγκαταστάσεις, ενώ ήδη έχει φυτευτεί από τους κατοίκους ένα περιβόλι και ο κόσμος σιγά - σιγά το διαμορφώνει ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Εδώ και καιρό έχουν αρχίσει οι παρενοχλήσεις για να φύγουμε, αλλά πού να πάνε όλοι αυτοί οι άνθρωποι» αναφέρει η κ. Βαταβάλη και συμπληρώνει πως «αυτές οι πολιτικές φαστ τρακ (fast track) επενδύσεων αδιαφορούν για τις κοινωνικές ανάγκες των ανθρώπων και το περιβάλλον, σημασία έχει το γρήγορο κέρδος των επιχειρηματιών».

Από το Φάληρο μέχρι τη Βάρκιζα, λίγες είναι οι παραλίες που παραμένουν προσβάσιμες για το κοινό, μιας και οι περιφράξεις και τα νυχτερινά κέντρα έχουν αποκλείσει μεγάλα τμήματα προς τη θάλασσα.

Το καλοκαίρι οι παραλίες, που μπορεί ο κόσμος να πάει, «βουλιάζουν». Η μικρή παραλία του Αγίου Κοσμά δέχεται κατά μέσο όρο 2.000 λουόμενους την ημέρα, λέει η κ. Βαταβάλη. «Η Αθήνα είναι μια παραθαλάσσια πόλη που δεν χαίρεται τις ακτές της. Έχουμε το προνόμιο να έχουμε καλό θαλασσινό νερό δίπλα στην πόλη και αντί να το χαιρόμαστε, παλεύουμε για τα αυτονόητα. Ζητούμενο αποτελεί πώς θα απελευθερώσουμε κομμάτια της ακτογραμμής, όχι πώς θα τα περιορίσουμε ακόμα περισσότερο» επισημαίνει.

Η Δάφνη Μπαρμπαγιαννέρη, αντιπρόεδρος του ΟΡΣΑ, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η νέα εταιρεία δεν ακυρώνει το έργο του οργανισμού, αντίθετα, συντονίζει και διαχειρίζεται τα ακίνητα που έχουν στην αρμοδιότητά τους οι δήμοι. Συμπληρώνει δε, πως προηγούμενα διατάγματα προστατεύουν το περιβάλλον από τις όποιες παρεμβάσεις και πως το ΡΣΑ 2012 θα αξιοποιηθεί και ό,τι προβλήματα προκύψουν θα προσπαθήσει ο οργανισμός να τα λύσει.
υς γιατί, όπως υποστηρίζουν, «το σχέδιο για την οικονομική αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της Αττικής δεν περιλαμβάνει καμία περιβαλλοντική δικλείδα ασφαλείας».

Η Ναταλία Ρουμελιώτη, υπεύθυνη Παράκτιας Διαχείρισης στο Δίκτυο Μεσόγειος SOS, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως από το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν υποβληθεί στη βουλή, απουσιάζει παντελώς ο χωρικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός, στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ 2021), και αποτελούν «αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από έναν χρόνο διαβουλεύσεων και τώρα μπήκε στο συρτάρι του υπουργείου».

Αντί αυτού, με βάση τον εφαρμοστικό νόμο 3986/2011 του Μεσοπρόθεσμου, συστάθηκε μια εταιρεία ειδικού σκοπού με την ονομασία «Παράκτιο Μέτωπο Αττικής», με στόχο, σύμφωνα με την κ. Ρουμελιώτη, την προαγωγή συγκεκριμένων επενδύσεων, που θα προβούν σε επιχωματώσεις και επέκταση της γης μέσα στη θάλασσα στο μεγαλύτερο μέρος από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, για να χτιστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, καζίνο και άλλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα